עורך דין עופר סולר רשלנות רפואית
שיחה אישית עם עו"ד עופר סולר: 072-334-0001

פורום רשלנות רפואית


נושא
מחבר
תאריך ושעה

(ריי)
19/02/2020 08:43
אורתודנטיה: ב-2015/6 הורדתי את הגשר מהשיניים, כעבור שנה עם הגשר. כשמלכתחילה נגשתי לטיפול בעקבות רווחים בין השיניים בלבד (לא שיניים עקומות).

במהלך זמן הגשר- נוצרו לי בעיות בחניכיים שלא היו בעבר כמו התנפחות חניכיים עד היום, מחלת חניכיים תמידית, נסיגת חניכיים (בהיסטוריה המשפחתית קיים נסיגה אבל עד לרגע ששמו לי את הגשר לא היו לי בעיות בחניכיים מכול סוג מעולם), השתלת חניכיים (כרגע צריכה לעבור השתלה שנייה).

אכן שמו לי קיבוע ו"פלטה" לשינה שלא תפס בגלל התנפחות החניכיים אז לא יכולתי להשתמש בה כבר בחודש הראשון.

תוך שנה לערך חזרתי ודיברתי איתם, אמרו לי לא להתייחס (אולי שן אחת קטנה מדי ולכן נוצר רווח, או בגלל המחלת חניכיים-תירוצים) והכול בסדר. ואף עשו לי "פלטה" שנייה ושוב, תוך כמה שבועות, לא עולה על השיניים (בגלל מחלת החניכיים כנראה).

כרגע אני במצב שיש עוד ועוד רווחים בשיניים ונבדקתי ע"י סניף מכבידנט אחר, נאמר לי שאצטרך לשלם מחיר מלא על גשר מחדש, ואולי המקום הראשון יוכל להתחשב בי (אם ירצו).
מה ניתן לעשות במצב הזה? ההליך של הגשר לפי דעתי לא היה תקין בעצמו (בחיזוקים החודשיים הגשר חוזק חזק מדי ו-2 שיניים התנגשו ביחד מיידית).

אין אחריות כלשהי? האם הגיוני שאני סופגת את כול הנזק הפיזי והכלכלי? השתלות חניכיים וגשר שני, והכאבים בחניכיים שאני סובלת מהם עד היום... האם יכול להיות שהנזק נגרם בגלל רשלנות רפואית כמו שכמה אנשים אמרו לי? מה דעתכם?
(יוני)
19/02/2020 13:15
השאלה המרכזית שלך היא האם הנזקים שקרו לפיך נגרמו בגלל הגשר הרשלני שבוצע. שאלה שכזאת צריכה להיות מופנית למומחה בתחום רפואת שיניים / פה ולסת, אשר יבחן את החומר הרפואי והצילומים השונים שבוצעו, כדי לבחון אם קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית. אינני יודע בת כמה את, אבל מומלץ לפנות לייצוג משפטי בהקדם האפשרי כי הטיפול בוצע לפני כחמש שנים ועוד מעט תחול התיישנות ואז לא תוכלי להגיש תביעה בכל מקרה.
19/02/2020 16:05
שלום,

כדי להעריך אם הנזקים לחניכיים ולשיניים נגרמו בשל התרשלות בביצוע הטיפול האורטודנטי יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי ולהתייעץ עם מומחה בתחום האורטודנטיה. מציע לפנות תחילה אל עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית שיוכל לסייע בקבלת התיעוד ובהפניה למומחה המתאים.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(גלית)
19/02/2020 15:27
אני נמצאת בתהליך של מעקב הריון אצל רופאה על הפנים שאני לא היחידה שמתלוננת שהיא שולחת לרופאים כי לה אין תשובות לתת.

עליי היא לא ידעה להגיד מין עובר, היכן השיליה, והערכת משקל. שלחה אותי לבדוק את הכל אצל רופאים אחרים.

בכל אופן כרגע בהיריון שבוע 34 כבר הכל היה תקין עד עכשיו עשיתי סקירת מערכות מאוחרת והיה טוב בלי שום ממצא.

פתאום עכשיו, היום בבוקר, אומרים לי שבגלל שהילדה קצת גדולה במקום 2400 היא שוקלת 2700 והראש שלה ממש גדול. הרופאה אומרת שהיא מודאגת שיש לה תסמונת דאון, או זיהום במוח, ועוד כל מיני מומים שאני לא זוכרת את השמות מרוב שהייתי בהלם.

אציין שיש לבעלי ראש קצת גדול יחסית אבל הוא בריא תודה לאל. הילד שלנו נולד מעל 4 קילו כשעליו אמרו לי שהוא במשקל 3,600...

אני מהבוקר בוכה ומפחדת אחרי שהרופאה הכניסה אותי לסרטים קשים. הרופאה שלחה אותי לבדיקות יעוץ גנטי לאבחון מומים מולדים וסדרה של סרטים אחרים... סקירה מכוונת למוח. ושאעשה בדיקה מי שפיר עכשיו! וגם בדיקות שתן ודם.

איך יכול להיות שהיא מתעוררת בשבוע 34 אחרי שעברתי מעקב הריון לפי הספר בלי שהיתה שום בעיה? מה אתם מציעים לעשות? אני בסרטים ואין לי את מי לשתף חוץ מאת בעלי... שנלחץ מאד.
19/02/2020 15:55
שלום רב,

הפורום אינו מיועד ליעוץ רפואי כך שבהנחיות כיצד לפעול לא אוכל לצערי לסייע לך. חלק מהבעיות בעובר מתגלות רק בשבועות מתקדמים ואז למרות הקושי יש צורך לבצע בירור בשבוע מתקדם.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(מלכה)
12/02/2020 17:01
אין כאן קריאה להשאר בבית בכל מחיר. אבל גם לא להגיע לבית חולים בכל מחיר.

מטופל שלא מרגיש בטוב או נחבל יכול בארץ לעשות כמה דברים.

א. לחכות עד לתור קרוב אצל רופא משפחה. לרוב תוך 24 שעות ימצא תור פנוי. ואם זה בשעות שהקופה פתוחה טלפון למרפאה בצרוף תאור למה לדעתו הבעיה דחופה לעיתים (לא תמיד) יאפשר לו להגיע להבדק אצל הרופא או האחות במרפאה באופן מיידי (תלוי האם לפי דעת הצוות אכן הבעיה דחופה)

ב. בשעות הערב בחלק מהמקומות ולפי פרסום שיש בחלקים אחרים להגיע למוקד רפואת חרום. שם יבדק על ידי אחות. רופא - סוג והתמחות הרופא משתנה ממקום למקום (יש מקומו תבהם באופן קבוע יושב רופא פנימאי, כירורג ונשים ויש מקומות בהם רופא בעל התמחות כלשהי ממלא מקום של רופא כללי. בחלק מהמקומות ניתן לבצע בדיקות דם, חבישות גבס, קבלת תרופות לוריד ועוד. כל מקום והסדריו ומכיוון שאין חוק בעניין - כל קופה עובדת עם מוקדים אחרים ובהסדר תשלום אחר.

ג. להגיע לחדר רפואה דחופה - בשמו הישן חדר מיון. יש מספר כאלה בארץ ואין חוק הקובע איך עליהם לעבוד. בכולם תתקבלו ותבדקו קודם על ידי אחות רפואה דחופה. בחלקם האחות תשלח לבדיקות עזר בהתאם למה שתספרו. זה יכול להיות צילומים שונים, בדיקות דם, הדבקות פצע ועוד. לאחר מכן לפי מידת הדחיפות ביחס לשאר המטופלים (ולאו דווקא ביחס למה שהמטופל חושב שדחוף) יראה אתכם רופא. בחלק מהמקומות זהו רופא רפואה דחופה בהתמחות או מומחה, במידת הצורך הוא יזמין יעוץ של בעל מקצוע ספציפי. בחלק מהמקומות זהו רופא המתמחה במקצוע הספציפי שנדרש לפי בדיקת האחות - כירורג, גניקולוג, פנימאי, אונקולוג וכו' ויש גם הרבה דרכי אמצע לעבודה.

האחות והרופא מטרתם לתת טיפול בבעיה דחופה שלא ניתן לחכות איתה. לשלוח לאשפוז את מי שאינו יכול מסיבות רפואיות לחזור לטיפול בבית. ולהתשדל לשחרר אנשים שגם אם יש להם בעיה רפואית - ניתן לתת לה טיפול טוב מספיק בבית (בקהילה). יש הבדל בין מקום למקום באיזה דברים הבית חולים מוכן לבצע במסגרת הביקור במיון ואיזה ישלחו הביתה . אבל בכולם רופא לא ישלח הביתה מטופל שעלול להנזק באופן משמעותי מזה שיחכה להמשך הטיפול בקהילה.

מטרת החדר מיון - לא למצוא מה הכותרת של כל בעיה ובעיה. זה לא המיון של האוס או אנטומיה של גריי. לא כל בעיה אפשר למצוא לה שם תוך מס' שעות. לעיתים הבדיקות הנדרשות הן ארוכות. לא זמינות או אפילו לא ניתן לבצע אותן ללא הכנה מתאימה של המטופל שיכולה להיות גם כמה ימים.

כל אנשי הרפואה מן הסתם יגידו שברגע שיש כותרת החיים קלים יותר. כולם רוצים למצוא מה הבעיה כמה שיותר מהר. לא תמיד זה ניתן.

בנוסף מערכת הרפואה היא גם כלכלית. בכל העולם. בחלק גדול מהעולם על כל בדיקה ובדיקה המטופל משלם או הביטוח שלו למשל. בישראל התשלום עבור ביקור בחדר מיון הוא קבוע, לרוב לא על המטופל (גם האגרה - אינה בגובה המחיר של הביקור) והרופא במיון לא עובד עם מחשבון של "כמה בדיקות כבר עשיתי וכמה הן עלו לבית החולים". אבל יש מספר מוגבל של משאבים. ולכן גם כשיש תור לאולטרסאונד בחדר מיון (במקרה שבו בבית החולים הספציפי בכלל מקובל לבצע אולטרסאונד) - זה לא כל הקודם. מי שדחוף לדעת המטפלים - יכנס קודם.

כל הרופאים עלולים וגם טועים. כל האחיות עלולות וגם טועות. אנחנו משתדלים לתחקר טעויות שאנו יודעים עליהן ולהפיק לקחים. מנגד ביצוע בדיקות ללא חשד רפואי כלשהו - גם היא מובילה לטעויות באבחנה. ולמתן טיפולים מיותרים בחלקם מסכני חיים. ולכן רק הצוות הרפואי אחרי בדיקת המטופל מנסה להכריע מה נדרש ומה לא ומה הסיכון מול התועלת בכל בדיקה.

הגישה למטופל שפנה לבית החולים הוא למטופל בסיכון. לכן אם פנה מטופל לחדר מיון עם שיעול, סביר שיעבור צילום חזה (לא בכל מקום - ברוב המקומות שאני מכירה). למרות שלו היה פונה לרופא משפחה בקופת החולים - היה עובר בדיקה ויתכן והיה יוצא ללא צילום. אין כאן רשלנות משום צד. יש הכרות עם האוכלוסיה הפונה המטופל הספציפי ובחירת הטיפול לפי האמצעים והידע הקיימים.
המערכת מנסה להשתפר אבל היא עדיין מוגבלת והעומס הוא רב. ייטב לכולם אם לא יישלחו לחדרי מיון מטופלים שיכולים לקבל טיפול בקהילה. ויותר ויותר נעשים בעולם פרויקטים הפונים למטופלים ומטפלים כאחד כדי ללמד את שני הצדדים - שעודף טיפול, עודף בדיקות אינו ברכה.

חשוב לדעת, מטופל שפנה לחדר מיון, מחוייב באגרה. אגרה זו תוחזר אם יקבל או קיבל הפניה להגיע לחדר מיון מקופת החולים (דרך המוקד למשל - אותו מאיישים אנשי מקצוע), או אם מדובר באחד המצבים אותם מציין החוק כמוצדקים.

אבל אם המטופל בחר להגיע לחדר מיון ולא חיכה למכתב סיכום רפואי - עלול להיות מחוייב באגרה גם אם סיבת הפנייה היתה מוצדקת.

לכן, לפני שמייעצים למישהו ללכת למין (שוב), לא לצאת גם אם הרופא יחשבו שיש לשחרר, להרים צעקות עד קבלת בדיקה זו או אחרת, כדאי לשאול את עצמנו - האם אכן תצא מכאן תועלת. או שבעצם הסיבה היחידה שאנו מרגישות צורך לעשות זאת היא חרדה, פחד או חוסר יידע. וכן ברור לי שיש גם הרבה חוסר אמון, בחלקו מוצדק מאוד. הלוואי ונשכיל כולנו (מטפלים שונים ומטופלים - ולרוב כולנו נמצאים בשני הצדדים מתישהו) להיות יותר סבלניים, סובלניים ונמצא פתרון לכל כאב וסבל מהר וביעילות.
15/02/2020 21:29
שלום מלכה,

תודה רבה על הפוסט המעניין והחשוב.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(בתשבע)
17/02/2020 20:25
תודה רבה על הפרסום החשוב,
ותודה רבה עוד יותר על הייחס והטיפול שלך, ושל צוות האחיות הנפלא במיון.

הפעם האחרונה שהגעתי למיון היתה דוקא כמלווה, וזכיתי לראות אחות מדהימה שבתוך חמש דקות נתנה משכך כאבים, בעירוי, לחולה שליוויתי, קיבלה חולה עם CP קשה, זיהתה התקף לב אצל חולה אחר והטיסה אותו למיון, והרגיעה אשה שהתקשתה לחכות שהרופא יגיע אליה.

מאוחר יותר סירבה האחות הזו לשחרר את החולה שליוויתי, למרות הוראת הרופא העבירה אותה למיון שוכבים, ולפנות בוקר באה לראות מה שלומה.
(יוליאנה)
19/02/2020 14:01
האמת שאחת השאלות שהכי נפוץ לשאול זה "האם ללכת למיון". כל כך עוזר שיש עם מי להתייעץ... אבל ברוב המקרים אין מישהו שיכול לתת תשובה מדוייקת לצערנו. כי לפעמים אין טעם להתייבש במיון ונסבול פחות בבית או בתור לרופא המשפחה בסניף קופת חולים ולפעמים צריך לא לחכות ולא לקחת סיכון שקורה משהו רע באמת. כל כך קשה לדעת לפעמים.

האשפוז האחרון שלי היה על כאב בטן שמשכתי ימים בבית, קודם חיכיתי שיעבור ואז קבעתי לעוד כמה ימים תור לרופא המשפחה, שאמר "מיון עכשיו" ולאחר מעשה הבנתי שהייתי צריכה ללכת מיד כשהתחיל הכאב ולא אחרי שבוע...

וגם יש את העובדה שבבי"ח יש עומס מטורף בחדר מיון, ומלא סיפורים על זיהומים או איזה חיידק טורף שתוקף אותך משום מקום... ולפעמים בלי מלווה שדורש יחס נורא קשה שם ונופלים בין כסאות, ולפעמים הפוך - מרוב חוסר אמון במערכת סתם דורשים בדיקות מיותרות.

פוסט טוב ונכון אבל הלוואי והייתה דרך לדעת מה זה מה...
(לוטם)
17/02/2020 12:08
עשיתי יישור שיניים בגיל 13 במרפאה פרטית ושמו לי קיבוע בסיום הגשר.. לפני שנה בערך נחתך לי הקיבוע והלכתי למרפאה ופשוט חתכו לי אותו משן אחת ואמרו שהכל בסדר ושום דבר לא יזוז כי עבר הרבה זמן.

לפני כמה חודשים התחילה לי נסיגת חניכיים מממש כואבת בשן אחת, בהתחלה לא הבנתי מאיזו סיבה בגלל שיש לי נסיגה רק בה ושאר השיניים בסדר ואז שמתי לב שהשן שנפל ממנה אז הקיבוע דוחפת את השן הזו קדימה ובעצם גרמה לשן הקידמית שלי לזוז ולנסיגה חמורה. חזרתי למרפאה וזו הייתה חוויה פשוט הזויה.

דבר ראשון הרופאה אמרה שזה לא נורא שיש נסיגה (מבחינתי זה נורא וזה כואב וחניכיים לעולם לא צומחות בחזרה!!) והיא פתאום הראתה לי שבפה שלה גם יש נסיגה ושזה בגלל שהיא עשתה גשר לעצמה ועכשיו יש לנו אותו דבר, ועם אותן הכפפות היא המשיכה להתעסק לי בפה (!) ואז היא החליטה שהיא מורידה לי את כל הקיבוע קובעת לי תור לביקורת עוד 10 שבועות.

עכשיו אני מפחדת פחד מוות שזה יגרום לי לנזק בלתי הפיך לחניכיים ושהשיניים שלי ימשיכו לזוז ואני לא יודעת מה לעשות. אני מרגישה שחוויתי רשלנות רפואית.

