עורך דין עופר סולר רשלנות רפואית
שיחה אישית עם עו"ד עופר סולר: 072-334-0001

פורום רשלנות רפואית


נושא
מחבר
תאריך ושעה

(אירה)
26/04/2021 14:36
שלום לעורכי הדין

בעקבות המלצה של יועצת גנטית בקופת חולים מאוחדת הפנו את הילדה שלי בגיל שנתיים לעשות בדיקת צ'יפ גנטי ואז גילו כי היא סובלת מהכפלה של 7q11.23 ולדברי היועצת הגנטית זאת הסיבה לכך שהיא מוגדרת על הרצף האוטיסטי. אציין כי זו הילדה הראשונה שלנו, ילדתי אותה בגיל 24, ואף אחד לא אמר מילה בהריו ןעל כך שיכול להיות שלילדה יש בעיות מכל סוג שהוא, וזה אחרי שעשיתי מעקב הריון מלא בקופת חולים מאוחדת והכל היה תקין לחלוטין. האם יכול להיות שבמצב הזה אפשר לתבוע על רשלנות רפואית? לפי מה שפרסמתם הרופאים אחראיים לכך שלא אבחנו את הבעיה הגנטית בהריון אבל מחיפוש שעשיתי לא מצאתי שיש תביעות דומות שפורסמו ולכן אני רוצה לשאול אתכם ספציפית לגבי הבעיה הגנטית של הילדה - האם זה מסוג הדברים שצריך לאבחן בהריון והרופאים טעו כשלא אבחנו, למרות שעשיתי את כל הבדיקות שהפנו אותי אליהן? אשמח לשמוע את דעתכם בנושא.
26/04/2021 15:04
אירה שלום,

אנו טיפלנו במספר תביעות בגין אי אבחון הכפלות גנטיות מזעריות בין היתר בכרומוזום 7.
הסיבה שאת לא מצאת פסקי דין בעניין זה היא פשוטה - התביעות הללו מסתיימות בדרך כלל בהסדר פיצוי לתובעים שכולל סעיף המונע פרסום של ההסדר.
בכל הריון בכל גיל על הרופא שמבצע את מעקב ההריון מוטלת החובה להסביר לאישה על האפשרות לבצע בדיקת מי שפיר הכוללת צ'יפ גנטי שיכולה לאתר מוטציות גנטיות דוגמת הכפלה של אזור 11.23 בזרוע הארוכה של כרומוזום 7.
השינויים הגנטיים האלו עלולים להופיע גם בהריונות של נשים צעירות ולכן חובה להסביר על אפשרות הבדיקה בכל הריון. למרבה הצער רופאים רבים לא מקפידים על הנחיה זו. במקרים בהם ההסבר לא ניתן ולא מתועד בתיק הרפואי של מעקב ההריון יש עילת תביעה ממשית ומבוססת בגין אי אבחון הבעיה בהריון.

את מוזמנת ליצור עמנו קשר טלפוני להסבר מלא ויעוץ אשר אינו כרוך בתשלום.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
052-3596150
(זוהרה)
07/03/2021 17:41
שלום

בגיל שנתיים קיבלנו אבחון של ddx3x על רקע של עיכוב התפתחותי ובעיות רבות אחרות. את האבחון של הבעיה הגנטית עשו בבדיקה מיוחדת. לפני ההריון בעלי ואני עשינו את כל הבדיקות סקר שהיה צריך לפי המוצא שלנו. בהריון שהתנהל בקופת חולים מאוחדת ביישוב שאנחנו גרים לא היו בעיות כלשהן. אף אחד מהרופאים לא הזכיר בעיה אפשרית והנה בגיל שנתיים קיבלו אבחון של מוטציה גנטית מסוג ddx3x שאמרו שהיא מאד נדירה. אנחנו לפני פגישה נוספת עם יועץ גנטי בגלל האבחון ובגלל שאני בהריון שוב, בחודש 5. רציתי לדעת האם יצא לכם להיתקל במקרים של מוטציות מהסוג הזה? האם יש לכם אפשרות לדעת האם הרופאים היו צריכים לאבחן את המוטציה הזאת לפני הלידה? האם זה בכלל אפשרי לאבחן אותה בזמן ההריון? אציין שזה היה הריון ראשון שלי, בגיל 23. מקווה שתוכלו לעזור לנו במידע נוסף, עוד לפני שנפנה לייעוץ הגנטי של קופת החולים.
07/03/2021 17:55
שלום רב,

המדובר לפי הבנתי במוטציה בתאחיזה לכרומוזום המין X אשר ניתנת לגילוי בבדיקת ריצוף אקסומי גם בזמן ההיריון אם מבוצעת בדיקת מי שפיר. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ליעוץ פרטני ללא תשלום.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(רעות רונן)
17/04/2021 20:56
הי, לבת שלי יש ddx3x ויש לנו כבר קבוצה בארץ שאני מרכזת. מוזמנת לפנות אלי ואסביר לך הכל...
(אולגה)
31/03/2021 17:39
לידה ראשונה
לידה טבעית
שבוע 41+2
לניאדו

אחרי שבוע ויום של הריון עודף, שהרגישו כמו נצח נצחים...
בין חמישי לשישי ב4 בבוקר -סוף סוף מתעוררת ורואה שיצא הפקק הרירי וקצת מים.
5 וחצי בבוקר - קמים.. וקוסטה הבן זוג שלי מארגן את התיק ואני במקלחת עם צירים כל 8 דקות בערך..מתחילה סוף סוף להבין כמו מה זה מרגיש כי מרוב תיאורים שונים הייתי מבולבלת. והתיאור הכי קרוב לדעתי זה "כאבי מחזור רק יותר חזקים".

7 וחצי -צירים כל 5 דקות.. יוצאים לבית חולים. מגיעים למיון, בודקים אותי ואומרים שהפתיחה רק 1 וחצי, מחיקה 70%.. שולחים אותנו להסתובב שעתיים בבית חולים. אנחנו מוצאים פינה שקטה עם חלונות עם נוף לים.. ולאט לאט אני מתחילה להתפתל מכאבים על הרצפה ועל הקירות..עם מוזיקת רקע, סרטוני היפנובריטינג ועיסויים של קוסטה.

10 וחצי - באים שוב לבדיקה במיון.. הפתיחה עדיין רק 1.5 ומחיקה של 80%. קצת מתסכל.. הם רואים שכבר כואב לי ושולחים אותי להעביר צירים באיזה חדר רק שנינו.. ושם אנחנו מעבירים את כל היום אני והוא עד 8 בערב בערך..

אני הולכת למקלחת (היתה שם אחלה מקלחת!) והמים באמת עושים פלאים וממש עוזרים לי להעביר את הכאב.. וגם התנוחה על שש במיטה... למרות שהתנוחה הזו פחות מקדמת לידה איך שהבנתי אחרי זה.. .אבל לפחות עזר קצת להפחית כאב... לקוסטה המסכן הלכו הידיים מרוב העיסויים שהוא עשה לי בגב וברגליים.. אבל הוא לא הרפה לרגע, לא הפסיק לעודד אותי, לדפוק לי נאומי מוטיבציה, להשקות אותי ולהזכיר לי לנשום..

לקראת הערב אני מתחילה קצת להוציא דמעות ולהגיד לו משפטים בסגנון של "רק בזכותך הגעתי עד הלום" ועוד לא נשברתי.. והוא מתרגש חח.. וזה נותן לו מוטיבציה להמשיך גם הוא.

מידי פעם מגיעים לבדוק את הדופק עם המוניטור ולהלחיץ אותי כל פעם כשהמכשיר מפקשש... בשלב כלשהו אני מבקשת שיבדקו לי פתיחה ושאני רוצה בריכת מים... ואו כמה חלמתי וכמה בניתי על הבריכת מים...
קוסטה הולך לדבר איתם וחוזר עם הבשורה שהחנות של בית חולים סגורה ואין אפשרות לקבל אותה.. (לא היה לי מושג שככה זה עובד ושהיינו צריכים לחשוב על זה לפני כניסת שבת) אני מתבאסת וקוסטה מתחיל להרים טלפונים לחברים ולחפש בריכה בהשאלה.. אחרי כמה טלפונים אני אומרת לו על ה*** כבר הבריכה..פשוט תהיה איתי ועזוב את הטלפון.

מגיעה רופאה ואומרת שיש עומס בחדר לידה טבעית ושאולי אצטרך ללדת בחדר רגיל אבל מכניסה תקווה שאולי בקרוב יתפנה. ובכללי שבתכלס זה לא כזה משנה איפה, העיקר איך. ואני מסכימה איתה... ומנסה לשמור על אופטימיות.

מורידים אותי למיון על כסא גלגלים ואני כבר חצי מטושטשת מרוב עייפות וכאב..
בודקים פתיחה - בערך 6-7. מחיקה מלאה. עושים מוניטור ואני רק מתפללת שיעבירו אותי יותר מהר לחדר ואוכל שוב לזוז ולא להיות בשכיבה. ושקוסטה ימשיך לעשות לי עיסויים (לחדר מיון לא הכניסו אותו).

8 וחצי בערב - נכנסת לחדר לידה רגיל שישר מוריד אותי נפשית..ואומרים לי שאולי בהמשך יעבירו אותי לחדר טבעי. מאותו רגע זה היה פשוט סיוט. באמת אכזבה. ויכוחים על מוניטור שעשיתי 20 דקות לפני כן ולא רוצה שוב... רוצה למקלחת ואין להם מוניטור שמתאים למקלחת.. אחרי 20 דקות מוניטור משחררים אותי למקלחת ואני מגלה שזו מקלחת פיצית עם דוש חצי שבור עם בקושי זרימה..

