עורך דין עופר סולר רשלנות רפואית
שיחה אישית עם עו"ד עופר סולר: 072-334-0001

פורום רשלנות רפואית


נושא
מחבר
תאריך ושעה

(ז.א)
26/01/2020 16:07
החלטתי לשתף את סיפור הלידה של מיכאל כיוון שחשה צורך לעבד מחדש את מה שקרה ואפילו שחלפו שנים.

אני יודעת שהיו לידות קשות וטראומטיות בהרבה משלי ואני יודעת שיש נשים שחוות סיבוכים בלידה שאחריהם המצב מדרדר מאד... אבל אני לא משתחררת מתחושת הפוסט-טראומה שמציפה אותי, פלאשבקים, כעס ואכזבה שעולים שוב ושוב. אז אני מקווה שהעלאתו בכתב אולי תעזור.

זה היה הריון ראשון. את כולו ביליתי בקריאה מרובה של ספרי לידה טבעית ואין סוף מידע באינטרנט. עד הלידה כבר הרגשתי שעשיתי תואר בנושא, ולא חסכתי מהסביבה הרצאות והסברים ללמה אני מעוניינת בלידה טבעית לחלוטין ומה רע בלקחת זריקת אפידורל ופיטוצין.

הדפתי את כל המלעיזים ושמתי בפני אתגר לצלוח את הלידה כמו הלביאה שאני, כמו כל הנשים לפני, הרי עשו את זה משחר האנושות - אז קטן עלי.

תהליך הלידה של מיכאל התחיל ב-27/11/17, שבוע 38+6. בסביבות השעה 18:00 החלו צירים חלשים בהפרשים של 10 דקות. כיוון שזכיתי בצירים מוקדמים מחודש שישי, ממש לא ייחסתי להם חשיבות, רק שהפעם הם לא נעלמו אחרי כמה שעות. לא כל כך הצלחתי לישון אבל ההפרש נשאר כמו שהוא וכך גם רמת הכאב.

בבוקר ביקשתי מבעלי להישאר בבית לכל מקרה שלא יהיה. במהלך היום עדיין הצירים נשארו אותו הדבר. לקראת הערב כבר קראתי לאימי שתעזור לאבחן מה קורה כאן, כבר מעל ל-24 שעות עם צירים שלא מתגברים. שתיתי חצי כוס יין אדום כדי לשלול צירים מדומים, ואכן היו אמיתיים.

עד השעה 22:00 הצירים החלו להגיע בזמנים קצרים יותר של 5 דקות, ועל אף שאנחנו גרים דקה ברגל מבית החולים, אמא שלי קבעה שהגיע הזמן לבדוק, אפילו רק כדי לראות מה קורה.

בבית החולים נצפו צירים מצויינים, אבל רק פתיחה 2 ומחיקה 80%. התבקשנו לחזור עוד שעתיים.

בבית ישבתי על כדור פיזיו, ראיתי קומדיות, שתיתי תה פטל, ניסיתי לזרז כמה שאני יכולה.

02:00, חוזרים למיון יולדות - כלום לא השתנה. משוחררים הביתה. אני התחלתי כבר לבכות. מעל 30 שעות של צירים, ללא שינה. עכשיו כבר כל 3 דקות.

04:00, קמה מהמיטה בכאבים ומעירה את בעלי שחייבים לחזור. כיוון שעד עכשיו הצירים לא כאבו לי בכלל, ידעתי שמה שאני מרגישה עכשיו הוא הדבר האמיתי. התפתלתי על הספה בבכי בזמן שבעלי מתזמן ציר כל דקה וחצי. חוזרים לבית החולים.

06:00, פתיחה 4, עוברים לחדר לידה טבעי.

מקבלת את סימה המיילדת המהממת (שילדה גם את אימי בלידת אחותי הקטנה), עוברים על כל הבקשות שלי ללידה הטבעית שתכננתי, מפעילים את האיזי-טנס ויאללה.

הצירים כואבים אבל אני צולחת אותם בהצלחה עם נשימות.

כבר 11:00, לא מתקדמים בקצב הרצוי, כבר יותר מדי זמן על פתיחה חמש וחצי. מבקשים את אישורי לפקוע מים ולתת פיטוצין. עם יד אחד מפעילה איזי-טנס וביד השנייה גז צחוק, אף אחד מהם לא מקל אפילו לא קצת. בבכי של תחושת כישלון ואכזבה מבקשת אפידורל.

20 דקות אל תוך הפיטוצין ונצפות האטות דופק של העובר. ב-20 הדקות הללו גם הפתיחה התקדמה מחמש וחצי לשמונה וחצי. מפסיקים עם הפיטוצין.

15:00, פתיחה מלאה. סימה מתחלפת באיילת.

בסביבות חמש וחצי איילת מתחילה לעבוד איתי על לחיצות, לקחו לי כמה פעמים כדי להבין את הקטע, איילת עברה איתי על כמה סוגי תאורות כדי לבחור את המיטבי עבורי, בחרתי מעומעם.

רבע לשש מתחילים לעבוד - בעלי מחזיק לי רגל אחת, אמא שלי מאחוריו ואני לוחצת כשמרגישה ציר ומחכה לפידבקים אם לוחצת טוב או לא. איילת אומרת שכן.

לאחר כמה דקות אני רואה שמדליקים את כל הנאונים, צוות גדול נכנס בהכרזה "שלום, באנו לעזור". אין לי מושג מה קורה, לפני דקה אמרו לי שאני עושה עבודה טובה, מה השתבש?

מישהו ברקע אומר לי שיש האטות דופק ואנחנו כנראה נצטרך לעשות לידת וואקום על מנת לנוע מצוקה עוברית מיותרת.

אני לא שם. אין לי זמן לחשוב, אני רק צריכה לבצע. החלטה מודעת שעשיתי עם עצמי היתה שאני לא פוקחת את העיניים. אני לא רוצה לראות איך עושים את זה, רק תתנו לי הוראות.

רופאה מימיני קוראת לי להסתכל עליה, אני לא רוצה, היא דוחקת בי, תסתכלי עלי - "עשית עבודה טובה מאוד, אם היית ממשיכה ללחוץ תוך כמה דקות הוא היה בחוץ. אבל אין לנו כמה דקות." הלב שלי צנח.

"תגידו לי מתי ללחוץ" אני מחכה רק שמישהו יתפעל אותי. משמאלי בעלי מעודד ומבקש שאתן את כל כולי בלחיצה, הוא חייב לצאת עכשיו. ברקע הרופא אומר שחייב לחתוך, אפילו לא טרחתי לענות. רק תוציאו אותו. הרופאה שמימיני לוחצת לי על הבטן בכל הכוח, אין לי אוויר מהכאב, איך לוחצים ככה? שתי לחיצות שבהן נתתי את כל חיי והוא בחוץ. 18:06.

שמו אותו עליי, תינוק כחול, מחרחר. "למה הוא לא בוכה?" אני שואלת בהיסטריה את הצוות, את בעלי ההמום, אין תשובה - הצוות הרפואי חותך לו את חבל התבור וישר לוקחים אותו לאנשהו. אני שולחת את בעלי אחריהם.

אין לי מושג מה היה, לא יודעת למה לקחו אותו ומה עשו לו. אף אחד לא מדבר. שומעת במעומעם שהשילייה יצאה תקינה. תופרים אותי (בדיעבד, לא טוב בכלל, ברמת רשלנות רפואית משוועת).

אזכה להתייחד עם התינוק שלי רק עוד מה שנראה כמו נצח.

ללא השהיית חבל התבור, ללא עור לעור, ללא הנקה בחדר הלידה.

36 שעות צירים ו-12 שעות בחדר לידה. מיכאל שלי נולד בריא ושלם ב-29.11.

מזכירים לי ואני מזכירה לעצמי שכל עוד התינוק ואני יצאנו בריאים ושלמים, צריך להודות ולשמוח. לכן קשה לי עם הרגשות הקשים על הלידה, תחושת הכישלון שלא הצלחתי ללדת כמו שתכננתי, שלא ידעתי להיות אסרטיבית מספיק כדי לסרב לזירוז וכנראה למנוע את כל השתלשלות האירועים שהוא גרר. מאוכזבת מעצמי בעיקר. רציתי חוויה מעצימה וקיבלתי את הלידה שהכי חששתי מפניה.
26/01/2020 20:02
שלום רב,

תודה על השיתוף בחוויה האישית.

בריאות ונחת,
עו"ד עופר סולר
(אסי)
26/01/2020 15:34
לעובר שלי יש מערכת וורידית חריגה נדירה, אחת מבין 24 מקרים שהתגלו בעולם, אך למזלי ניתן לחיות עם זה ללא סיכונים ולאחר הלידה בע"ה הכל מסתדר לבד - כך לפחות הרופאים אומרים ואנחנו מאד מקווים.

אבל....
זה שיש מצב חריג במערכת הוורידית עלול לסמל על מחלה אחרת- כמו ניוון שרירים, חירשות ועוד 1500 מחלות גנטיות אחרות.

אני ביצעתי מי שפיר בשבוע 16, הכל היה תקין כולל צ'יפ גנטי. אף אחד לא הציע לי לבצע בדיקת אקסום ולא אמרו שקיים דבר כזה בכלל - היום מתברר שזאת בדיקה סופר פשוטה, שבעצם כרוכה בלקחת מהמי שפיר שכבר נלקח ולשמור עד סוף ההריון.

ולכן, עכשיו שבוע 30 אני צריכה לבצע מי שפיר נוסף ולזה מלוות חששות וסיכונים מטורפים שלא הייתי חייבת לעבור במידה והיו שומרים לי על המי שפיר לטובת בדיקת אקסום.

האם לפי הניסיון שלכם (ותודה לאל שמצאתי אתכם כי בשום מקום אין הסבר "לא מסחרי" על החובה של הרופאים להמליץ על הבדיקה) יש אפשרות לתבוע את הרופאים במצב שלי?
26/01/2020 20:01
שלום רב,

ראשית איחולי בריאות והמשך הריון מוצלח ובריא.

כדי לקבל פיצוי משמעותי בגין תביעת רשלנות רפואית יש להוכיח נזק שנגרם בשל ההתרשלות. מהתיאור שאת מסרת נראה כי אכן הייתה סטייה מסטנדרט רפואי סביר ככל שלא הוצעה לך האפשרות לשמור דגימה ממי השפיר. יחד עם זאת ככל ולא נגרם נזק קבוע והנזק מסתכם "רק" בצורך בבדיקת מי שפיר נוספת (מבלי להקל ראש בכך) יהיה צורך לשקול אם הקף הנזק יצדיק כלכלית תביעה.
מציע כי בתום ההריון תערכו יעוץ מסודר עם עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית בפגישת יעוץ מסודרת.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(ש.כ)
26/01/2020 13:18
שלום לכם

רציתי לשאול ולהבין לפי מה מחשבים פיצוי במקרה של מוות במהלך של הרדמה מלאה לפני לקיחת ביופסיה בבית החזה. אני מבין שזאת שאלה כללית ואין הרבה נתונים, ואסביר: הטיפול בתביעה הועבר על ידי השארים של המנוח לטיפול של עורך דין (קרוב משפחה מדרגה שלישית...) ונמצא שיהתה רשלנות רפואית. במסגרת הליך גישור ניתנה הצעה לתשלום פיצויים שנראים לי נמוכים מאד.

עורך הדין שמייצג את השארים, שמתברר שהוא לא ה"מומחה הכי גדול בתחום הרשלנות" אומר כי אופן החישוב של הפיצויים נעשה רק לפי שכרו של הנפטר, כלומר אדם שלא עובד או משתכר בשכר נמוך כמעט לא "שווה"...

מאחר ואנחנו "תקועים" עם העורך דין שמייצג אותנו, אני מנסה להתייעץ אתכם ולשמוע את דעתכם.
26/01/2020 14:36
שלום,

נושא שכרו של המנוח אכן מהווה פקטור בחישוב הפיצויים בתביעת רשלנות רפואית אולם אינו הפקטור היחיד. יש להתחשב בגורמים אחרים גם כגון גיל, האם המוות היה מיידי או היה כרוך בסבל טרם הפטירה ועוד.
אין לי דרך להעריך את העניין ללא כל נתונים נוספים אך אתם מוזמנים ליצור עמי קשר ככל שתבקשו לערוך יעוץ פרטני.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(הודיה)
26/01/2020 12:34
ישתבח שמו לעד בשבח ובהודיה לבורא עולם ילדתי את בני השלישי אשתף אתכם בקצת ממה שהתרחש לפני כן.

עברתי שנה שאני לא מאחלת לשונאים שלי הריון בסיכון גבוה לחץ דם גבוה, אבל מה, גבוה ברמה שרואה שחור כבר סחרחורות פעימות לב מהירים חשש מפני רעלת הריון ועוד.

תוסיפו לזה סימפוליזיס שהולך ומתרחב מהריון להריון כאבי תופת ברמה שהפך אותי לכמעט נכה ממש ככה !

