עורך דין עופר סולר רשלנות רפואית
שיחה אישית עם עו"ד עופר סולר: 072-334-0001

פורום רשלנות רפואית


נושא
מחבר
תאריך ושעה

(אני)
11/09/2020 01:02
שלום, יש לי לדה בת 5 עם אכרומוטופסיה, לפני כן לא היה במשפחה אף אחד עם מחלה זו, למיטב זיכרוני כן עברתי יעוץ גנטי בסיסי ונאמר שהכל תקין בנוסף ביני לבין בעלי יש קרבה משפחתית, היום אנחנו כבר יודעים ששנינו נשאים את אותו הגן שגורם לאכרומוטופסיה. האם יש כאן עילה לתביעה?
11/09/2020 12:00
שלום רב,

אין לי לצערי דרך לתת הערכה רצינית של סיכויי תביעה במקרה הנדון של מחלת ACM - Acromatopsia, יהיה צורך לבחון את מהלך ההריון המלא כדי להעריך את המקרה.

אתם מוזמנים ליצור עמי קשר טלפוני לייעוץ ראשוני אשר אינו כרוך בתשלום וללא התחייבות.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(שרון)
09/09/2020 15:23
בת 26, בריאה לחלוטין
עברה עקירה כירורגית של שן בינה בקופת החולים שלה. החלמה קשה, נפיחות ותחושה מוזרה של 'גוש' בלסת, מתחת לחניכיים.

לאחר מס' חודשים כשהבינה שזה לא סביר, לא עובר ונשאר בגודל זהה - קבעה תור לרופא.
בבדיקה אצל הרופא נעשה צילום מקומי שיצא תקין לחלוטין. הרופא אמר שהשיניים במצב מצוין והפנה מיידית לבית חולים למחלקת פה ולסת.

מאז, מאי 2020 ועד היום, היא בתהליך של בדיקות ובירורים בניסיון לפענח מה פשר הגוש הלא ברור הזה. היא היתה במספר ביקורות והליכים בבי"ח, כמפורט:
צילום פנורמי
צילום CT
MRI
ביופסיה (הליך כירורגי לא נעים בכלל, אומרת שההחלמה היתה זהה להחלמה מהעקירה)
בדיקות דם
צילום חזה
בדיקת גסטרו שטרם בוצעה (נעשית בטשטוש, החדרה של מצלמה מהפה לקיבה)

רק לאחר שתשלים את הבדיקה האחרונה ובהתאם לתוצאה תיכנס לניתוח בהרדמה מלאה על מנת להסיר את הגוש סופית.

חשוב לציין:
כל אחד מההליכים נכתב לפי הסדר שבוצע.
על כל אחד מהם הוחלט לאחר שההליך הקודם לא צלח או לא היה מספק כדי לבאר את התמונה.
כנל הצילומים - כל צילום בוצע לאחר שצילומים קודמים יצאו תקינים לחלוטין, ולכן כל פעם מחדש הוחלט כי נדרש צילום אחר, מעמיק ויסודי יותר כדי לראות בבירור ולהבין מה פשר הממצא הזה בלסת.

בבדיקת הביופסיה נשלל גוש מכל סוג שהוא, ונקבע כי מדובר במעין תגובה דלקתית של הגוף לגורם זר שנכנס איכשהו.

האם יש כאן עילה לתביעה על רשלנות רפואית?
עקירה כירורגית אמורה להיות הליך סה"כ שגרתי ובסיסי - אך במקרה הזה השתבש בצורה כל כך מזוויעה!

גוף זר לא ידוע שנכנס ונשאר כנראה מתחת לחניכיים שלה, גרם לה לכאבים, נפיחות בפנים, טירטור שנסחב במשך חודשים, צילומים, חשיפה לקרינה, מספר לא מבוטל של ימי עבודה שהפסידה, הרבה דאגה וסימני שאלה, כשלכל אלו היא מעולם לא נחשפה ולא נדרשה להם בעבר בתור אדם בריא לחלוטין.

אשמח לחוות דעת של עורך דין מטעמכם.

תודה
11/09/2020 11:45
שלום רב,

כמובן שכדי להעריך בצורה רצינית את המקרה יהיה צורך לקבל את מלוא המסמכים הרפואיים ולהתייעץ עם מומחה פה ולסת. עקרונית כל עוד אין אבחנה ברורה וודאית של הגורם לסיבוך הסיכוי לבסס תביעת רשלנות רפואית אינו גבוה שכן המצב דברים כזה קשה לבסס טענה כנגד הרופא המטפל.
חשוב להבין שלא כל סיבוך או תוצאה לא טובה בעקבות טיפול רפואי מבססים עילה לתביעת רשלנות רפואית. כך למשל אם נגרם זיהום וסיבוכים בעקבותיו לא תמיד יש עילת תביעה בטענה של רשלנות רפואית שכן זיהום הינו חלק מהסיבוכים האפשריים בכל הליך כירורגי (כולל בעקירה) ולעתים לרופא אין כל שליטה על התפתחותו.
מציע שלאחר תום הבירור והטיפול תפנו לעורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית להערכת המקרה.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(ליהי)
07/09/2020 18:53
היי רוצה לתבוע בגלל רשלנות רפואית ורוצה לדעת את ההליך שצריך לעשות. אני רוצה לתבוע את בית החולים ואת הרופא שטיפל בי או יותר נכון את חוסר הטיפול שקיבלתי מהרופא. גם לאחר שהערתי לו (את זה הוא לא ציין במכתב)זה לא משהו זמני זה משהו שיכול להימשך עד ללא ידוע ועוד עם החגים בכלל
בינתיים אני כבר 4 חודשים לתוך הסבל האינסופי שגם משככי כאבים לא עוזרים ואני לא מצליחה לישון ללא כדורי שינה. הרופא של קופת חולים כללית פשוט מתעלם ממני ואני חיה בסבל מתגבר ובלי הרבה יכולת לעשות כלום. אין לי ביטוח בריאות פרטי אלא רק קופת חולים. אני רוצה לתבוע את הרופא וצריכה להבין מכם איך עושים את זה.
11/09/2020 11:40
שלום,

כדי לבחון אם יש עילת תביעה בטענה של רשלנות רפואית והאם הנזק שנגרם נגרם בשל התרשלות יש צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי ולהתייעץ עם מומחה רפואי מתאים. בשלב ראשון את מוזמנת ליצור עמנו קשר טלפוני לייעוץ ראשוני ותיאום פגישה במידת הצורך.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(ליעד)
06/09/2020 19:44
כבר כ8 חודשים סובלת מכאבי גב איומים שמקרינים לרגליים הלכתי לאורטופד בקופת החולים. שלי שנתן לי הפניה לפיזיותרפיה ומשככי כאבים.

כאשר הכאב לא עבר ואף החמיר חזרתי שוב וזה הפנה אותי לעשות בדיקת CT. ביקש שאגיע עם הדיסק אליו לאחר שאבצע את הבדיקה.