מוותרת על המקלחת ועולה על המיטה לעמידת שש כי הכאב כבר הורג אותי.
נכנסת לשירותים להתפנות ואחרי חצי דקה שומעת "צאי משם, צריך לעשות מוניטור"..בטון ממורמר ומזעזע שהזכיר לי את הסיפורים של אמא שלי על היחס המזעזע ליולדות בברית המועצות.. יוצאת מהמקלחת, נכנעת למוניטור ועולה על המיטה. האחות שמה מוניטור ואני שואלת כמה זמן להיות איתו והיא אומרת "מה זאת אומרת?? עד סוף הלידה" אני אומרת "אבל אמרו לי שזה יהיה לסירוגין..גם אם לא אקבל חדר טבעי" היא אומרת שאין לה מושג ושככה כולם עושים..קוסטה מתערב באיזה שאלה והאחות אומרת "גם ככה היא בטח תקח אפידורל.." ואני אומרת שמי אמר לה.. ושכבר אמרתי אלף פעם שאני לא מתכוונת לקחת אפידורל. היא נראית עצבנית ומבקשת ברוסית שארים את החלוק, מגלה שאני לובשת תחתון ואומרת בצורה הכי מגעילה שאפשר שמה נראה לי..."באת ללדת או מה??" פה איבדתי את זה.. וזה בדרך כלל לא קורה לי, אבל אמרתי לה שהיחס שלה מזעזע ושהיא תפסיק להוציא עלי את העצבים שלה. בראש אני חושבת "איפה הגישה הטבעית שהבטיחו לי??? מה קורה פה??" וכבר לא בטוחה אם אני אשרוד שם. ואפילו לקוסטה כבר אין לי סבלנות.

האחות הולכת ומגיעה מישהי שאומרת "אני דולה, את רוצה שאעזור לך?" אני אומרת לה שברור שכן.. היא עושה לי קצת עיסויים ואומרת שעמידת שש לא מקדמת את הלידה ומציעה לי ללכת למקלחת ולהעביר צירים בישיבה על האסלה עם דוש עלי. אני אומרת לה שהזרם שם נורא חלש.. היא אומרת שהזרם בסדר.. אבל אחרכך מגלה שאכן הדוש שבור. מביאה לנו דוש חדש וקוסטה ההנדי מן מחליף אותו ואני מודה לאלוהים שהדולה הזאת באה ושיש לנו זרם עכשיו. היא מכבה את האור במקלחת ואני וקוסטה נשארים בחושך, אני על האסלה מתחת לזרם המים מהדוש שהוא מחזיק מעלי. בכל ציר הוא תופס לי את הידיים ואני עושה "שששש...." ולוחצת על הידיים שלו.

ובתוך המקלחון יש דלת.. ומעבר לדלת צרחות איומוווות של יולדת אחרת "תוציאו אותו ממניייייייייייי כבררר... אני לא יכולה יותרררר" וקללות.. הרבה קללות... אני בשלי עם ה"ששש..." וקוסטה בשלו עם ה"תנשמיייי..." והיולדת מעבר לדלת כנראה חושבת שה"שששש" נועד להשתיק אותה ומתחילה לקלל גם אותי ואת קוסטה ולבקש שיעיפו אותנו משם. ואני עוד חשבתי לעצמי לזרוק לה משהו מעודד מעבר לדלת ולחזק אותה..אבל עכשיו מצידי שתסבול לנצח...

בשלב מסויים אני מרגישה שהצירים משתנים ושיש משהו שעומד לצאת ממני ולא משאיר לי את הבחירה כבר אם ללחוץ או לא ללחוץ... אני יוצאת מהמקלחת ומשכיבים אותי על המיטה. הפתיחה 9 וחצי.. המיילדת בודקת ואומרת שעדיין יש שוליים מסביב לראש.. אני כבר לא מסוגלת לעצור את הלחיצות והיא מאפשרת לי ללחוץ. אומרת לי להגיד ששש... אבל יוצאות לי מהפה בעיקר שאגות של הוצאת שדים חחח...ו"ששש" בין לבין. וכבר לא אכפת לי שקוסטה יסתכל לשם ויראה הכל. ובכללי כבר לא אכפת לי ומצידי שכל הבית חולים יסתכל וישמע.

פתיחה 10.. אני לוחצת והראש כבר ממש קרוב. היא נותנת לי להרגיש ואני בהלם. לוחצת שוב בכל הכח, מרגישה שריפה באיזור.. והראש בחוץ. עוד לחיצה, היא קצת מושכת וכל הגוף בחוץ. שמים אותו עלי ואני נזכרת מה זה "אושר טהור". קוסטה מתרגש לא פחות ואני רואה אותו בוכה פעם ראשונה בחיי.

המיילדת אומרת "טוב אנחנו שמים לך פיטוצין?" הא? מה פיטוצין, למה? כבר ילדתי.. "בשביל שהשיליה תצא...ככה אנחנו תמיד עושים לכולם" אני לא מבינה למה פיטוצין.. והיא אומרת טוב תנסי ללחוץ. אני לוחצץ פעם אחת והשיליה מחליקה החוצה.

ואני כבר בעולם אחר, אוהבת את כולם.. מסתכלת על התינוק שלי.. הוא כזה רגוע, נקי לגמרי (בלי טיפת דם ובלי טיפת הפרשות) משתעל ומתעטש, עושה קולות, פותח עיניים ומזיז את הצוואר.. מחפש פתמה וישר מתחיל לינוק. מלאך קטן. ואז אני מבינה שכל ה9 חודשי הריון ועוד שבוע ויומיים של הריון עודף, ועוד 17 שעות של צירים... כל זה היה שווה את הרגע הזה. באמת
07/04/2021 11:58
אולגה שלום,

תודה על השיתוף בחווית הלידה הפרטית שלך, שמח שהדברים הסתדרו באופן חיובי. בריאות ונחת.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
שבר ברגל
(שלום)
15/03/2021 10:01
שלום
נחבלתי בעבודה ברגל כתוצאה מנפילה
הרגל כאבה לי לכן פניתי לרופא .
הרופא עשה לי צילום רנטגן וטען שיש לי שבר בקרסול . הוא עשה לי גבס עד הברך. ואמר לי לחזור אליו כעבור חודש
חזרתי אליו והוא עשה צילום נוסף ואמר שהשבר לא יתרפא ולכן אני צריך להשאיר עוד שבועים ולהיות עם קביים .
ביקשתי פיענוח של הצילום לצורך הביטוח תאונות אישיות שלי .
והיה רשום שם שאין שבר ואין כלום ברגל.
חודש וחצי אני יושב בבית עם קביים מתקלח עם שקיות ואין לי כלום ברגל.
השאלה שאלה אם זה נחשב לרשלנות?
RE: שבר ברגל
16/03/2021 10:48
שלום רב,

אם מתברר כי כלל לא היה שבר ברגל ובפענוח חוזר של הצילום אף רופא סביר לא היה קובע כי מדובר בשבר מן הסתם מדובר בהתרשלות. הקושי הוא שמבלי חלילה להקל ראש בסבל המיותר שלך היקף הפיצוי במקרים בהם מתברר שאין נזק קבוע הוא מתון ביותר ותביעת רשלנות רפואית קטנה כגדולה מחייבת צירוף חוות דעת רפואית שעלותה אינה מבוטלת.
יהיה מקום לכן לשקול אם המקרה יצדיק כלכלית תביעת רשלנות רפואית ואולי ניתן יהיה להסתפק במכתב דרישה על ידי עורך דין.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(תהילה)
15/03/2021 16:20
ילדתי לפני שלוש שנים בן מתוק וחמוד.
הוא נולד עם ציון אפגר 9, אך בכל זאת עם רעידות לא נשלטות ברגל שמאל.
כששאלתי לפשר העניין, ענו הרופאים: מערכת עצבים לא בשלה.
בזמנו רק נחשפתי לכל החומרים על החיסונים, התחלתי לחקור ועדיין לא גיבשתי דיעה מוצקה על יעילותו של חיסון, בטיחותו ומידת "טוהר" כוונותיה של מערכת הבריאות (וטיפת חלב).
מפה לשם- בגיל חודש, הרעידות הנוירולוגיות נחלשו וניגשנו לקבל חיסון ראשון
16/03/2021 10:26
שלום רב,

איני מבין לצערי את השאלה שאולי לא השלמת אותה בפנייתך. האם הכוונה שיתכן שהנזק הנוירולוגי לבנך נגרם מחיסונים שאת ביצעת בהריון ? ככל שזו הכוונה יש צורך בפרטים נוספים על איזה חיסון מדובר וכו'.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(שרונה)
25/11/2020 16:16
היי, אני עם כאבים חזקים קיבלתי הפניה לבדיקת MRI ע"י רופא של הקופה, אך הקופה מסרבת לממן ורוצה שאמצא את ההליך עם ct קודם לכן. מאחר ועברתי בעבר ct ו pet ct ואלו בדיקות מסרטנות, ומאחר ויש לי כבר MRI מלפני הפגיעה מצא לנכון הרופא להמליץ על בדיקה זו. האם יש דרך לתבוע את הקופה במידה ולא תאשר או להפחיד אותם עם מכתב עו"ד? האם יש לקופת חולים זכות לסרב לאשר בדיקה רפואית, הגם שהיא בדיקה יקרה, לפי המלצה של רופא שסבור שזה הדבר הנכון לצורך אבחון הבעיה הרפואית שלי? מה אתם ממליצים לעשות?
26/11/2020 16:29
שלום רב,

הפורום עוסק בתביעות רשלנות רפואית ופחות בזכויות מטופלים אל מול קופת החולים, המאבק אל מול הקופות בנושא מימון בדיקות יקרות מוכר ואני ממליץ להתייעץ עם עורך דין מנוסה בתחום זכויות מטופלים.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(תתפלאי)
15/03/2021 20:17
מזה שש שנים אני מקבלת מרשמים של משכחי כאבים מהרופאים והרוקחים לא מוכנים לפרוט לי את המרשם מה שקורה שאני מתפתלת מכאבים ואז מוצאת את עצמי בין סוחרי הסמים קונה על מנת להרגיש טוב מה עלי לעשות רוצה להתאבד לא עומדת בכאב אנא שמישהו יעזור תודה והמשך ערב נעים לכולם אשמח אם עיתונאית תפנה אלי ואז אוציא כתבה מפורטת יותר הרי זה מחדל להשאיר אדם ללא התרופה שלה הוא זקוק אני גלית מזרחי תוכלו למצוא אותי בפייסבוק
(דנה)
01/03/2021 15:39
שלום,
האם לרופא מותר להקליט טיפול רפואי/ ייעוץ רפואי ללא ידיעת והסכמת המטופל? ואם כן, האם הקלטה זו מהווה רשומה רפואית והינה חלק מהתיק הרפואי של המטופל?
01/03/2021 16:00
שלום רב,

לפי החוק הקלטת שיחה בין שני אנשים בידי אחד המשתתפים לשיחה מותרת גם ללא ידיעת הצד השני לשיחה.
לא נתקלתי עד היום בסוגיה של הקלטת שיחה עם מטופל, להבנתי על הרופא כחלק מהגילוי הנאות במסגרת הטיפול לגלות מראש כי השיחה מוקלטת. הקלטת מפגש מקצועי בין מטופל לרופא סביר שתהיה חלק מהרשומה כמו צילומים, סרטונים וכו'.