וכשעשיתי סקירת מערכות אמרו לי יש מצב שלילד יש מום בלב בגלל שרואים רק שני עורקים ולא שלוש (לא הבנתי כלום)

בנוסף משקעים נפשיים מצב כלכלי של אין מה לאכול ואנחנו חיים מסלי מזון של הרווחה (ובעלי עבד כמו חמור - קשה מאוד)

כמובן שמאושפזת כל שני וחמישי. ובעלי מסכן צריך להיות מטורטר מעבודה לילדים לנקיונות לאוכל (תודה לאל שבעלי אדם כזה טוב וחזק באישיות מה הייתי עושה בלעדיו?!)
תודה לאל שהעניק לי אותו.

נסעתי לקבר של האר״י הקדוש ואמרתי לו אם הילד יוצא בריא אני קוראת לילד על שמו!

טוב אחרי שבסוף חודש שמיני כל פעם רוצים לשלוח אותי לזירוז ואני מסרבת בשבוע 39 הרגשתי משהו מוזר בשבת התחלתי לבכות אמרתי לבעלי (אנחנו שומרים שבת): אני אפתח בתהילים (תמיד אני פותחת בתהילים כשאני מרגישה משהו לטוב לפחות טוב לקבל מסר מאיתו יתברך)

מה שיוצא אני מרוצה היה כתוב: ״חבלי_מוות_אפפוני״

באותו רגע לא תיק לא כלום טסתי למיון יולדות. בדרך היה פקק מטורף כי היתה תאונה פתאום בצד עוצרת ניידת בעלי קופץ החוצה מבקש מהנהג השוטר ״בבקשה אישתי צריכה ללדת קח אותנו לבית חולים הלל יפה אני מתחנן״

השוטר בלי לחשוב פעמיים השם ישמור אותו ויזכה אותו למצוות חסדים ולברכה והצלחה בחייו שם צקלקה טס ואנחנו אחריו מזיז רכבים תוך שתי דקות הגעתי לחדר מיון בחדרה.

היתה פתיחה קטנה של 2 וחצי זה לא חדר לידה הרופאה הכניסה את היד איך שהכניסה צירים מטורפים תוך כמה דקות הגעתי לפתיחה של חמש, חדר לידה בטיל.

מחברים אותי למכשיר מוניטור עוברי ולאן שצריך. אני מבקשת אפידורל.

הלידה הכי טובה שהיתה לי בחיים!

הילד יוצא המיילדת (נטלי המדהימה) עם דמעות בעיניים אומרת ״אמאלה את חייבת לראות״
חבל הטבור היה כרוך לילד מסביב לצוואר והיה קשר בחבל הטבור ואמרה ״אם עוד קצת זה היה טיפה יותר לחוץ לילד לא היה חמצן והיה יכול להיות אסון״

חס ושלום בטל ומבוטל!

ישר נפל האסימון ״חבלי מוות אפפוני״ מה רב גודלך השם. כמה אתה טוב ומיטיב מי אנחנו בכל!

בכיתי בשקט אבל בעוצמה כזו שאין לי דרך להגדיר.

זכינו לעשות ערב זוהר כמו שאמרתי לא היה לנו שקל. מבית הכנסת של בעלי פתאום אנשים שאנחנו גם לא מכירים רוצים לתת וקנו לו חליפה והביאו כסף וחבר הכי טוב של בעלי שהוא גם הסנדק ( אדם עם מידות כל כך טובות) בחר שהכל עליו וקנה לברית את האוכל והשתייה ממש לא החסיר דבר. המוהל לא לקח אגורה לא רצה בכלל.


חסדי שמיים עצומים אומרים שכל ילד מביא את הברכה שלו.

הבורא יתברך לא החסיר מאיתנו דבר תודה לאל הןא כבר תכף בן חמישה חודשים עברנו מחדרה לרעננה עשינו המון שינויים חיוביים אני עובדת במקום שאני מאוהבת
המצב הכלכלי השתפר ישתבח שמו

וקראנו לאפרוח שלי לוריא ישראל
לוריא על שמו של האר״י הקדוש
רבי יצחק לוריא אשכנזי וישראל על שמו של הבעל שם טוב אבי תורת החסידות.

אני רוצה לברך כל אחת מכן שהבורא יפתח שערי שמיים שערי ברכה שערי אורה שערי הצלחה שערי פרנסה שערי בריאות איתנה שערי אהבה וירעיף עליכן יתן לכן מטל השמיים ומשמני הארץ אמן!
26/01/2020 14:14
שלום רב,

תודה על השיתוף בחוויה, מצטרף לברכות שלך.

בריאות שלמה ונחת,
עו"ד עופר סולר
(אבחנה )
26/01/2020 04:11
ברצוני לשאול איך אפשר למחוק מהתיק הרפואי שלי אבחנה שגויה שניתנה לי לפני שנים רבות לפני 20 שנה או לתקן אבחנה זו . אני סובלת מכאב כרוני וזה לא מאפשר לי לקבל קנביס. ו4 נירולוגים כבר הגישו בקשה למשרד הבריאות בשל מצבי החמור.
26/01/2020 14:12
שלום רב,

מחיקת תיעוד רפואי או אבחנות רפואיות מהתיק כמעט בלתי אפשרית אלא במקרים קיצונים מאד. אם מתברר שהאבחנה שניתנה שגויה אז הרופא שכותב את האבחנה העדכנית והנכונה מציין לעיתים במפורש בתיק כי האבחנה שניתנה בתאריך מסוים התבררה כלא נכונה וכי האבחנה הנכונה הינה כזו וכזו.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(לורן)
22/01/2020 15:41
ללידה של נלי התכוננתי בעיקר נפשית, רציתי תיקון, רציתי לידה ללא התערבויות בכלל, אחרי שהלידה של יהונתן, הבכור שלנו, הייתה טראומתית מאד עבורי.

את יהונתן ילדתי באיכילוב בשבוע 40 אחרי יומיים של צירים בבית (החזירו אותי פעמיים מהמיון הביתה) ו- 13 שעות בחדר לידה, עם פיטוצין ואפידורל כשהוא במנח OP עם מים מיקוניאלים.

אחרי 4 שעות של לחיצות בפתיחה מלאה וכשאני עם חום, הרופאים אמרו שזה או יתוח קיסרי או לידת ואקום. בחרתי חצי מעורפלת בוואקום שלווה במניפולצית קריסטלר (לחיצות חיצוניות על הבטן) שהותירו לי סימנים כחולים על הבטן.

צוות הרופאים באיכילוב היה מצויין, המיילדת לעומת זאת הרבה פחות מסבירה. לא היה איתי ליווי מקצועי כי האמנתי שאני מסוגלת לבד עם בת הזוג שלי ואמא. את יהונתן לקחו ממני מיד אחרי הלידה ולא ראיתי אותו במשך 6 שעות שהיו ארוכות כמו נצח.

היה לי חשוב חוץ מחוויית לידה מתקנת להיות באפס הפרדה מוחלט ולהניק מיד אחרי.

אחרי עיבוד לידה ופצע שלא הגליד, לדעתי עד הלידה הזו, בהריון של נלי עשיתי הכל!!- קורס היפנו, לקחתי דולה, תרגלתי נשימות ועשיתי מדיטציות כל הזמן.

בשלב מסויים, סביב שבוע 34, התברר לנו שנלי במנח עכוז. הייתי אופטימית וחשבתי על לידת עכוז וגינאלית ועל זה שעוד יש לו זמן להתהפך. הלכנו פעמיים לעשות היפוך במים אצל רות פדידה (במסגרת סטאז׳) שלא הצליח, למרות שנלי חולץ מהאגן ושינה תנוחה.

במקביל עשיתי תרגילים בבית, בבריכה, מדיטציות ולמרות הכל נלי לא התהפך. בשבוע 37 הלכנו לעשות היפוך חיצוני שהיה חוויה מזעזעת וכואבת בטרוף זעקתי לשמיים. וגם ההיפוך החיצוני לא צלח. אחרי זה הייתי אצל מדקרת סינית פעמיים, ממש הרגשתי שהוא מנסה להתהפך ולא מצליח.

הלכנו לייעוצים לגבי לידת עכוז וגינאלית אצל רופאים מומחים שמיילדים עכוז, קראתי מלא, חקרתי, עשיתי מדיטציות והיפנו, הכנתי את עצמי לקראת לידת עכוז. ואז.. נקודת השבר, פגישה עם אחד הרופאים המומחים שמיילדים עכוז, שהצליח לעורר בי פחד וחרדה והופ שוב צפה בי הטראומה מהלידה הקודמת.

לאחר השיחה איתו הסתבר לי שבבתי חולים בישראל (לפחות בשניים בהם אני בדקתי) לידת עכוז וגינאלית נערכת בחדר ניתוח, על הגב, עם אפידורל, חתך חיץ נעשה מראש, בחדר הניתוח יש מלא אנשי צוות ולרוב אסורה כניסת מלווים.

נותרתי עם תחושה של - אני שוב רק כלי, שאין שום הקשבה לגוף שלי ולנפש שלי ושאם אני בוחרת ללדת עכוז זה רק ע״פ פרוטוקולים וכולל הפחדות שאני לא עומדת בהן.

לאט לאט התקוות שלי התפוגגו ולא רציתי ללכת אל הנודע הזה, לא ישנתי לילות שלמים, ובעיקר שוב פחדתי ללדת. לצערי שום דבר ואף אחד כבר לא עזר וקבעתי 2 ניתוחים קיסריים באפס הפרדה אחד באיכילוב לשבוע 38+5 והשני באסף הרופא לשבוע 40.

יום ראשון שבוע 38+4 הלכנו למומחה בבית חולים תל השומר, לשמוע גם ממנו על לידת עכוז וגינאלית, במעקב שם גילו שיש לי לחץ דם גבוה שלא יורד גם לאחר מנוחה ומניפולציות כאלה ואחרות, ובאמת באותו היום היו לי כאבי ראש חדים שלא עברו.

הרופא רצה להשאיר אותי להשגחה ואם לחץ דם לא ירד עד הערב לנתח. לא רציתי להיות מנותחת שם ובטח לא בניתוח שהוא לא אפס הפרדה. חתמתי על סרוב והלכנו הביתה בידיעה שמחר אני יולדת בניתוח קיסרי אלקטיבי באיכילוב.

לא ישנתי כל הלילה למרות שאמרתי לעצמי שאני חייבת כוחות למחר, בבוקר הייתי בלחץ ומתח ולא הצלחתי לאכול כלום. בשעה 13:00 הגענו לאיכילוב אני, בת הזוג שלי- אביה, הדולה שלנו וההורים שלי.

בשעה 16:00 נכנסתי לחדר ניתוח לבד וכשעברתי מהאלונקה למיטת הניתוח ירדו לי המים, כך נלי סימן לי שגם הוא מוכן, חייכתי לעצמי והתרגשתי ממש, הרגשתי שבחרתי נכון. ואז ההכנות לניתוח, כשאני לבד, חוויה פחות נעימה, רעדתי היו לי בחילות וזה היה נראה כמו נצח, למרות שכל הזמן דיברתי לנלי ושמחתי שהוא גם מוכן לצאת.

בערך ב16:45 הכניסו את אביה לחדר ותוך כמה דקות שמענו בכי מתוק וקטן. לא האמנתי שזהו הוא בחוץ כל כך מהר!. ביקשתי אותו אליי ועוד כל מיני בקשות שלא ממש נשמעו, בטענה שהוא קטן מאד (בהקשר הזה אציין שהרופא המרדים היה מדהים!

מקצועי, מקסים, קשוב ומרגיע אפילו הגיע לבקר אותי במחלקה יום אחרי, בניגוד למנתחת שהייתה אנטיפטית ולא תקשרה איתי בכלל, אפילו לא הודיעה לנו לפני שהוציאה את נלי). אביה האלופה התעקשה איתם שיביאו אליי את נלי, והמיילדת הניחה אותו על החזה שלי, הוא באמת היה מאד קטן והיה קר בחדר הניתוח אז ביקשתי אחרי כמה דקות שיקחו אותו לשקילה ולעיטוף.

המיילדת אמרה לנו שאם הוא שוקל פחות מ2.5 קילו הוא יצטרך השגחה ואם יותר היא תחזיר אותו אלי להנקה. נלי הצטיין ונולד במשקל 2.520 קילו והמיילדת חזרה איתו לחדר התאוששות, ניסיתי להניק אבל רעדתי מאד מההרדמה, אז המיילדת והדולה המקסימות סחטו ממני קולסטרום עבורו ואביה האכילה אותו במזרק.

לצערי בגלל סוכר נמוך נלי עבר בכל זאת להשגחה ואחרי שעתיים נפגשנו שוב במחלקה.

הצוות באיכילוב למעט הרופאה המנתחת (שכן הייתה מאד מקצועית, לאור ההחלמה הקלה והטובה שלי מהניתוח) היו מקסימים ומקצועיים ביותר. אני שמחה שהקשבתי לעצמי לאורך ההריון, שהביא עימו אתגרים לא פשוטים בחודש וחצי האחרונים שלו. ושלבסוף הלידה הזו הייתה עבורי חוויה טובה ואפילו מתקנת למרות שזה לא מה שציפיתי או קיוותי לו אבל לנלי שלנו האהוב היו תוכניות אחרות.
22/01/2020 16:48
לורן שלום,

תודה על השיתוף בחווית הלידה האישית - אני בטוח שהקוראות תמצאנה בדברים עניין.

בריאות בשפע ונחת,
עורך דין עופר סולר
(ת.ג)
22/01/2020 11:39
הילד שלי בן 11 חודשים.