מה אתם מציעים לעשות במקרה שלי? האם טיפלתם בעבר בתביעות של אנשים אחרים שחוו "חוויה" כמו שלי? אני לא מבינה כלום בנושא המשפטי ומבקשת את ההנחיות שלכם.
17/02/2020 15:41
לוטם שלום,

ככל שאת חוששת שהטיפול שקיבלת לא נכון או אפילו עלול לגרום לך לנזק לדעתי הדבר הנכון לעדות תחילה הוא לפנות לקבלת חוות דעת שניה על ידי רופא שינים שאת נותנת בו אמון. רק לאחר מכן ניתן יהיה לשקול ולבחון אם אכן הייתה התרשלות בטיפול ומה היקף הנזק שנגרם אם בכלל בשל התרשלות.

לאחר קבלת חוות דעת שניה מאת הרופא מציע כי תערכי פגישת יעוץ עם עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
גילוי CMV
(ח.ש)
09/01/2020 12:03
אחרי הפלה טבעית נקלטתי שוב אחרי חודשיים, בטא חיובית, קובעת לרופאת נשים ששולחת אותי לבדיקות דם, שבוע 10, מקבלת טלפון מהרופאה שמבשרת שה-cmv חיובי, 0.39 avidity, מפאת חוסר ידע, ד"ר גוגל המפחיד גורם לפעימות לב מואצות וחששות מאוד גדולות, טוב אז מתחילים מעקב הריון, קובעים תור לזיהומולוג שמדברת על הפסקת הריון, מעריכה שנדבקתי בתחילת ההריון או לפניו, לא היה ברור כל כך.

בבכי קורע לב, לא יודעים מה לעשות, מחליטה להיות אופטימית כי תמיד הייתי כזאת ולהאמין שהכל יהיה בסדר בעזרת השם, מצאתי וגיליתי המון עידוד בפייסבוק (שם גם הפנו אותי לפורום שלכם) ומידע שרק חיזקו את המחשבה שלי להמשיך את ההריון הזה.

מגיעים לייעוץ נוסף אצל זיהומולוג מתל השומר שמעודד את הסיכויים שהעובר לא נדבק, מחליטים לעבור מי שפיר בשבוע 21+6, שלושה ימים אחרי, מתקשרת לברר, העובר לא נדבק! מאותו רגע נשמנו לרווחה, והודנו להשם!


טוב אז חשבתי שההריון מאותו רגע יהיה משעמם, אז טעיתי, סכרת הריון מאוזנת בדיאטה, צירים מוקדמים, חבלה בבטן בשבוע 32, וכמובן לא נשכח GBS חיובי, כבר שום דבר לא הפתיע אותי!

בתאריך ה18/11/19 בשבוע 39+3 בניה הקטן שלנו יצא לעולם בריא ושלם לאחר בדיקת שתן שיצאה שלילית!
RE: גילוי CMV
09/01/2020 13:38
שלום רב,

במקרים בהם הייתה הדבקה של האם ב - CMV במהלך ההריון אכן הנוהל הינו לבדוק תחילה אם העובר נדבק ומשם להמשיך בירור אם מסתבר שאדן העובר נדבק בווירוס. שמח כי בכל בא על מקומות בשלום, תודה על השיתוף בחוויה.

בברכת בריאות ונחת,
עורך דין עופר סולר


(ד.ס)
16/02/2020 19:25
ביום האהבה, 14.2.2019 גיליתי שאני בהריון עם ילדה שנייה! בעלי רצה וחיכה לילד נוסף.

פתחתי את האפליקציה לצפות בבדיקות הדם שלי וראיתי הריון חיובי! איזו שמחה! שמחה שארכה בדיוק 5 שניות, משום שהמשכתי להציץ בשאר הבדיקות וחשכו עיניי: CMV בא לבקר!

עוד מההריון הראשון ידענו מה זה CMV, וידענו שלא הייתי מחוסנת.

יאללה, יוצאים מאילת, נפגשים עם פרופסור מומחה בנושא. מסתבר שההדבקה בווירוס היתה בשלב ההתעברות, זה אומר שבשלב זה, אחוז הדבקת העובר עצמו בוירוס נמוך אך אחוז גבוה מאד לסיכון משמעותי וכן מומים מולדים לילד במידה וכן נדבקים.

מנסים לשמור על חיוביות, אבל אני מבפנים מתה. בוכה המון, עצובה, מפחדת כל כך. מדמיינת איזה מומים עלולים לפקוד את הילד, מחשבת סיכונים וסיכויים.

לא פעם אמרתי לבעלי שאולי כדאי שאעשה הפלה, שאולי זה לא ment to be . בעלי רצה לשמור את ההריון.

נפגשנו עם רופא נשים, אמרתי לו שאני מעוניינת לעשות הפלה כי אפילו בעיית שמיעה קטנה אני לא רוצה שיהיה לילד/ה שלי.
הרופא הביט בי בשוק, אפילו מעט ביקרותי.
התחרטתי.

המשכנו הלאה- קבענו לעשות בדיקת מי שפיר לשבוע 22 באיכילוב.

מיותר לציין שחצי הריון (וזה המון!!) ביליתי תוך פחד וחרדה אין סופית. אין ספק שזהו לא הריון קל מנטלית. תוך כדי מגדלת פעוטה מתוקה בבית ומנסה לתת לה את כל עולמי,יחד עם הקושי. והיה קושי.

כל חודשי ההריון, אני לא מלטפת את הבטן, לא מתחברת לעובר שגדל בתוכי, לא מדברת על ההריון בשמחה. אפילו כאב לי לומר את המילים "אני בהריון". זר לא יבין זאת.

שלושה ימים מורטי עצבים עד שהגיעה התוצאה לבדיקת מי השפיר. שלושה ימים בהם אני מחשבת צעדים. מה עושים במידה והעובר נדבק, ומגלים מומים, האם עושים לידה שקטה?... שזה הדבר שהכי הפחיד אותי יותר מהכל. לא חשבתי שהלב שלי והנפש שלי יעמדו בדבר כזה...
איזה מן מבחן אתה מעמיד אותי אלוהים?!

התשובה הגיעה- שלילי!
העובר לא נדבק!

רק בשלב הזה התחלתי להתחבר לתינוקת שבבטן. התחלתי לגעת בבטן, הרשתי לעצמי לדבר על ההריון בכיף וקבלה. שוב- עד אז, לא היה חיבור. פחדתי להתחבר ליצור המופלא הזה שגדל לי בבטן.

תודה תודה תודה תודה
תחושת הקלה.

ב22 לאוקטובר רוני הגיחה לאוויר העולם ומילאה את ליבי באהבה!
ולחשוב שרציתי לוותר עליה!

למתמודדות עם CMV, שמרו על אופטימיות, בכל צעד ובכל דבר שיקרה בדרך.

אני יודעת שזה קשה, אבל תדברו על זה. תשתפו. במיוחד את הבעל והמשפחה הקרובה.
באופן כללי, רוב האוכלוסיה לא מכירה את נושא ה-CMV. חברות שלי (רובן) כלל לא ידעו על מה אני מדברת ומה אני עוברת. אבל כשהבינו, חיזקו וחיבקו.

רק בריאות.
17/02/2020 08:41
שלום,

תודה על השיתוף בחוויה האישית. אין לי ספק שהמידע ששיתפת יעניין את הקוראות ויתרום להם.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(מיטל)
17/02/2020 11:54
חייבת לשתף בפגישה שלי עם פרופסור פ. מבית חולים מאיר... אני עדיין מזועזעת מההתנהלות שלו ומחוסר האנושיות!

איך שהוא שמע שיש לי CMV ישר אמר לי אוקיי אז תקבעי תור לצורך דיקור מי שפיר, אמרתי לו שאין בכוונתי לבצע דיקור מי שפיר כי לא רלוונטי בעיניי אם העובר נדבק או לא נדבק מה גם שיש המון טעויות בבדיקה והמון תשובות שליליות שמתגלות בלידה כחיוביות ולא מתאים לי להיכנס לסטטיסטיקה של 1:300 שמפילות עקב דיקור מי שפיר ומיליון סיבוכים אפשריים נוספים.

אמרתי שאני מעדיפה להישאר בסטטיסטיקה של 2% פגיעה שקיימים אגב בכל הריון תקין אחר ולבצע מעקבים רבים יותר , סקירת מערכות מכוונת למוח ובדיקת MRI מוח.

יש לציין שהוא ממש התעצבן עליי וניסה בכל דרך אפשרית לאיים ולהפחיד כדי לנפח את הכיס של בית חולים מאיר ולהרוויח עליי עוד סכום מכובד עבור בדיקת מי שפיר...

הוא אמר לבנזוגי שהוא במקומו היה עומד על כך שאעשה את הבדיקה ואם הייתה מתקבלת תוצאה חיובית הוא לא היה לוקח סיכון בכלל ורוצה שאפיל אפילו שיש רק 20% שהעובר ניזוק במקרה של הדבקה ושהוא מהרופאים שמעודדים הפלה עם cmv ולא טורחים אפילו לבצע מעקב הריון מתקדם וקפדני יותר, אמר לי את מוכנה שיהיה לך ילד חירש?? כי אחוז גבוה מילדי cmv נולדים עם חירשות...

בקיצור, אמר לי שמסרב לטפל בפציינטית שמסרבת טיפול ומכתיבה בעצמה את דרך הטיפול!

לסיכום, אם הייתי מישהי תמימה שלא קראה/למדה/חקרה/דיברה עם מומחים בתחום הייתי יוצאת משם ואומרת לבנזוגי שאני רוצה להפיל את ההריון הזה רק ממסע ההפחדה שקיבלתי מהאדון הנכבד... בושה שפרופסור היה מייעץ לאשתו להפיל הריון שב-80% מהמקרים תקין לחלוטין!

אני לא באה לשכנע אף אחת לא לבצע דיקור מי שפיר, אני מכבדת כל החלטה שונה משלי... ההתקוממות היא על מסע ההפחדה וכן גם על חוסר הידע והבורות שלו שעלולים לגרום לכל אחת אחרת לוותר על האוצר שלה שבריא לחלוטין!
17/02/2020 15:27
מיטל שלום

אני מכבד לחלוטין את ההחלטה שלך שלא לבצע דיקור מי שפיר ובפרט כאשר היא באה על רקע הבנה מלאה של הסיכון שכרוך בכך. לא נכחתי בפגישה כך שאין לי דרך להעריך את התנהלות הרופא אולם אני חייב לומר שמצד שני אני יכול להבין את הקושי של הרופא לקבל את הגישה שדוגלת בהמנעות מבדיקה. כמובן שבשום אופן אין לדעתי שום סיבה לתגובה גסה או סירוב לטיפול.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(נדב)
16/02/2020 13:08
בעקבות התחקיר המזעזע על המחלקה האונקולוגית בבית החולים רמב"ם (בין היתר חולים קיבלו תרופות כימותרפיות פגות תוקף), איך ניתן לברר האם מתארגנת תביעה ייצוגית או לחלופין האם הייתם ממליצים לתבוע עצמאית את בית החולים ? כמו כן - אין ספק שנגרמה פה רשלנות רפואית חמורה מצד בית החולים (בית החולים אף מודה בכך), אך בין היתר גם התיעוד זויף כך שבלתי אפשרי לדעת היום מי בפועל קיבל טיפול לא תקין, האם יש עילת תביעה לאדם שטופל במחלקה בתקופה זו גם אם אינו יכול להראות שהוא אישית קיבל טיפול רשלני ?
17/02/2020 08:41
שלום רב,

אכן הממצאים בתחקיר על הטיפול האונקולוגי בבית החולים רמב"ם קשים ומעוררי תדהמה אפילו. כדי לברר אם אכן נגרם נזק בשל טיפול רשלני יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי ולבחון אותו בסיוע מומחה רפואי. אכן העובדה כי ככל הנראה היו לכאורה זיופים בתיעוד יכולה להקשות על הבדיקה אולם בחינה בעינים מקצועיות של מומחה רפואי לדעתי יכולה לסייע גם במקרה זה.
ממליץ בכל מקרה לפנות אל עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית תחילה ליעוץ בפגישה.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(שרית)
17/02/2020 12:15
מתנהלת חקירה של משרד הבריאות וסביר להניח שהתוצאות יסייעו למשפחות רבות לבסס עילת תביעה בשל רשלנות רפואית - מאחר והנושא רק עלה לכותרות, גם נושא ההתיישנות מקבל ארכה "מרגע גילוי העוולה" ולכן אין לאן למהר וכדאי לחכות לתוצאות הבדיקה של משרד הבריאות לגבי היקף האחריות של בית החולים רמב"ם.
(יפעת)
16/02/2020 17:16
סיפור לידתו של גבע מתחיל בהיווצרו וגדילתו ברחמי. בשבוע 12 בערך גיליתי שנדבקתי ב-CMV. תיארוך ההדבקה היה לזמן ההתעברות. סיכוי של 5% בלבד שידביק את גבע והמתנה מורטת עצבים של 8 שבועות עד בדיקת מי השפיר, לדעת אם נדבק.

לצד הלחץ, הייתי אופטימית. בתוך הבטן שלי פעם גבע וסימן לי בדרכו השקטה שהוא פה כדי להישאר. ביום הבדיקה הוא כבר קיבל את השם גבע.

רציתי להתחבר אליו, להזמין אותו להישאר ולבחור בנו. דיברתי אליו ונתתי לו זהות.

מי השפיר יצאו חיוביים והתחלנו מסע של ייעוץ גנטי, סקירות מכוונות ו-MRI וניטורים כדי לוודא ששום פגיעה מוחית לא קיימת. זה הריון שיש בו הרבה מתח ורגעים של נפילה. ובכל זאת, ברב הזמן היינו אופטימיים. כל סקירה תקינה מעלה את מפלס האופטימיות.

גבע הוא ילד שני.

את נבו ילדתי בבית החולים כרמל בחיפה. זו היתה לידת בית מתוכננת שבסוף לא יצאה אל הפועל אחרי חמישה ימים של ירידת מים. חלום שנשאר בפנטזיה ולא הוגשם.

גבע הוא גם הילד האחרון בתכנון המשפחתי שלנו ולכן רציתי מאוד ללדת אותו בבית.


כל ההריון הייתי חצויה ודחיתי את סגירת מיילדת הבית. זה חלק מהריון CMV. הכל נדחה. מצד אחד רוצה ומצד שני חוששת לעשות תוכניות ארוכות טווח.

בשבוע 35, אחרי שה- MRI חזר אף הוא תקין, מצאנו לנו מיילדת בית.

בשבוע 37 היתה סקירה עם רופא שאינו הרופא הקבוע שלנו והוא אומר לי שהוא רואה הרחבה בחדרי המח. באתי לבד לסקירה הזו, הסקירה האחרונה המתוכננת לפני הלידה, כי מבחינתינו הכל היה בסדר והרגשנו שזה סתם לסמן וי.

בעוד הוא מדבר איתי על פרוצדורות של הפסקת הריון, אני מסתמסת עם בן-זוגי וקוראת לו להגיע דחוף לבית חולים רמב"ם.

הכל מתערבל לי. המילים שלו חולפות דרכי.
"אז מה את רוצה לעשות?"

ואני אומרת לו שכרגע אין לי מושג. הוא הטיל עלי פצצה והוא גם לא יכול לענות על שאלות (מה הסיכון, באיזה אחוז) ואני צריכה ללמוד את זה קצת, להתייעץ.

אני עולה למעלה למחלקת הריון בסיכון גבוה לרופאה המקסימה שמלווה אותי, דר מיכל ויטנר. אנחנו מבצעים סקירה נוספת עם רופא אחר שרואה תוצאות אחרות, אבל גם גבוליות וממליץ שנעשה עוד MRI.

במקביל אני מקבלת עזרה מחבר טוב של המשפחה להשיג תור בהול לסקירה נוספת אצל מומחי CMV.

הכל מתערבל לנו. אני משוחחת עם המיילדת ומסתבר שגם היא מבינה בדיוק באותו היום שכלל אסור לה לילד אותי בבית בגלל ה-CMV

בטוב ליבה היא משאירה את עצמה כאופציה לדולה, תמיכה בבית עד לרגע שחייב להתפנות, ומשאירה את עצמה זמינה עבורי ללא התחייבות, אם אבחר בכך.


יומיים אחכ אנחנו מבצעים סקירת מערכות נוספת והכל תקין. מומחה המח שאנחנו אצלו אומר שזו טעות נפוצה. יש למדוד במקום מאוד מסויים וכל תזוזה משם תביא לתוצאות שגויות.

אלו היו יומיים בלתי אפשריים.

סוף שבוע 37.
אני מתכננת ללדת בקרוב, כמו את אחיו.

אך כלום לא נראה באופק.