לאחר קבלת התשובה הגעתי עם תשובה כתובה והדיסק.

האורטופד לא הסתכל כלל בדיסק רק בתשובה הכתובה והחליט שאין לי שום דבר חריג ולהמשיך פיזיותרפיה.

כאשר הכאב לא מרפא ושוב מחמיר הגעתי למצב שאני בקושי מתפקדת ועומדת על הרגליים מרוב כאבים החלטתי לפנות לחוות דעת נוספת אורטופד פרטי.

הגעתי אליו עם הסי טי והתשובה הכתובה.
כאשר הרופא הפרטי הכניס את הדיסק מייד עלה שיש בעיה ושהסי טי אינו תקין כלל.
משמע שגם מי שפיענח את הבדיקה לא פיענח כראוי וגם האורטופד בקופת החולים התרשל ויכל לחסוך ממני סבל של 8 חודשים.

כרגע קיבלתי 5 זריקות. סטרואידים להקלה על הכאבים נשלחתי לבצע מיפוי עצמות ובדיקת MRI
על מנת להעריך את הנזק שנמצא.

שאלתי היא האם לאחר קבלת הבדיקות והממצאים והוכחה לנזק אני יכולה לתבוע את המפענח והאורטופד על רשלנות?
07/09/2020 12:47
שלום רב,

לרוב יש טעם כלכלי בתביעה אם מדובר בנזק קבוע, אם יתברר שהעיכוב בטיפול בשל ההתרשלות באבחנה גרם לנזק קבוע נראה שיהיה מקום לתביעה. גם על סבל בשל עיכוב באבחנה ניתן לתבוע אולם היקף הפיצוי בתיקים אלו מתון למדי ויש לשקול אם עלויות חוות הדעת יצדיקו כלכלית תביעה כזו.
מומלץ בנסיבות העניין לערוך יעוץ מסודר בפגישה עם עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית.

בריאות שלמה,
עורך דין עופר סולר
(יוסף)
06/09/2020 19:38
לפני מספר ימיים הלכתי לרופא לתור שנקבע לי ל8:35 בסניף קופת חולים לא רחוק מהבית שלי.

הגעתי קצת לפני הזמן ונכנסתי בזמן.

כאשר נכנסתי לרופא, הדבר הראשון שהוא אמר לי זה שאין לו זמן לבדוק אותי והזמין אותי ולראות את מערכת קביעת התורים.

הייתי בשוק, היה חולה ב8:30, אני ב8:35
והבא צריך להכנס ב8:40, כלומר אני הייתי צריך לנסות להסביר לרופא את הדברים שמפריעים לי, הוא היה צריך לבדוק ולאבחן אותי, להסביר מה דעתו ולרשום הפניות ומרשמים.

אז בגלל הלחץ של הרופא לא יכולתי להגיד לרופא את כלל הסיבות שבגללם באתי והוא לא יכל לבדוק אותי באמת.

פניתי למנהל הסניף והוא אכן התוודע שהייתה בעייה במערכת רישום התורים.

עכשיו אני צריך לקבוע תור נוסף כי הרופא לא יכול לשמוע את כלל הסיבות שבגללהן הגעתי ורשם לי הפניה לבדיקות מעבדה ובגלל חוסר הזמן הוא גם לא רשם את כל הדביקות שצריך לעשות על ההפניה.

יש לי את התמונות יש מערכת קביעת התורים שהרופא נתן לי לצלם כי גם ״לו נמאס והוא לא עומד בזה״.

בנוסף יש לי התכתבות עם מנהל הסניף שמודה שזה לא זמן סביר ושהייתה אצלם בעיה.

אני צריך לקבוע תור נוסף ולפספס יום עבודה נוסף בגלל טעות שלהם.

האם יש משהו שאפשר לעשות במקרה כזה?
07/09/2020 10:56
שלום רב,

ברור שמדובר בשיטת עבודה לא תקינה שחייבת להשתנות. עם זאת איני סבור שהעניין מתאים לתביעת רשלנות רפואית או הליך משפטי כלשהו. לדעתי כדאי לפנות להנהלת הקופה בתלונה בכתב ולבקש התייחסות בכתב.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(נופר)
31/08/2020 13:56
אני יודעת שאין כאן מקום לתביעה על רשלנות רפואית של קופת חולים כי דיברתי עם עורך דין ועדיין, אי אפש רלשתוק. בא לי כבר לתלוש שערות מכמה שהם מתסכלים. כבר חודש שאני מחכה לתשובה מפניות הציבור שלהם והכל כסת"ח ותשובות מטומטמות.

יש איזושהי דרך או גורם להתלונן עליהם שאשכרה תעשה משהו ותגרום להם לבדוק?
פניות הציבור של כללית אומרים שכללית סמייל זאת חברת בת ולא קשור אליהם. משרד הבריאות גם לא נראה שאשכרה עושה משהו. שלחתי למבקר המדינה אבל גם בספק אם הם יעשו משהו יותר ממשרד הבריאות.

באמת שזה לא ייאומן שככה דברים מתנהלים ולאף אחד לא איכפת. איך אפשר להתמודד מול אטימות של גוף רפואי כמו כללית סמייל?
01/09/2020 16:42
שלום רב,

גם לכללית סמייל להבנתי צריכה להיות מחלקת פניות הציבור שאמורה לתת תשובות של ממש לתלונות. איני יודע מה טיב התלונה אך לדעתי כדאי לנסות ולהתעקש מול משרד הבריאות בפניות בכתב, זהו גוף אשר אם יש תלונה מוצדקת יכול לזרז עניינים.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(תהילה)
26/08/2020 15:29
אשמח לקבל קצת אור על הנושא. אני בשבוע 30+1, ביום שבת בלילה החל דימום פתאומי, כמובן שמיד פניתי למיון יולדות בבית החולים תל השומר. לאחר בדיקה של רופא, שכללה מוינטור עוברי התברר שיש דופק ב"ה, צוואר אחורי סגור ושלייה אחורית. אין שיליית פתח. הרופא אומר שיש חשד להיפרדות שיליה ואמר שצריכה להשאר לאישפוז. חיכיתי עוד כמה דקות במיון ואז בא רופא אחר ואמר שמשחררים אותי הביתה ושעלי ללכת לרופא קופת חולים למעקב הריון שגרתי. למחרת ביום ראשון בבוקר, התעוררתי עם כאבי תופת. לקחו אותי באמבולנס לבית החולים בפתח תקווה שם עברתי הפלה. מה דעתכם? האם יכול להיות שהרופאים של בית חולים תל השומר פעלו ברשלנות כששיחררו אותי, במיוחד אחרי שרופא אחד אמר שצריך לאשפז אותי?
30/08/2020 14:21
שלום רב,

המקרה בהחלט מעורר סימני שאלה לגבי איכות הטיפול ולדעתי כדאי לבררו באופן מסודר. מומלץ שתפני אל עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית שיוכל לסייע לך בקבלת מלוא התיעוד הרפואי ובהתייעצות עם מומחה רפואי בתחום המיילדות והגניקולוגיה.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(פאני)
25/08/2020 17:43
שלום.