סובל כחודש וחצי מחום גבוה קבוע ושלשולים
נלקח לרופא ילדים לאבחון 13 פעם ,הרופא אמר זה רק וירוס והמליץ על אנהלציה הילד לא השתפר להפך המצב המשייך להדרדר.

נלקח שוב ושוב לרופא ללא פתרון רק כל פעם מחדש לו את החומר של האנהלציה , לפני שבועים החום הגיע ל 40+ לקחנו אותו בלילה למרכז רפואי הרופא התורן אמר שיש חשד לדלקת אוזנים ואין צורך בלהפנות אותו לבית חולים וביקש שנקח אותו למחרת לרופא ילדים שלו.

נלקח יום אחרי זה לרופא שבדק אותו שוב ואמר שאין משהו חריג ויש קצת דלקת באוזן ימין ואוזן שמאל תקינה והמליץ על טיפות אוזנים.

המצב של הילד לא השתפר ולפני 5 ימים נלקח לרופא פרטי , הרופא אמר שיש דלקת אוזנים והמליץ על טיפול באוגמנטין ואם המצב לא משתפר לפנות אותו למיון ,יום אחרי זה אוזן שמאל התנפחה חיצוני ולאחר התיעצות עם רופא אף אוזן וגרון בטלפון ביקש לפנות אותו למיון בדחיפות לחשד למסטואידיטיס.

לקחנו אותו למיון ואכן אובחן כסובל מ מסטואידיטיס קשה הילד עבר ניקור פנימי וחיצוני בשתי אוזנים ויום אחרי זה עבר ניתוח כפתורים, הרופא האף אוזן וגרון אמר שזה רשלנות רפואית ושהילד סובל מדלקת באוזנים במשך תקופה ממושכת ורופא הילדים שלו היא צריך לאבחן את המצב מזמן
הבעיה החמורה שעכשיו שהילד יש לו לקוי שמיעה ברמה בינונית חמורה והרופא לא בטוח עדין האם זה בגלל הנוזלים או נגרם נזק עצבי בלתי הפיך

1. רופא לא אבחן מחלה במשך חודש וחצי.

2. רק לאחר חודש ו 10 ימים של חום ושלשולים הרופא נתן הפניה למיון.

3. לא שלח אותו לבדיקה אצל רופא אף אוזן וגרון

האם זה נחשב לרשלנות רפואית ???
22/01/2020 16:44
שלום רב,

על פניו נראה כי המקרה בהחלט מצדיק בירור רציני של אפשרות להתרשלות בטיפול בילד. במקרים של ספק ואפשרות לגרימת נזק חמור כמו במקרה המתואר על הרופא המטפל להפנות את הילד לבדיקה מעמיקה יותר במסגרת בית חולים.
אני מאחל לכם כמובן שיתברר כי אין נזק עצבי הגורם לירידה בשמיעה אלא שמדובר בבעיה חולפת, לאחר השלמת הבירור מומלץ לפנות בהקדם לייעוץ משפטי אצל עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית.

אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת יעוץ והסברים נוספים.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(לידור)
21/01/2020 15:25
לפני חצי שנה נולד בני בכורי רפאל יוסף
הדבר הכי טוב שקרה לי!

הריון לא תקין, לידה עם סיבוכים ולא פשוטה
אבל ללא ספק היה שווה את זה.

שתי פסים אדומים, התרגשות מטורפת.

בשבוע 13 שקיפות עורפית , פעם ראשונה כמובן לא יודעת באיזה בדיקה מדובר
הרופא בודק. תוצאה לא תקינה.

ממליץ על ייעוץ גנטי ודיקור מי שפיר.

אני ובעלי יוצאים משם בהלם, לא מבינים במה מדובר ומה עושים הלאה.

אני בוכה בהיסטריה, מסתגרת לא רוצה לראות אף אחד.

טוב , לא עושה ייעוץ גנטי ולא מי שפיר ,
לא רלוונטי כי בכל מצב לא אפיל.

וכך גם בהמשך,כל הבדיקות מציגות הריון לא תקין .

שבוע 38 מגיעה למרפאה למעקב הריון שגרתי
מוניטור עוברי ובדיקת שתן.

האחות מגלה רעלת הריון לחץ דם גבוה וחלבון בשתן.

מיד מפנה אותי למיון.

מגיעה לאסותא אשדוד, מנהל ביה"ח קורא את התיק וממליץ שאלד בבית חולים אחר מכיוון שאצלם אין כירורגי ויש אפשרות שהתינוק יוולד עם מום כלשהו.

נסענו לתל השומר , שם אישפזו אותי 4 ימים בהשגחה
אחרי 4 ימים העבירו אותי לחדר לידה ,
התחילו זירוזים סטריפינג ופיטוצין ..
אחר כך בפתיחה 2 וחצי נתנו לי אפידורל
בלילה נפקעו לי המים, רק אחרי שעתיים הרופאה שמה לב . האטות בדופק שלו ולחץ דם גבוה שלי והפתיחה רק 3.

הוחלט להכניס ללידה במסגרת ניתוח קיסרי חירום, תוך 2 דק כבר הייתי בפנים
הרדמה חלקית רק של האזור, שומעת הכל הרגשתי שאני מתחרפנת, בכל זאת הכל חדש לי והכל מסובך והכל קרה תוך שניות.

אחרי 20 דק ב26.6.19 בשעה 3:00
נולד רפאלי שלי עם תסמונת דאון אבל בלי מומים מסוכנים כמו שהרופאים הפחידו.

יש אפשרות לעשות משהו מבחינה משפטית במקרה שלנו?
22/01/2020 11:32
לידור שלום,

מהתיאור שמסרת בנוגע למעקב ההריון והלידה אני חושש כי על פניו לא נראה שניתן יהיה לבסס תביעת רשלנות רפואית. הרופאים במהלך ההריון הבהירו לכם כי יש לבצע יעוץ גנטי ובדיקת מי שפיר אשר היא הבדיקה המתאימה לאבחון עובר עם תסמונת דאון. הבחירה שלכם שלא לבצע את הבדיקות כמובן לגיטימית אולם נראה שהרופאים ביצעו את הנדרש כאשר הסבירו לכם על הבדיקות הנדרשות.
ללא בדיקת מי שפיר הרופאים אינם יכולים לחזות במדויק האם לעובר יש בעיות גנטיות ואם יש אילו בעיות ולכן העובדה שיתכן שהרופאים העלו מספר אפשרויות למחלות גנטיות ומומים אצל העובר שחלקם לא התממש אלא רק תסמונת הדאון. אין להבנתי בכך כדי לבסס טענת רשלנות רפואית. כמובן שכדי לבחון את העניין בצורה מלאה יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד ולהתייעץ באופן מסודר עם עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית.

בברכה בריאות,
עורך דין עופר סולר
(דני)
21/01/2020 15:57
שלום אני קיבלתי מכה בעין אחרי זה ראיתי זבובים והפזקים בעין ניגשתי לרופא עיניים בקהילה הוא אמר לי שכנראה יש היפרדות זגוגית. רשתית שלמה ושאחזור אליו בעוד שבוע. שבוע אחרי סימפטומים החמירו אך רופא חזר על עצמו ונתן ליתר ביטחון בדיקה של oct ביצעתי את הבדיקה ולמחורת לפני שעוד הספקתי לקבל פיענוח נסגרה אצלי העין לא ראיתי בא כלום הרופא שלי לא עבד באותו יום לכן נכנסתי לרופא אחר ששלח אותי דחוף למיון תוצאה סופית היפרדות רשתית ממרכז הראיה וניתוח vetrotomy שבהמשך ידרוש ניתוח קטרקט נאמר לי על ידי רופאים במיון שאם הייתי מגיע לפני הייתי עובר ניתוח פשוט עם לייזר . הראיה שלי לא תהייה אף פעם כפי שהייתה קודם מקסימום 50 אחוז וגם זה לא בטוח. האם רופא שבדק אותי בהתחלה בקהילה אשם וניתן להגיש תביע נגדו. תודה מראש
22/01/2020 11:24
שלום רב,

על פניו נראה כי המקרה מצדיק בירור רציני ובחינה, אין לי לצערי דרך לדעת על בסיס התיאור שמסרת אם רופא העניים שבדק אותך תחילה התרשל ואם בשלב זה כבר החלה הפרדות הרשתית. כדי להעריך אם הייתה התרשלות בטיפול והאם הנזק שנגרם קשור להתרשלות זו יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי ולהתייעץ עם מומחה רפואי בתחום רפואת העיניים.

אמליץ כי בשלב ראשון לפנות אל עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית שיוכל לסייע בקבלת התיעוד הרלבנטי ובהפניה למומחה הרפואי המתאים.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(כ.ל)
21/01/2020 14:04
כמה ימים של אי שקט, לא מרגישה תנועות עובר יותר מידי, החלטתי לא לקחת סיכון וללכת לשבת בבית חולים ולעשות שביתה איטלקית עד שיגידו לי מה הבעיה בעצם.

החליטו לאשפז אותי , חמישה ימים מאושפזת מוניטור עוברי כל שעתיים בדיקות אולטראסאונד ומה לא, אומרים לי: מוניטורים יפים הכל בסדר אנחנו רואים תנועות במוניטור והאם את עדין לא מרגישה תנועות עובר; ,אני מסבירה שלא עדיין לא.

עד פה הכל טוב, יום לפני שהחליטו לזרז אותי הפסקתי בכלל להרגיש, עוד פעם אולטראסאונד ומסבירים שהעוברית לא זזה יותר מידי ואנחנו מחר מזרזים אותך.

אני כולי לחוצה, לידה ראשונה לא ידעתי למה לצפות ושמעתי כל כך הרבה דברים רעים על זירוזים שאדוני ישמור איזה סרטים רצו לי בראש, במיוחד אחרי שקראתי על סיבוכים בלידה אחרי מצוקה עוברית, כשהכל התחיל כשהאמא לא הרגישה את התנועות של העובר... פחד!

מפה לשם ירדנו לחדר לידה ב 17 וחצי, מביאים לי רבע כדור פרופס ומחכים לצירים , התחילו צירים עדינים סדירים וסבילים ככה שלא הייתי צריכה עוד כדור, מסתובבת משתגעת לא זז הזמן, 22:15 מגיע המיילדת בודקת פתיחה 1.7 40% מחיקה, לא זז יותר מידי אבל הצירים סדירים אז זה טוב.

אומרים לי יאללה פיטוצין ופיקעת מים, אני ישר נלחצת, מפחדת מהכאב שיבוא אחר כך, שואלת מליון שאלות לא מקבלת את התשובה שאני מחפשת ופה אני כבר מתיעצת עם דר' גוגל [אז ראיתי את האתר שלכם אגב] ממליץ לי פיטוצין אפידורל ומשם פקיעת מים.

מקשיבה לדר' גוגל ועושה לפיו.

01:00 יאללה פיטוצין והנה הצירים מגיעים ומהר!!04:00 מבקשת אפידורל, המרדים תוך 20 דקות אצלי 04:35 זהו, חזרתי לחייך טועמת שוקולד ויאלה פיקעת מים , לא מרגישה כלום הכל מצויין, בום נרדמת!

כל 45 דקות מתעוררת מסתכלת סביבי וחוזרת לישון .
10
בבוקר מתעוררת סופית , מרגישה שהאפידורל כבר לא חזק כמו מקודם והצירים יפים יפים וחזקים חזקים, מבקשת שהמרדים יגיע שוב , מחכה בסבלנות לבואו, ולאט לאט מרגישה כאילו יש לי אגוז קוקוס שרוצה לצאת לי מהישבן, בא והולך כל 2 דקות, מתחילה שוב לסבול , למרדים לוקח יותר מ40 דקות להגיע, מתחילה להשגע את המיילדת שיגיע כבר!!

הגיע! סוף סוף! העלה את המינון הזריק עוד מנה ויאללה הרדמה חזקה פי 10 ממקודם רדומה מהכתפיים עד קצות האצבעות ברגליים.

מודה לשם ולמרדים ונרגעת.

המיילדת חוזרת ויאללה בואי נבדוק אם התקדמנו, אני כבר חושבת אולי פתיחה 5 הלוואי והתקדם מתחילה להתפלל בלב.

המיילדת מסתכלת עליי ואומרת "כל הכבוד פתיחה 8 מחיקה 90% אנחנו עוד שניה שם!"

אני בעננים!!
12:00 בצהריים מתעוררת עם לחצים מטורפים כל זה והאפידורל עוד דופק, אבל לא מספיק! פעם שלישית, כבר צועקת עכשיו אפידורל , נכנסת המיילדת בודקת פתיחה, פתיחה 9 מחיקה 99% ואז האטות בדופק, אני נלחצת המיילדת נלחצת וקוראת לרופא שמכבה את הפיטוצין, מגיע המרדים מוסיף עוד מנה ישר לצינור קוראים לרופא, ומשם הכל זז כבר מהר, הרופא בודק אחרי 10 דקות פתיחה 10 מחיקה 99% קרום קטן נשאר, פותח אותו ידנית ויאללה מרימים לי רגליים (לא מרגישה כלום מהאפידורל בקושי לנשום אפשרי) ויאללה להתחיל לדחוף, דוחפת דוחפת נושמת דוחפת מתחילה להזיע קשה לי אני תשושה 22 שעות בחדר לידה 14:30 ממשיכה לדחוף כבר 40 דקות מטורפות [לא רוצה לחשבו על ניתוח קיסרי בשום אופן].