אני סוגרת עם דולה, חברה מהקיבוץ, שתלווה אותנו (היא היתה אמורה להתלוות גם ללידת הבית) ואנחנו פורמות קשרים. הלידה הקודמת שפוספסה, הפחדים הנלווים, הפחד מהכאב הצפוי שהיה נורא בלידה הקודמת ואיך אעמוד בזה?, החלום שמתנפץ ואיך שוב אלד בבית-חולים? שונאת בתי חולים, המתח שנלווה לכל ההריון הזה.

היא מבקשת ממני לדמיין את הלידה בבית החולים, להתכונן אליה, כדי שלא אגיע שוב מופתעת ואתאכזב קשות.

שבוע 39 מתחיל וכלום לא נראה באופק. אני עם צירונים כבר שבועיים, אבל זה תמידי ואני כבר לא מתייחסת לכך. הפקק הרירי יוצא בחלקים וגם הוא כבר מבחינתי לא מבשר יותר מדי. אני מתה ללדת ומתה מפחד.


שבוע 39 פלוס שלוש, יום שלישי. הולכת לשיעור בקורס שאני לומדת. הם מבטיחים לי שבסופש אני יולדת.

שבוע 39 פלוס ארבע, אני עולה את העליה מהבית שלנו למרכז הקיבוץ. חברה עוצרת אותי ואומרת שלפי הפנים יש לי עוד שבוע. אני אומרת לה שאני אלד הסופש.

שבוע 39 פלוס חמש. יום חמישי.
בוקר שגרתי. דווקא הבוקר אין צירים.
מבלה את הבוקר עם נבו הבכור, נפרדת ממנו ואבא שלו וחוזרת למיטה. אין לי כח לכלום.

מהמיטה אני סוגרת קצוות. בכל זאת ה-14 לחודש ואני עצמאית. שולחת דוח מעמ. מסתמסת עם שותף ואומרת לו שיחשוב מהר מה הוא צריך עוד (סוגרים דוחות) כי ביום ראשון כבר לא אהיה זמינה. מצחקקת עם משפחתי בוואטס-אפ.

נכנסת להתקלח.
מכינה לי קפה וצנים עם אבוקדו.

השעה תשע וחצי. הנה הם באים גלים קטנים.
הברייקסטונס שהיו בימים האחרונים.
אבל אולי הפעם?

אני לא מצליחה לסמוך על עצמי אבל קול פנימי אומר לי שאולי הפעם זה אמיתי. לא מאוד כואב לי אבל מרגיש סדיר. מתזמנת לי באפליקציה. כל חמש דקות. ואלכ ארבע. הוא אומר לי לצאת לבית החולים. כבר?

נראה לי הזוי. רק התחלנו וזה אפילו לא כואב.

בעשר וחצי מתקשרת לבן-זוגי שאולי כדאי שיגיע. זה מרגיש שיש עוד זמן ואני מפנטזת על טיול בפרדס ביחד כדי להעביר את הצירים לכשיתגברו וכל מיני דברים שקראתי כאן. בראש אני מתכוננת ל-24 שעות של שלב לטאנטי. אני רוצה גם שנספיק קצת לסדר ולנקות את הבית.

שולחת גם וואטס-אפ לדולה שלנו והיא כרגע לא זמינה.

אין לחץ.

בינתיים מכניסה מכונה של בגדים שארצה לקחת איתי לבית החולים ומתחילה לארוז תיק. כן, עד כה נמנעתי.

אני שולחת רשימת קניות לבן-זוגי שיעבור דרך הסופר-פארם להביא וגם בדרך דרך גולף קידס, הגיע המשלוח לנבו, ושיקנה תמרים ועוד כל מיני דברים שאני רואה ברשימה של המיילדת.


אצלי הצירים קצת מתחזקים. אני נכנסת שוב למקלחת ונהנית מהזרם על הגב התחתון. יש משהו נפלא בשקט הזה ובהיותי לבד. אני נושמת לצירים ואומרת לעצמי כן, את מסוגלת. את יכולה.

התיק עוד לא ארוז.

אני יוצאת מהמקלחת ומחפשת פלייליסט מתאים בספוטיפיי. מוצאת מוסיקה אפריקאית קצבית שמתאימה לי. משהו שקשור לשורשים, לאדמה. להתחבר לצ'אקרות התחתונות.

אני נעה על כדור הפיסיו לקצב המוסיקה ובין לבין מנסה לסיים את סידור התיק.

12:15 נעם בן-זוגי מגיע.

אני מבקשת ממנו לתלות את המכונה ששמתי כי אני רוצה שיספיקו להתייבש לפני שנצא. בראש שלי אנחנו מושכים עד הערב ואז יוצאים. אני מחכה לרותם הדולה שתגיע.

נעם מתקשר לאמא שלי ומבקש מהם להגיע אלינו. יש להם נסיעה ארוכה אלינו. בארבע הם צריכים להוציא את נבו.

בוואטס אפ המשפחתי עוד עניינים כרגיל. אני מתכתבת עם אחיותיי בקבוצה אחרת שהיא רק שלנו בנפרד.

איך שנעם עולה לקומה השניה לתלות את הכביסה מגיע ציר כואב מארץ הכואבים, אני נמרחת על הרצפה, מפשקת את רגליי ככל האפשר. אין סיכוי שהוא ישמע אותי כרגע כשהוא שם.

12:35 הוא יורד אליי ואני שוב נכנסת למקלחת. אני מתחילה לאבד פוקוס. כואב לי. הצירים מתעצמים ומצטופפים. חולפת בי המחשבה שאולי כבר לא נספיק לבית החולים.

ברקע אני נזכרת בלידה של נבו. הכאבים האלו שמתעצמים דומים לסוף הלידה של נבו. וגם שם הייתי לבד, מסיבות אחרות, והלבד הבודד וחסר האונים של אז מתחבר עם הלבד החזק של עכשיו. אני במסע תיקון.

אז הייתי מנוטרת מחוברת למליון צינורות וכמעט לא יכולתי לזוז. הכאבים שפילחו הרגישו שאני אסירה בתא עינויים. עכשיו אני אדון לעצמי, פועלת מתוך אינסטינקט פנימי, בטוחה בעצמי.

נעם קולט אותי ומבין שאנחנו כבר ב'מאני-טיים'. הוא מתקשר לדולה לבדוק מה מצבה ולוחץ עליה להזדרז.

אני על הרצפה במקלחת, אוחזת את שתי קרסוליו, מחזיקה את עצמי לא לנשוך אותו כדי להקל על הכאב שלי.

מצד שני אני ממש במודעות לסביבה, אני אומרת לו שלא הספקנו לנקות ושיראה את הלכלוך במקלחת כאן וכאן. אני חושבת על הטופס שאנחנו צריכים למלא לבניין לגבי רג'קטים בבית וכל מיני מחשבות ארציות ממלאות אותי במקביל.

אז אולי זה לא כזה קרוב?

12:45 רותם הדולה מגיעה.

היא שומעת את זעקותיי מהכניסה ומבינה באיזה שלב אני. היא מעסה קצת את הגב התחתון שלי.
אנחנו מחליטים לקרוא למדא כי אין מצב שאני נוסעת ברכב רגיל ככה.

נעם מתקשר והיא איתי.

אני מרגישה צורך לשכב על הגב כי אני לא מסוגלת לשאת את הכאב.

לחיצה אחת, יוצא קקי. רותם שוטפת אותי.

ומיד אחכ אני מרגישה ציר פנימי, פחות כואב מצירי הלחץ שהיו עד כה. אני לא צריכה לדחוף ושום דבר, אני מרגישה ממש איך הגוף הקטן נדחף החוצה מתוך השרירים הפנימיים. הראש בחוץ.

עוד ציר כזה וכל הגוף נפלט החוצה.

12:55 גבע מגיע לעולם.

אנחנו פתאום קולטות שלא היתה ירידת מים בכלל. גבע נולד עם שק מי השפיר שנקרע עם הלידה והשק עצמו עדיין מחובר אלי.


13:00 מדא מגיעים.
הם חותכים את חבל הטבור.

אני עדיין עם השיליה. הם מבקשים ממני לא ללחוץ אותה. אני שוטפת את עצמי ומתארגנת לפינוי לבית החולים.

הכל קסום ושקט כל-כך. בקצב שלי.

פאקינג ילדתי עכשיו במקלחת בבית. חלום לידת הבית התגשם בדרך לא דרך עבורי.

העולם עוצר מלכת.
נעם שולח תמונה שלנו לוואטס אפ המשפחתי וכולם בהלם. רק לפני רגע הודענו שיש תחילת צירים.
17/02/2020 08:46
שלום,

אכן סיפור יוצא דופן ומרתק. תודה רבה על השיתוף.

בברכת בריאות ונחת,
עורך דין עופר סולר
(שגית)
16/02/2020 14:16
משבוע 35 הייתי בשמירת הריון בגלל סחרחורות וערפולי הכרה שעד היום לא יודעים כתוצאה ממה כי כל הבדיקות היו תקינות.

בשבוע 38, יום א' בשבוע, 02:30 מעירה את בעלי ומבקשת לנסוע למיון, למה? בלי סיבה ממשית אבל הרגשה לא טובה.

מגיעים למיון בבית חולים אסף הרופא, מתחברים למכשיר מוניטור עוברי והכל תקין, התחלה של צירונים אבל לא משהו משמעותי.

נכנסים לבדיקות רופא, פתיחה של חצי אצבע, ואז הרופאה בודקת ומגלה מיעוט מי שפיר פחות מ-38% ומחליטה להתחיל בהליך של זירוז לידה וכבר במיון מכניסה לי בלון ומשם לאשפוז במחלקת נשים עד שתהיה פתיחה.

בשעה 12:00 נכנסים לחדר לידה, פתיחה 3 ללא צירים, מקלחת, חוקן ויאללה פיטוצין

בשעה 13:30 מגיעה רופאה שמחליטה לבקוע את המים ולהעלות את מינון הפיטוצין וככה עד השעה 20:00 שכבר לא עמדתי בכאב הוחלט על אפידורל.

שעה 21:30 בדיקת פתיחה- עדיין 3!
בשעה 22:30 נכנסת המיילדת לחדר ומבקשת להכין אותי להחלפת משמרת.

אני שוכבת על הצד, מנסה לנוח ולאגור כוחות, המיילדת מבקשת ממני להסתובב על הגב כי המוניטור לא קורא טוב את הצירים.

קוראת לבעלי שיעזור לי להסתובב ומרגע זה מתחילים 5 הדקות הכי מפחידות בחיי!

בעלי דוחף אותי מצד שמאל והמיילדת מושכת מצד ימין כדי לעזור לי להסתובב, ברגע שנשכבתי על הגב כל החדר נצבע לי בשחור, דופק מהיר, זיעה קרה וממש הרגשה כאילו אני מאבדת הכרה.

בשניות האחרונות לפני איבוד הכרה הספקתי לצעוק לבעלי, "רוני אני מרגישה שאני עומדת למות, אני לא רואה כלום".

המיילדת מיד דחפה אותי על הצד וצעקה "רופא, רופא".

רופאה נכנסה תוך שניות לחדר, לחץ הדם שלי היה 76/43 והאטות דופק של העובר.

הרופאה, מלאך בדמות אדם, בהחלטה הרת גורל תפסה את המיטה שלי והתחילה לרוץ תוך שהיא צועקת הנחיות לצוות, לחדר ניתוח דחוף, להזמין צוות מהפגיה - טיפול נמרץ ילודים, לקרוא למרדים וככה - תוך 3 דקות אני בחדר ניתוח בלי הכנה מוקדמת, בלי להבין מה קורה רק צועקת להם שיצילו לי את הילדה.

פתאום מרגישה משהו קר, אחות חדר הניתוח שפכה לי על הבטן בקבוק של פולידין כי לא הספיקו לחטא את המקום לפני שפתחו לי הבטן מותן למותן ותוך 30 שניות הקטנטנה שלי היתה בחוץ, 6 דקות ללא חמצן וללא דופק.

צוות הפגיה ביצע בה פעולות החייאה והנשמה והטיסו אותה לפגיה לחליפות קירור למשך 72 שעות.

אני הייתי מאושפזת 8 ימים אחרי ניתוח קיסרי חירום... אפרתי הייתה מאושפזת 12 ימים.

היא נולדה עם ציון אפגר 2 והשתחררנו עם ילדה בריאה ברוך השם. אמרו לנו שהיא תצטרך עוד לא מעט בדיקות בעתיד, כשתגדל. לא ברור האם נותר לה נזק בגלל כל אותם סיבוכים בלידה והמצוקה שנקלעה אליה...

אנחנו כמובן מקווים לטוב ושהכל יהיה בסדר, אבל יודעים שיכול להיות שבעתיד הלא רחוק נצטרך להתמודד מול פגיעה כלשהי שנובעת מהלידה.

הפנו אותי מהפייסבוק להתייעץ אתכם והבנתי (לפי האתר) שאתם מטפלים בתביעות בגלל מקרי רשלנות בלידה... אני מבקשת להבין מה דעתכם על המקרה, על הלידה, על כל האירועים שסביב.
17/02/2020 08:45
שגית שלום,

מהלך הלידה כפי שתיארת בהחלט מעורר סימני שאלה לגבי איכות הטיפול הרפואי ומצריך בירור מעמיק. אנו אכן מתמחים בתביעות רשלנות רפואית בנושא לידות ובפרט במקרים של תשניק הלידה דוגמת המקרה שלכם.
אני מציע כי נשוחח טלפונית ואוכל לתת לך מידע והכוונה כיצד להתנהל. חשוב כבר משלב מוקדם להבין כיצד לפעול אל מול הגורמים המטפלים כדי לא לגרום נזק לתביעה עתידית ככל שתהייה ולכן אני ממליץ כי תצרי עמנו קשר בהקדם.

בברכת בריאות ובשורות טובות,
עורך דין עופר סולר
052-3596150
פפילומה
(ליאת)
16/02/2020 11:26
אבחנו לי את וירוס הפפילומה לפני 10 שנים.

הייתה לי רופאה מאד יסודית שתמיד עשתה לי פאפ כל שנה ועוד בדיקות נוספות רק כדי שלא יהיה ספק. הרפואה המקסימה הזאת יצאה לפנסיה והחליפו לי אותה ברופאה שהיא מנהלת המרפאה.

והיא ראתה את ההיסטוריה הרפואית שלי והיא מודעת לזה שאני צריכה פאפ כל שנה וגם פאפ זה לא המשטח היחידי שעושים...

בביקור האחרון בסניף קופת חולים היא אומרת לי אני לא מוכנה לעשות לך פאפ כל שנה, אלה כל 3 שנים בגלל שיש לך המון זמן את הווירוס...

מעבר לזה היא לא לוקחת משטחים כמו הרופאה הקודמת.

זה הגיוני לעשות פאפ פעם ב-3 שנים שיש לי פפילומה בגלל שבקופת חולים עושים שיקולים תקציביים כשמקבלים החלטות רפואיות שיכולות לעלות בחיי אדם??
RE: פפילומה
16/02/2020 11:36
שלום רב,

הפורום אינו מיועד לייעוץ רפואי אלא להתייחסות לשאלות בנושא רשלנות רפואית. ככל שקיבלת בעבר המלצה לבדיקות תכופות יותר ואת מבקשת להמשיך בתדירות בדיקות זו הייתי ממליץ לנסות ולהצטייד בהמלצה כתובה של רופא מומחה (גניקולוג אשר מתמחה בנושא) מה שלדעתי יוכל לסייע לך בקבלת האישור לתדירות הבדיקות. עניין נוסף שניתן לשקול הוא הסבר בקופת החולים כי במידה והבדיקות לא תאושרנה תשקלי מעבר לקופ"ח אחרת.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(חנה)
16/02/2020 10:46
היי רציתי לדעת אם יש עילה לתביעה
ילדתי את בני בתאריך 8.05.19
הלידה שלי ערכה 26 שעות
בלידה עצמה המיילדת התייחסה אלי בצורה בזויה , דיברה אלי בצורה לא יפה בלשון המעטה , מעבר לזה היא נרדמה במהלך הלידה על הכיסא כאשר אני בלידה פעילה והיד שלה בתוך הגוף שלי .

בנוסף לכל בגלל האדישות שלה וחוסר האמפתיה ילדתי בלידת ואקום עם חתכים עמוקים , גם הבן שלי נפצע (אך אין צלקת)
אני נפגעתי נפשית מאוד קשה ועד היום המקרה לא עוזב אותי .

מעבר לכך הבנתי שלפי ההליך הרפואי הרופא אמור להזהיר אותי שהולכים לחתוך אותי ולקבל את רשותי והוא לא עשה זאת חשוב לציין שבאותו הרגע לא הייתה מצוקה עוברית או שיותר נכון, שאף אחד לא אמר מיהל בנושא.