אני בת 41 מאזור השפלה. עברתי ניתוח היפרדות רשתית בבית חולים תל השומר. לאחר הניתוח קיבלתי טיפות מיוחדות והייתי במעקב רפואי. מספר ימים לאחר הניתוח התחלתי לשים לב שיש לי פזילה בעין ימין. מעולם לא סבלתי מפזילה. זה הולך ומחמיר. רציתי לדעת האם זאת יכולה להיות תוצאה של רשלנות רפואית בניתוח שעברתי והאם מוכרים לכם מקרים דומים שבהם קרה דבר כזה לאחר ניתוח היפרדות רשתית?
30/08/2020 14:19
שלום רב,

רצוי מאד לבדוק תחילה את העניין עם רופא עיניים בדחיפות כדי להבין שאין סיבוך שנגרם עקב הניתוח. לאחר שבדיקה מסודרת ובדיקות נוספות אם יש צורך וקבלת אבחנה מה אירע והאם הפזילה נגרמה בשל הניתוח והאם היא ברת תיקון ניתן יהיה לשקול את הנושא המשפטי.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(ליזה)
24/08/2020 09:47
אתמול בבוקר אחותי הלכה לקבל חיסון שלישי בסדרה של הפפילומה. הגיעה לרכוש את החיסון, אמרה לרוקחת מספר פעמים שהגיע להתחסן לפפילומה.

גם כאשר החשבון יצא 20 שקלים במקום 250 ואחותי שאלה אם היא בטוחה כי המחיר לא מתאים, הרוקחת אמרה שכן. הגיעה לאחות - אמרה לה פעמיים שהגיעה להתחסן לפפילומה והאחות הזריקה לה את החיסון.

בזמן שאחותי ישבה בחוץ אחרי החיסון, האחות יצאה אליה ואמרה לה שהיא חיסנה אותה בטעות נגד צהבת ולא את הזריקה של הפפילומה (בדיעבד הסתבר שהיה לה גם מרשם לחיסון צהבת בכרטיס).

אני ממש כועסת מהבוקר. גם אם הרוקחת התבלבלה (שזה ממש לא בסדר ולא אחראי) האחות לא מסתכלת מה היא מזריקה לאנשים? אני חושבת שזה מקרה חמור מאוד ואני לא יכולה להעביר את זה על סדר היום.

אם האחות הייתה עוד פחות מרוכזת, אחותי בכלל לא הייתה יודעת שהיא לא השלימה את הסדרה של החיסונים ולא יודעת שעכשיו היא גם צריכה לסיים את הסדרה של הצהבת.

כבר פניתי בעבר לפניות הציבור של כללית. קיבלתי חזרה מכתב בנוסח קבוע ומזלזל והבנתי כבר אז שאין עם מי לדבר ולכן אני מחפשת להבין מה עושים והפנו אותי אליכם, כי הבנתי שאתם מתמחים במקרים של רשלנות רפואית וטעויות של אנשי צוות רפואי.

אני לא יודעת מה אחותי תבחר לעשות עם המקרה אבל אני רוצה לדעת מה האפשרויות והאם יש אפשרות לעשות משהו יותר מאשר לכתוב מכתב תלונה לפניות הציבור שגם ככה אף אחד לא מתייחס אליו.
30/08/2020 14:18
שלום רב,

ברור שמדובר במקרה חמור ולא ראוי של התרשלות.
אם את לא מקבלת תשובה ראויה במסגרת הקופה ניתן להגיש תלונה לממונה על פניות הציבור במשרד הבריאות.

מבחינת תביעת רשלנות רפואית לפיצוי - אם לא נגרם נזק קבוע למרבה המזל יש לשקול אם המקרה מתאים לתביעת רשלנות רפואית בבית משפט, הפיצוי ניתן על נזק שנגרם בשל התרשלות ולא על עצם ההתרשלות עצמה. בשיטת המשפט בישראל אין פיצוי עונשי על התרשלות בטיפול אם אין נזק שנגרם.

מציע בכל מקרה שתפני אלינו לייעוץ פרטני טלפוני.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(בינת)
24/08/2020 09:21
לפני חודשיים עברתי עקירה כירורגית של שן בינה תחתונה כלואה. ההחלמה הייתה ממש קשה. בשבועות האחרונים הרגשתי משהו לא ברור במקום העקירה והנחתי שזה אוכל שנתקע ולא משנה כמה ניסיתי, לא הצלחתי להוציא את זה. היום פתאום יצאה לי חתיכת שן מהמקום וזה מה שהפריע לי כל הזמן הזה!

הייתי בביקורת מספר פעמים עקב כאבים ונפיחות ואף אחד לא אמר לי דבר על כך. איך יכול להיות שנשארה חתיכת שן ואף אחד לא ראה? האם זה שכיח? האם זאת רשלנות רפואית של רופא השיניים שטיפל בי?

לא ברור לי מה קרה ואיך ויותר מזה לא ברור לי מה לעשות במקרה כזה והאם זה בכלל משהו ששווה לפנות לעורך דין בגללו?
(אלינור)
26/08/2020 15:31
אצלי היה מקרה דומה עברתי עיקרה כירוגית ותפרים והחלמתי אבל מה היה לי עוד כאבים אם היתי מחייכת או צוחקת וזה.
חודשייים שלמים כאב הלכתי וחזרתי לרופאה כל פעם אמרה שטות אחרת פעם לעשות שטיפות פעם אולי אנטיביוטיקה
פעם אמרה מי מלח עד שכבר היה נמאס לי הלכתי ליעוץ בפרטי צילום פנורמי ראו שהשאירה לי שם שורש שלם.
קבעו לי ניתוח מהר עם כירוג להוצאת בשורש ומסתבר שהיא גם סגרה על לכלוך.
אז כן זה יכול לקרות מסתבר.
(עמית)
18/08/2020 12:16
אהלן,
לפני כשנה+ עקב כאבים במפרק כף יד ימין, ניגשתי לאורתופד של קופ"ח מכבי.
הוא נתן לי אבחנה של דלקת, ולמרות שהתעקשתי, לא הסכים להפנות אותי לצילום. הפנה לפיזיותרפיה ומתן כדורים והליכה עם סד.
חצי שנה אחרי כשהכאבים לא פחתו, בהמלצת הפיזיותרפיסט הלכתי למומחה כף יד, שאיבחן כי היה שבר. השבר התאחה, ככל הנראה לא טוב, ואין מה לעשות כי המצב לא חמור מספיק כדי להצדיק הליך כירורגי, ואני מצוי במצב של כאב כרוני.

שבוע שעבר אצל אותו מומחה אותה אבחנה.