בעלי צועק ברקע "מאמי הצרבות השתלמו יש לה שיער מלא" אני דופקת לו מבט של "נראה לך עכשיו שזה מה שמעניין אותי!" מהלחץ הוריד מבט חייך ואמר עוד פעם אחת והיא בחוץ.

לחיצה אחת ארוכה והאושר של חיי ביתי הבכורה יצאה לאוויר העולם 14:43! 2830 של אהבה עיוורת נקיה ומושלמת!

ולגביי החוסר תנועות , היא יצאה עם חבל טבור כרוך סביב צווארה ולא היה לה כח לזוז יותר מידי, שמרה אנרגיות בבטן!

שתדעו לכם , תחושות של אמא עוד מהבטן אמיתיות ונכונות! אני למדתי את זה איתה!
ולסיום: בנוסף עשו לי רוויזיה, לזה בכלל לא התכוננתי , בעיקר לא נפשית ופיזית!

אחריי הלידה יצאה כמובן השליה תוך 5 דקות, בודקים בודקים משהו לא נראה , קוראים לעוד חוות דעת, חוששים שלא יצאה בשלמותה ושיש שארית שליה ברחם - יאללה רופאה בדיקת רחם! בואו נגיד ככה שהלידה היתה 0. לעומת הבדיקה הזאת!

הרופאה התחילה לחפור לי ברחם אחריי הלידה לבדוק שאריות שליה, לא הייתי מסוגלת לכאב!

יאללה פעם 4 מרדים, הגיעה תוך 5 דקות, הזריק מורפיום ועוד קוקטייל של דברים טובים לוריד ומסכת גז צחוק , 3 2 1 בום! לא מרגישה כלום ולא יודעת איפה אני ומה קורה.

אחריי 25 דקות מתעוררת לאט לאט שואלת את בעלי מתי הרופאה חוזרת לעשות לי רוויזיה?

מסתבר שהיא כבר עשתה אמרה לי ביי ניקו אותי הלבישו אותי ואני עוד מסטולה מתה על המיטה מדברת שטויות מההרדמה ובעלי עם הקטנה!
מתאפסת אומרת תודה לאל, ויאללה יומיים אישפוז והביתה.

תודה לאל על הכל!
22/01/2020 11:20
שלום,

תודה על השיתוף בחוויה - שמח בשמחתך שהכל בא על מקומו לטובה.

בריאות ונחת,
עורך דין עופר סולר
(יפית)
21/01/2020 13:55
התייעצות חשובה אני בת 39 ובהריון ראשון שבוע 21.(בעצם שני , ראשון היה ללא דופק).
עשיתי בדיקות ותודה לאל הכל יצא תקין. מפאת גילי הרופא אמר שחייב להמליץ על בדיקת מי שפיר ומצד נוסף אמר שיסתפק בבדיקת NIPT.

אני דיי מתלבטת אם בכלל לעשות את הבדיקה או להסתפק בבדיקות שבוצעו דרך הקופה כי במידה והייתי לצורך העניין בת 34 לא היו מפנים אותי כלל לבדיקה נוספת...

האם בדיקת ניפט יכולה להיות מספיקה במקרה שלי? הבנתי שאין בבדיקה סיכונים בכלל וזה בעיקר מה שמניע אותי בקבלת ההחלטה.
22/01/2020 11:17
שלום רב,

הפורום אינו מיועד ליעוץ רפואי אלא להתייעצות בנושא תביעות רשלנות רפואית ולכן לצערי לא אוכל לסייע בעניין בו פנית.

בברכה,
עורך דין עופר סולר

(יואב)
21/01/2020 10:32
לחבר שלי הייתה תביעת נזיקין מול קצין התגמולים.
ועו"ד של קצין התגמולים טענה שיש גם לאביו פוסטראומה וכן פירטה את פגיעתו.
ראשית אין קשר בין מחלות האב לבן.
שנית מאיפה יכלה להשיג מידע רפואי אישי ומסווג על אביו מבלי שהאבא נתן הסכמה על כך?

כיצד ניתן לתבוע במקרה זה את עו"ד על הפרת סודיות רפואית ופירסומה וכן מה הקשר לתביעה של בנו?

או שמא כדאי לפנות למשטרה להגיש תלונה שיחקרו מי הביא לה מידע רפואי מסווג על האבא.

תודה
22/01/2020 11:16
שלום רב,

אכן כדי לקבל את התיעוד של אביו של התובע נדרשת חתימה של האב על טופס ויתור על סודיות רפואית. איני בטוח שהמשטרה הינה הגוף הנכון לפנות אליו, מציע להתייעץ עם עורך דין אשר עוסק בתביעות כנגד קצין התגמולים.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(מיקה)
20/01/2020 17:28
למי שלקראת לידה אולי זה לא סיפור מתאים, מתחיל בירידת מים וממשיך באפידורל/פיטוצין/אנטיביוטיקה/ריביזיו.

עשינו הכל- קורס היפנוברתינג, לידה פעלה, יוגה הריון, דמיון מודרך, מדיטציה. הרגשתי שיותר מוכנה ממני כנראה אין- סמכתי על הגוף שלי, אני מתרגלת יוגה שנים, אני חזקה, אני יודעת להתמודד עם כאב, יש לי פרטנר מושלם לדבר הזה. אפילו התרגשתי, רציתי שזה יגיע.

חזרנו מחברים ב22:00, שבוע 40+3, כל הנסיעה הביתה חלמתי להכנס למקלחת, כאב לי הגב התחתון והייתי עייפה יותר מבדרך כלל. היה חופש סוכות והיינו בימים אינטניסבים מאד, יומיים שלמים בים בחום לא רגיל לעונה והרבה בניסעות הלוך ושוב.

אני זוכרת שלפני שיצאנו הביתה באותו ערב חברה שלא ראיתי הרבה זמן התיישבה מולי וסיפרה לי משהו על בחור שהיא יוצאת איתו ופשוט לא הצלחתי להקשיב, כל הזמן איבדתי אותה, ולא הבנתי איך היא לא מבינה שאין לי מושג על מה היא מדברת. הגענו הביתה ואני ישר נכנסתי למקלחת, הייתי הרבה זמן עם המים על הגב התחתון וחשדתי בעצמי שזה באמת יותר כואב מהרגיל.

אמרתי לעצמי שכדאי ללכת לישון כמה שיותר מהר כדי שיהיה כח למחר, אולי מחר זה יגיע. נכנסתי למיטה והגב התחיל לכאוב יותר, פתאום היה כאב חד ותחושה מאד מוזרה בבטן, קמתי מהמיטה במהירות ובדיוק כשנעמדתי ירדה שלולית של מים, חצי על המזרון וחצי על הרצפה.

המחשבה הראשונה שהיתה לי בראש היתה "אוי,הפרקט" (זה עדיין מצחיק אותי). בן זוגי יצא מהמיטה גם הוא, עוד לא הספקנו להרדם, חיבק אותי והלך להביא מגבת לספוג את המים. התקשרתי למיילדת הפרטית שסגרנו איתה בלניאדו. היא ענתה מיד, אמרה שכדאי לצאת לבית החולים.

שאלתי אם בטוח שכדאי כבר לצאת, היא אמרה כן- זאת ההנחיה. התקשרנו לאמא שלי שהיא דולה,אמא שלי אמרה שכדאי לחכות לראות אם יש צירים. תזמנו שעה וכל 4-5 דקות היה ציר של בערך 40 שניות, צירים ללא ספק אבל נסבלים, אני על הכדור פיזיו יושבת ומתזמנת, בעלי מעמיס את האוטו. אחרי שעה החלטנו לצאת, המים המשיכו לרדת בכמויות והצירים נהיו יותר תכופים.

הגענו למיון בלניאדו, חיברו אותי למכשיר מוניטור עוברי ואמרו שבאמת יש צירים יפים, וטוב שבאנו. צוואר מחוק 100% ופתיחה 1 וחצי. אמא שלי הגיעה והעברנו זמן במסדרון, לאחר מכן קיבלנו חדר במחלקת יולדות. הצירים היו מספיק חזקים כדי שלא אוכל לישון, לא יכולתי לשכב אלא רק לשבת ולהשען קדימה.

היינו רגועים. המיילדת הפרטית שלנו היתה במשמרת ואמרה לי לבוא למיון ושהיא תבדוק לי פתיחה לקראת ערב. אחרי 12 שעות של צירים מתחזקים במחלקת יולדות הגענו למיון להבדק, עד אותה נקודה הכל היה עוד נסבל לחלוטין והרגשתי בטוחה שאני יכולה לעשות את הדבר הזה.

היא בדקה אותי ואמרה לי במשפט אחד "אין התקדמות וכנראה שאני לא אוכל להיות איתכם היום" יחד עם האכזבה העמוקה על כך שאין התקדמות (למרות שפתיחה זה לא הסממן היחיד להתקדמות! והיו עכשיו 12 שעות של התקדמות!) הידיעה שהיא לא תהיה איתנו עירערה אותי מאד. סמכנו עליה, נסענו אליה הביתה לפגישה וישבנו אצלה שעתיים, שילמנו לה הרבה כסף, נסענו שוב פעם יחד עם אמא שלי לפגוש אותה כדי שהן יכירו גם.

שאלתי אותה למה היא לא תהיה איתנו והיא אמרה לי "אני מארחת משפחה". לא יכולתי להסתכל לה בעיניים, לא רציתי לבזבז את האנרגיה הכל כך חשובה לי עליה. קמנו והלכנו, אחרי שהיא אמרה שתנסה למצוא מחליפה וכו' וכו'. בדיעבד, מאותו הרגע הכל התדרדר.

חזרתי למחלקה עם צירים כואבים והרגשתי שהגוף שלי בוגד בי, איך יכול להיות שאין התקדמות? הפלייליסט הכל כך מושקע שבעלי הכין רק העציב אותי, כל השירים ריגשו אותי והרגשתי חלשה. מתישהו התחלתי לבכות ונראה לי שלא הפסקתי, און אנד אוף.

העברנו את הלילה. הצוות בלנידאו ידע שמגיעה מיילדת פרטית ואני חושבת שלכן כמעט ולא ניגשו אלינו, אבל המיילדת הפרטית המחליפה אמרה שנקרא לה רק כשמעלים אותנו לחדר לידה.

השעות האלה זכורות לי במעורפל. הגיעה מיילדת לבדוק פתיחה, 1.7, מתחילים אנטיביוטיקה כי עברו יותר מ18 שעות מאז ירידת המים. מיילדת מגיעה אומרת פתיחה 3, אולי 3-4. אנחנו מתקשרים למיילדת, בואי, פתיחה 4, לידה פעילה.

היא אומרת לא, 3-4 לא מספיק. אני מתוסכלת, מרגישה שהיא לא רוצה לעזור לנו. לא מבינה למה בכלל אנחנו איתה אבל מרגישה שצריך להאחז במשהו ואולי כשהיא תגיע הכל יהיה אחרת. חולמת על הבריכה בחדר הטבעי.

מיילדת חמודה מגיעה לבדוק פתיחה, היא אומרת פתיחה 6! אני מתרגשת ומרגישה הקלה עצומה, המיילדת אומרת שהיא חדשה ואם איכפת לי שמישהי נוספת תבוא לבדוק. מגיעה מיילדת אחרת בודקת ואומרת "פתיחה 3" אפילו לא 3-4.

אני מתחילה לאבד את זה, נכנסת למקלחת כל כמה זמן, בוכה המון. רוצים לעשות לי מוניטור. אני נשכבת על הצד ובעלי שוכב לידי ומחבק אותי, שמים לי את המוניטור ואני עושה את כל מה שאני יכולה כדי לא לזוז. אני עוצמת עיניים ונושמת.

אחרי הרבה זמן אני פותחת את העיניים ורואה שהמוניטור זז, ושהמכונה בכלל לא קולטת כלום. אני מבינה שאף אחד לא מסתכל על המוניטור הזה ושאני סתם סובלת. אני זוכרת את תחושת הכעס העצום שהשתלטה עליי, כל כך כואב לשכב בצירים, כל כך קשה לא לזוז, ואני עושה את זה בלי סיבה? התחלתי לצעוק, אולי לצרוח, שמישהו יכנס לכאן. שאני לא מוכנה לזה יותר. למה אני כאן? למה אני כאן עושה מוניטור אם אף אחד מהצוות לא מסתכל עליו? למה אנחנו בבית חולים אם אף אחד לא לא מתעניין בנו?

מבחינתי יש איזשהי מיילדת שלא פגשתי שסירבה לבוא כבר פעמיים (אלוהים יודע למה לא אמרנו לה פשוט לא להגיע, כנראה מתוך ייאוש) וחוץ מזה אנחנו לבד. כבר יותר מ24 שעות.

אמא שלי עשתה את מה שהיא יכלה אבל אני הייתי בכזה ייאוש שאני מאמינה שחסמתי את רוב הרעיונות שלה, ואולי יכולתי לעשות את זה בגלל שהיא אמא שלי, ואם היתה דולה אחרת אולי הייתי קצת יותר זורמת איתה (אפילו מטעמי נימוס). צרחתי ונכנסו המון אנשי צוות לחדר, מיילדת מקסימה אחת לקחה אותי ביד לשירותים, הפשיטה אותי והושיבה אותי על כיסא במקלחת. היא החזיקה לי את המים על הגב ונרגעתי.