אני מבקשת לתשמוע דעה של עורך דין מטעמכם ולדעת אם יש עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית במקרה הזה.
16/02/2020 11:31
חנה שלום,

צר לי על החוויה הלא פשוטה שעברת בעת הלידה. כדי להעריך אם יש מקום לתביעה במקרה זה בגין רשלנות רפואית בלידה יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי ולהתייעץ עם מומחה רפואי בתחום המיילדות והגניקולוגיה.
מהתיאור הקצר שנתת אני מניח כי מבלי להקל ראש במקרה ובתחושותיך יתכן ונושא היקף הנזק יהיה שיקול בשאלה אם להגיש תביעת רשלנות רפואית במקרה זה.
תביעה כזו כרוכה בעלויות לא פשוטות ובפרט נושא עלות חוות הדעת הרפואיות אשר חובה לצרף לכל תביעת רשלנות רפואית. במקרה שאין אפשרות להוכיח נזק קבוע הרי שגם אם תוכח רשלנות היקף הפיצוי יהיה מוגבל.
אשר לנזק הנפשי - פיצוי משמעותי ניתן במקרה בו מוכחת נכות נפשית בעקבות ההתרשלות וזאת באמצעות חוות דעת של רופא פסיכיאטר.

אני ממליץ לערוך יעוץ מסודר בפגישה עם עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית להערכת סיכויי התביעה וכדאיותה הכלכלית.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(סיגל)
12/02/2020 14:05
היי, מחפשת עורך דין לרשלנות רפואית בניתוח מחיצות באף שבוצע לאחותי הקטנה.

נכנס לה חיידק שאכל את הסחוס, המראה האסתטי של האף נפגם מאוד, ועדיין המחיצה עקומה וקושי הנשמתי לא נפתר.

כל זה בזמן שנטען שלא יגרם נזק אסתטי או רפואי.

הניתוח בוצע דרך קופת חולים מכבי.

תודה רבה!
12/02/2020 16:32
סיגל שלום,

את מוזמנת לפנות אלינו לקבלת יעוץ והסבר פרטני. כדי לבחון אם אכן הייתה התרשלות בטיפול שגרמה לנזק יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי ולהתייעץ עם מומחה רפואי מתאים.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(עינת)
09/02/2020 14:12
בשנתיים האחרונות עברתי שני ניתוחים קיסריים בבית החולים אסף הרופא. אחד חירום ואחד יזום.

הלידה הראשונה התחילה כלידה רגילה, 14 שעות בחדר לידה עד שהגעתי פתיחה מלאה של ספינות+1. בשעות הקריטיות מרגע הפתיחה המלאה המיילדת היתה נוכחת בחדר שלי אחת ל40 דקות בערך(די מעט).

לאחר 3 שעות מרגע הפתיחה המלאה אמרה לי הרופאה: "חמודה אנחנו הולכים לניתוח אסור לנו להתעכב מעבר ל3 שעות מרגע הפתיחה המלאה".

בגלל שהמיילדת לא נכחה מספיק ב3 השעות האלו הרגשתי שלא מיציתי את היכולת ללדת באופן טבעי, מה שאולי גרם לי להגיע ולעבור ניתוח קיסרי חירום ביום שישי בערב.

מהניתוח אני לא זוכרת כלום. אבל הזוי שדווקא בחדר ההתאוששות, שם אמור להיות הצוות הרגיש ביותר חוויתי חוויה שזכורה לי כטראומטית.

התעוררתי לתחושת חולשה על סף עילפון וקוצר נשימה. לא יכולתי להניע אצבע. כעבור כמה רגעים המוניטור צפצף בעוצמה כי לחץ הדם קפץ לטווח החמור. שמעתי את צעקות הצוות הרפואי בחדר. בזמן שאני מרגישה בסוג של "גסיסה".

ניגש אליי המרדים בתוקפנות ושאל אותי בלחץ:"למה לא סיפרת שאת מתגרדת". בוודאי שסיפרתי למיילדת. אבל לא יכולתי להגיב. הייתי בעולם אחר. ולא הבנתי למה הוא בא אליי בטענות במצב הזה.

מסתבר שלחץ הדם קפץ לטווחים החמורים מה שהוגדר כרעלת לאחר לידה.

אחרי שהתאזן לחץ הדם זכורה לי תחושה נוראית של חולשה וצימאון בחדר ההתאוששות. כשאני בקושי מוציאה מילים מהפה התחננתי למים בלחש והתגובה של אחות חדר ההתאוששות היתה נוקשה וחסרת רגישות שזכורה לי עד היום: "אם תבקשי עוד פעם התשובה שלי לא תשתנה!!!"

כך אמרה לי בטון נוקשה. לא יכולתי להגיב. אולי זו נשמעת חוויה רגילה. אבל עבורי זוהי טראומה מודחקת. לקח לי זמן לפרוק את החווייה הזאת ולהבין שדווקא במקום בו הייתי חלשה וחסרת אונים היה הצוות הכי אטום וחסר רגישות.

עברה שנה ושמונה חודשים, הגעתי שוב לאותו חדר ניתוח. הפעם לידת תאומים במסגרת של ניתוח קיסרי אלקטיבי. אמרו לי שקיסרי יזום זה עולם אחר מקיסרי חירום. לא בשבילי כנראה.

בניגוד לציפיות הלגיטימיות שלי, המנתח שחשבתי שינתח אותי ובגללו בחרתי בבית החולים לא נכח כלל בחדר ניתוח. לא פגשתי בכלל את המנתחת שלי ולא ראיתי אותה בכלל.
בחדר ההתאוששות שוב קמתי לתחושת מחנק נוראית. אמרתי לצוות שאני לא נושמת. כל מה שאני זוכרת זה שאחת האחיות חיקתה אותי אומרת "אני לא נושמת" בפני צוות האחיות...הייתי בהלם.

לאחר שהיא קלטה שראיתי את זה היא שינתה גישה ובאה אליי ב"טוב".

משני האשפוזים החווייה הטובה שזכורה לי מהצוות הוא המפגש עם ד"ר לי שגב, רופאה צעירה ומדהימה בעלת גישה אנושית ורגישה! באמת שאין כמוה! נקודת האור שלי בשתי החוויות..

אז למה אני משתפת אתכן את החוויה שלי?!
כי מגיע לכן את היחס והטיפול הטובים ביותר וכל בית חולים וצוות רפואי צריך לדעת שיש "מחיר" לחוויות חיוביות ולחוויות שליליות שאנו חוות אצלו.

מאחלת לכולנו רפואה שלמה, לידה קלה והחלמה מהירה
09/02/2020 15:01
שלום,

תודה על השיתוף בחוויות ובתחושות, אני משוכנע כי הקוראות תמצאנה עניין בדברים.

בברכת בריאות ונחת,
עורך דין עופר סולר
(מ.ק)
09/02/2020 12:00
בת 24, נשואה ולצערי לפני שבועיים (ושלושה ימים) עברתי גרידה.. הפלה נדחית בשבוע 10..הריון ראשון שלי שכלכך רציתי..
באתי במקרה ביום שני למרפאת מכבי, הרגשתי טוב מדי בימים לפני כן ולכן התחלתי לחשוש..
לצערי איך שהרופא התחיל לבדוק ולקח זמן הבנתי שמשהו לא תקין, ואז הגיעו המילים הקשות "תראי.. לעובר יש בצקת ואין דופק" כמובן אתן יכולות לתאר את הבכי שלי לאחר מכן.. מזל שהייתי עם בעלי..
נסענו משם לבית חולים בני ציון בחיפה, גם שם אמרו שאין דופק ונתנו לי אלטרנטיבות להפלה.. החלטנו להתחיל עם ציטוטק (בגלל שפחדתי נורא מגרידה) ומיום שני עד רביעי בבוקר קיבלתי סהכ 7 מנות (גם דרך הפה וגם וגינלי) וכלום. אפילו לא טיפת דם.

זה כבר היה מתיש. בשלישי בלילה לצערי עלה לי החום והתחיל זיהום. רביעי לא ביזבזו זמן ושלחו אותי לעשות גרידה. והייתי גופה באותו יום. הנפש כלכך כאבה על האובדן. אחר כך קיבלתי עוד כמה ימים אנטיביוטיקה ורק בראשון אחריו השתחררתי.

אחרי כמה שעות בבית החלו דימומים. הלכתי לרופא כמובן, כי הבנתי שמשהו לא בסדר. הוא אמר שכנראה נשארה שארית שליה אחרי הגרידה ושאני צריכה לחזור לבית החולים. קראתי על הנזקים שיכולים לקרות לי... מה אני עושה?
09/02/2020 14:44
שלום רב,

צר לי על המקרה והתחושות הקשות מובנות. הפורום אינו מיועד ליעוץ רפואי והרופא אשר בדק אותך ואבחן אפשרות של שארית שליה היה אמור להפנות אותך להמשך טיפול. כדאי לדעתי בדיקה נוספת במסגרת ביה"ח בו טופלת אולם עליך בכל מקרה להיות במעקב רפואי כמובן.
ככל שחלילה יתברר שיש סיבוכים בהמשך את מוזמנת ליצור עמנו קשר טלפוני לקבלת יעוץ משפטי.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(רוני)
09/02/2020 11:21
התייעצות לגבי תביעה מול צה"ל - אני עתודאית בשירות חובה בצה"ל, במהלך הלימודים הופיעה לי מחלה אוטואימונית שמצריכה טיפול שלא בסל הבריאות. אני בשירות כבר 11 חודשים ללא טיפול מתאים. לפני כשבועיים נתנו לי כדורים במינון של 20 מק"ג בשחרור מיידי כשהכדורים שרשמו לי הם 20 מק"ג בשחרור איטי למשך 24 שעות. האם יש לי עילה לתביעה על רשלנות רפואית, חוסר מתן טיפול רפואי וסיכון חיי אדם ואיך לעשות את זה?
09/02/2020 11:52
שלום רב,

כנגד צה"ל לא מגישים תביעות רשלנות רפואית קלאסיות אלא תביעה להכרה בפגיעה כפגיעה עקב שירות ביטחון. לא הבנתי מפנייתך האם נגרם נזק קבוע בעקבות העדר הטיפול או טיפול לא נכון וכמובן שגם לעניין זה משמעות בשאלה אם יש מקום להגשת תביעה כזו. אמליץ בשלב ראשון על עריכת פגישת יעוץ עם עורך דין מנוסה בתחום תביעות כנגד משרד הביטחון / קצין התגמולים להערכת המקרה ודרכי הפעולה המתאימות ביותר.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(דנה)
09/02/2020 11:14
מה עושים כשתוצאות בדיקת דם הלכו לאיבוד?
יש לי בשבוע הבא תור לרופא מומחה שחיכיתי לו חודשים. לקראת הביקור עברתי בדיקת פרופיל הורמונלי (שעושים ביום השלישי של המחזור). עברו 5 ימים ואין סימן לתוצאות (פעם אחרונה שעשיתי את הבדיקה התוצאות הגיעו באותו יום). אין לי עוד חלון הזדמנויות לבצע את הבדיקה עד התור כי אין לי מחזור בשבוע וחצי הקרוב ואני רותחת מעצבים! לא מוכנה לחכות שוב פעם חודשים לתור בגלל פאשלה של הכללית. מה ניתן לעשות או למי ניתן לפנות? אני במחוז תל אביב אם זה משנה משהו.

מה היקף האחריות של הרופאים במקרה כזה? יש פה עילה לתביעה לפי דעתכם?

תודה!
09/02/2020 11:42
שלום,

לו אני במקומך הייתי מנסה תחילה לפנות בתלונה להנהלת המחוז / הנהלת הסניף, אני מבין מפנייתך שטרם קבילת תשובה רשמית שהבדיקות אכן אבדו ולכן ראשית יש לערב גורמים בכירים כדי לקבל את התוצאות או תשובות ברורות.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(יוני)
05/02/2020 23:17
אמא שלי עברה ניתוח בבית חולים אסותא באשדוד
ניתוח בשביל הלב, יצרו פרפור בלב, בשביל לזהות מאיפה מגיע ואז לשרוף עם קור
לכעורה הניתוח הצליח
מתברר שיצרו בעיה חדשה
במהלך הניתוח שרטו את הכליות
מה שגרם לדימום שם, וכמובן לכאבים עזים של אמא שלי
שגם מרפיום לא כלכך עזר
נתנו לה חומר מדלל, למנוע קרישה של הדם
וסגרו את המקום למחרת
אם כי עדיין יש שטף דם בתוך הכליות
עשו היום צילום סיטי ומחר בבוקר ידעו
מה המצב, עם סיכוי שיצטרכו להוציא כליה, שזה הכי מפחיד.

רציתי לדעת האם שמעתם או שטיפלתם במקרים כאלה בעבר והאם לדעתם יש כאן רשלנות רפואית. מה עושים במקרה כזה? איך בודקים מה מגיע לנו? מבקש עזרה.
06/02/2020 11:35
שלום רב,

קשה להבין מהתיאור שמסרת מה בדיוק אירע בניתוח אולם על פניו נראה כי הנזק שנגרם לכליות במהלך הטיפול בלב בהחלט מצדיק בירור רציני ויסודי.
כדי להעריך אם אכן הייתה התרשלות בטיפול הניתוחי אשר גרמה לנזק יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי ולהתייעץ עם מומחה רפואי מתאים.
אני ממליץ לאחר שאמך תתאושש לפנות ליעוץ מסודר בפגישה עם עו"ד מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית שיוכל לסייע לכם בקבלת התיעוד ובהפניה למומחה הרפואי המתאים.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(ריטה)
05/02/2020 16:35
צהריים טובים,
אבא שלי עשה בדיקת אולטראסאונד בפיענוח הבדיקה נרשם שהכל תקין אך הכאבים שהיו לו המשיכו לכן פנה לרופא המטפל שלו.. ממש במקרה הרופא החליט להסתכל בדיסק של הבדיקה וראה אבן ענקית שחוסמת את צינורית השתן ושיש לבצע ניתוח להוציאה.
עברו כמעט שלושה שבועות בין בדיקת האולטרסאונד לבין הבדיקה של הרופא ובזמן זה סבל מכאבים רבים והרבה לילות ללא שינה. האם יש מקום לקחת עורך דין ולהגיש לתביעה כנגד המכון שביצע את האולטרסאונד ולא פיענח נכון את התוצאות?
06/02/2020 11:23
שלום רב,

ברור שפענוח שגוי בצורה כה בוטה של בדיקת האולטראסאונד של דרכי השתן אינו סביר ואינו ראוי.
הקושי במקרים דוגמת המקרה הזה הוא שלכאורה ההתרשלות ברורה אך הנזק בעניים משפטיות אינו רב מבלי חלילה להקל ראש בסבל ובכאב שכן אינו קבוע ואינו יוצר מגבלה.
בנסיבות אלו הגשת תביעת רשלנות רפואית לבית משפט עלולה להיות לא כלכלית שכן עלויות חוות הדעת הרפואיות שחייבים לצרף לתביעה שאינן מבוטלות ספק אם תהיינה מוצדקות אל מול הפיצוי הצפוי שאינו גבוה.

אני ממליץ בכל מקרה לפנות אל עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית להערכת המקרה, ישנה אפשרות לשלוח מכתב דרישה מעורך דין לגורם שהתרשל, מכתב אשר אינו חייב להיות מלווה בחוות דעת ובכך לצמצם עלויות.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(ע.פ)
05/02/2020 09:11
בוקר טוב

אדם אובחן עם סרטן ריאות ונכרתה לו חצי ריאה בשביל להוציא את הגידול. בזמן ההחלמה ובעודו בבית התקשר אליה באופן אישי מנהל בית החולים ואמר שנעשתה טעות ומה שהיה לו זה סוג של דלקת חריפה מאד ולא גידול סרטני.
מיותר לציין שהחיים ללא חצי ריאה הם לא אותו הדבר ובית החולים עשה טעות שתשפיע עליו הלאה. מה ניתן לעשות במצב כזה ואיך מתחילים? האם יש לכם ניסיון בטיפול באירועים דומים בעבר? נשמח לדעת איך מתייחסים למקרה כזה מבחינה משפטית ואיך מעריכים כמה פיצויים אפשר לתבוע מבית החולים על הרשלנות הזאת?
05/02/2020 13:43
שלום רב,

אכן מקרה קשה ולמרבה הצער לא מקרה ראשון וכנראה גם לא אחרון...
אנו טיפלנו במספר מקרים דומים למדי בעבר של טעויות קשות בפענוח בדיקות הדמיה או ביופסיות או בדיקות היסטולוגיות שונות אשר הביאו לאבחנה של מחלות קשות ולצורך בניתוח אשר בדיעבד התברר כמיותר.
כמובן שכדי לבסס תביעה במקרה זה צריך יהיה לקבל את מלוא התיעוד הרפואי מבית החולים ולקבל חוות דעת מרופא מומחה על מנת לבסס את התביעה.
אתם מוזמנים ליצור עמי קשר טלפוני ליעוץ פרטני והסברים.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
052-3596150
(ליה)
04/02/2020 14:51
יכול להיות שנותנים סתם? זה הגיוני שרופאים נותנים ליולדת פיטוצין אם אין סיבה רפואית? זאת לא רשלנות רפואית לתת טיפול מיותר? קראתי את הכתבה שלכם ולא הבנתי מה איתי... למה נתנו לי פיטוצין בכלל? למה לעשות השראת לידה אם אין צורך?