בברכה,
עורך דין עופר סולר

האמור לעיל אינו בגדר יעוץ משפטי ולא בא להחליף יעוץ משפטי פרטני.
15q25
(חדוה)
28/02/2021 07:27
בוקר טוב

רציתי לדעת האם תסמונת Chromosome 15q25 deletion syndrome היא אחת מאותם תסמונות שעליהן כתבתם, שחייבים לאבחן אותן בזמן ההריון? האם אבחון מאוחר, רק אחרי גיל שנה יכול להוות סיבה להגיש תביעת רשלנות רפואית? האם טיפלתם בעבר במקרה של אבחון מאוחר של Chromosome 15q25 deletion syndrome?
RE: 15q25
28/02/2021 18:14
שלום רב,

התשובה הינה כן - אפשר לאתר את המוטציה בזמן ההריון בעזרת בדיקת צ'יפ גנטי. קיימת ספרות רפואית המתארת את המוטציה כבר בשנת 2012 ויש גם דיווחים לא מעטים על אבחון טרום לידתי.

בכל הריון בכל גיל חובה על הרופא אשר עוקב אחרי ההיריון להסביר לאישה על האפשרות לבצע בדיקת מי שפיר הכוללת בדיקת צ'יפ גנטי, בדיקה זו חשובה במיוחד שכן הסיכון להולדת ילדים עם בעיות גנטיות מסוג מיקרו מחיקות כמו 15q25 זהה אצל נשים צעירות ואצל נשים מבוגרות יותר.

טיפלנו במקרה של מוטציה בעובר מסוג 15q25.2-q25.3.

את מוזמנת ליצור עמנו קשר ליעוץ פרטני ללא תשלום.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר

052-3596150
(לירן)
19/02/2021 08:24
לפני כשנה חבר טוב אושפז בבית חולים לאחר תלונות על כאבים קצוניים באיזור הבטן, האשפוז הסתבך והתגלה זיהום בדם מכיוון דרכי המרה.

מה שהוביל לאישפוז חירום בטיפול נמרץ של כשבוע וחצי והחלמה של עוד חודש ובסופו של דבר כריתת כיס המרה בניתוח לאחר כחודש נוסף של המתנה.

אותו חבר התפנה מעל 3 פעמים לאותו בית החולים בכמה נקודות זמן שונות בשנה וחצי שקדמו למקרה האחרון.

בכל אותם הפעמים בית החולים הסתפק בזריקת חומר נגד כאבים והפניה להמשך בירור מול קופת חולים.

ולשאלתי:
האם בכך שלא זיהו ולא ביצעו בדיקות יותר מקיפות יכלו להבין שמדובר בלא סתם תלונות והאם למעשה התרשלו ויש עילה לתביעה כל שהיא מול בית החולים?
23/02/2021 09:57
שלום רב,

בהערכה בדיעבד ברור כי האבחנות של כאבי בטן ממקור לא ברור שניתנו בבית החולים היו שגויות. יחד עם זאת אין לי לצערי דרך להעריך האם מדובר בהתרשלות או בטעות סבירה ללא עיון בתיעוד הרפואי והתייעצות עם רופא כירורג.
מעבר לכך יש לקחת בחשבון כי מבלי להקל ראש בסבל ובאשפוז הממושך שלא לצורך בחלק מהמקרים בהם הייתה התרשלות בטיפול אך למרבה המזל לא נגרם נזק קבוע, הגשת תביעת רשלנות רפואית אינה כלכלית נוכח העלויות אל מול הפיצוי הצפוי.

אני מציע שתערכו יעוץ מסודר בפגישה עם עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית להערכת סיכויי התביעה וכדאיותה.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(יבגניה)
19/02/2021 08:21
חמתי אחרי שבץ מוחי, היא בהכרה אבל תמיד יושנת ולא מתאוררת, חצי גוף משותק ובכלל לא מתפקדת ולא זזה לבד במיטה.

העבירו אותה באמבולנס מבית חולים לבית חולים אחר להמשך הטיפול, בנסיעה היא נפלה וקיבלה חבלות בראש, יד, רגל.

1.מה תהליך לתביעה של רשלנות רפואית ומה עושים במקרים כאלו?

2.לאן ניתן להתלונן במקרה וזה אמבולנס פרטי,?

2.האם יש לכם משרד באיזור אשקלון-אשדוד? האם יש לכם ניסיון בתביעות פיצויים מסוג הזה.

נ.ב. אף אחד מהמשפחה לא היה נוכח ברכב אמבולנס באוטו רגע, על החבלות רבות שם לב רופא שקיבל את חמתי בבית החולים.
תודה
23/02/2021 09:49
שלום רב,

ברור שחבלות בעת העברה באמבולנס אינן אמורות להתרחש בטיפול זהיר וראוי. יחד עם זאת יש לשקול האם המקרה יתאים להגשת תביעת רשלנות רפואית שכן במקרים של נזק שאינו קבוע לעיתים עלויות הכנת התביעה הכוללות צירוף חוות דעת רפואיות שהן תנאי להגשת התביעה יעלו על הפיצוי הצפוי.
יש לנו משרדים הן בחיפה והן בבאר שבע כמו גם בתל אביב.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(עדי)
15/02/2021 09:06
אמא שלנו נפטרה לא מזמן בגלל וירוס מאוד אלים שככל הנראה נוצר מדלקת ריאות שלא טופלה כראוי ( היא בלי קשר הייתה מאושפזת ומטופלת במוסד רפואי בדרום הארץ כיוון שהייתה ברוכת מחלות נשימתיות ) עכשיו. ישנו חשש שהייתה לה דלקת ריאות מספר ימים ללא טיפול שגרמה להתפרצות הווירוס הקטלני. עליי לציין שבבדיקת דם פשוטה היו מגלים את הדלקת ומטפלים בה מבעוד מועד.

רק לאחר כמה ימים הם שלחו אותה לבית חולים מסויים שבו הגיעה בבוקר יום ראשון עקב בעיות נשימה.( אציין גם שרק בראשון בבוקר הגיעה ורק בשני בערב התקשרו אלינו שמצבה מדרדר וכבר נפטרה כשאני הגעתי - עניין של כמה שעות )

עכשיו, למרות שהתלוננה על בעיות נשימה באותו שבוע למיטב ידעעתנו לא נעשו שום בדיקות לגילוי הדלקת.

רק נאמר לה ולנו שיעלו אותה לבית חולים לבדיקה ( שוב. יש להם את המיכשור שם במוסד בו הייתה מטופלת ) כמו כן עליי לציין שאמא שלנו הייתה עקשנית והתעקשה שלא לעלות לבית החולים ורק אחכ התרצתה.. אף על פי כן לא נעשו שום ניסיונות ליצור איתנו קשר לשכנעה ( היא לא יכלה לדבר היה לה פיום קנה ) הסיפור מורכב כאמור...

השאלה שלי האם יש כאן עניין של רשלנות רפואית בהקשר לזה שלא טופלה הדלקת כמו שצריך ורק כשהגיעה לבית החולים במדדים ויראלים נאמר לנו לאחר יום וחצי שאין דרך לטפל בה....במידה והדלקת הייתה מטופלת ישנה אפשרות שהוירוס לא היה נוצר.

נ.ב. מה גם שרק לאחר יום וחצי של שהייה בבית החולים בכלל יצרו איתנו קשר. רק כמה שעות לפני שנפטרה.
סליחה על החפירה.
16/02/2021 10:30
שלום רב,

אני משתתף בצערכם על פטירת אמכם.

ראשית אומר כי לצערי כדי לברר בצורה רצינית את המקרה ולהעריך אם הייתה התרשלות בטיפול וחשוב לא פחות אם התרשלות זו הביאה לפטירת אמכם ז"ל אי אפשר להסתפק בתיאור המקרה אלא יש צורך לבחון את התיעוד הרפואי בסיוע מומחה למחלות ריאה או מומחה למחלות זיהומיות.

אני מבין מהדברים שלאמכם היו מחלות רקע ובין היתר בעיות ריאה ויש לקחת בחשבון שלעניין זה יתכן שתהיה משמעות מבחינת מהירות התפתחות הסיבוך הקטלני וכו' אולם כאמור יש צורך כאן בהערכה מוסדרת. אם תרצו לברר את העניין הצעד הראשון יהיה לפנות להתייעצות בפגישה עם עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(עופר)
15/02/2021 09:03
סבתי בת 97 התאשפזה ונותחה השבוע לאחר שנפלה ושברה עצם.

היום בבוקר האחיות הגיעו לתת תרופות וגילו שהיא קיבלה אירוע מוחי בלילה כאשר חצי פנים משותקות, עיוורון בעין אחת והיא לא מדברת ואני בטוח שנגלה עוד כמה השלכות של האירוע בקרוב.

שלחו אותה לct ואמרו שבגלל שזה קרה באמצע הלילה ועבור כמה שעות מאז לא ניתן לטפל בזה ואין מה לעשות עם זה.

בהנחה שניתרו אותה בלילה (הצמידו לה מכשירי מעקב רפואיים למדידות דופק וכו) האם זוהי רשלנות רפואית שאף אחד לא שם לב לזה?
בהנחה שלא ניתרו אישה בת 97 למשך הלילה, האם זה לכשעצמו רשלנות רפואית?