מתישהו אמרה פתיחה 4-5, יאללה עולים לחדר הטבעי. אני כבר לא לגמרי זוכרת- הגענו לחדר הטבעי וסוף וסוף הגיע המיילדת הפרטית המחליפה. אני הייתי בישורתים לבדי על כיסא פלסטיק, היא נכנסה פנימה הציגה את עצמה ואז יצאה (!) אני זוכרת שלא הבנתי למה היא יוצאת.

למה היא לא לוקחת את הדוש ומתחילה לעזור לי? בדיעבד כולם היו בלחץ להצליח לנפח את הבריכה (אין שום סיבה להביא בריכה, עדיף לקנות כיסוי ואז פורסים אותו ב2 שניות) אני לבד במקלחת, יוצאת ונעמדת על 6 על המיטה. המיילדת מגיעה ועושה לי מסאג' נעים בגב התחתון, זה מרגיע. היא עוצרת ושואלת "את בציר עכשיו?" אני אומרת לה "כרגע לא" אז היא אומרת לי "אז זה לא אפקטיבי" ומפסיקה את המסאג'.

אני אומרת לה "זה היה נעים, זה עזר לי" אז היא ממשיכה לעשות ואני מרגישה שהיא עושה את זה בחוסר רצון, זה כבר לא מרגיע. היא הולכת. אמא שלי מגיעה אני מבקשת שלא תלך, עובר זמן והיא הולכת, כולם עסוקים בלנפח ולמלא את הבריכה.

בן זוגי נעמד לידי ואני מבקשת שלא ילך, הוא הולך ומתעסק עם הבריכה. אני שומעת את המיילדת אומרת לבן זוגי "גם מפתיחה מלאה יכול לעבור הרבה זמן עד הלידה" אני מיואשת. מרגישה שגם היא לא מאמינה שהלידה הזאת מתקרבת, שקורה כאן משהו.

התחושה בינה לבין אמא שלי לא נעימה, הן כל הזמן מתנגשות בכל מני נושאים, אני שומעת מהצד טונים לא נעימים. קשה לי מאד. מרגישה לבד, לא מצליחה להפסיק לבכות. אני זוכרת את הרגע שהסתכלתי על הסדין בעודי על 6 על המיטה, אחרי שביקשתי מכל אחד מהם לא ללכת וכל אחד הלך.

המחשבות שלי התבהרו ופתאום נהיה לי שקט, התבוננתי מהצד על הסיטואציה וקול אמר לי "זה מסוכן" הבנתי שאני בייאוש, שאני לא מצליחה להגיע לכח שלי, שמסביב בלגן. הבנתי שצריך לשנות כיוון, ועכשיו. שאלתי את המיילדת "אם אני רוצה אפידורל, כמה זמן מהרגע הזה עד שאני מרגישה את ההרדמה?" היא אומרת "חצי שעה" . יאללה. הולכים לחדר לידה רגיל.

אני מפסיקה לבכות, לא מדברת עם אף אחד, מחליפה לכותנות של בית החולים, מתיישבת על המיטה, יושבת כמו פסל. לא איכפת לי כלום, רק לקבל את הזריקה הזאת. כבר יותר מ30 שעות עם צירים, יותר מ30 שעות בבית חולים.

המרדים מגיע ומהר מאד יש הקלה עצומה, אני שוכבת, בשלב מסויים נרדמת. אמא שלי הולכת לישון באוטו. המיילדת הולכת. אחרי שעה וחצי עדיין אין ממש צירים. רוצים לתת פיטוצין.

אמא שלי מנסה לעכב, לי לא איכפת, שיתנו. מבחינתי גם להגיע לניתוח, העיקר שהוא יצא ושהלידה הזאת תגמר. יש פיטוצין ואני מרגישה את הצירים, אבל בלי כאב, רק לחץ מסויים. אני רוצה לדחוף על הצד עושים ניסיון קצרצר והמיילדת אומרת לא, לא טוב.

אני רוצה לדחוף בהוצאת אוויר המיילדת אומרת לי "ככה הוא לא יצא" אי אפשר, תחזיקי ותדחפי. אני יודעת שאני קרעת את הגוף שלי, מרגישה שזה לא נכון, מנסה בכל זאת בהוצאת אוויר המיילדת אומרת לי "לא את לא מרגישה, את לא יכולה לדחוף ככה, זה לא מקדם".

נכנעת, עוצרת את האוויר ודוחפת, אני על הגב, מחזיקים לי את הרגליים. בשלב מסוים המיילדת מנתקת את האפידורל, אני שואלת אותה למה היא מנתקת היא אומרת שיקח לזה עוד שעתיים להפסיק לעבוד, אני מבינה שתוך גג שעתיים זה נגמר. אני שמחה, אני רק רוצה שיגמר.

מתחילה לדבר עם התינוק שלנו, הוא חזק אני יודעת, כל מוניטור הדופק שלו היה חזק בלי רגע של האטה. אומרים שהוא אתלט. אני לא דואגת לו יותר, אני יודעת שאנחנו בסדר. מדברת איתו בלב ואומרת לו בוא, בוא אלינו, מרגישה אהבה כל כך גדולה ובאופן מפתיע מגלה שתוך כדי הלחיצות אני גם מחייכת.

אני מסבירה לו בלב שכדאי לצאת, שזה עולם טוב, שיבוא, שהכל בסדר, שאני אוהבת אותו. אני קוראת לו בשם למרות שעוד לא החלטנו סופית שזה השם שלו. שעתיים של לחיצות, נכנסת רופאה, אומרים שכדאי לחתוך. אני מסכימה, שיחתכו, לא איכפת לי. המיילדת חותכת ואמא שלי מתכווצת לידי. אני דוחפת.

המיילדת אומרת לי "צריך להוציא אותו, תדחפי" אני שומעת בקול שלה שלא יתנו לי עוד הרבה זמן. הוא כבר שעות על גבי שעות שם. זה יכול להיות מסוכן. אני דוחפת עוד פעמיים ולפני שאני מבינה מה קרה יש צרחה חזקה ושמים אותו עליי.

האור מסנוור אותו ואני מיד מגנה על העיניים שלו, אומרת לו שוב ושוב שהכל בסדר, הכל בסדר, הכל בסדר. אמא שלי ובן זוגי לידי בוכים ומתחבקים, אני לא בוכה.

פתאום אני חזקה, אני שומרת עליו, אני עדיין מבולבלת אבל כל כך מאושרת, אדרנלין מטורף בכל הגוף. נותנים לי פיטוצין והשילייה יוצאת, המיילדת בודקת, קוראת לרופא, אני כבר מבינה לפני שאומרים לי, היא לא שלמה. ריביזיו. מוציאים את אמא שלי ובן זוגי מהחדר. לוקחים את התינוק שלי, שמים אותו על מין מגש ליד הכיור.

מחזירים את האפידורל, הפעם הרעידות מהאפידורל מאד קשות, אני לא מצליחה לדבר מרוב שהלסת שלי רועדת. אני מבקשת מהמיילדת להחזיק את התינוק, היא חושבת שאני רוצה אותו עליי ואומרת לי שאי אפשר. אני אומרת לה "לא, תחזיקי אותו את" היא לא מבינה ואומרת "את רוצה שאני אחזיק אותו?" אני אומרת לה "כן, שלא יהיה לבד" היא מרימה אותו ולמרות שאני לא סובלת אותה אני שמחה שהוא עליה ולא על מגש. מגיע רופא, אני לא מריגשה אבל יודעת שהוא עם היד שלו בתוך הרחם שלי מוציא שאריות שליה כנראה...

נותנים לי עוד אנטיביוטיקה, הרופא אומר שיש לי חום והוא רוצה לתת לי משהו להורדת חום. אני מבקשת שלא יתנו לי עוד דברים, הווריד שלי פתוח ובתחושה שלי כל הזמן מחברים אותי למשהו אחר, אני כבר לא יודעת מה. מגיע רופא ותופר אותי. כולם חוזרים לחדר.

אני לא יכולה להחזיק את התינוק בגלל הרעידות, אני כל כך רוצה להחזיק אותו. בשלב מסויים אבא שלי נכנס לחדר, כולם סביב בן זוגי שמחזיק את התינוק. אני שוב לבד. מרגישה כל כך לבד, לא מבינה כלום.

פתאום אחות מגיעה ושואלת אותי משהו, אני לא שומעת אותה וקולטת שאני לא רואה טוב, הכל מטושטש ונהיה שחור, ואני שומעת צליל גבוה באוזן ולא מצליחה לשמוע מעבר לזה. אני אומרת לה "אני לא שומעת ולא רואה אותך" היא מסתכלת על המכונה לידי וקוראת לרופא, אני מבינה שהלחץ דם שלי מאד נמוך. באותו רגע חשבתי שאולי אני עומדת למות, יכול להיות שזה נשמע מעט דרמטי עכשיו אבל זה מה שהרגשתי.

הסתכלתי על התינוק שלי כשהוא על אבא שלו וידעתי שיש לו אבא נפלא, ושהוא יהיה בסדר. הייתי במקום נייטראלי, שום דבר לא היה בידיים שלי יותר והייתי מוכנה לקבל הכל. רופא נכנס ומהר מחברים אותי לנוזלים. אני רואה שהצוות לחוץ.

אני מתחילה להרגיש יותר טוב, עדיין רועדת המון. בשלב מסויים מחזירים לי את התינוק שלי אבל אני כבר מאד מטושטשת, מגיעה יועצת הנקה ואני לא מבינה מה היא אומרת אבל מצליחה איכשהו להניק.

המיילדת שואלת אם היא יכולה ללכת ואם זה בסדר שהיועצת הנקה תעביר אותנו לחדר. אני מסוממת לגמרי, לא מבינה את השאלה ממש אבל כן, זה בסדר. היועצת הנקה לוקחת אותנו לדלפק של היולדות, אומרת שלום והולכת.

אנחנו לא יודעים איזה חדר אנחנו, התינוק לידי, בעלי שואל, אומרים לו חדר אחר ממה שהמיילדת אמרה לו. מחכים. מתישהו לוקחים אותנו לחדר.

אין לי אמירה בסיפור הזה, אני לא יודעת בעצמי עוד מה לעשות איתו. היו הרבה אנשים טובים שהיו מעורבים בלידה הזאת ובכל זאת בשבילי זו היתה חוויה טראומטית. עברו 3 חודשים וקשה לי לדבר על זה. לידה זה דבר מורכב, בית חולים זה דבר מורכב, אנשים זה דבר מורכב ונשים בזמן צירים זה דבר מאד מורכב (!!) יש לנו את דרורי המקסים המתוק והקטן שלנו, שאתמול היה בן 3 חודשים. אם זה מה שהיה צריך לעבור כדי להביא אותו לעולם הזה, היה שווה כל רגע.
21/01/2020 10:31
מיקה שלום,

תודה רבה על השיתוף בחוויה הלא פשוטה, אני משוכנע שהקוראות תמצאנה עניין בדברים.
בריאות ונחת.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(מלכה)
20/01/2020 12:08
רוצה להתייעץ עם עורך דין שמבין בנושאים של גנטיקה.

הבת שלי אובחנה עם מחלה גנטית נדירה מאוד ומוגדרת סופנית, מוזנת בגסטרוסטום. מאושרת 100 אחוז נכות מלידה. עכשיו השתחררנו אחרי חודשיים של אישפוז בבית חולים ושם אובחנה עם מחלה קשה ונדירה. הגשנו מסמכים לביטוח לאומי על החמרת וקיבלנו תשובה שהם אישרו 100 נכות.

אחד הרופאים שראינו בבית החולים שאל אם לא אמרו לנו כלום על המחלה בזמן ההריון. כמובן שענינו שלא והאמת שבזמן ההריון אף אחד לא דיבר על המחלה ואפילו לא אמרו חצי מילה בנושא. אבחנו את הילדה רק אחרי הלידה, שהבינו שהיא במצב לא טוב ומאז אנחנו באשפוזים וטיפולים, בזמן שאנחנו יודעים שהכל עניין של זמן כי אין למחלה מרפא.

חברות אמרו לי לבדוק את הנושא של רשלנות רפואית בגלל שלא בדקו אותי כמו שצריך בהריון ובגלל שאף אחד לא אמר לי ולבעלי שיש סיכוי של אחד למיליון אפילו ללידה של ילדה עם מחלה נדירה שאי אפשר לרפא.

ראיתי בפרסומים שלכם שזה העיסוק שלכם ואם תוכלו להגיד מה אתם אומרים על המקרה הזה, אני מאד יודה לכם. לבעלי ולי אין בכלל נגיעה לכל התחום הזה והאמת שאין לנו זמן להרים את הראש בגלל המחלה של הילדה.
21/01/2020 10:26
שלום רב,

ראשית מאחל לכם התמודדות קלה ככל הניתן עם המצב הלא פשוט ובריאות.
אנו אכן עוסקים בתביעות רשלנות רפואית בגין אי אבחון מחלות גנטיות בהריון והתקדמות הרפואה והבדיקות הזמינות מאפשרות כיום לאבחן חלק גדול מהמחלות שבעבר לא התגלו בהריון.