לחדר לידה הגעתי בשעה 11 בצהריים עם פתיחה 3. לקחתי אפידורל ומההתחלה כבר ניסו לדחוף לי פיטוצין ולא הסכמתי, כל שעה הפתיחה גדלה במספר.

מהלחץ של הצוות הרפואי (לחץ מטורף) בסביבות 16:00 הסכמתי והלידה התחילה בשעה 20:00.

בסוף ילדתי בשעה 00: 24 בלילה, לידה קשה כי התינוק היה במצג פנים (עם הפנים ליציאה) כשכל רגע כמעט ירדתי לעשות ניתוח קיסרי כי התינוק ניתקע. בגלל הזירוז לא התברג טוב. ועדיין לא הבנתי למה קיבלתי זירוז? עם האפידורל יכולתי לשכב שם עוד הרבה שעות. לא היתה מצוקה עוברית. ביקשתי שלא יתנו לי פיטוצין. אף אחד לא מהיר לשום מקום.... למה לדחוף פיטוצין בכח ובלי הסכמה?
05/02/2020 13:38
שלום רב,

לפיטוצין אמורה להיות התוויה רפואית של השריית לידה במקרים הנדרשים כמו לידה שאינה מתקדמת וכו'. אני סבור כי בהחלט יתכן שבחלק מהמקרים ובחלק מבתי החולים ממהרים לתת פיטוצין כדי לזרז את הלידה בשל עומס בחדר לידה ושיקולים אחרים אשר אינם רלבנטים ליולדת אך כמובן שקשה להוכיח זאת.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(ח.מ)
04/02/2020 13:15
אקדים ואומר שזאת הלידה השלישית שלי, השנייה בהיפנובירת'ינג.

הלידה הראשונה גרמה לי להבין שאני צריכה שיטה כלשהי, או משהו שיעזור לי באופן טבעי, והלידה השנייה שלי הייתה ממש לידת היפנובירת'ינג חלומית, בלי אף התערבות, הייתי במקלחת עד פתיחה 10, ממש קסום ונפלא (יש את זה כאן איפשהו בקבוצה...)

קיוויתי שבלידה השלישית אצליח איכשהו לשחזר את ההצלחה הכבירה של הלידה השנייה, רק קיוויתי שיהיה קצת יותר קצר.

זה מתחיל אצלי תמיד מירידת מים שוטפת, ואז יומיים של צירים עד הלידה. ככה חשבתי שיהיה גם הפעם. תרגלתי היפנו' כבר משבוע 18 בערך, זה היה כמובן נחמד ועזר לי. לקראת סוף ההריון היו לי חרדות ממשיות מהלידה, זה פתאום היה נראה לי קרוב ואמיתי ונזכרתי בקטעים הקשים שיש לפעמים ודאגתי...

בסופו של דבר אכן הייתה ירידת מים, באותו שבוע שתמיד יש לי (38), באותה שעה אפילו... ובאותו שטף.

4:00 בבוקר, יום שני.
ירידת מים שמעירה אותי. אני יורדת ישר מהמיטה כדי לא ללכלך את המצעים שהחלפתי ממש לפני כמה שעות ואת המיטה. התארגנו לנסיעה לבי"ח, כי תמיד יש לי חשש מירידת מים שוטפת...

חשבתי שאסע לבי"ח (אני חייבת ללדת בבלינסון), ושם אני אעשה מוניטור ויעלו אותי למחלקה. במחלקה אני כבר אנוח ואירגע עד שהלידה תגיע, כשזה יתקדם אני אקרא לדולה שלי, והכול יזרום. העדפתי לא להגיע מהר לחדר לידה, כי שם הם מלחיצים עם לוח זמנים לחוץ, והעדפתי להעביר את הזמן ברוגע ובלי לחץ. אני גם יודעת שלוקח לגוף שלי זמן לפתח את הלידה (לפחות יום שלם).

6:00 בבוקר
מוניטור במיון יולדות.
הדבר שקצת שיבש את התכניות היה שלקראת סוף המוניטור (בערך בשעה 8:00) היו ירידות בדופק של העוברית, מה שכנראה היה תוצאה של חוסר אמינות של המוניטור (הוא השתבש לכמה דקות, ואני יודעת את זה בוודאות, אבל הצוות הרפואי נלחץ מאוד. באותם רגעים גם אני לא הייתי בטוחה שזה לא האטות אמיתיות בדופק) אמרו לי שאני צריכה ללכת לחדר לידה למרות שלא הייתה לי פתיחה בכלל, וזה די הדאיג אותי. כי ידעתי שבחדר לידה הם לא יתנו לי להיות יומיים, גם אם זה מה שאני אצטרך.

אבל... האטות בדופק וזה, והרגשתי אולי זה כן יהיה לי טוב פשוט להתחיל את הלידה (אני מודה שלא התחשק לי להיות יומיים עכשיו בציפייה ללידה, וזה כן קרץ לי שזה פשוט יתחיל. אולי פשוט ניסיתי להוציא את המיטב מהסיטואציה...)

הודעתי לצוות הרפואי שאין לי בעיה ללכת לחדר לידה אבל אני לא מעוניינת בשום זירוז ואני לא אלד היום כנראה. אמרו שאין להם בעיה "לתת לי" כמה שעות כדי שיתחיל לבד. קראתי לדולה שלי והיא הגיעה.

11:00

נכנסתי לחדר לידה. ניסינו לזרז את הלידה עם דיקור וכל מיני תרגילים... וזה לא ממש הצליח לפי מה שרצינו. לא היו צירים בכלל בכלל.

אחרי כמה שעות ששום דבר לא זז באופן רשמי (כי אני מאמינה שתמיד הגוף מקדם אבל בקצב שלו. אבל לא הייתה פתיחה, לא צירים...) כבר הגיעו שעות אחה"צ, ואחר כך הערב... אחרי 8 שעות של ניסיונות טבעיים וסולידיים ודי נעימים, עם אווירה רגועה בגדול... החלטנו שאני אקבל קצת פיטוצין, אבל אמשיך בתנועתיות. הצוות היה ממש בסדר, הם לא הלחיצו יותר מדי, והיה נראה שהם מכבדים את הרצון שלי ללדת לבד. יש לציין שהיה יותר קל לבקש מהם, כי כבר היו לי בהיסטוריה 2 לידות טבעיות ללא אפידוראל, אז לפחות נחסך ממני הגיחוך שלפעמים יש מצד הצוות כשמדובר על לידה ראשונה.

הרופאה שם אמרה לי שבלידה שלישית פיטוצין משפיע מהר (צדקה..), והדר הדולה הלכה לכמה שעות, סיכמנו שנקרא לה כשיתקדם. קצת פחדתי מהפיטוצין כי הוא עושה צירים מאוד רציניים כבר מההתחלה. ואני לא בעניין של אפידוראל בכלל. אז ביקשתי מינון ממש נמוך, וסיכמתי עם הרופא שברגע שיתחילו צירים, ניתן לגוף להמשיך לבד ללא הפיטוצין.

19:00

נתנו לי פיטוצין (מינון נמוך מאוד, הכי מינימלי שאפשר) והייתי על הכדור פיזיו, המוזיקה של ההיפנובירת'ינג התנגנה והלידה שלי בעצם התחילה (זה השלב שמציין בעיני את תחילת הלידה ממש). היו לי איזה כמה צירים פתאום בזכות הפיטוצין, לא משהו כואב בכלל. הייתי כבר עמוק בהיפנובירת'ינג, דימויים והכול. היו רגעים קסומים ממש. היינו רק אני ובעלי הוד בחדר בשלב הזה, שנמשך אולי רבע שעה. אולי עשרים דקות. אחרי הזמן הרגוע והרומנטי הזה, הרופא נכנס וביקש לבדוק פתיחה. אמרתי לו שאין צורך, אני מבטיחה שאין לי שום פתיחה. הוא התעקש בכל זאת ואמרתי יאללה... שיבדוק וילך כבר. בדק, פתיחה 3

זה ממש הפתיע אותי... כי עברה איזו רבע שעה ולא כאב לי בכלל...

ואז כמובן דרשתי להעיף את הפיטוצין, הוא הסכים, חיכינו קצת שהדר תגיע, ואז החלטתי להיכנס למקלחת (זה היה מוקדם מדי. הטעות הייתה שניסיתי יותר מדי לשחזר את הלידה הקודמת שלי, שזה מה שהיה בה...).

הדר הגיעה, הייתי במקלחת, לא ידעתי אם אני מתקדמת או לא, כי לא כאב לי ממש. מצד שני, הייתי מרוכזת בדימויים ובהרפיה אז לא הייתי בטוחה שיכאב לי ממש עד הסוף.

מפה לשם, החלטתי באיזשהו שלב לצאת מהמקלחת, ורציתי שיבדקו לי פתיחה, אבל אז בדיוק התחלפו המשמרות אז חיכיתי עוד,זה כבר היה 11 בלילה.

23:00

כשאיריס המיילדת בדקה אותי, וכבר הכינה את המיטה ללידה, הסתבר שאני עוד לא בפתיחה ארבע אפילו. שוק!! פה נכנסתי ממש לייאוש, הרגשתי פתאום שכלום לא מתקדם.

הרגשתי אכזבה עמוקה. לא כאב לי בכלל, הצירים נעלמו כלא היו, והייתי פשוט מפוחדת מהמשך הלידה. לא ראיתי איך זה קורה... פחדתי מפיטוצין שוב, שאולי יביא איתו כאבים חזקים שלא אוכל להתמודד איתם, הייתי ממש בשלב מפחיד. אפילו עכשיו קשה לי להיזכר בזה.

בסוף החלטנו שנלך על פיטוצין שוב, ויתנו לי גם חומר לווריד שקצת ישכך את הכאב העצום של הפיטוצין (הייתי חייבת את זה כדי להרגיע את הפחד ההיסטרי שלי באותו רגע), וכשאהיה בפתיחה גדולה נפסיק הכול ואני אעבור לתנוחה זקופה. זה היה לי הכי חשוב... ללדת בעמידה על הברכיים.

חיכינו שעה בערך עם כל ההחלטות האלה.

00:30

אחרי קטע קצת לא נעים עם פתיחת הוריד (הגיעה איזו אחות הזויה, אני אפילו לא יודעת מה התפקיד לה... שפתחה לי וריד במקומות שהוא תמיד מתפוצץ למרות שאמרתי לה מראש. היא ממש סלסלה במה שאמרתי והתנהגה לא יפה. אחרי הלידה לא היו לי ורידים לא מפוצצים בגללה. כל הידיים שלי היו סגולות לגמרי).

נשכבתי על הצד, לנוח קצת... להתכונן ללידה הפעילה, הכניסו לי פיטוצין ואת החומר השני, ואז התחילו לי צירים מאודדד חזקים. ההיפנובירתינג גרם לי לתחושה נעימה ורגועה. הרגשתי כאילו אני בבית שלי במיטה. נחה, נרגעת. כשהיה ציר חזק הדר עשתה לי עיסוי, אני לא זוכרת ממש טוב את השלב הזה, אבל אני חושבת שניסיתי כל מיני תנוחות שיקלו על הצירים עצמם.

בגדול הרגשתי טוב.

הכאב של הצירים היה חזק מאוד מאוד. אבל כל הזמן אמרתי לעצמיף חגית, תרגעי. זה רק ההתחלה, וגם בהמשך יהיה בסדר. כל הזמן זכרתי שאני רק בפתיחה 4. הייתי בדימויים. במחשבות היפנובירת'ינגיות...

כעבור שעה קלה, ביקשו לבדוק פתיחה. אני זוכרת שזה היה נראה לי שוב ממש מגוחך... אני עדיין בארבע, אולי חמש...

בדקו, פתיחה 8.

זהו, מבחינתי פתיחה 8 זה כמו פתיחה מלאה, ככה זה היה בשתי הלידות הקודמות שלי... איך ששמעתי את זה העפתי מעלי הכול, נעמדתי על הברכיים לקראת שלב יציאת התינוק, ואז פתאום הרגשתי כאב חזק, את טבעת האש, הכול קרה נורא מהר. המיילדת צחקה, כי היא לא בדיוק התכוננה לזה שאני אעמוד על הברכיים, אבל ייאמר לזכותה שהיא ממש זרמה.

זה היה פשוט שלב הזוי. מצד אחד הוא היה לי נורא קשה. כאב לי ברמות לא הגיוניות. לא זכרתי שזה כל כך כואב. מצד שני, כל השלב הזה מרגע שאמרו "פתיחה 8" ועד שהתינוקת הייתה בחוץ, לקח אולי 3-4 דקות.

בעצם בראש שלי עוד הייתי במנוחה וברגיעה, חשבתי שאני בפתיחה 4, ופתאום הראש של התינוקת אשכרה יוצא. זה גרם לי לא להאמין שאני באמת בסוף הלידה, והתחלתי לחשוב לעצמי, מעניין כמה זמן עוד נשאר לי ללידה, ושאלתי את כל מי שהיה שם כמה זמן זה ייקח. אני זוכרת שלחצתי כי רציתי פשוט שכל זה כבר ייגמר, כאב לי מדי, ולא היה אכפת לי שהתינוקת תצא בלחיצות (בדיוק הפוך מהפעם הקודמת,שחיכיתי לרפלקס פליטת התינוק וכל זה).

המיילדת ייעצה לי לא ללחוץ ממש, כדי שלא יהיו לי קרעים, וגם ככה היא עוד שנייה יוצאת. ואז הראש יצא.

הגוף לא יצא והיא לא הייתה בטוחה מה לעשות, אז אמרתי לה שזה תמיד ככה, ושיניתי תנוחה כדי לעזור לגוף לצאת. וזהו. יצאה.

זה היה כל כך מהיר ולא צפוי, שזה גרם לי לחוויה קצת קשה. באמת לקח לי הרבה זמן לעכל את זה. כי בתכלס, הייתה לי לידה פשוט מדהימה. 6 שעות מתחילת הפיטוצין בפעם הראשונה,התינוקת הייתה בחוץ. לידה רכה, לא כואבת מאוד, בלי תפרים, בלי חתכים. אבל הקטע ש"נתקעתי" באמצע הלידה, בשילוב עם המהירות הפסיכית בסוף, גרמו לי ממש לטלטלה, והיה לי קשה לקלוט שזה בדיוק בדיוק מה שרציתי.

יש בהיפנובירת'ינג קטע כזה, שאני יכולה לבקש לעצמי איזו לידה אני רוצה. לא ממש האמנתי בזה, פשוט כי פחדתי להתאכזב. והלידות שלי ארוכות נורא.

הפעם ביקשתי שיהיה שש שעות. ביקשתי שיהיה וגינלי, בלי תפרים, שיהיה סביר מבחינת החוויה (פחדתי לבקש שלא יכאב בכלל או משהו לא מציאותי מבחינתי). והכול קרה!

שש שעות, מתוכן חצי שעה רגועה ורומנטית עד פתיחה 3, ואז מקלחת, פתיחה 4, ואז כמה שעות שנרגעתי ונחתי, ופתאום פתיחה 8 ואחרי 3 דקות היא יצאה.

אז באמת לא ברור למה ברגעים הראשונים אחרי הלידה פשוט לא האמנתי שזה בכלל היה ולא ידעתי מה קורה איתי. הייתי במן בלבול כזה ולא יכולתי להחליט מה אני מרגישה לגבי הלידה הזאת (כי כבר חוויתי בעבר אופוריה של לידה טבעית מהחלומות).

כמה מסקנות במבט לאחור:

הפחד שלי, גם מהירידות דופק, וגם מזה שזה לא מתקדם בדיוק כמו הלידה הקודמת, קצת לא נתנו לי לשמוח בלידה הנעימה והטובה שהייתה לי. רק במבט לאחור אני מרגישה שאני מרוצה ממה שהיה.

למשל, במקלחת היה לי נחמד ונעים. אז מה אם התקדמתי רק לפתיחה ארבע? הרי בסוף זה כן רץ. אז קצת חבל שכלכך התאכזבתי מעצמי. התאכזבתי רק בגלל הציפייה שזה ילך כמו בלידה הקודמת, אבל מסתבר שזה לא עובד ככה...

ועוד דבר,

מסתבר שהיפנובירת'ינג יכול לעזור בדרכים שונות. בלידה השנייה שלי הייתי ממש בהוויה חיובית, בלי אף התערבות, לא היו בעיות אמיתיות. הרגשתי חזקה ועוצמתית לאורך כל הדרך.