כיום אני עדיין סובל מכאבים שמונעים ממני כמעט כל סוג ספורט, ופוגעים ביכולת שלי לעבוד ביום יום (כואב לי לעבוד עם עכבר, לנהוג ברכב, ועוד).

קיבלתי המון המלצות לרופאים/מטפלים שונים, אבל הם לא תחת הכיסוי הביטוחי של הקופה.

האם יש מקום לתביעה על רשלנות רפואית ובהמשך דרישה לכיסוי הוצאות רפואיות?
23/08/2020 12:10
שלום רב,

כדי להעריך אם האבחנה שניתנה לך על ידי הרופא בזמנו של דלקת היתה סבירה והאם החמצת השבר הינה בגדר התרשלות בטיפול יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי הן מהביקור אצל הרופא והן את התיעוד המאוחר יותר. אם יתברר כי היה מקום לשלול אפשרות של שבר בצילום וכי אבחנה מוקדמת יכלה למנוע את הנזק יתכן שיהיה מקום לתביעת רשלנות רפואית.

מומלץ לפנות תחילה אל עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית שיוכל לסייע בקבלת התיעוד הרפואי ובהפניה למומחה כף יד מתאים להערכת המקרה.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(אירה)
16/08/2020 10:55
אם רנטגנאי עושה אולטרסאונד בשד / ממוגרפיה מצלם איזורים ונקודות ספציפיות ואחרי כשנה מתגלה שהיה פספוס של גוש באיזור שלא צולם. האם אפשר לתבוע את המרפאה על הפספוס כי האיזור הספציפי לא צולם?
אני רוצה לחדד שהשד לרוב מתחלק כמו שעון לשעות ולכל שעה יש מרחק מהפטמה, כל השד נבדק בבדיקה אבל אין תעוד מצולם של כל נקודה.
האם יש לכם תשובה חד משמעית לשאלה הזאת?
16/08/2020 11:59
שלום,
ממוגרפיה או בדיקת אולטראסאונד סטנדרטים אמורים להדגים את מלוא רקמת השד (ככל שלא מדובר בבדיקה אשר התבקשה להתמקד רק ברביע מסוים) ולכן על פניו אם לא התבצעה הדגמה של כל רשמת השד ובשל כך לא אובחן גידול נראה שמדובר בסטיה מסטנדרט רפואי סביר. כמובן שכדי לתת תשובה חש משמעית יש צורך במלוא הנתונים, סוג הגידול ועוד.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(יאירה)
11/08/2020 01:01
אולי כאן ידעו להגיד לי-
יש כזה דבר שבי"ח יכול להתנות כניסה של יולדת לחדר לידה בדברים כמו ניטור, פתיחת וריד ובדיקת פתיחה? כלומר אם היא מתעקשת לא לעשות אחד מאלה הם יכולים להגיד לה "סליחה, לא נוכל להכניס אותך"?

אני מבינה שיש לה זכות מלאה לסרב, לא זו השאלה.

זה כמו שהם מחייבים להרשם ולקחת פרטים אישיים של היולדת, ולא יכניסו אותה לפני (אלא אם כן היא ממש יולדת). אבל האם הם יכולים להתנות כניסה בבדיקות גופניות מסויימות? ואז מקסימום היא לא מעוניינת - שתבחר בית חולים אחר?

אשמח לתשובת החוק בעניין... תודה
11/08/2020 10:20
שלום רב,

סוגיה מעניינת שלמיטב ידיעתי אין לה תשובה חד משמעית בחוק. להבנתי אין זה בלתי סביר שבית החולים יעמיד תנאים הגיוניים לקבלה ללידה אשר הינם בבחינת סטנדרט רפואי בסיסי ומינימאלי אשר מאפשר לשמור על בטחון היולדת והעובר כל עוד תנאים אלו אינם מסכנים כלל את היולדת והעובר.
החדרת עירוי למשל מאפשרת מתן נוזלים מהירה בעת מצבי חירום שעלולים להתפתח בלידה והיא הליך מקובל וסטנדרט טיפולי ראוי לפי כל הספרות הרפואית.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(ווהאלה)
05/08/2020 15:33
שלום רב,
אתמול בני הקטן (בן שלוש) נפל, התלונן על כאבים ולקחנו אותנו לביקור רופא.
לצערי נפלנו על אורטופד לא מקצועי בעליל וללא שום יחסי אנוש. שלח את בני לשלושה צילומים עד שעלה על השבר למרות שאמרתי לו מלכתחילה היכן כואב לו ולא התייחס בכלל!!.. ועוד בצילום השלישי החליט להיכנס איתנו והתנהג לבן בצורה לא יאה בכלל מכיוון שבכה כל הזמן!!!! לא לדבר על זה ששם לו סתם תחבושת בהתחלה ורצה לשחרר אותנו. כשעלה על השבר ורצה לשים גבס בני היה כבר במצב היסטרי, צרח מכאבים והשתולל ולא הסכים שייגע בו, והאדון החליט שהוא עכשיו איש חינוך והתחיל לצעוק על הבן שלי "תשתוק, אני אומר לך לשתוק, די לבכות וכו'" מה שגרם לבני לבכות עוד יותר.. אמרתי לו בשיא האדיבות שאני מבינה את הלחץ שלו, אך איני מרשה שידבר עם בני בצורה כזאת ואין לו שום זכות ואז התחיל להטיף על החינוך שלי וטען שאיני מצליחה לשלוט בבני. התחיל להגיד שאנחנו הורים עם אגו והוא הרופא והוא מחליט וכל מיני מלים שעדיף לא להגיד.. שתקנו בשביל לא להלחיץ את הילד עוד יותר וכשיצאנו אמרנו לו כל מה שהיה בבטן כמובן בצורה מתורבתת. אני ובעלי היינו בהלם מההתנהגות הבוטה הזאת.. ויצאנו משם הממומים!! לא לדבר על הילד שחווה את הטראומה של חייו.. אם מלכתחילה היה שולח אותו לצילום אחד נכון, במקום לטרטר אותנו לשלושה צילומים, כל הדברים היו נראים אחרת. האם ניתן לעשות משהו בעניין מעבר לפנות לפניות הציבור? האם יש על מה לתבוע?.. אציין שנכחו שני אנשי צוות; הרנטגאי, אשר רב איתו גם כן ושמענו את כל הצעקות מבחוץ וכנראה הרופא הוציא את כל התסכול עלינו, ואחראי המשמרת שבעצמו נתן לי מס' של פניות הציבור.
10/08/2020 12:10
שלום רב,

תודה הדברים, גישה נכונה לילדים הינה חלק בלתי נפרד מהכישורים הנדרשים מרופא המטפל בילדים מעבר למקצועיות וידע, חבל שאלו פני הדברים.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(טליה)
05/08/2020 15:29
בן זוגי עשה טיפול שורש אצל רופא מומחה, במשך שנה אחרי הטיפול היו לו בעיות עם השן עד שהגענו לרופאה שהסתכלה בצילום ואמרה שהיא רואה חלקי מכשירים זעירים שהרופא ככל הנראה שכח באיזור הטיפול וזה מה שגורם לבעיות. השן הגיעה למצב שהאפשרות היחידה היתה עקירה. מעבר לכאבים הפיזיים במשך שבועות ואובדן ימי עבודה (דלקות חוזרות ונשנות ואנטיביוטיקה), יש כאן כמובן גם היבט כספי של הכסף ששולם על טיפול השורש והכתר ובנוסף הכסף שאנחנו צריכים לשלם עכשיו כתוצאה מהעקירה, שתל וכו.