כדי להעריך אם יש אפשרות להגיש תביעת רשלנות רפואית במקרה זה אזדקק ליותר פרטים לגבי סוג המחלה, מהלך ההריון וכו.
אני מציע כי נשוחח תחילה טלפונית ואז אוכל לאחר קבלת מידע בסיסי מכם להעריך אם יש מקום לבחינת המקרה באופן מסודר.

אתם מוזמנים ליצור עמי לפיכך קשר טלפוני ליעוץ לראשוני.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר

052-3596150
072-3340001
(מיכל)
20/01/2020 10:53
אחי ז"ל נפטר ביבת החולים הדסה הר הצופים בגלל רשלנות רפואית ולא ידעתי זאת ובגלל שהתעקשתי ללדת שם אימא שלי לא רצתה לפתוח פה ולומר לי זאת.

כשהגעתי הכל היה מקסים חוץ מחדרים ישנים וציוד ישן. חדר לא מפנק בעליל אבל נראה שהצוות נחמד אז בכל זאת שמחתי.

התינוקת שלי נתקעה 10 שעות עם הראש בפנים, אבל היה רופא צעיר שמתאים לו יותר להיות סטנדאפיסט ובמקום לשלוח אותי (לידה ראשונה, בת 40!) לניתוח קיסרי, הוא החליט לחורר לה את הראש כדי לתקוע לה שם אנטנה ולהבין מה קורה איתה (היה עדיין לה סימן על הראש חצי שנה מהלידה והיא בכתה כשנגעו לה בראש). אחרי שסבלתי גם את הצירים (עד 8) הזירוזים והשטויות שלהם, החליטו לנתח בקיסרי. כאן התחיל הסיוט.

הובילו אותי לקיסרי אבל הרופא לא יידע את חדר הניתוח וכשהגעתי היו שם סטז'רים שנראים בגיל 20 ורבו עם הרופא ואחד עם השני, העליבו אחד את השני וגידפו אחד את השני. התחילו להרדים אותי אבל היות שהרופא לא עידכן אותם שהוא כבר הרדים אותי, אפידורל וכל מיני כאלה הם הרדימו אותי ובמקום לא להרגיש את כל החלק התחתון לא הרגשתי את כל הגוף, לא יכולתי לבלוע וקיפצתי על המיטה כמו מישהי שנתנו לה מכות חשמל. מישהי החזיקה אותי ואיכשהו הצלחתי להסביר שהידיים כואבות מרוב שהן רדומות ויש לי צמרמורות בהן.

אחת מהסטאז'ריות נתנה לי גלילי דבק של חדר ניתוח כדי שאנסה ללחוץ בתוך כפות הידיים וצעקה עליי שלא אעז לגנוב אותם כי הם יקרים! כל רגע היא דיברה איתי רק על זה. לא עניין אותה שזה אמור להיות סטרילי כי זה שייך לחדר ניתוח והידיים שלי מזיעות (החום גם עלה לי). לא עניין אותה איך אני מרגישה. שלא אקח את הדבק!

הם רבו מעל הראש שלי, בין היתר על כך שנתנו לי יותר מדי הרדמה. ופתאום אחת מהן צורחת לי מעל הראש שיש לי סיכות שלא הורידו לי וכשאני באמצע ניתוח היא צווחת שהראש יעלה באש.

ב"ה הניתוח הסתיים, לא נתנו לי להחזיק את התינוקת שלי. אני בכלל הייתי כמעט בעולם אחר. לא הצלחתי לנשום, בערתי מחום ולא הצלחתי לבלוע. לפני כן הם שמו לי מסכת חמצן אבל רצו לפנות אותי מהחדר ותלשו את זה מעליי. הרגשתי שאני עומדת להתעלף. לא עניין אותם. דרשו שאעבור למיטה הניידת כדי שיוציאו אותי. לא יכולתי בכלל לזוז. כולי רדומה ובוערת. ניסיתי לבקש בשארית כוחותיי את מסכת החמצן ואז המנתח אמר: "עדיין לא עברת למיטה? יאללה, יטפלו בך כבר בחדר התאוששות". יכולתי למות בדרך לשם. לא עניין אותם. קפצתי על המיטה כמו דג מחוץ למים ובערתי.

בחדר התאוששות שמו אותי ליד החלון הגדול הסגור. כמו חממה. גם כך בערתי מחום והתחננתי בקושי היה לי קול. התחננתי שיזיזו אותי, התחננתי לשתות ואף אחד לא התייחס אליי. אימא שלי קשישה ולא יכולה גם לעמוד. היא ביקשה בבכי שיטפלו בי וצרחו עליה והוציאו אותה משם. חשבתי שאני מסיימת שם את חיי. מעולם לא הרגשתי כ"כ רע ועוד במקום שאמורים להיות רופאים. אטימות, רוע, חוסר מקצועיות. וכאן רק התחיל הסיפור.

לאחר שהוציאו אותי מחדר ההתאוששות במצב קשה שמו אותי במסדרון. לא עניין אותם שאני בוכה או איך אני מרגישה. רצו להכניס אותי לחדר חשוך וחנוק עם "בת דודה" שיש אצלה מלא אורחים וחאפלות. אמרתי להם שלא יהיה ולא יקום אז המשיכו לייבש אותי ואז שמו אותי ליד חלון אבל בגלל שהיה מיזוג אז הוא היה סגור אבל כל החדר שלי התמלא בשמש וגם כך קדחתי מחום. לא עניין אף אחד. אימא שלי ואחותי גם התחננו. עד שלא צרחתי את נשמתי שום דבר לא עזר.

לא הסכימו להביא את התינוקת שלי בלילה בגלל הניתוח הקיסרי ואני לתומי סמכתי על התינוקייה. עד היום אני אוכלת את עצמי בגלל זה.

לא יכולתי לזוז מהמיטה והם היו מביאים לי את התינוקת כדי שאאכיל אותה. מהטראומה החלב התייבש לי ושתי אחיות לא קיבלו זאת כעובדה וחלבו לי את החזה בצורה הכי כואבת שיש ועדיין לא יצא כלום. היא היתה אוכלת ממש טיפונת והם היו משקרים לי שהיא אוכלת. כל הפרצוף שלה היה מרוח במטרנה כדי שאני אראה כביכול שהיא אכלה אבל לתינוקת שלי יש ריפלוקס והיא היתה יכולה לאכול טיפה טיפה. לא עניין אותם. הם שכחו ממנה בכלל. התחננתי שיביאו לי להאכיל אותה כי לא יכולתי לזוז והם הביאו לי אותה אחרי 6 שעות! עד שנמאס לי. אמרתי לאחות צעירה ואמריקאית זדונית וארורה (שאגב, גם אמרה לי בצורה מגעילה תוך כדי שהיא צוחקת כמו הזוייה שהבת שלי אוהבת למצוץ) שאם היא לא תביא לי את הבת שלי כדי שאאכיל אותה אני אוציא את כל הצינוריות ואלך לשם מדממת. היא אמרה שאם אני אעשה את זה היא תזמין משטרה ושהיא עסוקה אז אם יש לי טענות שאכתוב מכתב תלונה. הוצאתי את הצינוריות והגעתי לשם מדממת. ראיתי תינוקות צורחים ואת בת השירות יושבת במחשב ולא מעניין אותה. כל האימהות ישנות ולא יודעות שלאף אחד לא אכפת. וזה לא נגמר.

ראיתי איך הבת שלי צורחת וכבר אין לה קול. רעבה ותשושה ורק בכיתי ולא רציתי לעזוב. היות שלא נתנו לי אותה ללילה, במקום לנוח אחרי ניתוח ישבתי שם איתה כל הלילה וראיתי זוועות! תינוקות בוכים שעות ואין מי שייגש אליהם. תינוקות רעבים שלא מאכילים אותם. התנדבתי לעזור אבל חטפתי צעקות. ראיתי רופא שבודק תינוק בוכה כמו עוף קפוא. זורק, ברןטלי והשאיר אותו עירום והלך. לא עניין אף אחד. יום אחד דווקא בצהריים, שאלתי למה לא מתייחסים לתינוק שבוכה כבר שעה. אמרו לי שאימא שלו לא באה להאכיל אותו וזה מה שיש. במקום לתפוס אותה מהאוזניים כדי שתבוא הם נתנו לו לבכות עוד שעה שלמה.

כשראיתי את התינוקות בוכים כאב לי הלב. ביד אחת תפסתי את הבת שלי, ביד אחרת ניענעתי עריסה וברגל ניענעתי עוד עריסה. זה קצת הרגיע את התינוקות אבל בת השירות צווחה עליי שלא אעז להתקרב לתינוקות אחרים. אמרתי לה שניענעתי את העריסה ולא התקרבתי לתינוקות וזה לא עניין אותה אז צעקתי עליה שבמקום להיות שעות במחשב שתטפל בהם!

הם התקמצנו על המטרנה ושאלו אותי בכל פעם מחדש מה קרה לבקבוק הקודם. הם לא יודעים שיש תינוקות שאוכלים בכל פעם טיפה וזה מתיישן? לא משלמים להם מספיק כדי שיסתמו את הפה שלהם על דבר כ"כ בסיסי כמו אוכל? כמובן שהאוכל ליולדות גרוע בצורה יוצאת דופן אבל מילא.

הרגשתי שאני משתגעת. מאבדת את עצמי, את השפיות. יחס דוחה, מנוכר, משפיל, מתעלל. רציתי להשתחרר הביתה יום לפני. לא הסכימו והייתי צריכה להתחנן על נפשי. למי שמדליקה נרות שבת: לא היו נרות שבת. הייתי צריכ לבקש 4 פעמים ולבוא דוב ושוב עד שהביאו.

היו עוד הרבה דברים קשים אבל כבר כתבתי המון. אני לא יודעת אם יש מה לעשות משפטית ואם אפשר לתבוע את בית החולים על רשלנות רפואית והיחס הנוראי הזה... בכל מקרה, חשוב לי לשמוע דעה של עורך דין על התיאור ההזוי של מה שעבר עלי בהדסה הר הצופים.

מיכל
21/01/2020 10:19
שלום,

אני מצטער לשמוע על החוויה הלא טובה שעברת. עם כל הצער ומבלי מלילה להקל ראש בדברים שתיארת איני משוכנע כי מרביתם אם לא כולם לא יתאימו לתביעת רשלנות רפואית שכן קשה יהיה להוכיח את חלקם ובפרט איני בטוח שניתן יהיה להוכיח נזק קבוע.
ניתן לשקול תלונה להנהלת בית החולים ו/או למשרד הבריאות אך תלונה כזו לא תביא לפיצוי.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(מיטל)
19/01/2020 10:22
בוקר טוב

קיבלתי עליכם המלצה בקבוצת פייסבוק של נשים אחרי לידה. מקווה שיש לכם ניסיון ותוכלו לעזור ולייעץ.

גיליתי על הבדיקה לחיידק GBS די מאוחר דרך כתבה שקראתי במקרה... ילדו אותי מוקדם ולא הספקתי לבדוק את זה לפני לצערי הרב וכנראה שגם באשמת הרופאים שלא אמרו מילה בזמן מעקב הריון די שגרתי שעברתי.

הילד יצא בריא ושעתיים אחרי הלידה נכנס לקושי נשימתי העלו אותו לפגייה, שמו אותו באינקובטור שמו לו הנשמה, האכילו מזונדה דקרו אותו מיליון פעם ומה לא. לקח 3 ימים ומיליון בדיקות כואבות להבין למה זה קורה לו. ועד אז קיבל לווריד 3 סוגי אנטיביוטיקה.

קיבלנו תשובה לגבי סוג החיידק ומדובר בחיידק GBS שגרם לו לזיהום בדם. נאמר לי שהוא צריך לקבל אנטיביוטיקה לווריד במשך 14 ימים. כלומר הוא נשאר בבית חולים עדיין ואני צריכה להיקרע בין הבי"ח לבין הבית.

הרופאה אמרה שמזל שעלו על זה והוא קיבל טיפול מההתחלה כי זה היה יכול לגרום לעובר לנזקים מאד קשים אחרי הלידה ויש גם מקרים שהחיידק קטלני.

רציתי לדעת האם המקרה הזה נראה לכם הגיוני, שאשה מגיעה ללידה בלי בדיקה או אפילו המלצה לבצע בדיקה לחיידק GBS ואחרי הלידה, בגלל סיבוכים שהתינוק סבל מהם, גילו שהוא נדבק מהחיידק.

האם יש כאן רשלנות רפואית לפי דעתכם?
19/01/2020 12:21
שלום רב,

כעשרים אחוז מהנשים בגיל הפריון הינן נשאיות של חיידק ה - GBS בנרתיק אשר אינו גורם להן כל בעיה רפואית בדרך כלל. הסיכון בנשאות הינו שכאשר התינוק אשר עובר בתעלת הלידה ובנרתיק הוא עלול להידבק בחיידק והחיידק עלול לגרום לזיהום מסוכן אצל התינוק.
באופן משונה למרות שהבדיקה לחיידק הינה פשוטה ולא מסוכנת - תרבית מהנרתיק, הרי שמשרד הבריאות ממליץ כיום על ביצוע הבדיקה לנשאות לנשים שהינן בקבוצת סיכון. הקריטריונים של קבוצות הסיכון הינן :

1. ירידת מי שפיר לפני שבוע 37.