הפעם, היו לי כמה מכשולים אובייקטיביים שהייתי צריכה לעבור. היו האטות משמעותיות בדופק, לא הייתי בטוחה לגמרי שזה רק בגלל תקלה במוניטור ולא רציתי להתעלם מזה. היה לי פיטוצין, שגרם להכול להיות הרבה יותר אינטנסיבי. ולמרות כל זה, הרגשתי שההרפיה והמדיטציה שעשיתי בזמן הלידה, השפיעו לי על הגוף ממש, הוא פשוט נרגע, למרות שאני לא הייתי לגמרי רגועה מנטלית. קצת קשה לי להסביר את זה, אבל הרגשתי שככל שהלידה התקדמה, ככה נכנסתי יותר עמוק להרפיה, שהייתה לגמרי פיזית. זאת תחושה שלא הייתה לי בעבר. כאילו ההיפנו' פעל בלי שהייתי צריכה לחשוב ולהתרכז. זה פשוט היה שם, קסם.

בסופו של דבר גילי נולדה בסביבות 2 בלילה, פחות מיממה מהירידת מים, בערך 6 שעות מהפיטוצין בפעם הראשונה.

ההתאוששות מהלידה הייתה מדהימה, פעם ראשונה שלא הייתי צריכה פדים קפואים אחרי הלידה! חלום.

ברגע שהיא יצאה, חיכו לשליה ואז הציעו לי ללכת להתקלח. זה לא קרה לי באף לידה... הייתה התאוששות ממש טובה.

כשהייתי בהתאוששות, פתאום הגיעה המיילדת, ואמרה לי שהיא מיילדת עשרים שנה ולא ראתה כזה דבר. היא מאוד התלהבה מזה שידעתי בדיוק מה אני רוצה, מזה שהתינוקת יצאה בתנוחה זקופה ולא בשכיבה היא ממש הייתה נלהבת וזה הדבר הראשון שגרם לי להבין שבעצם הייתה לי לידה טובה. כי ישר אחרי הלידה הרגשתי שפשוט לא ממש הבנתי מה הלך כאן הרגע. אולי מרוב מהירות, או מרוב הפתעה, או מרוב שזה לא מה שציפיתי לו בדיוק.

אז בגדול אפשר להגיד שהייתה לי חוויה טובה ומעצימה. אם כי שונה מאוד ממה שהיה לי בראש. וגילי מהממת ומתוקה ומיוחדת מאוד.

תודה למי שקרא עד כאן, כתבתי את מה שזכרתי במרחק של כמעט שנה וחצי. מקווה שהיה ברור.
05/02/2020 13:33
שלום,

תודה רבה על השיתוף בחוויה, אין לי ספק שהקוראות תגלנה עניין ותפקנה תועלת מהדברים.

בריאות ונחת,
עורך דין עופר סולר
(שרית)
04/02/2020 12:36
התחלתי טיפולי פוריות עקב שחלות פוליציסטיות מבייצת כל חודש אבל אבל כל ביוץ זקיק 13-14 הגוף עסוק בלייצר זקיקים רבים במקום להתמקד בזקיק מוביל וטוב אחד עשיתי מעקב זקיקים עם טיפול באיקקלומין.

מעקב תקין ניצפו 6 זקיקים בניהם אחד מוביל יפה הכל היה תקין קיבלתי זריקת אוביטרל ויומיים אחרי ב28.10 הזרעה אצל רופא שהמרפאת פיריון הפנתה אותי הגעתי להזרעה הרופא פצע אותי היה לי כאב חזק מאוד עם הרגשה כאילו ניקב אותי הוא גם ציין שפצע אותי ויהיה דימום ולא נתן אנטיביוטיקה או משהו יום אחרי ההזרעה התחיל כאבים ועליית חום חשבתי השרשה מרוב שכל כך רוצה ילד לא התייחסתי חשבתי זה תקין 8 ימים אחרי הגעתי למיון כי הכאב לא פסק ובמכבי חשבו גירוי יתר שלחו אותי למיון הגעתי למיון גילו לי נוזלים בחצוצרות ושלא היה לפני כי עברתי צילום רחם שיצא תקין וכל המעברים פתוחים ביום ה10 להזרעה קיבלתי דימום מחזור כבד מאוד וכואב מאוד לא התייחסתי חשבתי תקין חזרתי למומחה עם סיכום המיון שלח אותי לדופלר שניקבע לי תור שבועיים אחרי בנתיים כמה ימים לפני ביוץ החלטתי על דעת עצמי לעשות מעקב למרות שלא קיבלתי טיפול מסקרנות לגבי הנוזים גילו לי זקיקים קטנים ממצא ציסטה נוזל עכור ונוזל בחצוצרות ובדוגלאס המשיכו הכאבים כל הזמן הזה כאבי אגן חזקים בטן סיוט וסבל חיכיתי לדופלר אחרי שהמרפאה אמרו לי לא הביא לך אנטיביוטיקה אחרי הזרעה אמרתי לא וגם לא הביאו לי שלחו אותי לדופלר ביום רביעי הייתי בדופלר גילו לי ממצאים ונוזל עכור חשד לאנדרומטריומה או שרידי דלקת יום למחרת בחמישי כאבים חזקים מאוד שלא יכולתי לסבול הגעתי למיון נשים הטכנאית ניגנבה קראה לרופא חצי שעה עשה לי אולטרסאונד סונר ודופלר ונימצא דלקת באגן שהתפשט לשחלות חצוצרות ורחם בעקבות זיהום, זיהום שנוצר לי מההזרעה.

כרגע מאושפזת מיום חמישי מקבלת אנטיביוטיקה דרך הוריד 7 מנות אנטיביוטיקה 3 סוגים שונים ביום, ובנתיים אומרים לחכות יקח החלמה כמה שבועות ויותר עד שהכל יסתדר ורק אז יוכל לעשות ivf כי להיקלט עכשיו לא יצליח וגם טיפול הרופא לא ממליץ אמר קודם צריכה לתת לגוף להחלים טיפול אחד יחיד רק התחלתי הזרעה אחת קטנה פציעה לא אחראית ורשלנות רפואית של רופא שלא נתן אנטיביוטיקה וקופת חולים שמעבירה אותי ממקום למקום ולא לוקחת אחריות התחננתי לרופא נשים אבל בגלל הריבעון לא יכולתי ללכת אלה רק לאותו רופא שפצע אותי שלא רציתי לחזור אליו.

מה אני אמורה לעשות עם הנזק שנהיה לי? וכל מה שעברתי בגללם? כולם אומרים לי לתבוע על רשלנות רפואית במקרה כזה. אני מבקשת לשמוע תשובה של אחד מעורכי הדין שלכם לגבי המקרה.
05/02/2020 13:24
שלום רב,

על פניו נראה כי המקרה מצדיק בירור רציני שיכלול קבלה של מלוא התיעוד הרפואי והתייעצות עם רופא מומחה. הקושי במקרים דוגמת המקרה שאת מתארת הוא שגם אם מתברר כי הייתה התרשלות בטיפול הרי שמבלי להקל ראש בסבל שעברת יש להניח כי לא מדובר בנזק קבוע. במקרים כאלו יש לשקול אם עלויות הגשת תביעת רשלנות רפואית הכוללות גם חוות דעת רפואית שעלותה לא זולה יצדיקו כלכלית תביעה שכן הפיצוי במקרה של נזק זמני אינו גבוה. בחלק מהמקרים ניתן לשקול משלוח מכתב דרישה באמצעות עורך דין ללא חוות דעת רפואית.
ממליץ לאחר שתחלימי על התייעצות מסודר בפגישה עם עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
הלל יפה
(חנה)
30/01/2020 15:13
בתאריך 5.5.19 התשאפזתי בהלל יפה על מנת לבצע זירוז לידה , הייתי מאושפזת במחלקת הריון בסיכון עד לתאריך 7.05 . בתאריך 7.05 הורידו אותי לחדר לידה בחדר לידה הייתי 24 שעות עייפה כאובה והיה לי נורא קשה ! 2 המשמרות שהיו באותו התאריך ואותן המיילדות שהיו במשמרת בוקר ומשמרת צהריים היו מקסימות ומכילות אני רוצה לציין את שמם לשבח ! אלבינה ושיראל מקסימות מקסימות ! וחבל מאוד שלא ילדתי במשמרת שלהן ! אך במשמרת לילה שהגיע בתאריך 7.05 היה נורא , חוויה שהשאירה בי צלקת לכל החיים , הייתה לי חווית לידה נוראית וזה היה רק בגלל המשמרת של המיילדות שהגיעו למשמרת לילה ! אף אחד לא התייחס אלי צעקתי מכאבים ואף אחד לא התייחס וזה למה כי חסר כח אדם וכל משמרת לילה כל המיילדות היו בחדר אחד אצל יולדת אחרת אמא שלי התחננה לעזרה מהמיילדות ומה ענו לה אנחנו נזמין לך בטחון וזה למה ? כי היא ביקשה שיבואו לבדוק אותי כשאף אחד לא מתייחס אלא נמצאים בחדר אחד אצל יולדת אחרת ? כי חסר כח אדם אז יולדות אחרות לא חשובות עכשיו ? בעלי גם ניגש כמה וכמה פעמים לבקש שמישהו יבוא לבדוק ולעזור לי כי אני כאובה ומעבר לזה נגמר האפידורל ואף אחד לא התייחס ומה ענו לו היא יכולה להמתין כשהאפידורל כבר הפסיק להשפיע למרות זאת זה לא עיניין את המיילדות ובנוסף לזה הם רק ענו לבעלי בצורה של אנחנו נזמין לך בטחון ! על מה ולמה ? כי הוא מבקש עזרה ?? האבא של התינוק שאמור להיוולד מבקש שיעזרו לאשתו ללדת ? ואומרים לו שנזמין לך בטחון ? זאת ההתנהלות בחדר לידה של הלל יפה ??? אני צריכה עזרה ואני בפתיחה מלאה ואין שום יחס כלפי ! לאחר שאני הייתי שעתיים בפתיחה מלאה הגיעה מיילדת שדיברה אלי בצורה לא נעימה בלשון המעטה ! מעבר לזה חשוב לי לציין שכאשר היא הגיעה לחדר היא נכנסה מבלי להתיג את עצמה מבלי לעשות היכרות מבלי לשאול מה שלומי היא הייתה עצבנית כאוסה והגיעה עם אנרגיות מאוד שליליות שהוציאה את כל האנרגיות האלה עלי ! על מישהי שצריכה את התמיכה של המיילדת והיא עשתה את ההפך הגמור !! היא הייתה עצבנית והוציאה עלי את כל העצבים שלה ! היא אמרה לי שאני לא נעימה ושאני משרה אנרגיות שליליות ושאני אתחיל להתאפס על עצמי , אני נורא נפגעתי!! אני לא ציפיתי שמיילדת תדבר אלי בצורה הזאת , אני לא ציפיתי שאפגע כל כך ברגע שצריך להיות הכי מרגש הפך להיות סיוט !
הייתי כאובה כבר 24 שעות בחדר לידה ואף אחד לא התייחס אלי !! ולבוא ולדבר אלי בצורה כזאת לא נעימה ! מעבר לזה כאשר התחילה לידה פעילה היא נרדמה באמצע לידה ישבה בלידה וישנה ! לא עיניין אותה בכלל שאני נמצאת בלידה פעילה!! בלידה נכחה רופאה מקסימה בשם רון-לי שהיא זאת שלקחה חלק בלידה ובלעדיה זה לא היה קורה ! חשוב לציין שרופא בכלל לא אמור להיות נוכח בלידה אבל במזל היא הייתה שם והצילה את המצב ! בגלל הרשלנות של אותה משמרת לילה של המיילדות הגעתי למצב שלא הצלחתי ללדת בכוחות עצמי והעובר היה במצוקה ולכן הגיעה מנהל המחלקה והסגן שלו ורופא ילדים והלידה נגמרה בוואקום עם חתכים עמוקים ! וכל זה בגלל שלא הקשיבו לבקשות שלי כשהתחננתי שאני כאובה ושיבדקו אותי ! התינוק שלי יצא עם צלקת בראש רק בגלל כל החוויה הזוועתית שעברתי בבית חולים הלל יפה ! הייתה לי לידה נוראית וכל זה בזכות משמרת לילה של המיילדות בתאריך 7.05 ובמיוחד מי שהייתה אמורה להרגיע אותי להיות לצידי להתחשב בי ולתת לי עזרה עשתה את ההפך הגמור! המיילדת רק דיברה אלי בצורה לא נעימה , והכי גרוע היא נרדמה על הכיסא קרוב ל 10 פעמים תוך כדי הלידה עצמה, המיילדת פשוט התנתקה על הכיסא הראש שלה ירד כלפי מטה והיא פשוט ישנה ,ובסוף הוציאה עלי את כל העצבים שלה ! מישהי כזאת לא צריכה להיות מיילדת היא לא יכולה לעבוד עם אנשים ועוד בחדר לידה במצב כה רגיש !! הייתה עוד מיילדת שדיברה בצורה מאוד לא נעימה וכל הזמן חיפשה איך כל הזמן רק להגיד אני אזמין בטחון אני אזמין בטחון על מה ולמה ??? חבל מאוד שזאת הדרך של אותן מיילדות בהלל יפה ! כל אותה משמרת לילה לא תפקדה ! אשמח לדעת את כל השמות של אותן מיילדות ואני מתכוונת להגיע עם התלונה הזאת רחוק מאוד ! לכלי התקשורת וכל מקום אפשרי ! כי הייתה לי חוויה נוראית , גם התינוק שלי נשאר עם צלקת וגם אני נשארתי עם צלקת נפשית !

אני אשמח לדעת מה נעשה בנידון?
RE: הלל יפה
(הודיה)
02/02/2020 07:49
האמת קרה לי מקרה דומה בבית חולים בלינסון.
אני הגעתי עם פתיחה 4 וחצי.

הכניסו אותי לחדר לידה. היה מיילד מהמם הגעתי לפתיחה מלאה שהוחלפו משמרות הביאו לי אחת שכבר עוד שנייה בפנסיה וצרחתי מכאבים ומה שהיה לה לומר לי זה תתאפסי על עצמך.

עד שרופא בא לבדוק אותי ואמר לי שברור שיש לי כאבים גם עם אפידורל והסביר לי משהו עם צוואר הרחם.

הגעתי לשם מ7 וחצי בבוקר. בינתיים התינוק דחף בלי סוף הרגשתי שהוא לוחץ אבל המיילדת נעלמה לה למשך שעתיים ולפני שהלכה הסבירה לי שלידה ראשונה מחכים בין שעתיים לשלוש שעות. ממולי היה מקרה של יולדת וכולם הלכו אליה ולא היה עם מי לדבר.

השעה 1 וחצי בלילה ועדיין לא ילדתי ב2 הגיעה מיילדת אחרת שניגשה אליי ושאלה אותי לא עבדו איתך לא הייתה איתך מיילדת? עניתי לא וראיתי שהסתכלה על הרופאה בפליאה. מיותר לציין שאת האפידורל פעמיים דקרו אותי.

בסופו של דבר לא היה ברירה בזמן שיכלתי ללדת בלידה רגילה ילדתי באמצעות לידת ואקום שכבר אין לי כוחות ואני לא מרגישה תרגליים.

4 פעמים ניסו להוציא לי אותו עם ואקום. לא התראיתי איתו 24 שעות. איבדתי המון דם והברזל שלי צנח. יום למחרת לקחו אותו לעשות בדיקת CT מחשש לשבר בגולגולת בגלל הוואקום המפחיד הזה.

ברוך ה' הקב"ה היה איתנו ולא היה לו כלום במזל.. העיקר שברוך ה' יצאנו בידיים מלאות.