האם יש עילה לפיצויים על רשלנות רפואית בטיפול שורש, כמה זמן לוקחת תביעה כזו ומה יכול להיות גובה הפיצויים? תודה רבה!
10/08/2020 12:08
שלום רב,

כדי להעריך אם הייתה התרשלות בטיפול השורש והאם הנזק שנגרם הוא תוצאה של אותה התרשלות יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי כולל צילומים ולהתייעץ עם מומחה בתחום רפואת השינים. מקרים בהם מכשיר טיפולי נשבר בעת טיפול שורש אינם נדירים ועצם השבר אינו בהכרח מלמד על התרשלות אך כאשר זה קורה על הרופא המטפל לזהות זאת ולטפל כנדרש.
ממליץ לפנות בהקדם אל עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית להערכה בפגישה מסודרת.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(ע.ו)
06/08/2020 15:15
אני מרגישה צורך לפרוק, ועל הדרך להעלות משו לתשומת לב נשות הרפואה.

הגעתי היום לתור לרופאה - מומחית לניורואופתימולוגיה, תור שנקבע לפני חצי שנה, תור שאין ביכולתי לבחור רופא, מי שתורן מקבל אותי. אני מגיעה בשעה שקבעו לי, אחרי שנגעתי במיוחד יומיים קודם לעשות את הבדיקות הנדרשות.

הגעתי וכמובן שעלי לחכות בתור לקבלה, ואז לרופאה ואז לצאת, ולחכות לה שוב בתור, ואז שוב בקבלה. סהכ תור של 10 דקות לוקח מעל שעתיים ולפעמים גם יותר (עם מסכה ושאר אווירת הקורונה שבאוויר). אני מגיעה ולא מתלוננת, לא מציקה, לא נכנסת לחדר של הרופאה כשיש מטופלים אחרים, לא מציקה, אומרת שלום ותודה, סהכ אני באמת בסדר.

קיצר איך שאני נכנסת לחדר של הרופאה אני חשה שהיא תוקפנית, ולא נעימה.

אחכ היא עושה לי את הבדיקה - בדיקה שמסנוורת את העיניים בקטע אחר, וואלה אני לא שולטת במצמוץ, והיא מתעצבנת עלי שאני זזה. ממש כועסת עלי ומאיימת שהיא לא יכולה לבצע את הבדיקה (זאת בידקה שעשיתי מספר פעמים בעבר).

אמרתי לה (עם דמעות בעיניים) שאני לא עושה את זה בכוונה ואני לא שולטת בזה ושלא תתעצבן עלי.

יצאתי משם עם דמעות.

אני פונה לאותן נשות רפואה - לפעמים אנחנו רק רוצות טיפה חמלה וסבלנות, זה גם ככה לא כיף לנו, אנחנו לא תמיד יודעות מה קורה בבדיקה, ומה בכלל הבעיה שיש לנו. ויהיה סופר אקסטרה נחמד אם תסבירו לנו מה אתן עושות לנו (אני פחדתי לשאול).
זהו- פרקתי.
(ליאן)
10/08/2020 09:26
קרה לי מקרה דומה אחרי יומיים במיון לפני שבוע. הרופאה הפנימאית האחרונה שקיבלה אותי פשוט הוציאה עלי את כל התסכול שלה מבלי שפציתי פה (ממש ראו שמשהו לא בסדר איתה). היה מעבר בין משמרות במיון, והיא שאלה אותי אצל מי הייתי לפני, אמרתי לה את שם הרופא והיא פשוט צעקה עליי שהיא לא מכירה אותו, ומה אני רוצה ממנה.

אחר כך דיברה ממש לא יפה. ספגתי ספגתי עד שפשוט יצאתי מהחדר ואמרתי שאני רוצה להתלונן עליה ולא מוכנה שהיא תמשיך לבדוק אותי (יומיים במיון, אני עם כאבי תופת והיא עם התנהגות תת רמה שלא מכבדת שום בן אדם). מפה לשם, אחרי שהבינה שאני עוד שניה אתלונן עליה שינתה את ההתנהגות, זה היה מבחיל לראות את הדו פרצופיות וההצגה שעתה שם לפני הקהל במיון - שכאילו היא מתחשבת פתאום כמובן שדאגתי להגיד ליד כולם איך התנהגה באמת. יאמר לזכות, שיום לפני טיפלה בי רופאה פנימאית אחרת מקסימה, אכפתית ומקצועית.

אחרי שבדקתי עם עורך דין קרוב משפחה הוא אמר שחוץ מלכוב מכתב תלונה למשרד הבריאות ולבית החולים אין הרבה מה לעשות. זאת לא רשלנות רפואית ואי אפשר לעשות כלום הלכה למעשה. ברור שאותה רופאה חצופה תתהפך על עוד מטופל/ת ביום מן הימים. זה פשוט אופי כזה.
(סיוון)
03/08/2020 15:50
מעדכנת: היא במחלקה פנימית ולא נוירולוגית ולא תועבר בקרוב לנוירולוגית עקב מצב בריאותה המסובך.

אמא שלי הגיעה לפני חודש וחצי לבית חולים במרכז הארץ,בשבוע הראשון לאשפוז עברה שם ארוע מוחי חמור ונותרה במצב אנוש ללא הכרה.לא כותבת עוד פרטים על מצבה כי פשוט אין לי אותם.
במחלקה מטפלים בה פיזית אבל היא בתרדמת ולא פגשנו אפילו נוירולוג אחד מאז שזה קרה.
אנחנו רק מנסים להבין מה המצב המוחי שלה ולקבל איזו הדרכה איך לנהוג בה.לדבר אליה? לנסות לגרות את המוח? אולי אין טעם?
אנחנו מתחננים לכל מי שאפשר שם כולל ראש המחלקה. והתשובה היא: מצבה לא טוב.המוח נפגע.אז אי אפשר לפגוש נוירולוג.ואצטט את הרופא היום ״אין נוירולוג בשבילכם זו לא תכנית כבקשתך״.
(דיברתי עם פניות הציבור של בית החולים וביקשו שנשלח מייל ואולי מישהו יתייחס אלינו בעוד 3 ימי עסקים)

מה הזכויות שלנו כמשפחה וזכויות אימי לפי חוק?? הגיוני שכל מה שמדברים איתנו זה שיחה של כמה מילים במסדרון?!
03/08/2020 17:47
שלום רב,

ראשית איחולי החלמה ובריאות שלמה.