בגדול אני לא מבין איך אישה בת 97 מקבלת אירוע מוחי באמצע הלילה ומגלים את זה רק בבוקר בטענות שכבר אין מה לעשות עם זה, לא מבין את הגישה הזאת.
אשמח לתשובות או להפניות למידע רלוונטי בנושא.
16/02/2021 10:21
שלום רב,

כדי להעריך אם הייתה התרשלות במקרה זה וחשוב לא פחות מה ניתן היה לעשות מבחינה טיפולית אילו האירוע המוחי היה מאובחן מוקדם יותר יש צורך לבחון את מלוא התיק הרפואי בסיוע מומחה בתחום הנוירולוגיה.

גם נושא הניטור בלילה תלוי במצב המטופלת ומכאן אי אפשר לצערי על בסיס תיאור של המקרה להשיב בצורה רצינית אם ההתנהלות במקרה זה תקינה או רשלנית.

אני כן סבור שנוכח התוצאה המצערת שרצוי שתערכו יעוץ מסודר בפגישה עם עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית להערכת המקרה.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(לילי )
03/02/2021 12:23
שלום רב .. יש לי שאלה אני בטיפול
פסיכולוגי ועושה מאמץ רב שיהיה לי בכיס 300 שקל כל שבוע בשביל לשלם לפסיכולוגית ובגלל שביקשתי להפחית בינתיים את מספר הפגישות כלומר פגישה אחת כל שבועיים בגלל קושי כלכלי היא סירבה או שאני מגיעה כל שבוע או שאני מחפשת לי מקום אחר! היא טוענת שהטיפול לא יהיה יעיל והיסכמתי עם זה אין לי בעיה שבתקופה זו יהי פחות יעיל חשוב לי להגיע פעמיים בחודש ולשמור על רצף בטיפול .. אמרתי לה שזה לא פייר בגלל שאני מפחיתה מספר פגישות את מכריחה אותי או שאני מגיעה כל שבוע או שאחפש לי מקום אחר .. האם ניתן להגיש נגדה תביעה ? תביעה בגלל ההרגשה הנוראית שגרמה לי ובגלל שאחרי ששילמתי כסף היא פשוט מפסיקה את הטיפול ומובן שזה אינטרס כספי שלה .. חשוב לי לציין שאין לי קבלות נתנה לי במפגש הראשון וזרקתי אותה ואת השאר לא נתנה לי .. אשמח לדעת אם אפשר להגיש תלונה
תודה
07/02/2021 16:07
שלום רב,

אני מבין את התסכול שלך מהפסקת הטיפול ואכן ההתנהלות הזו נראית לדעתי לא ראויה אולם איני בטוח כלל שמקרה כזה יתאים לתביעה.
כדי להגיש תביעה יהיה צורך להוכיח נזק וכן להוכיח התרשלות מצד המזיק ומהמעט שסיפרת איני בטוח שזה יהיה פשוט במקרה זה. כמובן שעדיף כדי לבדוק את המקרה בצורה רצינית לערוך יעוץ מסודר בפגישה עם עורך דין.

בברכה,
עורך דין עופר סולר

האמור לעיל אינו בגדר יעוץ משפטי ולא בא להחליף יעוץ משפטי פרטני.

(ענת)
03/02/2021 00:35
שלום, נשלחתי לטיפולי פוריות עקב חצוצרות חסומות, במהלך כל השנים נאמר לי שהחסימה לא ניתנת לצינתור אז עשיתי שנים ivf, ילדתי ילד לאחר שנים של טיפולים שכרוכים בסבל רב נפשי ופיזי, לאחרונה פניתי למומחה לצינתור שאמר שלא הייתה שום בעיית צינתור וצינתרתי את החצוצרות, האם אני יכולה להגיש טביעה על ההטעיה שהייתה במהלך השנים ועל כל הטיפולים שעברתי
אשמח לתשובה
תודה
07/02/2021 15:50
שלום רב,

ראשית יש לבחון האם אכן הטיפול המוצע של צינטור החצוצרות יעיל ומביא לתוצאה המקווה של השגת הריון.

אם יתברר כי היה טיפול יעיל, פשוט וקל יותר מהטיפולים שבוצעו לך והוא כלל לא הוצע לך כאפשרות טיפולית יתכן שתהיה עילה לתביעה אולם יש כמובן מקום לבחינת מלוא התיעוד הרפואי והתייעצות עם מומחה רפואי בתחום הגניקולוגיה.

בברכת בריאות והצלחה,
עורך דין עופר סולר
(מרים)
31/01/2021 17:56
היי רציתי לדעת אם יש עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית, אנסה לקצר:

שבוע שעבר בעלי היה אצל רופא כירוגי כתוצאה של כאבי בטן לפעמים חזקים ולפעמים חלשים בבטן הימנית התחתונה, הרופא סיכם בסיכום ביקור "שהסיכוי נמוך שמדובר בדלקת בתוספתן".

כמובן שהכאבים רק הלכו והתחזקו ומתוצאה מכך בעלי אושפז בסופו של דבר עם דלקת חריפה התוספתן מרוב שהדלקת חריפה לא היה ניתן לנתח אותו ועד עכשיו מאושפז עם טיפול אנטיביוטי ורק עוד חודשים יהיה ניתן לעשות ניתוח.

האם ניתן לתבוע את הקופות חולים שבו הרופא עובד ?
01/02/2021 15:29
שלום רב,

כדי להעריך אם הטעות באבחנה והחמצת האבחנה של דלקת בתוספתן עולה כדי רשלנות יהיה צורך לבחון את התיעוד הרפואי המלא ובכלל זה כמובן את הביקור בו ניתנה האבחנה. יהיה צורך לבדוק אילו בדיקות נעשו ומה היו הממצאים בעת הבדיקה והאם הרופא פעל כרופא סביר.
כדאי לפנות בשלב ראשון אל עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית שיוכל לסייע לכם בקבלת התיעוד ובהתייעצות עם מומחה רפואי מתאים.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר


(דוריה)
24/01/2021 12:58
שלום לכם

הגעתי לאתר וקראתי את הפרסומים שלכם בנושא גנטיקה. אני ובעלי חוששים כי אנחנו נפלנו קורבן לרשלנות רפואית, אחרי שהילדה אובחנה רק לאחר הלידה עם תסמונת חסר בזרוע הקצרה של כרומוזום 18. לא מצאתי באתר שלכם מידע על התסמונת הספציפית הזאת ורציתי לשאול האם אתם מכירים אותה והאם יצא לכם להתמודד מול תביעת רשלנות רפואית במקום שהתסמונת (הבנו שהיא מאד נדירה) אובחנה רק אחרי הלידה?
24/01/2021 13:33
שלום דוריה,

תסמונת חסר בזרוע הקצרה של כרומוזום 18 אכן נדירה אולם ניתן לאבחן אותה בבדיקת צ'יפ גנטי גם בהריון ללא כל קושי. טיפלנו במקרה כזה של 18p deletion בעבר.
אם לא הוסבר לך בהריון על האפשרות לבצע בדיקת מי שפיר הכוללת צ'יפ גנטי (גם אם היית בת פחות מ - 35 בעת ההיריון) יתכן שיש עילה לתביעה.
את מוזמנת ליצור עמי קשר טלפוני ליעוץ פרטני ללא תשלום. שימו לב שעילת התביעה מתיישנת בחלוף 7 שנים מהלידה ויש להגיש את התביעה לבית משפט קודם לכן.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
052-3596150
(דוריה)
31/01/2021 16:36
השארתי הודעה במשרדך ביום חמישי האחרון. אמרו שתיצור איצי קשר טלפוני וזה לא קרה עד כה :-(
01/02/2021 13:40
דוריה שלום,

ראשית אני מתנצל, כנראה טעות משרדית כי לא איתרתי רישום של הפניה, שוב אתך הסליחה.
את מוזמנת ברצון רב להתקשר לנייד האישי שלי או לשלוח הודעה עם המספר שלך ונשוחח ברצון.
052-3596150.