אבל מה שבטוח לחזור לשם לא אחזור.
(נעמי)
03/02/2020 12:12
זוועה היתה הלידה שלי בהלל יפה. קודם כל איך שהגעתי שאלו אותי "למה באת לפה"? אממ.. בואו נחשוב למה באץי לחדר לידה.. שעמם לי בבית..
אחרי כן הכניסה אותי המיילדת חצדר בלי מקלחת למרות שכל המחלקה הייתה ריקה.
בעלי שאל אותה אם אפשר חדר עם מקלחת אז היא התעצבנה עליו ובסוף אחרי שאמר לה שהמחלקה ריקה , העבירה אותי לחדר עם מקלחת.
במהלך הלידה היא כיבתה לי את המזגן כל פען בכוונה למרות שביקשתי שלא תכבה כי היה לי חם,
גנבה לי את הכדור פיזיו בכוונה מהחדר!!! מזל שחברה שלי שהיא גם דולה הייתה איתי ושלוש פעמים הלכה לחדר אחר להחזיר לי את הכדור!
באה רופאה אמרה אני בודקת פתיחה ועשתה לי סטריפינג בלי להודיע לי מראש, צרחתי מכאבים ובנוסף התחיל דימוםצמה שאסר אותי על בעלי, למה לא להודיע מראש? לקבל את הסכמתי? פשוט אונס זה מה שהרגשתי באותן דקות שצרחתי מכאבים מהסטריפינג הזה.
מאז הסטריפינג במשך שעתיים עד חילוף משמרת עשו "חרם" על החדר שלי ולא באו אפילו לבדוק אותי. מה שיה לי מצוין כי גם ככה לא רציתי לראות את הפרצוף המחליא של המיילדת הזאת.
בסוף כשכבר כן התחלפה משמרת הייתה מיילדת שהציגה את עצמה כאילו היא באה להיות "המלאך הגואל " שלי ולעשות חוייה מתקנת.
בסוף כשהיו צירים של הסוף היא התעכבה ולא באה למרות שבעלי קרא לה שלוש פעמים והיא פשוט ישבה שם בדלפק ואמרה שתיכף באה!
אני מנסיונות קןדמים כבר תפסתי לעצמי את הרגליים ועבדתי עם המוניטור, דחפתי לפי הצירים שבמוניטור, פשוט יילדתי את עצמי שם בחדר עד שהגברת החליטה לקום אלי ואז היה לה רק לקבל את התינוק.

מעדיפה ללדת ביער ולא בהלל יפה.
03/02/2020 13:44
שלום רב,

אני מצטער לשמוע על החוויה הקשה שעברת בעת הלידה בבית בחולים הלל יפה. בעניין היחס הבוטה והלא ראוי של הצוות איני בטוח שההליך הנכון יהיה תביעת רשלנות רפואית שכן תביעה כזו מתאימה יותר למקרים של התרשלות בטיפול אשר גרמה לנזק בלתי הפיך.
באשר לצלקת של התינוק ולפגיעה הנפשית בך כדי להעריך אם אכן הצלקת של התינוק היא תוצאה של התרשלות יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי ולהתייעץ עם מומחה בתחום הגניקולוגיה, אני ממליץ שתפני תחילה אל עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואי שיוכל גם לבחון את עניין הנזק הנפשי שלך.

כמובן שתוכלי במקביל לפנות בתלונה למשרד הבריאות בגין היחס הלא ראוי של הצוות המטפל.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(טלי)
04/02/2020 11:44
עברתי 5 לידות בהלל יפה 4 הראשונים הייתי ממש מרוצה והחמישית בשישי האחרון עברתי גם זירוז עם פיטוצין ואחרי שפקעו לי את המים חצי שעה אחרי אמרתי למיילדת (סטגרית) שאני מרגישה את הראש יש לציין שלא ממש התייחסה ואמרה לי את רק בפתיחה של 4 וזאת רק התחושה אחרי התחננות שתבדוק אמרה 4 וחצי ביקשתי טישטוש כי הרגשתי כבר צירי לחץ ואמרתי לעצמי עם יש זמן אז שיהיה משהו שירגיע יש לציין שהטשטוש לא עזר והרגשתי את הראש למטה התחננתי שתבדוק אותיי ולא בדקה התחלתי ללחוץ כבר בלי לשאול בלחיצה הראשונה כל התינוק יצא ונפל על המיטה תפסתי אותו עם הרגל...

המיילדת נבהלה נכנסו שתי מיילדות כדי לבדוק אותי וראו שכבר ילדתי המיילדת הראשית נכנסה ואמרה יופי שלוש מיילדות בחדר והיולדת יולדת לבד...

זה יכל להגמר אחרת עם רשלנות רפואית חמורה מאד וברוך השם יצאתי משם בנס
(שני)
04/02/2020 11:46
איזה נוראי!

אני עברתי בדיוק את אותה חווית לידה לפני 4 חודשים, רק בבית החולים סורוקה בבאר שבע. ואוו כמה שאני לא מייחלת לאף אחת לעבור לידה נוראית כזאת. בדיוק בדיוק מה שאת עברת! 3 משמרות, 5 מיילדות, הראשונות היו נסיכות... האחרונה היתה שטן אמיתי, כמה רוע...

ה׳ יודע איך נתנו לה להיות מיילדת ועוד טענה שהיא 33 שנה מיילדת בביהח. בכלל שבסורוקה יש חוסר כוח אדם אמיתי ותחלופה מסחררת בגלל האזור הזה. כמה צרחות. מיילדת אחת בכל המחלקה! מצאתי את עצמי בפתיחה 6 עם פיטוצין שלא היה צורך בכלל כי הלידה התקדמה יפה. אני מחכה לאפידורל כי נגמר המינון. מתחילה לכאוב בטירוף, אף אחד לא מגיב. לא מגיע. אני כבר מגיעה לפתיחה מלאה ועם צרחות של כאב!!!! בעלי מגיע למצב שבועט בקיר מעצבים שכואב לו לראות אותי נגמרת!! ואף אחת לא מגיעה לטפל.

אחותי ובעלי ילדו אותי ממש ככה! המיילדת הזו אמרה להם מה לעשות ופשוט יצאה! עד שכבר כמעט איבדתי הכרה והתינוק שלי היה במצוקה והלידה נגמרה בואקום נוראי וקשה. והחלמה שבכלל היתה קשה כי חתכו יותר מידי. בטוחה שאם קצת יותר יחס ואכפתיות זה לא היה קורה! התינוק כמעט היה בחוץ!!! רק קצת עזרה שלא היתה... ואני איבדתי את הכוחות האחרונים שלי כבר.

יותר מזה, שלאחר מכן גיליתי ש5 בנות שילדו איתי באותה שעה גם עברו ואקום. זה רק הוכיח שהבית החולים הזה עובד זוועה!

אני כל כך מבינה אותך.

שנדע לידות קלות יותר.

זו בהחלט טראומה לכל החיים.
(רחלי)
05/02/2020 09:53
זה לא אמיתי! ככה מתנהלת מערכת הבריאות שלנו! פלא שיש כל כך הרבה תביעות רשלנות רפואית בארץ?

אבל תמיד יש אפשרות בכל בית חולים לבקד להחליף מיילדת, אם את לא רוצה ולא נוח לך אפשר להחליף מיילדת...

אני גם לא הצלחתי ללדת בפתיחה מלאה והייתי מעל 3 שעות עם פתיחה 10. גם אצלי מנהל מחלקה נכנס ועוד רופאת ילדים ובסוף לידת ואקום גם לבן שלי היה סימן עם פצעים כאלו חתכים (בסופו של דבר הם חייבים להוציא אותו כי התינוק היה במצוקה עוברית)

צר לי לשמוע באמת לגבי המיילדת ברור שאת צריכה לקחת עורך דין וברור שתגישי תביעה ותתלונני!

מקווה שהלידה הבאה שלך תהיה עם חוויות הרבה יותר טובות
05/02/2020 13:14
שלום,

תודה לכולכן על התגובות והמידע.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(מורן)
03/02/2020 12:06
צהריים טובים לעורכי הדין

הגעתי אליכם בהמלצה של חברות ואני רוצה לשמוע דעה מקצועית לגבי המקרה שלי.

הסיפור שלי התחיל אחרי הלידה השניה שלי,

דימומים ללא הפסקה שבוע שבועיים שלוש חודש+ ומחכים לביקורת של הרופאה בכדיי לבדוק, אין תורים בקופ"ח "טבעי לדמם אחרי לידה" זה מה שאמרה לי המזכירה כשביקשתי להיכנס רגע לרופא, כן..גם מעל חודש היא אמרה, אז עבר עוד חודש, מגיעה לרופאה..קחי גלולות יאזן אותך הורמונאלית ויפסיק.

הדימום הפסיק צדקה - אבל רק לשבוע.

מסיימת חוזרת אליה רואה משהו לא ברור באולטרסאונד ומביאה כדורים אחרים שגם עזרו רק לכמה ימים, אולטרסאונד שוב אצל רופא אחר מגלה מיומות אך מוזר לו שלא ציינו אחריי הניתוח חוזרת שוב שבועיים אחרי סה"כ 4 חודשים אחרי הלידה "אני עדיין מדממת" אמרתי לה "ויש לי מין גוש בצלקת של הניתוח שקצת כואב" שוב אולטרסאונד ונגיעה במה שמפריע - "זה רק הצטברות של כליי דם זה יכול לקרות" קחי הפניה להיסטרוסקופיה" מתקשרת לתאם תור - תחכי חצי שנה!!

מזל שיש את אמא מנסה לזרז לי תור הרופא מסתכל על ההפניה ומבקש ממנה שאחזור לרופאה שלי כי היא לא ניסתה מספיק. עד פה מספיק מכעיס?

אני כבר לא מרגישה כל כך טוב,חולשה סחרחורות. עושה בדיקות דם. מקבלת צלצול מהרופאה משפחה ב7 בערב - "לכי עכשיו לקבל מנת דם את עם הומוגלובין 5 זה לא צחוק"

נוסעת למיון במאיר לקבל דם וכמובן הם החלו בסיירת בדיקות של איך אני מדממת כבר כמעט חצי שנה, מאז הלידה. ימים לא נעימים בכלל של בדיקות שעות על גבי שעות. מוצאים משהו! יש!

שארית שליה תקועה בצוואר הרחם הולכים להרדמה כללית למחרת בבוקר ומוסרים לי שנמצא ממצא לא סדיר ונשלח לפטולוגיה, אומרים שיהיו תשובות עד 3 שבועות.

התקשרו שלושה ימים אחרי, כבר דיי הבנתי. גידול ממאיר בצוואר הרחם - עושים למחרת פט סיטי שהראה גידול 4.5 ס"מ בצוואר הרחם שמערב את הרחם עם גידול של 3.9 ס"מ בלוטות הלימפה ולקינוח בדופן הבטן על צלקת הניתוח הקיסרי ושריר הבטן מה שהרופאה פשוט ניפנפה.

ילדתי בניתוח קיסרי חירום כי "משהו" הפריע לילדה לצאת רגיל, אז נותחתי והגידול פשוט "ברח" לו אל דופן הבטן

מפה 9 מחזורי טיפול כימוטרפי

29 הקרנות חיצוניות לאגן, 5 הקרנות פנימיות

חצי שנה סבלתי דיממתי ורופא אחד שלח לשני, אין ספור בדיקות, פאפ תקין!

האם לפי הניסיון שלכם אני יכולה לעשות משהו משפטית? להגיש תביעה לפיצויים בגלל רשלנות רפואית? מה עושים במצב כזה?
03/02/2020 13:10
שלום רב,

על פניו נראה כי המקרה מעור סימני שאלה לגבי איכות ואופן המעקב הרפואי והטיפול. כדי להעריך אם הייתה חובה על הרופאים לאבחן את הגידול בצוואר הרחם בשלב מוקדם יותר נזדקק לקבל את מלוא התיעוד הרפואי ולהתייעץ עם מומחה רפואי בתחום המיילדות והגניקולוגיה.
את מוזמנת ליצור עמנו קשר טלפוני לקבלת יעוץ ראשוני והסבר פרטני.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(יהודית)
28/01/2020 20:33
נאלצתי לתבוע את רופא-השיניים שלי בתביעת רשלנות רפואית היות ולאחר שעקר את כל השיניים בפי וטעה במיקום השתלים ולא לקח אחריות אלא הפסיק הטיפול חד צדדית ובהעדר השיניים אני נחנקת על בסיס יומי וזקוקה לתרגילי היימליך ולולא תרגילי ההיימליך של בני לא הייתי נמצאת היום בין החיים!!!! כמובן שנאלצתי להצטייד בחוות דעת רפואיות יקרות על מנת להוכיח רשלנות רפואית עשיתי מאמץ כלכלי אדיר כדי לעמוד בפרץ ולממן עלויות יקרות אלה! חשבתי לתומי שביהמ''ש השלום יעשה צדק בעינייני אך טעיתי ובגדול! היות והשופטת מלכתחילה לא הייתה אובייקטיבית והיתה מוטה לצידו של הנתבע דבר שהתבטא בכל אחת מהחלטותיה של השופטת בנוסף נענתה בחיוב לכל גחמותיו של הנתבע ואף הטילה גזרות כלכליות קשות עליי! גם כאן נאלצתי לשלם למרות שאני אלמנה ובשל מצבי זה אינני עובדת מתחילת התהליך הבנתי שהשופטת תעשה כל שביכולתה על מנת להילחם בתביעתי לכן פניתי לע''וד שלי וביקשתי הליך פסלות שופט אך הע''וד שלי אמר שקשה מאוד וכמעט בלתי אפשרי להצליח בתהליך פסלות שופט חששתי מאוד לגורל התביעה לכן פניתי לשרת המשפטים דאז איילת שקד ולשר המשפטים הנוכחי אמיר אוחנה והלנתי בפניהם על מסכת היסורים שהשופטת מעבירה אותי חשוב לי לציין שהמתנתי לפס''ד קרוב ל3 שנים! וזהו עינוי ועיוות דין! כשהפס''ד סוף כל סוף הגיע לאחר תקופה כה ארוכה נוכחתי שצדקתי לאורך כל הזמן השופטת דחתה את התביעה כרגע נשארתי מרוששת מבחינה כלכלית ופניתי לסיוע משפטי של משרד המשפטים על מנת לקבל יצוג משפטי בינתיים פניתי מיוזמתי למחוזי וביקשתי אורכה לערעור ואף שילמתי אגרה לפתיחת התיק המתנתי קרוב לחודש ימים להחלטה של הסיוע המשפטי האם לתת לי יצוג ונשלח אלי מכתב ובו הודיעו שלא אקבל את היצוג כרגע נותרתי חסרת אונים וללא יצוג משפטי ואף הרשמת במחוזי קנסה אותי ב3000 ש''ח העו''ד שלי שכבר לא מייצג אותי אמר לי שהערעור הוא בזכות! הסיבה לדחיית בקשת האורכה לערעור היא משום שהמשיב הגיב ולטענתו לא הגשתי מסמכים וביקש מהרשמת לדחות את בקשתי ולא לאפשר לי לערער וכך היא העדיפה את בקשתו על שלי! מה עליי לעשות היכן אוכל לקבל סיוע משפטי פרו בונו? ואיך ניתן לבטל את החלטתה של הרשמת? בתודה ובברכה אשמח מאוד לתשובתך!
02/02/2020 18:03
שלום רב,

אני מצטער לשמוע על המקרה. אני מציע כי תנסי לפנות ללשכת עורכי הדין בבקשה לבחון אם יש להם עורכי דין אשר הציעו את שירותיהם פרו בונו במקרים המצדיקים זאת כלכלית, יתכן ושם יוכלו לסייע לך.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(יהודית גליקסמן)
03/02/2020 11:24
תודה לך על תשובתך! ברצוני לדעת מה מספר הטלפון שלהם ומהי כתובתם?
03/02/2020 11:49
שלום,

מספר ראשי (ארצי): 606 - 500 - 599 - 1

יש סניפים בתל אביב, חיפה, באר שבע.

בברכה,
עו"ד עופר סולר




בהצלחה,
עו"ד עופר סולר
(נעמי מ.)
02/02/2020 11:43
צהריים טובים

אבקש לדעת האם מוכרת לכם מחלת CCHS והאם המחלה צריכה להיות מאובחנת במסגרת בדיקות גנטיות לפני ההריון? האם לידת ילד עם מחלת CCHS מבלי שלהורים ניתנה כל אינדיקציה, אחרי מעקב הריון מקיף במסגרת קופת חולים לאומית, יכולה להיות עילה לתבוע פיצויים מקופת חולים? אנחנו המומים מהמצב ואחרי שהבנו לחלוטין את המשמעות של המחלה הנוראית הזאת, אנחנו מחפשים תשובות. תודה לכם מראש על העזרה.
02/02/2020 18:16
נעמי שלום,

אני מכיר את מחלת CCHS הנדירה, המוטציה הגנטית אשר גורמת לה מוכרת מזה שנים ולפי מיטב ידיעתי יש גם בספרות דיווחים על אבחון בעת ההריון. כדי להעריך אם במקרה שלכם היתה אפשרות לאבחון בזמן ההריון אזדקק כמובן לפרטים נוספים ומידע מלא על מעקב ההריון.
אתם מוזמנים ליצר עמנו קשר טלפוני לקבלת הסבר ויעוץ.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(נעמי מ.)
03/02/2020 11:28
תודה על תשובתך. אנחנו ניצור אתך קשר טלפוני בתקופה הקרובה.
(ז.ק)
02/02/2020 15:16

02:30 מתעוררת ל"קקי"
02:40 מעירה את בן הזוג
02:45 מתקשרים לדולה ולאמא שלי
03:06 יוצאת לבד באמבולנס לתה"ש
03:18 כניסה למיון יולדות
03:36 טבת נולדת במיון
03:40 אבא מגיע להדרן אחרי שאמא שלי החליפה אותו בבית עם הקטן

ועכשיו לסיפור המפורט:

בת 43. הריון ספונטני.
עובדת משרה מלאה פלוס פלוס פלוס. בבית מטר, בן 3, שובב, פעיל ונמרץ. בין לבין עדיין משלבת אימוני חד"כ עד חודש חמישי, שחייה ככל האפשר.