את זכאית לקבל הסבר מלא על מצבה של אמך וככל שהסבר כזה לא מתקבל אפשר לשקול פניה למשרד הבריאות בתלונה.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(ס.נ)
03/08/2020 15:37
לחברה שלי היה התקן לא הורמונאלי משך 4 שנים (כאשר הוא תקף ל5) והוצא בגלל שהוא זז לחלל הרחם והרופא החליט להוציאו. בזמן שהוציא אותו, נותרה זרוע אחת של ההתקן שנתקעה בדופן. הרופא הציע לחברתי לחכות 4 מחזורי וסת שאז בשל התכווצויות הרחם הזרוע תצא, אחרת התערבות כירורגית .

בבדיקה שעשתה 4 חודשים לאחר הוצאת ההתקן, הזרוע יצאה אך ננעצה במקום אחר והגיעה לנרתיק.הרופא ניסה להוציא בעצמו ללא הצלחה וקבע לה ביקורת חודשיים נוספים לאחר מכן.
בנוסף חברתי קיבלה ווסת פעמיים בחודש שקיימה יחסי מין ופעם הראשונה לאחר הוצאת ההתקן והיא חוששת שאולי הדימום הוא מפציעה של אותה זרוע, פעם אחת יום אחרי קיום יחסי מין שנמשכה 3 ימים בלבד והגיעה ללא הכנה מוקדמת או הסיום ("החום") ופעם שנייה ללא קשר ישיר ליחסי מין (גם ללא הכנה מוקדמת). יצויין כי קיימה יחסי מין שוב לאחר הדימום הראשון ולא היה דימום.

השאלות הן כאלו:

1- האם בשל תזוזת ההתקן היה חובה להוציא אחרי 4 שנים במקום 5 ולא להחזירו למקום?

2- האם קטיעת הזרוע היא כשל של הרופא או משהו נפוץ?

3- האם לא כדאי להחליף רופא?

4- מה ההתערבות הכירורגית כוללת (אשפוז והרדמה כללית?)

5- האם יש כאן רשלנות רפואית לדעתכם ולפי הניסיון שלכם בתחום?
03/08/2020 17:42
שלום,

באשר לשאלה הראשונה - אין לי דרך להשיב על כך ללא בחינת התיעוד והתייעצות עם מומחה בתחום הגניקולוגיה לצערי.
גם כדי להעריך אם התפרקות ההתקן והותרת זרוע נעוצה בדופן הרחם הינה בשל התרשלות אין די בתיאור אלא יש צורך בפרטים נוספים ובחינה של המקרה על ידי מומחה בתחום המיילדות והגניקולוגיה.
באופן עקרוני כדי להעריך אם הייתה במקרה זה התרשלות או שמא מדובר רק בסיבוך אפשרי יהיה צורך לבחון את התיעוד בסיוע מומחה בתחום הגניקולוגיה.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(אנונימית)
26/07/2020 14:05
שלום לכם לבנות אני בת 25
יש לי תאומות בנות שנתיים הם נולדו פגיות
אני בטיפול בקלינאית תקשורת אבל לא רואה משהו שעוזר. הרופאים מדברים על עיכוב התפתחותי ואני די מודאגת ויותר מקצת לחוצה.
הם עדין לא מדברות כל כך.
המילים שהן אומרות אבא. אמא. לא.
אבל הם מבינות הכל שמדברים איתם.
ועוד משהו קטן ניסיתי לגמול אותן מחיתולים הן בכלל לא מוכנות בוכות שאני שמה אותם בשירותים.

עברנו כמה בדיקות של מומחים רפואיים. אני רוצה לדעת האם יכול להיות שהרופאים בהריון שלי לא היו בסדר. אנחנו ממשיכים באבחון של הבנות אבל ברור כבר שמשהו לא בסדר.

הבנתי שאתם מתעסקים בנושא של עיכוב התפתחותי ורשלנות רפואית. רציתי לדעת איך בודקים את המקרה שלנו ומי יכול לתת לנו תשובות?
26/07/2020 15:50
שלום רב,

את מוזמנת ליצור עמנו קשר טלפוני כמובן ליעוץ משפטי פרטני. אני מניח כי אם יתברר שאכן יש עכוב התפתחותי בשלב כלשהו יפנו אתכם לבירור שיכלול בין היתר MRI מוח וכן בדיקות גנטיות, לאחר בירור מקיף ניתן יהיה להעריך בצורה טובה יותר את המקור לעיכוב ואז לשקול גם את הנושא המשפטי ככל שיהיה רלבנטי.

בברכת בריאות ובשורות טובות,
עורך דין עופר סולר
(גל)
20/07/2020 10:34
שלום לעורכי הדין

רופא השיניים הקודם שלי לא מוכן להעביר לי צילומים מהתיק הרפואי שנמצא אצלו למרות בקשות חוזרות ונשנות. הרופא שיניים החדש מבקש את זה על מנת לטפל בי בצורה הנכונה ביותר.

הרופא כמובן עובר על חוק זכויות החולה, מה אפשר לעשות בנידון? אציין שפניתי אליו טלפונית, באמצעות דוא"ל ובאמצעות מכתב ממני. הוא לא עונה ולא מעביר את הצילומים. מה השלב הבא?
20/07/2020 16:48
שלום רב,

אני סבור כי השלב הבא יהיה בלית ברירה מכתב מעורך דין בנושא זה.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(ערן)
19/07/2020 13:32
נותחתי ב2008 בעיניים , כאשר הגעתי לביקורת ב2013 נאמר לי שהכל תקין שיחררו אותי לדרכי , ב2018 גיליתי כי קיימת לי מחלת עיניים ובבדיקה אחורה גילו רופאים חיצוניים שבזמן הביקורת ב2013 המחלה כבר הייתה בראשיתה ויכלו לאבחן אותה בזמן . מה אומר סעיף ההתיישנות במקרה שלי ? יש פה ספק בכלל אם גיליתי את המחלה רק ב2018 ?
20/07/2020 16:47
שלום,

נושא הארכת תקופת ההתיישנות בשל גילוי מאוחר של ההתרשלות או הנזק הינו מורכב למדי ומצריך בדיקה יסודית של המקרה, אין די בגילוי מאוחר של ההתרשלות אלא יש להוכיח כי לא ניתן היה במאמץ סביר לגלות את ההתרשלות קודם לכן.
אני ממליץ על פניה בהקדם האפשרי ליעוץ מסודר בפגישה עם עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(ת.פ)
19/07/2020 09:03
ידוע לי כי פסיכולוגים אמורים לנהל רשומה רפואית בנוגע למטופלים שלהם.

מה ניתן לעשות כאשר מתגלה חשד סביר שהמטפל לא ניהל רשומה שכזו - למשל אם התבקש להמציא אותה למטופל, ורק לאחר מספר שבועות הואיל לשלוח רשומה הכוללת טעויות רבות המעלות חשד כי זו נבדתה מזכרונו השגוי כשניסה להמציא אותה בדיעבד.