בברכה,
עו"ד עופר סולר
(שירי)
24/01/2021 11:54
לסיפור שלנו שני חלקים. החלק הראשון קסום, בדיוק כמו שחלמתי שיהיה והחלק השני איך לומר – קצת פחות. נתחיל מהטוב – סיפור הלידה של איטן. שבת לפנות בוקר, השעה כמעט ארבע ואני מתעוררת מכאב בטן. עוד לא בטוחה אם זה זה, או שאולי משהו שאכלתי בארוחת הערב. הולכת לשירותים ורואה על נייר הטואלט מעט ורוד. מנסיון עם שני הגדולים אני מבינה שזה אומר שהלידה קרובה. מעירה את גיא ומבשרת לו שאנחנו צריכים להתארגן לנסוע לבית של המיילדת ללידת הבית המתוכננת. אנחנו מתארגנים בנחת כדי לשמור על רוגע ורמות אוקסיטוצין טובות, קוראים לאבא שלי לבוא לשמור על הילדים ובחמש בערך יוצאים לכיוון הבית של המיילדת.
הגענו אליה בחמש וחצי. בדרך כבר התחלתי להרגיש ממש צירים אבל לא נורא כואבים. מגיעים אליה, היא בודקת קודם כל את הדופק של העובר – הכל בסדר. הצירים מתגברים, אחרי כמה דקות זה כבר מרגיש כמו ציר אחד ארוך, אני זזה הרבה עם האגן כדי להקל על עצמי ולעזור לתינוק לרדת. בשש אני מתחילה להרגיש לחץ.
המיילדת עוזרת לי להיכנס לבריכת הלידה. הכל מאוד אינטנסיבי ומהיר. אני מודה שקצת פחדתי מרוב שזה היה מהיר. המיילדת אומרת לי לתת לזה לקרות, לא להילחם. אני נזכרת בסיפור דמיון מודרך ששמעתי בספר ההיפנובירת'ינג ממש יומיים קודם ומדמיינת שאני על סירה בנהר גועש, בדרך לאי קסום, לראות את הפרח המיוחד שאני מחכה לו. שהדרך היחידה להגיע אל האי היא פשוט לתת לנהר לקחת אותי לשם בלי להתנגד, בלי לנסות לכוון. הסיפור הזה שעלה לי בתודעה באותם רגעים הוא מה שיוביל אותי לבחור בשם איטן – צמח בר עם פריחה עדינה סגולה. אני משחררת. לחיצה אחת שקטה והראש בחוץ. לחיצה נוספת והנה גם הגוף. המיילדת מוציאה אותו מהמים ושמה אותו עלי. השעה שש ורבע - ברוך הבא לעולם גוזל קטן.
אחרי כמה דקות אני יוצאת מהמים למיטה הרכה ליד, מחכים שהדופק בחבל הטבור ייפסק ובלחיצה נוספת גם השילייה יוצאת. אין לי קרעים, אין תפרים – לידה מושלמת. כעבור זמן קצר התינוק מתחיל לחפש פטמה – אני נותנת לו ובמשך השעה הקרובה הוא יונק.
גיא נשאר איתי עד 7 וחצי בערך ואז אני משחררת אותו הביתה לילדים לבשר להם שנולד להם אח קטן. אני נשארת להניק ולהתכרבל עם הבייבי הקטן שלי עד 11 בערך. אז גיא חוזר, שוקלים אותו, ויטמין K בטיפות ונוסעים הביתה.
הילדים מאושרים לפגוש אותו. מתרגשים ממש. מתאהבים בו בשניות. קשה שלא. הם מתוקים שלושתם יחד וגיא ואני מתסכלים עליהם בנחת. רגעים קסומים של אושר צרוף.
וכאן מתחיל החלק השני של הסיפור.
סופה וגשם בחוץ ואני מתלבטת כל היום מה לעשות עם בדיקת הרופא שעלי לעשות. למי שלא יודעת אז יולדות בית שיולדות בעזרת מיילדת ללא רשיון ישראלי כמו זו שלי (או אנאסיסטד) מחויבות תוך 24 שעות להגיע לבית חולים לבדיקת רופא או תוך 48 שעות לרופא פרטי – גם כמובן כדי לראות שהכל בסדר אבל גם כדי להוכיח שהן אכן עברו לידה. אחרי התלבטות ארוכה החלטנו שניסע להתאשפז ללילה באיכילוב – אם כבר אשפוז אז שיהיה בתנאים טובים כמו שיש שם.
טעות. זו היתה טעות חמורה – מנחמת את עצמי שלא יכולתי לנבא מה שיקרה ובכל זאת מלקה את עצמי על ההחלטה הזו.
בכל מקרה – המשך הסיפור – בשעה 21 אנחנו מגיעים לאיכילוב. מקבלים אותנו יפה במיון נשים למרות שנדמה שהם לא פגשו הרבה יולדות בית שעשו לידת בית באופן מכוון. שואלים אותי בכל תחנה שוב ושוב אם תכננתי ללדת בבית או שזה קרה במקרה ומתקשרים לשאול מה הנהלים במקרה של לידת בית. אחרי כמה דקות של בירורים אני נכנסת לבדיקה של מיילדת – היא בודקת שהרחם מכווצת – והיא מכווצת יפה אחרי יום שלם של הנקה, רואה שאין קרעים ולא צריך תפרים, לחץ דם, חום, בדיקת מטוש... ואחרי כמה דקות היא מאשרת שהכל בסדר ושאני יכולה לעלות לחדר במחלקת יולדות. אבל – התינוק צריך להישאר ל – 3 בדיקות סוכר. למה? מכיון שהוא שוקל 60 גר' פחות מהמשקל שיש להם בטבלאות לשבוע 40. 2850 גר' ולא 2910 גר'. אני נאלצת להסכים אבל לא מוכנה להשאיר אותו לבד.
הם שולחים אותנו לחדר לידה, לשם אמור להגיע רופא שיבדוק את התינוק וגם יעשה לו את בדיקת הסוכר הראשונה. השעה רבע לעשר, שמים אותנו בחדר לידה מס' 15. אחר כך אגלה שזה חדר לידה ידוע לשמצה בבית החולים. הוא צדדי, צמוד לחדרי לידות קורונה, ליד דלת מרעישה וקפוא. החדר קפוא ברמה של אף ואצבעות ידיים קרחונים. אני מתלוננת על הקור ומבטיחים לי שזה רק לזמן קצר – שתיכף יגיע הרופא ואחר כך יעלו אותנו לחדר במח' יולדות. אני שוב מקבלת בכניעה ובמקביל שולחת את גיא הביתה לילדים שנשארו לבד.
בינתיים מנסה בכל יכולתי לחמם את התינוק, לעטוף אותו היטב. מתקשה להניק אותו בתנאים האלו – קר לי וקר לו.
בינתיים נכנסת רופאת נשים ששואלת אותי שוב את כל מה שהמיילדת במיון שאלה. בודקת שוב שהרחם מכווצת ומאשרת שוב שאני בריאה ויכולה לעלות למח' יולדות. רופא התינוקות הגיע רק לקראת 23. הוא בודק אותו. מאשר שהוא חיוני והכל טוב. לוקח לו בדיקת סוכר שיוצאת תקינה ויוצא. אני ממתינה שיבואו לקחת אותנו לחדר במח' יולדות.
עוברת שעה ואף אחד לא בא. 24:00, 24:30, 01:00 – אף אחד לא בא. איטן מתחיל להתעטש. אני מתחילה להילחץ. לוחצת על לחצן המצוקה. אף אחד לא בא. באחת וחצי אני יוצאת לחפש מישהו שיעזור לי, שייקח אותו מהמקרר הזה לחדר חם. אחת המיילדות צועקת עלי לא להסתובב עם תינוק על הידיים. אני אומרת לה שאין לי עריסה ושאני מחכה שיקחו אותנו לחדר במח' יולדות. היא שולחת אותי חזרה לחדר ואחרי כמה דקות נכנסת לומר לי שכבר הזמינו לי סניטר וברגע שהוא יגיע הוא ייקח אותי למח' יולדות.
הסניטר מגיע ב-02:15 עם אחות שתלווה אותנו למח' יולדות ג'. העצבים שלי מרוטים, איטן מתעטש ומחרחר מהאף. מבקשים ממני לשים אותו בעריסה. אני מבקשת מהסניטר לעזור לי עם הסלקל והטרולי שמונח עליו (סלקל דונה עם גלגלים). הוא כועס ואומר לי שהוא לא סבל. אני בהלם מהתשובה אבל כל כך עייפה שלא עונה אפילו ולוקחת את העריסה ביד אחת ואת הסלקל עם הטרולי ביד השנייה – רק להגיע לחדר.
כשאנחנו מגיעים לחדר האחות המלווה מסתכלת על איטן ואומרת לי שהוא לא נראה טוב (את חושבת?? אני מתפוצצת בלב. אחרי חמש שעות בקוטב הדרומי איתו). שהוא לא נושם טוב ושהיא חוששת שתהיה לו הפסקת נשימה ושאני צריכה לעלות איתו לניטור בתינוקייה של מחלקת יולדות א' בקומה למעלה. בתינוקייה של מחלקת יולדות ג' אין מוניטורים.
אני כל כך מותשת ועייפה ולא סומכת עליהם כבר ומבקשת שיעזבו אותי ואותו בשקט. שאני אחמם אותו ואניק אותו ומבקשת שישלחו אלינו רופא לחדר. שאם הוא יגיד שצריך מוניטור אני אעלה לתינוקייה. אחרי כמה דקות מגיע רופא שמאשר שהוא מחרחר מהאף ומתאמץ לנשום. אני מקבלת בהכנעה, בדמעות ובכעס גדול על כך שהם גרמו לזה לקרות ועולה איתו לתינוקייה.
בתינוקייה הם קודם כל עושים לו בדיקת סוכר מכאיבה נוספת שיוצאת לא תקינה. מבקשים לתת לו תמיסת מי מלח מדי שעתיים שלוש ובגלל שהבדיקה של הסוכר לא תקינה מוסיפים לו עוד 3 בדיקות סוכר. אחר כך בהתייעצות עם המיילדת שלי ועם רופא שאני סומכת עליו אגלה שתינוקות מורידים רמות סוכר כתוצאה מקור וסטרס.
אני נשארת איתו בתינוקייה כשהוא מחובר למוניטור כל הלילה. יושבת על כיסא לא נוח. רעש של מוניטורים מצפצפים, אורות חזקים, תינוקות בוכים וצורחים מבלי שאף אחד מרים אותם. קשוח ממש. הגב שלי שבור, עצם הזנב ועצמות האגן עוד כואבות מהלידה, אני מדממת ורק רוצה להיות במיטה. אבל אני לא יכולה להשאיר אותו שם לבד. בשעה 7 בבוקר מגיע הרופא. הוא משחרר אותנו סוף סוף לחדר ומבקש שנחזור ב8 לבדיקת סוכר נוספת וב9 וחצי לבדיקה של רופא בכיר. לנוח או לישון בשקט – מה ששנינו צריכים כל כך – לא יקרה.
הדרך לחדר שלי במחלקה ג' רחוקה. אני בקושי גוררת את עצמי אתו. אנחנו מגיעים, נחים שעה וחוזרים. עוד בדיקת סוכר כואבת. הפעם היא יוצאת תקינה אבל זה לא משנה – יש לנו עוד 3. אני שוב חוזרת בזחילה שבורה לחדר בקומה למטה ואחרי שעה שוב עולה אתו לבדיקת רופא בכיר.
הרופא הבכיר רוצה להשאיר אותו בניטור ליום ולילה נוספים. אני מתחננת שייתן לי לקחת אותו לחדר להניק אותו בשקט ולשכב לידו סקין טו סקין. מבטיחה לו שזה מה שיאושש אותו ולא עוד יום שלם בתינוקייה המוארת והרועשת. הרופא מסתכל עלי בתור האם המזניחה של השנה. אומר לי שיש לי שעתיים בחדר ושאני צריכה לחזור אתו ב12 שוב.
בינתיים גיא מגיע. אנחנו מתלבטים ומחליטים לנסות להשתחרר הביתה. כבר לא מסוגלת יותר לראות איך דוקרים אותו שוב ושוב בכפות הרגליים הקטנטנות שלו והוא צורח מכאב. רק רוצה אותו צמוד אלי ולחמם אותו בשקט, בחושך. אני מבקשת שיתנו לנו ללכת הביתה. הם מוציאים את כל התותחים הכבדים. רופאה אחת עושה לגיא ולי הרצאה על רמות סוכר נמוכות, על נזק מוחי לכל החיים ועל מוות שיקרה בלי שנוכל לעשות דבר אם ניקח אותו הביתה. היא מחתימה אותנו על טופס שמאשר שאנחנו מאפשרים לתינוק שלנו למות. הרופא הבכיר אומר שאולי הם צריכים להפעיל מולנו מחלקה משפטית במקרה כזה. אנחנו בהלם מכל מה שקורה. מבקשת רגע לחשוב.
אחרי כמה דקות שולחים אלינו את מנהלת המחלקה. אני מתארת לה את רצף האירועים שקרה מאז שנכנסנו לכותלי בית החולים. איך נכנסנו עם תינוק ורוד, חיוני ובריא – ואיך אחרי חמש שעות בחדר לידה קפוא, לילה של בדיקות כואבות בסטרס של תינוקייה רועשת ומוארת אנחנו עם תינוק שיש חשש לחייו. על כך שאני האמא היחידה שנשארת עם התינוק בתינוקייה והיחידה שצריכה להיגרר הלוך וחזור למחלקה ג' כדי להניק אותו סקין טו סקין. היא מקשיבה לי, באמת מקשיבה ועושה איתנו הסכם. על כל שעה בניטור בתינוקייה אני מקבלת את התינוק לשלוש שעות בחדר ושהיא מעבירה אותנו עכשיו למחלקה א' כדי שאוכל להיות קרובה לתינוקייה.
אנחנו מסכימים להישאר בתנאים האלו ואחרי יום ולילה נוספים איטן חוזר לאיתנו – בדיקות הסוכר תקינות, הוא כבר לא מחרחר מהאף ואנחנו סוף סוף משתחררים הביתה.
זהו. אנחנו יום וחצי אחרי כבר בבית. איטן צמוד צמוד אלי כל הזמן. יונק המון, מחומם. עטוף באהבה שלי ושל אבא שלו ושל האחים שלו. אני עדיין מעכלת ומעבדת את רצף האירועים – מלידת הבית מהחלומות – לסיוט של האשפוז. מאושרת שזה מאחורינו ושהכל נגמר בשלום.
24/01/2021 13:41
שלום,