מהלך הריון תקין. עולה במשקל קצת יותר מאשר בפעם הקודמת, והבטן נדמית גדולה הרבה יותר.
בהמשך יסתבר כי ישנו ריבוי מי שפיר, אשר פותח פרוטוקול שלם של בדיקות (אקו-לב, ייעוץ גנטי, סקירת מערכות מיוחדת, העמסת סוכר של 100 ועוד מרעין בישין. כמובן שהכל תקין והוחלט יחד עם רופא הנשים שהקטנה שבפנים פשוט רוצה בריכת שחייה גדולה...כמו האמא).

לא נרשמו אי אלו תופעות לוואי בהריון, לא בחילות, לא חשקים חריגים , רק סרבול בנהיגה ובישיבה, כאבי התרחבות אגן ותאומים שנתפסים להם פה ושם.

בשבוע 32 עוד טסה לחו"ל מטעם העבודה ומסמנת לעצמי להתחיל ולהוריד מינון ככל שאפשר ולצאת ל"חופשת לידה" בסוף השנה, כדי להקדיש את השבועיים האחרונים בהתכווננות ללידה, שחייה, ניקוי ראש ומנוחה.

היה ברור כי גם את הלידה הזו תלווה דולה, וכמובן שנכוון שוב ללידה טבעית בתל השומר. אני אופטימית. יש אמבטיות גדולות ולא בריכה מתנפחת. אולי הפעם אצליח ללדת לידה במים?

בחודש תשיעי אכן מורידה מעט נפח עבודה (אבל רק מעט), ומתחילה (בדיעבד מעט מדי ומאוחר מדי), ללכת לטיפולי וואטסו מעולים אצל עומר שנער, שקלט אותי במדויק. לא "נעימים" במים, אלא מתיחות, וואטסו פעיל, עיסוי בחלקים הדאובים כמו השכמות שלי, ובכלל טיפול דינמי יחסית שמתאים לנו במדויק. הגברת הקטנה בבטן נהנית במים ומשתפת פעולה, בדיוק כמו בשחייה בבריכה או בחוג השחייה של אחיה הגדול אותו אני מלווה עד לשבוע 37.

לא אלאה אתכן בהגיגים על החודש התשיעי, אך בהחלט פחות ידידותי יחסית, מסורבל ומקשה פיזית, וגם הקימה בלילה כל שעה וחצי לפיפי....נו. חודש תשיעי. בשבוע 36 התיק ללידה מוכן, ורשימה בה השלמות לדקה ה-90 מונחת על השולחן.

ביום ב' 30.12.2019 מעדכנת את בן הזוג שיש שינוי במנח הקטנטונת בבטן. במקום בעיטות לא סימטריות לצד, אני מרגישה בעיטות אנכיות לתוך הגרון. שינתה תנוחה מעט . מעניין. באותו ערב הבעיטות קשוחות מאוד. זה המקום לציין שהגברת מאוד תנועתית ופעילה מהרגע שניתן היה לחוש בה ובמשך רוב שעות היום/הלילה. בועטת היטב וללא רחמים.

ביום ג' ה-31.12.2019 בבוקר, פותחת בטיפול וואטסו נהדר שבו הבטן אינה מפסיקה לנוע. עומר אפילו משנה מעט את התרגילים כדי להתאימם לתנועה של הקטנה בפנים ולעשות לכולנו נעים ורגוע יותר...איך אפשר להתנתק כשכל הבטן בתנועה?

לקראת 18:00 מרימה עם הצוות שלי כוסית שמפניה לסיום שנה מוצלחת בעבודה, לתחילתה של שנה חדשה וליציאתי לחופשה. הלו"ז לשבועיים הקרובים מלא- מפגשים עם חברים, סידור גבות, מספרה , טיפולי וואטסו, בריכה בכל יום. כל טוב.

חוזרת הביתה לקראת 19:00. ב-20:00 משכיבים את מטר לישון. מתיישבים בן זוגי ואני לארוחת ערב. מרימים כוסית לשנה חדשה ושוכבים לישון לקראת 23:00.

בשעה 02:30 מתעוררת לשירותים בתחושה שיש לי קקי או גזים כואבים או שניהם. לא ממש ברור. אפילו די תמוה לאור השעה והעובדה שאיני סובלת מגזים כלל.

מתיישבת, מנסה ללחוץ , כואב מאוד בבטן התחתונה ולא יוצא כלום.

מנגבת ורואה הפרשה מעט דמית. מוזר. חוזרת למיטה ומנסה להירגע שוב ולבחון את התחושה. אחרי גל של כאב מבינה שמשהו קורה ומעירה את בן הזוג. השעה 02:40. הוא פוקח עין ומנסה לשאול האם אני בטוחה? או שננוח ונמתין לבוקר...בטוחה , בטוחה. קמים.

מתקשרים לאמא שלי שתתארגן ותגיע להישאר עם מטר. מתקשרים ומעירים את, הדולה, ואני מתארת לה את התחושה שאני רוצה קקי. ללא הפסקה. ואין לי קקי, אלא כאבי בטן של קקי. חזקים. ובגלים.

היא שומעת אותי, ובהבלחה של רגע אומרת: קחי אמבולנס וסעי לבית החולים. אל תחכו לאמא שלך. פשוט תיסעי. באמבולנס. מהר.

הדר ואני מנסים לסייע לי להתארגן. התדירות של הכאב גבוהה מאוד ואפילו לא מספיקים לתזמן שם דבר. מתלבשת, סוגרים את התיק. על הלפטופ עם מוזיקה ללידה מוותרים. גם על כריכים. 03:06 אני יורדת במדרגות ונכנסת לאמבולנס. לתומי עוד רציתי לשבת מלפנים, אך שני החבר'ה הצעירים העלו אותי למיטה מאחור. הדליקו את התאורה הפסיכית שלהם כמקובל וביקשו שאחגור את עצמי.

נראה לכם?!? אני מנסה לשמור על איזושהי תנועתיות, לא חוגרת ונובחת שיכבו את האור. אוחזת בידו של הפרמדיק ומעבירה צירי לחץ (לקקי ..זוכרות?) של 40 שניות כל 2 דקות לפי התזמון שלו. בדרך הם עוצרים פעמיים בשל הסירוב לחגור , מסבירה להם בטון קשוח ובנשימות קשות שיפעילו את הצופר ויטוסו..... 10 דקות תזמון הגעה לבית החולים. רגע לפני שעוצרים, מרגישה משהו חם במכנסיים. כאילו שיצא לי קקי. מביך. קקי?!? מגיעים לרחבה של תל השומר.

הדולה הקרה מקבלת אותי. מעבירים אותי על האלונקה מהר לחדר מיון לקחת מדדים.

במיון מקבלת את פנינו מיילדת לחוצה, בעלת ווייב לא נעים. נכון, מהצד שלה מגיעה יולדת מתנשפת שהיא אינה מכירה, ומהצד שלי אני דורשת מהר לחדר לידה טבעית...אין כזה פנוי. אז דחוף לחדר עם דוש...גם כזה אין. אין חדרי לידה פנויים.

ברגע שאני עוברת מהאלונקה למיטה במיון, כל בריכת השחייה הפנימית נשפכת החוצה. על המיטה, על הנעליים של אפרת, על הרצפה. הרבה מים. הקקי היתה בועית שק מי שפיר שנלכדה לה בחוץ ופתחה את הסכר.

המיילדת מחברת אותי למכשיר מוניטור עוברי ומקלידה נתונים למחשב. לא נעים. אורות, המולה, המון אנשים.

לשמחתי לא זוכרת מה שמה, וזאת אחרי שנזפתי בה תוך כדי צירים שאני אשתף פעולה אם היא תוריד את מפלס ההיסטריה.

אין לי מושג כמה דקות חלפו, נכנסה לחדר הרופאה האחראית במין ד"ר הילה להב עזרא. מזל ענק. אפרת מסבירה לה בקצרה מי אני ומה הרקע (לידה טבעית, שניה, ללא רצון להתערבות רפואית וכיוצ"ב).

גם אני בין לבין, מגלה שנכנסת למצב של היפר ונטילציה. ההמולה והאורות לא מאפשרים לי להסדיר נשימה ולכוון נכון. מה גם שבראש עוד יש לי זמן ואני הרי רוצה לידה טבעית בחדר המתאים...

ד"ר הילה קולטת את העניינים ועושה מהלך מבריק- משקפת לי בדיוק את המצב:
1. אין חדר לידה פנוי
2. אני בשלב מתקדם של הלידה. כלומר אלו אכן צירי לחץ ואני אוטוטו יולדת
3. עלי לשנות יחד איתה תנוחה
4. העוברית כ-10 במצב של ירידת דופק ואנחנו חייבות ללדת אותה בהקדם

היא מוציאה את מרבית ה"אורחים" החוצה, כמו גם את המיילדת המרגיזה, מחשיכה את האורות, מסבירה שעלי לשנות לתנוחה על הצד בה בפישוק וברגל מורמת מעלה יהיה קל וממזער נזקים אפשריים, מושחת שמן שקדים על הפירנאום ומסבירה כי אנחנו עומדות ללדת טבעי ומהר ככל האפשר בשל הירידה הממושכת בדופק ורצון להמנע ממצב של מצוקה עוברית.

אני מקשיבה, מפנימה ומיישמת.

משנות מנח, אפרת מחזיקה את הרגל באוויר, לוקחת נשימה עמוקה ולבקשתה של הילה לוחצת כדי להוציא אותה החוצה. מרגישה את הראש, את ה"הכתרה" והנה הראש בחוץ וצווחה של תינוקת במיון. זה השלב, בדיעבד שאפרת סיפרה בו רופא הילדים שנכח בחדר הכריז כי מבחינתו הוא מיותר.

בדיעבד גם התברר שהרופאה הזמינה "קיווי" כלומר מכשיר ואקום לחירום...הילה מבקשת עוד חצי לחיצה להוציא את הגוף, אני לוחצת וכל הקטנטונת הזו בחוץ. ד"ר הילה מוודאת שאני רוצה עור לעור, מותחת אותה כדי להניח על החזה ונתקעת. חבל הטבור קצר מאוד וניתן להניח את הגוזלית רק על הבטן. מניחה. משהה טבור. ואז שואלת אם אני רוצה לנתק. הייתי שמחה רק שאני לא מגיעה מאחר והכל למטה מדי בשל חבל הטבור הקצר...הרופאה מנתקת. 2 דקות לאחר מכן נכנס הדר, בן הזוג שבדיוק הספיק להגיע ל....לראות אותה מונחת על הבטן שלי ולקבל אותה אליו לידיים עטופה.

איך הדר הגדיר זאת? קניתי כרטיסים לסרט והגעתי רק לכתוביות...

בחוץ צוות הפרמדיקים שנשארו בכל המשך הזה (רבע שעה בערך?!?) מאחלים לו מזל טוב אבא ורוצים להצטלם איתו והוא בכלל נערך ללוות אותי בלידה הטבעית...אירוני ומשעשע.

המיילדת הנוספת עירית, מלווה אותנו אחר כך ברכות ובהתחשבות מדהימה עד להעברה למחלקה. בכלל כל הצוות (מלבד המרגיזה בהתחלה), היו לא פחות ממושלמות בגישה, בנועם, באכפתיות, ברצון לאפשר הכל בחדר אליו העבירו אותי בינתיים עד למחלקה, כדי שנשמור על 0 הפרדה.

מלבד שריטה קטנה, לא נרשמו סיבוכים בלידה.

שנינו עדיין לא מעכלים כמה מהר הכל קרה...החל מהבחירה של טבת במועד ובתאריך וכלה בלידה הסופר-מהירה הזו. שימו לב שרק היום סיימתי להעלות את הפוסט על הכתב. כמעט חודש אחרי ועדיין הכל הגיע מהר ומפתיע....וטוב שכך!

בידיים מלאות ולידות קלות לכולן!
02/02/2020 18:21
שלום,

תודה על השיתוף בחווית הלידה.

בברכה,
עורך דין עופר סולר


  <<    7    8   9   10    11    >>  

:עבור אל עמוד

חוות דעת מקצועית

רוצה להכיר את כל האפשרויות שבפניך ולקבל החלטה מושכלת? פנה/י אלינו:

מכתבי תודה והערכה

"חשוב היה לי גם לכתוב ולהגיד תודה, עוד פעם, על הטיפול המשפטי שלך ושל צוות המשרד בתביעת הפיצויים שלנו מול בית החולים תל השומר. הגענו אליך בהמלצה של רופא בכיר ולמרות הקשיים, קיבלנו פסק דין ופיצויים הולמים"

ד.מ. סביון

"עופר סולר היקר, אין לנו מילים לתאר את הטיפול המשפטי המסור והמקצועי שקיבלנו ממך, לאורך 4 וחצי שנים שבהם ניהלת את התביעה מול בית חולים העמק בתבונה רבה, עמדת לצד בני המשפחה בכל עת ובכל עניין. מאחלים לך רק בריאות והצלחה"

משפחת ב.ע. חדרה

"פנינו למשרדך כשנה וחצי אחרי אירוע קשה של לידה שהסתבכה, ליווית והפנת אותנו אל המומחים הרפואיים והגשת תביעת פיצויים שהסתיימה במהירות, בדרך של פשרה ומבלי להגרר להליכים משפטיים מיותרים וכואבים. על כל אלה תודתינו"

בני הזוג בצרה

"עו"ד עופר סולר ייצג את המשפחה בתביעה נגד גניקולוג וקופת חולים מאוחדת. זכינו להכיר את המומחה המשפטי הטוב ביותר בתחום בזכות המלצה של קרוב משפחה והגענו לתוצאה ראויה, שעזרה להמתיק ולו במעט את חומרת הפגיעה והשפעותיה"

ב.פ. בני ברק

מידע משפטי ועדכונים:

27 במרץ 2024

עורכי הדין שלנו עונים ...

עורך הדין עופר סולר, מבכירי עורכי הדין בישראל בתחום הרשלנות הפרואית עונה לשאלות נפוצות בנושא רשלנ...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תביעות בשל ייעוץ גנטי ...

סכומי הפיצויים שנפסקים במקרים של רשלנות רפואית במסגרת הייעוץ הגנטי שניתן להורים לעתיד בשל לידת יל...

קרא עוד

28 במרץ 2024

עברת ניתוח קשירת חצוצר...

עברת ניתוח קשירת חצוצרות? הניתוח נכשל ונכנסת להריון לא רצוי? יתכן ומאד כי המדובר במקרה של רשלנות ...

קרא עוד

28 במרץ 2024

מגיע לך לקבל תשובות במ...

עורך דין עופר סולר: מעל 21 שנות ניסיון בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בלידה. פני/ה להערכת סיכויי התבי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תביעות רשלנות רפואית ב...

בעיות וכשלים חמורים לאורך חודשי ההריון ובעיקר בזמן הלידה עלולים לגרום לשיתוק מוחין ולנזק בלתי הפי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

שמירה לקויה ואובדן עוב...

בני זוג תבעו את בית החולים תל השומר בשל התרשלות בשמירה על עוברים מוקפאים בטיפולי IVF וזכו לפיצויי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

הרופאים טעו בפענוח תוצ...

בדיקת השקיפות העורפית מסייעת לרופא המלווה את מעקב ההריון שלך להעריך את הסיכויים ללידת ילד/ה הלוקה...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תסמונת ויליאמס והחובה ...

תסמונת האהבה הנה אחת מהתסמונות הגנטיות השכיחות ביותר ובכל מקרה, חשוב לדעת כי ניתן לאבחן את המוטצי...

קרא עוד

03 באפריל 2024

רוט סולר תביעות ביטוח:...

עורך הדין עופר סולר שותף בפירמה רוט סולר - תביעות ביטוח, המתמחה בייצוג תובעות ותובעים בתביעות מול...

קרא עוד

03 באפריל 2024

על אודות עורך דין עופר...

לעורך הדין סולר ניסיון של למעלה מ-20 שנים בניהול תביעות רשלנות רפואית מורכבות...

קרא עוד

03 באפריל 2024

עופר סולר רשלנות רפואי...

עם למעלה מ-20 שנות ניסיון בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בישראל, עורך הדין עופר סולר עומד לרשותך! המש...

קרא עוד

פניה אישית ודיסקרטית

עורכי הדין שלנו לרשותך, בכל שאלה! פנה/י לקבלת ייעוץ משפטי אישי ותשובות בכל שאלה:

טלפון: 072-334-0001

פקס: 03-7369345

מרכז עזריאלי 1, קומה 24