מעבר לכך שזה מעיד על כך שהמטפל לא באמת "ראה" את המטופל, הדבר מוסיף ומחזק את ההשערה כי המטפל נהג ברשלנות אם למטופל יש בסיס להאמין כי הטיפול הזיק לו (בין היתר אם רואה הקבלה בין אופן ההחמרה במצבו לבין מקרים המתואים בספרות ובמחקרים בנוגע לנזקי טיפול).

הבנתי מפסיכולוגים רבים כי משרד הבריאות יטה להמנע מלעסוק במקרים כאלה אם אין חשד לניצול (למשל מיני) של מטופל או עבירה פלילית חמורה.

כמו כן, תביעה משפטית בגין רשלנות בתחום הפסיכולוגיה היא בסיכוי קלוש לאור הקושי להוכיח את הקשר בין התנהלות המטפל לבין החמרת מצבו של המטופל.

איך למעשה מוודא הענף הטיפולי את איכות המטפלים בו ומרחיק שרלטנים ורשלנים?

כיצד למעשה ניתן למצות את הדין עם מטפלים רשלניים ואיך ניתן להזהיר אחרים מפניהם?
20/07/2020 16:43
שלום רב,

אכן תביעות אחריות מקצועית כנגד פסיכולוגים הינן מורכבות למדי בפרט נוכח הקושי להוכיח קשר סיבתי בין התרשלות לבין נזק נטען. למיטב ידיעתי הביקורת על רמת המטפלים נעשית באמצעות תהליך ההכשרה הארוך יחסית עד לקבלת רשיון לעסוק בפסיכולוגיה ומבחני רישוי.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(מוחמד)
19/07/2020 08:30
אבא שלי נפטר ממצב רפואי של חזה אוויר (pneumothorax) כתוצאה של החדרת נקז חזה T.D שהתקפל וגרם לנזק עצום (חזה אוויר) ואז ישירות הורדם והונשם במקום והועבר לט.נ, למרות הקריאות החוזרות לצוות הרפואי שאבא לא מרגיש טוב.

אחרי שלושה ימים בטיפול נמרץ נקבע מותו.
הוא אושפז בגלל שיעול, הוא היה בשלבי סיום של טיפול כימותרפי עקב סרטן ריאות.

אך בריא בד"כ ללא מחלות רקע אחרות הוא היה עצמאי עובד בטייח באותה תקופה למרות אפילו הטיפולים שהיה מקבל. האירוע הזה קרה לפני חמש שנים אך תחושת התסכול מתגברת בכול יום שעובר. כי זה היה אפשר למנוע וזה היה כתוצאה מהתרשלות בטיפול ובמעקב של מצב המטופל?!
20/07/2020 16:41
מוחמד שלום,

על פניו נראה כי במקרה של פנמוטורקס (חזה אוויר) שהביא להתדרדרות במצבו של אביך ז"ל מצדיק בירור רציני ויתכן שהייתה התרשלות בטיפול. יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי ולהתייעץ עם מומחה רפואי.
אתה מוזמן ליצור עמנו קשר טלפוני ליעוץ.

מאחל לך שלא תדע עוד צער.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(עומרי)
15/07/2020 09:43
אני פותח קבוצת פייסבוק שעניינה לסייע לאנשים עם בעיות במערכת העיכול. כחלק מהקבוצה יהיו גם אנשי מקצוע שניתן להתייעץ אתם ואני אשמח לדעת מה עלי לכתוב בחוקי הקבוצה על מנת להיות מכוסה משפטית.
חשבתי משהו בסגנון:
"המידע המקצועי שניתן כאן מטרתו לחשוף בפניך אפשרויות טיפול שונות והוא אינו בגדר המלצה טיפולית אישית. טיפול שאינו מותאם אישית עשוי אף לגרום נזק ועל כן יש להתייעץ עם מטפל/ת המכירים אותך ואת ההיסטוריה הרפואית שלך טרם יישום כל המלצה שניתנה בקבוצה"

האם זה בסדר או שיש להוסיף / לגרוע דברים והאם יש עוד משהו שאני צריך לדעת בפן המשפטי לפני שאני פותח קבוצה שעוסקת בנושאים רפואיים ולמרות שאני לא רופא?
תודה
15/07/2020 11:48
שלום רב,

איני יכול לצערי לתת לך יעוץ שלם ומלא בנושא זה במסגרת פורום מצומצם זה ואני מציע שתתייעץ באופן מסודר עם עורך דין אשר תחום עיסוקו דיני אינטרנט שכן מעבר להצהרה בפורום כדאי גם לנקוט בעוד אמצעי זהירות כמו קיום תקנון ועוד.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(רחל)
08/07/2020 14:00
שלום לכם,

הבן שלי קיבל אבחנה על הספקטרום האוטיסטי בגיל 2.6. הרופא בקופת חולים שלח אותנו לכמה בדיקות של מומחים. אנחנו די בהלם מהמצב. חברה אמרה לי שאפשר לתבוע פיצויים במקרה כזה והמליצה להתייעץ אתכם. כל ההריון שלי היה תקין ועד הלידה אף אחד לא אמר מילה על בעיה כלשהי. את הבדיקות שהרופא הפנה אותי בהריון עשיתי במלואן. לא היה שום סימן לבעיה כלשהי. רציתי לבדוק אתכם האם באמת אפשר לתבוע פיצויים על רשלנות רפואית במקרה כמו זה ואיך מקבלים תשובות ברורות בנושא?
12/07/2020 16:16
רחל שלום,

מזה מספר שנים קיימות בדיקות גנטיות אשר מסוגלות לאתר מוטציות גנטיות שידועות כגורמות לאוטיזם, עם זאת גם כיום רק כ- 20% ממקרי האוטיזם מוסברים על ידי רקע גנטי.
כדי לדעת אם במקרה שלכם יש רקע גנטי לאוטיזם תצטרכו לעבור יעוץ גנטי ובדיקת דם לילד הנקראת צ'יפ גנטי. המדובר בבדיקות הכלולות בסל הבריאות ואינן מסוכנות.
אם יתברר כי יש מוטציה גנטית אשר מסבירה את האוטיזם יהיה מקום לבחון אם בהריון הוסברו לך כל אפשרויות הבדיקה ויתכן ויתברר שיש עילה לתביעת רשלנות רפואית.