ברכות על הלידה, תודה רבה ששיתפת בחוויה הלא פשוטה. הרבה בריאות ונחת.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(קטיה)
24/01/2021 08:44
סבא וסבתא שלי שהם אזרחי המדינה עברו לחו״ל לפני כ8 שנים. הם עדיין משלמים ביטוח לאומי, ועבדו בארץ כ25 שנה.
בזמן שחיו בארץ סבי חלה בסרטן, ועוד בעיות רפואיות נוספות.
האם זה שאינם חיים בארץ כבר,עדיין זכאי סבא שלי וגם סבתי להגיע לארץ בכל עת ולקבל בדיקות רפואיות מבלי לשלם אלפי שקלים לקופת החולים? מלבד הסכום המזערי מהביטוח לאומי האם ניתן איכשהו לקבל עוד עזרה כלכלית עבורם?בקשות מסויימות שאני יכולה להגיש עבורם עם יפוי כוח או בשמם?(הם לא דוברי עברית כמעט)
בנוסף לפני כשנתיים סבי שבר את הרגל(בחו״ל), הניתוח לא מוצלח.. כשנתיים כבר עברו מאז השבר וקיים סיבוך עם ההבראה של הרגל.
האם זה ששבר אותה שם יכול להיות זכאי לבדיקות ובמידת הצורך ניתוח נוסף בארץ?
24/01/2021 13:37
שלום רב,

הפורום עוסק בתביעות רשלנות רפואית ולא במיצוי זכויות רפואיות לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי.
להבנתי אם לא שולם ביטוח בריאות במשך תקופה סביר שיהיה קושי בקבלת טיפול רפואי אשר אינו דחוף אך אני מציע להתייעץ בצורה מסודרת עם עורך דין אשר תחום התמחותו זכויות רפואיות וחוק ביטוח בריאות ממלכתי.

בריאות שלמה,
עורך דין עופר סולר
(שחר)
19/01/2021 16:10
ילדתי עם קורונה.
בשבוע 35.
לפני הזמן.
וזה אחד הדברים הקשים והמפחידים שקרו לי בחיים.
ואני מספרת על זה כי אני רוצה לוודא שזה לא יקרה יותר לאף אחת.
אני לא רוצה תגובות של צער או אמפתיה בבקשה, עברתי את החלק הקשה, שתדעו. כבר נתתם לי את כל האהבה והכוחות שהייתי צריכה בעולם הזה ואני כל כך אוהבת אתכם על זה.
אני כותבת מהמיטה במחלקת קורונה, עם הפנים קדימה, עם ציפייה לחזרה הביתה, ואני רק רוצה לדעת שקראתם. אני פותחת בפניכם את הלב רק כדי להעביר מסר כל כך חשוב לי. אז רק תקראו.
כל כך הרבה שיעורים קיבלתי בשלושת השבועות האחרונים, אבל זה שהכי חשוב לי לשתף הוא שאנחנו לא חסינים בפני כלום. הכל יותר גדול מאיתנו. הכל יותר חזק מאיתנו. אל תזלזלו בכלום.
זה התחיל כמו ששומעים בחדשות, בהתחלה חולשה, כאבי גרון, חוש טעם וריח שנעלמים ואז כאבי שרירים נוראים. מה שלא ידעתי זה שבינתיים יש דברים נסתרים, דלקת ריאות שמתפתחת, נשימה שנפגעת, ובכל יום כשאני קמה בבוקר, אני מרגישה הרבה יותר גרוע. זאת ממש לא שפעת.
שבוע בבית ומתחילות הריצות לבית החולים. כל השוטרים שעוצרים אותנו בדרך תופסים מרחק ומפנים את הדרך. אני מגיעה לבית חולים, מורידים אותי לבד מהרכב באיזו סמטה חשוכה כמו הנגועה הכי גדולה בעולם, באים לקחת אותי אנשים עם בגדי מיגון, שמים אותי בחדר מבודד ושוכחים ממני לגמרי.
בפעם השנייה כבר חיכו לי רופאים ומיילדת. הודיעו לי שיש לי צירים ופתיחה, שיש לי דלקת ריאות מסוכנת, שהגוף שלי לא יכול להתמודד גם עם ההריון וגם עם העומס על הנשימה ושאני צריכה להתכונן ללידה. אני טובה במילים, אבל הן קטנות מדי כדי להכיל את רגעי הפחד האלה. בואנה, מה נסגר איתכם, זאת רק קורונה. מה ללדת לפני הזמן, מה לסכן את התינוק שלי ואת עצמי, תנו לי ללכת הביתה ולחזור בחודש תשיעי, תודה.
שעות ארוכות של בירוקרטיה כדי שרועי ייכנס איתי לחדר הלידה, אני לא יולדת בלעדיו. אחר כך אפידורל, זירוזים, מלא הפחדות בין לבין שהתינוק צריך לצאת כבר וששנינו בסכנה.
יש הרבה דברים שאני לא יכולה להסביר כמו שאתם רואים, והכי גדול שבהם אלה הכוחות שהצלחתי לגייס כדי ללדת. עשיתי את זה. עם רועי, עם דולה מדהימה, שתי מיילדות ורופאה. ואז עוד רגע מבעית שלוקחים אותו החוצה ולא אומרים לנו מה איתו. החמש דקות הכי ארוכות בעולם.
אחר כך נתנו לי עוד חמש דקות של חסד לשים אותו עליי ולקחו אותו מהר מהר לפגייה. שבוע וחצי אחרי לידה, עוד לא הרחתי אותו. עוד לא החזקתי אותו. עוד לא בהיתי בו במשך דקה שלמה.
שבוע וחצי במחלקת קורונה. זה לא לפוסט אחר, זה לספר שלם. דלקת ריאות עקשנית במצב מתקדם, חיבור תמידי למכשירי חמצן, גוף שמתמודד עם מיליון דברים ביחד והוא לגמרי לבד, ונפש, זה לעוד ספר שלם.
כולה קורונה.
אפילו לא התרגשתי יותר מדי כשראיתי את החיובי הראשון.
בבקשה תתרגשו. בבקשה תבינו את האכזריות ואת הברוטליות של המחלה הזאת. בבקשה תשמרו על עצמכם, עצמכן, התינוקות והעוברים שלכן. אל תתנו לה לחגוג לכם בגוף. בבקשה תפחדו ממנה. שלא תצטרכו להילחם בה אף פעם.
23/01/2021 21:08
שלום,

תודה על השיתוף בחוויה הלא פשוטה.

בריאות ונחת,
עורך דין עופר סולר
(מאור)
17/01/2021 11:51
שלום, לפני כשלושה חודשים אבי אושפז באחד מבתי החולים הגדולים במרכז הארץ, בעקבות סחרחורות ובלבול, במחלקה הנורוכירורגית ביצעו רק ct ראש (למרות ממצא חריג*) ולא mri בטענה שהמכשיר בבית החולים מקולקל. בסופו של דבר,לאחר כחודש ימים אבא השלים את הבדיקה בקהילה ונותח באופן פרטי בבהילות בגלל הממצא הפתולוגי והגוש שגדל. השאלה האם יש עילה לתבוע על רשלנות רפואית?
23/01/2021 20:56
שלום רב,

כדי להעריך אם החמצת הגידול המוחי עולה כדי רשלנות רפואית יהיה צורך לבחון את התיעוד הרפואי בסיוע מומחה רפואי מתאים.