2. הדבקה בלידה קודמת של תינוק בחיידק ה GBS.

3. פתיחה / הרחבה של צוואר הרחם לפני שבוע 37.

4. לידה אשר מתמשכת למעלה מ- 18 שעות לאחר ירידת מים.

5. מדידת חום מעל 38 בעת הלידה.

כמובן שיש מקרים בהם עלולה להיות נשאות של האישה לחיידק וסיכון להדבקה של התינוק ולכן חלק לא קטן מרופאי הנשים ממליצים לכל הנשים שהם מבצעים להן מעקב הריון לבצע את הבדיקה אולם כאמור לפי הנחיות משרד הבריאות אין חובה כזו.

מאחר וקיים נוהל של משרד הבריאות בנושא גם אם לא מסכימים איתו הרי שתביעת רשלנות רפואית במקרה של תינוק שנדבק בחיידק ה GBS כאשר אימו אינה בקבוצת סיכון עלולה להיות מורכבת.

אני מציע כי לאחר שתתאוששו כי תקיימו פגישת יעוץ מסודרת עם עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית להערכת סיכויי התביעה וכדאיותה.

בברכת בריאות,
עורך דין עופר סולר
(אנונימי)
12/01/2020 17:13
שלום לעורכי הדין

הופנתי אליכם מקבוצת הפייסבוק ואני מקווה שהגעתי למקום הנכון. אנחנו, בעלי ואני, מחפשים משרד עורכי דין שמתמחה בתביעות רשלנות רפואית אחרי אבחון תסמונת אדוארדס אצל הבן שנולד בחודש נובמבר האחרון ומאז מאושפז בבית החולים (בלי שמות). הוסבר לנו כי אין לילד סיכוי לשרוד וסביר מאד שימות בחודשים הקרובים... לאורך חודשי ההריון לא היו שום אזהרות בנושא. אנחנו מזועזעים. זה הריון ראשון אחרי שנים של ניסיונות להרות. הבנו שיש כאן מחדל של צוות הרופאים והבנו שכנראה היו צריכים להדלק נורות אזהרה בזמן מעקב ההריון שעברתי. אני מבקשת לדעת:

האם יצא לכם לטפל במקרים קודמים שבהם נולד ילד עם תסמונת אדוארדס?

איך מקדמים את הטיפול המשפטי במקרה כזה, כאשר כעלי ואני נמצאים כל הזמן בבית החולים עם הילד...

מקווה שתוכלו לעזור ולהסביר.
15/01/2020 11:40
שלום רב,

טיפלנו ואנו מטפלים בתיקים רבים של רשלנות רפואית בעילה של התרשלות באבחון תסמונות בהריון ובאופן ספציפי גם במקרים של אי אבחון תסמונת אדוארדס (טריזומיה 18).
לתסמונת מאפיינים אנטומיים אשר ברוב המקרים אמורים להיות מאובחנים בעת ביצוע סקירת מערכות. מעבר לכך ניתן מזה מספר שנים לאבחן את המחלה בעובר באמצעות בדיקת דם לאם - NIPT וכן בבדיקת מי שפיר.
אתם מזומנים ליצור עמי קשר טלפוני לקבלת יעוץ פרטני וסיוע.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
052-3596150
(סנדרה)
12/01/2020 13:06
שלום,

אודה לעזרתכם!
ניתוח שבוטל בהתראה ממש קצרה (הניתוח היה אמור להיות בראשון בבוקר והודעה על הביטול התקבלה בחמישי בצהריים). לא ניתן הסבר ולא נקבע מועד חדש. הובטח שיחזרו אלינו לקביעת תאריך חדש וזה לא קרה עד היום, גם אחרי שפנינו בעצמינו לבית החולים. בעקבות הניתוח ואחרי המלצת הרופאים, נלקח חופש מחלה לחודש הקרוב (ונמצא מחליף - כך שאין אפשרות לחזור בנו). מדובר במפרנס עיקרי במשפחה עם ילד קטן. יש מה לעשות בנידון? אתם מטפלים במקרים כאלה?
15/01/2020 11:32
שלום רב,

אנו לא מטפלים במקרים כאחו שכן אנו עוסקים בתביעות בגין רשלנות רפואית ולמרות שנראה על פניו שמדובר בהתנהלות לא ראויה ולא מקצועית איני סבור כי היא מוגדרת כרשלנות רפואית בוודאי כל עדו לא נגרם נזק גוף בר הוכחה. מציע לפנות אל גורם בכיר בביה"ח בכתב ו/או לפניות הציבור בביה"ח.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(כנרת)
12/01/2020 11:48
ב11.12 נולדה לי ביתי השנייה, בריאה ושלמה ואין מאושרת ממני.

הכל התחיל בשבוע 36 ב5 לפנות בוקר שהרגשתי מוזר והיה לי קשה להגיד בוודאות מה.
החלטנו ללכת למיון יולדות לוודא שהכל בסדר.
ארגנו את הקטנה, בן זוגי שם אותה בגן בזמן שארגנתי תיק לידה ונסענו לבית חולים מאיר.
בכניסה למיון יולדות תארתי את מה שאני מרגישה והפקידה אמרה לי "טוב, יש לך טופס 17? אם לא זה יעלה מלא כסף (אמרה סכום... לא זוכרת)"
אני חייבת לציין בנשימה זו כי בית חולים מאיר שייך לקופת חולים כללית שבה אני חברה.
התיישבנו בצד והתחלנו להתקשר לכללית לקבל טופס 17:
התקשרנו למרכז בריאות לאישה שאמרו שלא יכולים לתת אישור כזה ושעלי להתקשר למרפאה שאני משוייכת אליה.
התקשרנו למרפאה שם סרבו להעביר אותנו לרופא ואמרו: "את צריכה לנבוע למרכז בריאות האישה שם יש כוננים... אם בחרת ללכת למיון זו בעיה שלך"
שאלתי אם הם באמת מוכנים לקחת אחריות על כך שאישה בהריון מתקדם שפנתה למיון בגלל (לא אכתוב מה אמרתי) תלך ממיון תסע עד מרכז בריאות האישה רק בשביל הפנייה?"
אמרו לי "אני לא לוקחת אחריות על כלום"
ביקשתי לעבור למנהלת שאמרה ממש כך "לא משתלם לי לתת לך הפנייה".
בזעם ניתקנו את הטלפון ובן זוגי ניסה לשכנע אותי לנסוע למרכז בריאות האישה.
שנייה לפני הלכתי לפקידה שוב ואמרתי לה "מה הרווח בי הצירים שמאפשר לי להכנס לבדיקה ללא טופס 17?"
הפקידה אמרה "מספיק לי ציר אחד".

אני חייבת לציין שלאחר הבירוקרטיה הכל עבר בצורה מעולה,
גיליתי שהתחושה הלא ברורה שלי היתה מוצדקת- ירידת מים וכמובן צירים... לאחר שעה ילדתי את ביתי השנייה כאמור עם מיילדת מדהימה.

אבל אני זועמת על מנהלת מרפאת כללית החצופה שהרשתה לעצמה להגיד לא משתלם לי לתת לך טופס 17
ועל הפקידה בבית חולים מאיר שבמקום להקשיב לי ולתת לי את כל המידע ישר שלחה אותי לחפש את הטופס 17.
15/01/2020 11:30
שלום רב,

נראה על פניו כי אכן נתקלת בביורוקרטיה שלא הייתה במקומה וברור שנכון שעשית בסופו של דבר. אני משוכנע שהקוראות שתתקלנה במצב דומה (אין לי ספק שמצב זה חוזר על עצמו) תפקנה תועלת מהדברים שכתבת. אולי כדאי שתשקלי לפנות בתלונה להנהלת הקופה.

בברכת בריאות ונחת,
עורך דין עופר סולר
(דנה)
09/01/2020 13:53
מי אתם אותם הרופאים, בעלי תואר דוקטורט, מומחים כאלה ואחרים, בעלי הידע הכה נרחב וחשוב, שמרשים לעצמם להיות כל כל חסרי רגישות?

כואבת וכותבת על ניסיון האישי שלי, שקורה בפעם השניה! שגורם לי לאבד כל אמון באותם הרופאים המומחים.

הולכת היום לרופא מומחה, הדוקטור שואל אותי מספר שאלות על מנת להבין את מצבי, כמובן שאני עונה במלוא הרצינות, על מנת שלא לפספס שום פרט חשוב שיכול לעזור.

בסיום תשאול השאלות, הדוקטור מוציא פלט של הפניות, ועל כל אחד רושם תוך כדי דקלום, מתי והיכן עליי לגשת על מנת לבצע אותם. דיקלם כמו תקליט. קר כתקליט. ניסיתי לשאול שאלות, לעלות בעיות שיתכן ויהיה לי.

הדוקטור ענה בצורה קרה, זילזול, וחוסר הבנה רגישות ואמפטיה.
התמלאתי בכעס.

סליחה דוקטור, אני שואלת כי מעולם לא נחשפתי לנושא, אני לא מבינה בזה ולא יודעת כלום. והיי .... אני קצץ לחוצה. קצת מידע, יחס ורגישות יוכלו להרגיע אותי.

התשובות היו קרות, וקצרות במיוחד. לא היה לי פה דו שיח, היתה תחושה של בואי נסיים כבר. הרגשתי שאין עם מי לדבר ולכן סיימתי את הפגישה, כי הבנתי גם שלא אקבל את המענה שאני צריכה.
יצאתי כועסת
מתוסכלת ומאוכזבת.

סליחה דוקטור, אני יושבת מולך, אני בן אדם שזקוק לעזרתך. לא לעזרת פקידה (סילחו לי יקירות שעובדות כפקידות, חס וחלילה לא מזלזלת בכן, אתן הרגליים היציבות של כל משרד) שמוציאה הפניות, לא לעמדת אשנב שמוציא פלט של הפניות.

מזעזע אותי שאנחנו, הנשים, צריכות לעבור כל כך הרבה , לפני , בזמן ואחרי ההריון. נאלצות לעבור בדיקות פולשניות, לא נעימות, כואבות. שיחד עם זאת , חלקינו גם נמצאות גם בסטרס וחרדות בעקבות כל הבדיקות והמצב בו כל אחת נמצאת , ואז את מגיעה לרופא מומחה, קר כקרח, חסר כל טיפת רגישות שמתייחס אליך כמו עוד מספר בתור.

אתם צריכים להתבייש בעצמכם ! חלק מהיותכם רופאים, הוא גם לגלות קצת אמפטיה והבנה כלפי המטופל שיושב מולכם.

קצת הבנה , קצת הכרה באדם שיושב מעבר לשולחן.
09/01/2020 14:12
דנה שלום,

חוסר אמפתיה בסיסית של רופא לא זו בלבד שאינה ראויה אלא לפי מחקרים רבים מביאה בחלק לא מבוטל מהמקרים להענות נמוכה של המטופל לביצוע בדיקות וליישום טיפול מה שבסופו של דבר מכשיל את הטיפול. חבל שיש עדיין רופאים שלא הבינו זאת.

בברכת בריאות,

עורך דין עופר סולר
(הודיה)
12/01/2020 16:56
אני נתקלתי בכמה רופאים כמו שהיא מתארת כשהייתי חודשים ארוכים עם כאבים עזים בבטן.

אחד מהם הגדיל לעשות ואמר לי "אין לך סרטן תרגעי, זה יעבור לבד"

נחשי מה? לא עבר לבד. זו מחלת מעיים דלקתית שגילו רק בזכות הנחישות שלי לשמוע חוות דעת נוספת. לא ביקשתי פסיכולוג, ביקשתי בן אדם.

יחס אנושי ומכבד. יושב מולך מטופל סובל איך אפשר להתייחס אליו בצורה מזלזלת לעולם לא אבין.

כמובן שלא כל הרופאים בכלל,יש רופאים מדהימים! אבל לצערי יש גם לא מעט כאלה.
(מעיין)
07/01/2020 09:28
שלום,
קבעתי טיפול אסתטי לחודש פברואר 2020 ברשת גדולה דרך הטבה של קופת החולים שלי, ושילמתי עליו מבעוד מועד. ב2.1.2020 קיבלתי סמס האומר כי "שונו תנאי קופ"ח", כאשר בין היתר הועלה התעריף של הטיפול. התקשרתי לברר, ואמרו לי במפורש שיש שתי אפשרויות: לשלם את ההפרש ולהשאיר את הטיפול, או שאם לא אוסיף את ההפרש הטיפול יבוטל. האם הם רשאים להציב בפני אולטימטום כזה? אני משערת שיש להם אפשרות לבצע שינויים, אך ראוי להודיע עליהם מראש ללקוחות, ו"לספוג" את עלות הטיפול עליו כבר שילמתי מראש.

הבנתי שהפורום שלכם עוסק בנושא רשלנות רפואית אבל ראיתי שאתם גם מתעסקים בתביעות נגד קופת חולים ומן הסתם מכירים את הכללים והחוקים... מקווה שתעזרו לי.

(אציין כי מדובר בסדרת טיפולים אשר בכל פעם שילמתי מראש עבור הפעם הבאה, וביטול התור הקרוב יקטע את הרצף).

תודה רבה
(מירי)
07/01/2020 15:52
חוצפה.