את מוזמנת ליצור עמנו קשר טלפוני להסבר מפורט יותר ויעוץ ראשוני שאינו כרוך בתשלום.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(נעמי)
09/07/2020 11:41
אתמול גילו לילד שלי בן השנתיים אוטיזם. יש לי ילד בן 5 עם הפרעות התנהגות קשות והיפראקטביות, חשבתי שראיתי איתו הכל. אבל, שאיבחנו את בני בן השנתיים באוטיזם עולמי התהפך עליי, בכיתי, צרחתי, קיללתי את אלוהים, למה מגיע לי 2 ילדים עם בעיות? אוטיזם נשמעת לי מילה מפחידה, אני מפחדת להתקרב לילד שלי ומצד שני בוכה ומתמלאת רחמים, ואחרי זה שנאה עצמית שאני כזו. חוששת לגבי עתידו, לגבי חייו, כואבת לי הנשמה, אני לא אוכלת ולא ישנה, יש לי עוד ילדה גדולה ותינוק, 4 ילדים שזקוקים לי ואני לא מצליחה לאסוף את עצמי. מה עושים? אני מתמוטטת. קראתי בפייסבוק שיכול להיות שהיו צריכים לעשות בדיקות של ההריון ולאבחן את האוטיזם. זה יכול להיות במקרה שלנו? אין לי מושג למי לפנות ועם מי לדבר. בעלי לא מתפקד כבר כמה חודשים מאז הקורונה ועכשיו הוא בכלל בהלם. אתם יכולים להסביר לי מה עושים?
09/07/2020 17:34
נעמי שלום,

אני מצטער לשמוע על הקשיים הרבים שאתם מתמודדים עמם, מאחל לכם מכל ליבי בשורות טובות מעתה.
למרבית הילדים אשר מאובחנים על הספקטרום האוטיסטי אין רקע גנטי אשר מסביר את הבעיה. עם זאת לכ- 15 - 20% מהילדים יש מוטציות גנטיות שניתן לאתר בבדיקות אשר מסבירות את הקשיים שלהם.

את מוזמנת ליצור עמי קשר ליעוץ מפורט אולם עקרונית בשלב זה מומלץ לבקש מרופא הילדים של בנך הפניה ליעוץ גנטי עם הילד.
ביעוץ הגנטי יש סיכוי סביר שיפנו את הילד לבדיקת צ'יפ גנטי - זוהי בדיקת דם הכלולה בסל הבריאות במקרה שלכם אשר מסוגלת לאתר מוטציות גנטיות רבות.
אם יתברר שלבנכם יש מוטציה גנטית שמוכרת ככזו אשר עלולה לגרום לאוטיזם יהיה צורך לבחון אם היה מקום להסביר לך בהריון על ביצוע בדיקת אבחון למוטציה זו.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר


  <<    4    5   6   7    8    >>  

:עבור אל עמוד

חוות דעת מקצועית

רוצה להכיר את כל האפשרויות שבפניך ולקבל החלטה מושכלת? פנה/י אלינו:

מכתבי תודה והערכה

"חשוב היה לי גם לכתוב ולהגיד תודה, עוד פעם, על הטיפול המשפטי שלך ושל צוות המשרד בתביעת הפיצויים שלנו מול בית החולים תל השומר. הגענו אליך בהמלצה של רופא בכיר ולמרות הקשיים, קיבלנו פסק דין ופיצויים הולמים"

ד.מ. סביון

"עופר סולר היקר, אין לנו מילים לתאר את הטיפול המשפטי המסור והמקצועי שקיבלנו ממך, לאורך 4 וחצי שנים שבהם ניהלת את התביעה מול בית חולים העמק בתבונה רבה, עמדת לצד בני המשפחה בכל עת ובכל עניין. מאחלים לך רק בריאות והצלחה"

משפחת ב.ע. חדרה

"פנינו למשרדך כשנה וחצי אחרי אירוע קשה של לידה שהסתבכה, ליווית והפנת אותנו אל המומחים הרפואיים והגשת תביעת פיצויים שהסתיימה במהירות, בדרך של פשרה ומבלי להגרר להליכים משפטיים מיותרים וכואבים. על כל אלה תודתינו"

בני הזוג בצרה

"עו"ד עופר סולר ייצג את המשפחה בתביעה נגד גניקולוג וקופת חולים מאוחדת. זכינו להכיר את המומחה המשפטי הטוב ביותר בתחום בזכות המלצה של קרוב משפחה והגענו לתוצאה ראויה, שעזרה להמתיק ולו במעט את חומרת הפגיעה והשפעותיה"

ב.פ. בני ברק

מידע משפטי ועדכונים:

27 במרץ 2024

עורכי הדין שלנו עונים ...

עורך הדין עופר סולר, מבכירי עורכי הדין בישראל בתחום הרשלנות הפרואית עונה לשאלות נפוצות בנושא רשלנ...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תביעות בשל ייעוץ גנטי ...

סכומי הפיצויים שנפסקים במקרים של רשלנות רפואית במסגרת הייעוץ הגנטי שניתן להורים לעתיד בשל לידת יל...

קרא עוד

28 במרץ 2024

עברת ניתוח קשירת חצוצר...

עברת ניתוח קשירת חצוצרות? הניתוח נכשל ונכנסת להריון לא רצוי? יתכן ומאד כי המדובר במקרה של רשלנות ...

קרא עוד

28 במרץ 2024

מגיע לך לקבל תשובות במ...

עורך דין עופר סולר: מעל 21 שנות ניסיון בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בלידה. פני/ה להערכת סיכויי התבי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תביעות רשלנות רפואית ב...

בעיות וכשלים חמורים לאורך חודשי ההריון ובעיקר בזמן הלידה עלולים לגרום לשיתוק מוחין ולנזק בלתי הפי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

שמירה לקויה ואובדן עוב...

בני זוג תבעו את בית החולים תל השומר בשל התרשלות בשמירה על עוברים מוקפאים בטיפולי IVF וזכו לפיצויי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

הרופאים טעו בפענוח תוצ...

בדיקת השקיפות העורפית מסייעת לרופא המלווה את מעקב ההריון שלך להעריך את הסיכויים ללידת ילד/ה הלוקה...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תסמונת ויליאמס והחובה ...

תסמונת האהבה הנה אחת מהתסמונות הגנטיות השכיחות ביותר ובכל מקרה, חשוב לדעת כי ניתן לאבחן את המוטצי...

קרא עוד

03 באפריל 2024

רוט סולר תביעות ביטוח:...

עורך הדין עופר סולר שותף בפירמה רוט סולר - תביעות ביטוח, המתמחה בייצוג תובעות ותובעים בתביעות מול...

קרא עוד

03 באפריל 2024

על אודות עורך דין עופר...

לעורך הדין סולר ניסיון של למעלה מ-20 שנים בניהול תביעות רשלנות רפואית מורכבות...

קרא עוד

03 באפריל 2024

עופר סולר רשלנות רפואי...

עם למעלה מ-20 שנות ניסיון בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בישראל, עורך הדין עופר סולר עומד לרשותך! המש...

קרא עוד

פניה אישית ודיסקרטית

עורכי הדין שלנו לרשותך, בכל שאלה! פנה/י לקבלת ייעוץ משפטי אישי ותשובות בכל שאלה:

טלפון: 072-334-0001

פקס: 03-7369345

מרכז עזריאלי 1, קומה 24