בדרך מכלל במרבית הגידולים איחור של חודש באבחנה אין בו די כדי לגרום לשינוי משמעותי בגודל הגידול ובסיכויי ההחלמה ולכך יש משקל בשאלה אם יש טעם בתביעת רשלנות רפואית גם אם מתברר כי הייתה התרשלות בטיפול. מומלץ בכל מקרה לערוך יעוץ בפגישה עם עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית.

רפואה שלמה,
עורך דין עופר סולר
(דינה)
27/12/2020 17:58
שלום אם עברתי הליך רפואי של ניקור מותני ורק לאחר מכן התגלה שבכלל היה צריך לקחת ממני חתימה ולהסביר לי על הסיכון הכרוך בהליך רפואי כזה (וזה לא נעשה..) בנוסף לאחר יומיים הגעתי שוב פעם למיון (בעקבות כאב בלתי נסבל) והתגלה מרופא אחר שהיו צריכים לרשום לי מרשם ולא רק המלצה להסביר לי בכללי אילו כדורים לקחת בשביל הורדת כאב...
שלא נדבר שעכשיו אינני יכולה לצאת לעבודה בנוסף אמא שלי מגיע הביתה מהעבודה שלב בשביל לעזור לי לאכול וכו' .
האם יש כאן עילה לתביעה נגד הבית חולים?
04/01/2021 17:27
שלום,

ציינת בשאלתך מספר אירועים שנוגעים לטיפול בך, כדי להעריך את איכות הטיפול, האם היה רשלני, האם גרם לנזק ומה היקף הנזק יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי וכן לקבל ממך פרטים נוספים. מוזמנת ליצור עמנו קשר טלפוני ליעוץ פרטני.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(איתי)
29/12/2020 09:14
שלום ובוקר טוב

הבן שלנו בגיל שנה וחודש נמצא במעקב בבית החולים וולפסון בגלל בעיות לא ברורות. פזילה בעין ובעיות תקשורת. בגלל הגיל הצעיר שלו שום דבר לא לגמרי ברור עדיין. היום בבוקר בשיחה עם גנטיקאי בבית החולים נאמר לנו שיש לילד מוטציה בגן MCT8 והרופאים בודקים את המשמעות ויפנו אותנו לבדיקות נוספות. כמובן שההריון איתו (ילד ראשון) היה תקין לחלוטין וגם אני וגם אשתי אנשים בריאים. בזמן ההריון לא הפנו את אשתי לשום בדיקה מיוחדת (היא בת 26) ולא אמרו מילה אחת על בעיה אפשרית. עכשיו, הבוקר יותר נכון, התברר שיש לילד בעיה גנטית נדירה שאנחנו לא מבינים עדיין את המשמעות שלה. רציתי לשאול האם אתם מכירים מהניסיון שלכם מקרים שבהם המוטציה בגן MCT8 אובחנה בהריון? האם קיימת אפשרות לאבחן את המוטציה בגן MCT8 בזמן ההריון? האם ידוע לכם מה יכולה המוטציה הזאת לגרום? אנחנו רק בתחילתו של מסע הבירור הרפואי כנראה, ואשתי אמרה שכדאי לבדוק אם לא היתה כאן רשלנות מצד הרופאים שלא אמרו מילה על הבעיה בזמן ההריון. תודה מראש על העזרה שלכם.
29/12/2020 10:48
איתי שלום,

יש משמעות רבה לשאלה באיזו בדיקה אותרה המוטציה בגן, האם בבדיקת צ'יפ גנטי CMA או בבדיקה מתוחכמת יותר כמו ריצוף אקסומי. הסיבה לכך הינה כי בדיקת צ'יפ גנטי נעשית כבדיקה שגרתית בבדיקת מי שפיר שיש להסביר עליה לכל אישה בכל גיל ובכל הריון לפי ההנחיות הקליניות. בדיקות מתוחכמות יותר כמו ריצוף אקסומי לא נעשות בהריון תקין.
מציע שתיצור עמנו קשר טלפוני ליעוץ פרטני.

בריאות שלמה,
עו"ד עופר סולר
052-3596150
(ש.פ)
30/06/2019 12:39
שלום לכולם פעם ראשונה מעלה אומרת מראש שמי שלא חזקה שלא תקרא לצערי זה סיפור לידה קשה עם סוף רע.. זה היה הריון שלישי שלי בשבוע 19 קמתי בבוקר וראיתי דימומים מסיבים בכיתי צעקתי ופחדתי אני ובעלי רצנו לשערי צדק עשו לי בדיקה ואמרו שזה יכול להיות הפלה מאיימת אז ביקשו שינוח אחרי שעתיים הפסיק לי הדימום ושמחנו... שבוע 23 שוב חזר הדימום והפעם לצערי לא הפסיק הייתי בשמירה בבית חולים להריון בסיכון אמרו שבאולטרסאונד לא רואים ממה הדימום אבל הם חושבים שזה היפרדות שליה חלקית ולכן צריכה להיות בשמירה מוחלטת. הרגשתי תנועות היטב הכל היה בסדר גם המוניטור וככה העברתי את הימים עם דימום מסיבי בלי הפסקה שבוע 26 הגיע בערב הרגשתי כאבים. אני לא יודעת מזה הרגשה של צירים כי לא הרגשתי בהריונות קודמים היה לי קיסרי ראשון רעלת הריון ואירוע קשה של רשלנות רפואית לא אכנס לסיפור הזה והילדה נפגעה מוחית ואנחנו בתביעה עם הדסה עין כרם....

הריון שני קיסרי מתוכנן כי האגן צר.

ממשיכה קראתי לאחות עשתה לי מוניטור עוברי ואמרה שזה צירים לאט לאט התחזקו. הדימום נעצר והטיסו אותי לקיסרי חרום עם פתיחה של 5 וירידה בדופק ואמרו זה היפרדות שליה אני בוכה וצועקת מכאבים ואומרת לא עוד פעם.

עשו לי הרדמה מלאה התעוררתי רק בהתאוששות לא ידעתי מה קורה עם התינוק בעלי נכנס אמר שרצו איתו לפגיה כי הוא נולד עם דופק חלש. התפללתי שהוא ישרוד לא יכלתי לזוז זה היה ניתוח קיסרי קשה ב9 בערב ילדתי עד 2 הייתי בהתאוששות הכניסו אותי לחדר בעלי עלה לפגיה ואמרו שבנתיים הוא התייצב.

התקשרו לבעלי ב3 לפנות בוקר אמרו שיש לו לחצי דם והמצב לא טוב ולא יודעים אם ישרוד עד הבוקר בבוקר התקשרו לבעלי ואמרו שהצליחו לייצב אותו עם תרופות. למחרת עליתי לראות אותו קטן ברור ויפה נולד 930 גרם אמרו בפגיה שזה עליות וירידות אנחנו האמנו שיהיה טוב במשך שבוע וחצי שאבתי לו חלב הוא היה עם עניים פתוחות התפללנו הרבה הוא עבר בדיקות הכל היה טוב וגדל לקילו 300. הוא נדבק בזיהום וטופל על ידי תרופות יתקשרו לרב שנתנו לנו הוא אמר לנו לקרוא לו בשם ושם שני להוסיף חיים.

קראנו לו עילאי-חיים למחרת יתקשרו שהמצב קשה ולבוא להיפרד הוא נפטר אחרי שבועיים בגלל זיהום ארור לקחנו את זה קשה מאוד נקשרנו אליו ממש הוא היה בן אחרי 2 בנות. התקשרנו לרב אמרנו לו שהוא נפטר איזה ישועות נראה בדיוק הוא היה ללא מילים. כעסתי על כל העולם בכיתי הייתי בדיכאון אמרתי למה ה' נתן לי 2 ניסיונות עם ילדים.

עשיתי הפסקה מהריונות כדי להתגבר על האובדן ומחכה שה' יתן לנו פיצוי אחרי כל הסבל והכאב. אז בנות הכל זה שטויות לא הכל מובן מאליו.
(רוזי)
30/06/2019 12:42
לא קל בכלל .. מאחלת לך שבורא עולם ישמור לך על הבנות שיש לך ותקבלי במתנה את הזכות לפרי בטן בקלות ובבריאות. ורוצה לחזק אותך באמונה שנסתרות הם דרכי האל . אחרי 2 בנות שנולדו בקיסרי חירום.. מצוקה עוברית שלא היה לי פשוט בכלל נכנסתי להריון על בן ובשבוע 20 קמתי עם דימום ולצערי לא היה דופק . נשלחתי הביתה ולמחרת עברתי צירים והפלה בבית .. ממש הפלה .. נפל מימני על הריצפה . לא יכולה לתאר לך את הטראומה ..אבל בכוחות ואמונה נכנסתי שוב להריון הפעם על בת שלישית . קיסרית ומדהימה . אחרי 5 שנים שוב הריון הפעם דימום בשבוע 25 .. לידה שקטה לצערי . לא ויתרתי ונסתי שוב לאחר כמה חודשים .. ברוך ה' עכשיו אני כבר בחודש השמיני מצפים לבן ומתרגשים מאוד .. חודש הבא מיועדת לקיסרי ומתפללת שהכל יעבור בקלות . תקבלי את החיזוק הזה מימני ומעוד מלא נשים שעברו סיפורים דומים אך קמו על הרגליים עם כל הצער והכאב. החיים ממשיכים.
(ויקי)
30/06/2019 13:08
לא יכולה להסביר לך אפילו כמה אני מבינה אותך...

אזהרת תגובה קשה לתגובה, מי שלא מסוגלת לקרוא פשוט תדלגו...

בשבת האחרונה פרשת קרח זה שנה מאז שילדתי את בתי השלישית, ללא רוח חיים בשבוע 36, אחרי היפרדות שליה בבית וצירים קשים ששלחו אותי ישר לעשות ניתוח קיסרי חירום וגם כל הסרט הזה.

דבר שאומרים לי מלא והיום אני יותר מקבלת זה שחשבונות שמיים אין לדעת וזכית לעזור לנשמה הזאת לעבור את התיקון שלה. לא יודעת עד כמה זה ינחם אותך, אבל לי זה מאוד עוזר להשלים עם המצב...

אני מנסה להיאחז במה שיש ב"ה בלי עין הרע, לא יכולה לומר לך שהזמן משכיח, אבל הכאב דועך. הגעגועים לעולם יישארו.

מאחלת לך ולאף אחד ואחת שלא תדעו עוד צער שכזה לעולם. ושבמהרה תזכו לחבוק תינוק בריא ושלם בהריון קל ומשעמם ולידה קלה בידיים מלאות
(אנה)
01/07/2019 09:46
אני מאחלת לכם רק שמחות ואושר שבעזרת השם היו לכם עוד ילדים בריאים והריונות קלים שהכל ישאר מאחוריהם מגיע לך טוב עברתם מספיק אחרי ירידה יש עלייה ובורא עולם מעמיד במבחן אנשים שיכולים להתמודד אל תפסיקו להאמין מה שלא הורג מחשל.
(שרה )
28/12/2020 13:21

את מדהימה איך עשית את זה מאיפה כח אני אבדתי אחד ואני לא בן אדם כבר שנה את אלופה אין עליך תני כח
08/07/2019 11:20
שלום רב,

תודה על השיתוף בחוויה הלא פשוטה. מאחל לך כי מעתה תדעו רק בשורות טובות בעזרת השם.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(א.מ)
13/12/2020 20:45
לפני כמה חודשים טופלתי במרפאת פוריות ששם התייחסו אלי בצורה מזעזעת כל הצוות, לא התייחסו לבכי שלי מהכאבים וכשלקחתי מהתרופות מרשם שלי החליטו שאני נרקומנית ומשם הכל התדרדר.
הביאו אותי ואת בעלי לשיחה עם מנהלת המרפאה, אחות ראשית, עו״סית, ופסיכיאטרית של בית החולים. במעמד השיחה הפסיכיאטרית העלתה נושאים שאני דיברתי עם פסיכיאטרית אחרת בקהילה כשנה לפני. ממש העלתה כל מיני נושאים, לאוזני כל הנוכחים ושאלה אותי עליהם כדי שארחיב. מול כל מי שהיה נוכח בחדר והיא לא ביקשה רשות לפתוח את התיק שלי מול כולם (גם לא ניתנה לי האופציה בכלל לשוחח איתה בפרטיות).
בסוף השיחה מנהלת המרפאה הציבה בפניי תנאי שלא אוכל להמשיך את הטיפול (החזרת העובר) אם לא אביא לה את כל התרופות שיש לי בבית. אציין שאלו היו משככי כאבים במרשם, לפי המרשם ובאישור רופא מהמרפאה שאני יכולה לקחת בזמן הטיפולים.
הכל מתועד ומוקלט אצלי, אבל בשיחה עם עורך דין נאמר לי שאין לי עילה לתביעה כי לא נגרם נזק. זה נכון? כי בפועל, אני לא מסוגלת ללכת לטיפול כרגע לבריאות הנפש כי אין לי מושג לאן זה יגיע! אני מתמודדת עם חרדות ודיכאון בעצמי וללא טיפול.

יש משהו שניתן לעשות בנושא?
21/12/2020 18:44
שלום רב,

לפי התיאור שנתת נראה שהפרו את זכותך לפרטיות ולחסיון המידע הרפואי אולם אני חושש כי גם אני סבור מהתיאור הקצר שנתת שספק אם המקרה יתאים לתביעת רשלנות רפואית בשל הקושי להוכיח נזק קבוע בר כימות.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(קרן)
16/12/2020 13:56
ילדתי לפני 3 חודשים בת. היא אובחנה עם לקות שמיעה. מסתבר שבלידה היו צריכים לעשות לה בדיקת שתן ל cmv ולא עשו. איזו בדיקה צריך לעשות עכשיו כדי לדעת אם נדבקה בוירוס? ואיפה עושים אותה?
21/12/2020 18:28
שלום רב,

לכל ילוד לוקחים דגימת דם וניתן לבקש לבצע בדיקת דם ל - CMV על דגימה זו גם בחלוף מספר חודשים.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(נטע)
13/12/2020 17:57
סבא שלי, בן 90 כמעט אושפז באחד מבתי החולים בארץ ועבר הזנחה על גבול ההתעללות מצד אחות במחלקה.
בקצרה: כשביקש באמצע הלילה להתפנות (בעודו יכול ללכת אך צריך עזרה באמצע הלילה במיטה גבוהה), נתבקש לעשות את צרכיו בחיתול.
לאחר שסיים וביקש שיחליפו לו, האחות לא הסכימה להחליף לו ואף לקחה מידיו את לחצן המצוקה כדי שלא יפריע לה עד הבוקר. הוא נותר עם החיתול מלא כ6 שעות, בוש נכלם ובוכה.
האם יש מקום לתלונה על התנהלות האחות מעבר לנזיפה מצד מעסיקיה? אשמח לתגובות מלומדות של עורך דין מומחה מטעמכם. תודה
21/12/2020 18:26
שלום רב,

לדעתי מדובר בהתנהלות אשר בהחלט מצדיקה בירור ובדיקה מעבר לנזיפה של הממונים שכן מדובר בהתעללות בחסר ישע על ידי מי שממונה על הטיפול בו. הדברים כמובן כפופים לבדיקה צפורטת של המקרה על כל פרטיו מעבר למתואר בפניה באופן כללי.

בברכה,
עורך דין עופר סולר

האמור לעיל אינו בגדר יעוץ משפטי ולא בא להחליף יעוץ משפטי


  <<    2    3   4   5    6    >>  

:עבור אל עמוד

חוות דעת מקצועית

רוצה להכיר את כל האפשרויות שבפניך ולקבל החלטה מושכלת? פנה/י אלינו:

מכתבי תודה והערכה

"חשוב היה לי גם לכתוב ולהגיד תודה, עוד פעם, על הטיפול המשפטי שלך ושל צוות המשרד בתביעת הפיצויים שלנו מול בית החולים תל השומר. הגענו אליך בהמלצה של רופא בכיר ולמרות הקשיים, קיבלנו פסק דין ופיצויים הולמים"

ד.מ. סביון

"עופר סולר היקר, אין לנו מילים לתאר את הטיפול המשפטי המסור והמקצועי שקיבלנו ממך, לאורך 4 וחצי שנים שבהם ניהלת את התביעה מול בית חולים העמק בתבונה רבה, עמדת לצד בני המשפחה בכל עת ובכל עניין. מאחלים לך רק בריאות והצלחה"

משפחת ב.ע. חדרה

"פנינו למשרדך כשנה וחצי אחרי אירוע קשה של לידה שהסתבכה, ליווית והפנת אותנו אל המומחים הרפואיים והגשת תביעת פיצויים שהסתיימה במהירות, בדרך של פשרה ומבלי להגרר להליכים משפטיים מיותרים וכואבים. על כל אלה תודתינו"

בני הזוג בצרה

"עו"ד עופר סולר ייצג את המשפחה בתביעה נגד גניקולוג וקופת חולים מאוחדת. זכינו להכיר את המומחה המשפטי הטוב ביותר בתחום בזכות המלצה של קרוב משפחה והגענו לתוצאה ראויה, שעזרה להמתיק ולו במעט את חומרת הפגיעה והשפעותיה"

ב.פ. בני ברק

מידע משפטי ועדכונים:

27 במרץ 2024

עורכי הדין שלנו עונים ...

עורך הדין עופר סולר, מבכירי עורכי הדין בישראל בתחום הרשלנות הפרואית עונה לשאלות נפוצות בנושא רשלנ...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תביעות בשל ייעוץ גנטי ...

סכומי הפיצויים שנפסקים במקרים של רשלנות רפואית במסגרת הייעוץ הגנטי שניתן להורים לעתיד בשל לידת יל...

קרא עוד

28 במרץ 2024

עברת ניתוח קשירת חצוצר...

עברת ניתוח קשירת חצוצרות? הניתוח נכשל ונכנסת להריון לא רצוי? יתכן ומאד כי המדובר במקרה של רשלנות ...

קרא עוד

28 במרץ 2024

מגיע לך לקבל תשובות במ...

עורך דין עופר סולר: מעל 21 שנות ניסיון בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בלידה. פני/ה להערכת סיכויי התבי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תביעות רשלנות רפואית ב...

בעיות וכשלים חמורים לאורך חודשי ההריון ובעיקר בזמן הלידה עלולים לגרום לשיתוק מוחין ולנזק בלתי הפי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

שמירה לקויה ואובדן עוב...

בני זוג תבעו את בית החולים תל השומר בשל התרשלות בשמירה על עוברים מוקפאים בטיפולי IVF וזכו לפיצויי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

הרופאים טעו בפענוח תוצ...

בדיקת השקיפות העורפית מסייעת לרופא המלווה את מעקב ההריון שלך להעריך את הסיכויים ללידת ילד/ה הלוקה...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תסמונת ויליאמס והחובה ...

תסמונת האהבה הנה אחת מהתסמונות הגנטיות השכיחות ביותר ובכל מקרה, חשוב לדעת כי ניתן לאבחן את המוטצי...

קרא עוד

03 באפריל 2024

רוט סולר תביעות ביטוח:...

עורך הדין עופר סולר שותף בפירמה רוט סולר - תביעות ביטוח, המתמחה בייצוג תובעות ותובעים בתביעות מול...

קרא עוד

03 באפריל 2024

על אודות עורך דין עופר...

לעורך הדין סולר ניסיון של למעלה מ-20 שנים בניהול תביעות רשלנות רפואית מורכבות...

קרא עוד

03 באפריל 2024

עופר סולר רשלנות רפואי...

עם למעלה מ-20 שנות ניסיון בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בישראל, עורך הדין עופר סולר עומד לרשותך! המש...

קרא עוד

פניה אישית ודיסקרטית

עורכי הדין שלנו לרשותך, בכל שאלה! פנה/י לקבלת ייעוץ משפטי אישי ותשובות בכל שאלה:

טלפון: 072-334-0001

פקס: 03-7369345

מרכז עזריאלי 1, קומה 24