יש לך איזה נייר שחתמת עליו מול קופת חולים לפני התשלום הראשוני? אין דבר כזה להעלות מחיר אחרי שסוגרים עם בנאדם. פשוט חוצפה של קופת חולים שחושבת שמותר לה הכל.
09/01/2020 14:06
שלום רב,

אכן מדובר בעניין חוזי יותר ולא בנושא של רשלנות רפואית, כדי לבחון את העניין בצורה מסודרת צריך יהיה לקבל בכתב את התנאים הקודמים, ההחלטה בכתב לגבי השינוי והתנאים החדשים ואז לבחון אם נדונו מקרים אשר היו על 'קו התפר' בעת השינוי.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(קרן)
09/01/2020 09:00
היי,
אני אם חד הורית (תרומת זרע). אחרי כשלושה חודשים שילדתי את בני קיבלתי הודעה ומכתב מבנק הזרע שהתורם נשא למחלה גנטית כלשהי (גילו זאת במקרה, אחרי שמישהי ילדה תינוק חולה. מדובר במחלת ניוון נוראית).
קיבלתי אישור , טופס 17 ללכת לפגישת יעוץ עם גנטיקאי. ההמלצה של הגנטיקאי היתה שאעשה בדיקת נשאות (מדובר במחלה רציסיבית). קופת החולים לא קיבלה את המלצתו של הגנטיקאי ומסרבת לתת לי החזר על הבדיקה בטענה שזה לא בסל.
עלות הבדיקה 3700 שח
היגשתי עירעורים לקופת החולים וכולם נענו בשלילה עם אותה תשובה שזה לא בסל.
מה הסיכויים להצליח במאבק זה ולקבל החזר כספי של הבדיקה שעשיתי? איך כדאי לי להתנהל מול החלטת קופת החולים? פניתי לעורך דין והוא אמר לי שהוא לא מתעסק בתביעות בסכומים האלה והמליץ שאעשה זאת לבד מולם?

אין לי מושג איך עושים זאת אשמח להכוונה של עורך דין מטעמכם.
09/01/2020 14:03
שלום רב,

אנו עוסקים בתביעות רשלנות רפואית, המדובר בעניין של זכויות אל מול קופת חולים לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי. ניתן לשקול פניה בעניין זה לועדת ערר בקופה ואם התשובה עדיין שלילית לא יהיה מנוס מפניה בתביעה לבית הדין לעבודה אשר עוסק בנושא של זכויות מבוטחי קופות חולים לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי.

בברכה,
עורך דין עופר סולר

(זוריק)
08/01/2020 08:20
יש לי שאלה

איך זה שבן אדם נכנס לפרוצדורה של הכנסת נקז לדרכי השתן, בכדי לנקז מוגלה. פעולה שלוקח חצי שעה, מקסימום שעה.
בפועל לקח 7 שעות והבן אדם יצא מורדם ומונשם? לפני הניתוח האדם היה בריא יחסית ואף אחד לא אמר שהניתוח יכול להביא אותו למצב כזה.

אגב, הניתוח בוצע בבית חולים בחיפה - בלי שמות כרגע.

האם יש לכם ניסיון עם מקרים דומים, שבהם ניתוח הכנסת נקז לדרכי השתן הוביל להדרדרות קשה במצב של המנותח?
08/01/2020 12:51
שלום רב,

אין לי לצערי דרך להשיב לך עניינית, לא נתקלתי במקרה כזה. האפשרויות הינן רבות - החל מסיבוכים בלתי צפויים וכלה כמובן בהתרשלות בהליך. ככל שתבקשו לקבל יעוץ פרטני אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר טלפוני.

בברכה,
עו"ד עופר סולר
(זוריק)
08/01/2020 15:47
יש לך משרד בחיפה?
09/01/2020 13:34
שלום,

כן יש לנו משרד בחיפה, אני מקיים בו פגישות עם לקוחות פעם בשבועיים.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(יעל)
07/01/2020 14:47
נועם נולד ב-10.1.19 בשבוע 27 ובמשקל 740 גר' בעקבות התפרצות של תסמונת HELLP – הגירסה הקשה והנדירה יותר של רעלת הריון הנפוצה.

ההריון של נועם היה בסה"כ שקט, חוץ מביקור במיון בשבוע 7 בגלל דימום קל (אבל היי זכינו לראות פעם ראשונה דופק!), כל הבדיקות היו תקינות, עד שהגיעה תוצאה של hCG גבוה.

רופא הנשים שלי לא רצה לקחת סיכון והעביר אותי למעקב הריון בסיכון. אחרי שהלחץ נרגע, החלטנו להסתכל על זה כיותר הזדמנויות לראות את פיצקי (שם בטן) ולהכיר אותו לפני שיצטרף אלנו למשפחה. למרות שזה הכניס לחץ למשוואה, בדיעבד, זו היתה אחת ההחלטות הרפואיות הטובות שהרופא שלי עשה.

בביקור הראשון אצל האחות ליווי הריון אחרי המעבר למעקב הריון בסיכון שאלתי אותה למה אני צריכה לשים לב מבחינת רעלת הריון.

האחות ציינה שאם אני חווה את אחד מהסימנים הבאים: עיוותי ראייה, כאבי ראש חדים, לחץ דם גבוה (מעל 140/90) ו/או כאבים ברום הבטן, יש להגיע למיון כמה שיותר מהר. בסדר, תייגתי את המידע הזה באיזשהו מקום והמשכנו הלאה.

ההריון מתקדם, הבדיקות תקינות (חוץ מהעמסת סוכר שהייתי צריכה לעשות פעמיים...), אני והבנזוג קוראים את לידה פעילה, מתחקרים זוגות חברים, מתחילים לחשוב ולדמיין איך תהיה הלידה, משתעשעים בהכנת פלייליסטים וגם מתחילים לדבר עם כמה דולות כדי למצוא מישהי שתתאים לנו לחוויה שאנחנו מפנטזים לנו. ומפה לשם, שבוע 26+5. יוצאת בערב עם חברה להופעה של עדי אשכנזי, שם בערך בפעם הראשונה אני שומעת את התיאור והחוויה של ניתוח קיסרי, בצורה משעשעת והומוריסטית וגם שומעת השלמות מהחברה שעברה קיסרי חירום עם הבכור וויב"ק עם הקטנה. אבל אני כבר מצפה כל כך ללידה הטבעית שלי, להרגיש מה זה צירים, ולהכיר את היכולות של הגוף שלי, שבאותו רגע קיסרי זה לא מה שהתכוונתי להעמיק בו יותר מידי...

אבל אתן יודעות, תכנונים וכו' והחיים וגו'... באותו ערב אני חוזרת הביתה, מרגישה קצת אי נוחות, נוזפת בעצמי שלא אכלתי בצורה מסודרת, ולא שתיתי מספיק. שותה בערך חצי ליטר ומחליטה ללכת לשכב לנוח ולישון. בערך בשעה 2:30 אני כבר ערה לגמרי, מרגישה כאב מוזר, טורדני באיזור השכמות והצוואר. מנסה לשנות תנוחה, להתמתח (בטח מתחתי שריר בשחייה של הבוקר...), אבל הכאב לא מרפה. עושה תרגילי נשימות, מוודא שמרגישה את פיצקי, אבל הכאב לא מפסיק. הבנזוג מתעורר ורואה אותי, מציע בקבוק חם ואני מסכימה בכיף. אבל גם זה לא עוזר. ההרגשה היתה מוזרה ביותר, כאב שלא מרפה ולא פוחת, כאילו מישהו צובט אותי בלפיתה חזקה בכתף והכאב מקרין. בשלב כלשהו הבנזוג מבקש שאמדוד לחץ דם (חברה הביאה לי מד שיהיה כשעלה החשד לרעלת). מודדת, המדידה מראה ערכים מטורפים... ממתינים חמש דקות כדי למדוד שוב, עדיין גבוה מאוד. הבנזוג מודד לעצמו כדי לוודא שהמד תקין, ואכן תקין. מה עושים? הבנזוג מודיע שהוא מתחיל לארגן אותנו לסוע לבי"ח. אני מציעה שאתקשר למוקד אחיות במקביל כדי שלפחות תהיה לנו הפניה למיון. האחות בטלפון שומעת את המצב ומעדכנת אותי שהיא מעלה את מד"א על הקו כדי שישלחו לי אמבולנס. מה?! למה?! "לא רוצה להכנס איתך לשיקולים למה, אבל זה הדבר הכי נכון לעשות". טוב, אמבולנס (נט"ן) באמצע הלילה למיון יולדות בכרמל. בדרך EEGתקין, אבל לחץ דם עדיין בשמיים והכאבים לא מפסיקים. מגיעים למיון יולדות, בטוחים שאנחנו הולכים להיות בדיחת המשמרת – ההריונית ההיסטרית שהגיעה בגלל כאבים, בטח מתחה שריר וכו'. למרות שככה אנחנו חשבנו, הצוות היה מאוד יסודי, בדיקת לחץ דם (עדיין גבוה), א"ס תקין, הערכת משקל, בדיקות דם ונתנו לי משהו שאמור להרגיע צרבות. מנסה להרגיע את הכאבים בכל מיני דרכים ותנוחות, תרגילי נשימה וכו'. בסביבות השעה 7:30 בבוקר אני כבר בלי כאבים, בטוחים שעוד רגע משחררים אותנו וההרפתקה הקטנה תהפוך להיות אנקדוטה משעשעת בסיפור ההריון של פיצקי, מגיעה הרופאת הריון בסיכון שלי עם עוד אחות ורופאה, ותוך כדי שהיא מעדכנת אותי, האחות באה לפתוח וריד ואז נופלת ההבנה, מה, מאשפזים אותי? למה? הגיעו התוצאות של הבדיקות דם, נראה שהרעלת התפרצה. אוקיי, מה עכשיו? בואי, אנחנו עוברות לחדר לידה, נתחיל עם עירוי מגנזיום וזריקת צלסטון. בום. המעבר היה מאוד מהיר, פתאום מצאתי את עצמי מחליפה בגדים לחלוק, שניה אחרי זה זריקה בישבן, עולה על המיטה, מד לחץ דם על יד אחת, עירוי מגנזיום ביד השניה ועכשיו עוד בדיקות. בערך בשעה 8 וחצי הרגשתי כבר כאילו אני בפרק של האוס – 9 רופאים בכירים עומדים בחדר, עושים א"ס, הערכת משקל נוספת, קוראים למומחית מפנימית כדי לבדוק את מצב הכבד, יש הבחנה מבדלת, צריך לחזור על הבדיקה עוד שעתיים. מגיעות תוצאות נוספות של הבדיקות דם, הפנים של הרופאים די משקפות – זו לא רעלת, זו תסמונת HELLP ששמה מייצג ראשי תיבות של מה שקורה לי בגוף – המוליזה של כדוריות הדם, אנזימי כבד גבוהים וירידה בטסיות הדם, במילים אחרות, הגוף שלי מתחיל לקרוס. המוניטור בנתיים מראה שהכל בסדר עם פיצקי. אבל הרופא מסביר שהדרך היחידה המוכרת לטיפול היא סיום ההריון ומדגיש שכל עוד האינטרסים שלי ושל פיצקי מנוגדים אנחנו עוד במקום שאפשר לעשות משהו, ברגע שנגיע למצב שבו גם פיצקי ירצה לצאת, המצב לא יהיה טוב.

בערך בשלב הזה הכרתי את המלאכית השומרת שלי, מירי המיילדת שישבה איתי, ענתה לכל השאלות שיכלה לענות, הביאה את מי שיכל לענות על מה שלא ובכלל שמרה על האנרגיות החיוביות שאנחנו התעקשנו לשמר. אני די בטוחה שמרבית הצוות שפגש אותנו שם היה בטוח שאני לא לגמרי מבינה מה קורה. אבל החיוכים, הדיבורים הבלתי פוסקים, השאלות, האנרגיות הטובות והצחוקים היו הבחירה שלי אל מול הדאגה והלחץ, זו היתה הדרך שלי להתמודד עם הסיטואציה, והייתי בשליטה והכרה מלאה. אגב, הכאבים שבגללם התחיל כל הסיפור, נעלמו... מודה שזו היתה חוויה מוזרה לדעת שאני בסכנת מוות אבל לא להרגיש כלום פיזית.

מפה לשם, הרופאים מתווכחים האם להכניס אותי כבר עכשיו לניתוח או לנסות למשוך עוד קצת. ביקור של צוות הפגייה, אנחנו שואלים שאלות קשות, הן פחות מוכנות לענות. הבנזוג הולך לעשות סיבוב בפגייה, אני מרותקת למיטה בגלל המגנזיום ומדידות לחץ דם כל רבע שעה. כל הצוות הבכיר אצלי בחדר, מקבלים ביחד איתנו החלטה, כל עוד התוצאות של הבדיקות לא מתדרדרות, ממתינים. אבל מחר בבוקר (שבוע 27+00) נכנסים לקיסרי. לקראת החלפת משמרות המנתח הכונן נכנס יחד עם עוד שני בכירים כדי להכיר אותי ואת הסיטואציה. עושים בדיקת דם וממתינים לתוצאות, אם המצב תקין, אני יכולה לאכול ארוחת ערב כי לא ינתחו עד הבוקר, אבל ב22:00 שוב נכנסת לצום. הבדיקה חוזרת ומראה התייצבות קלה, חשבת שזה אולי יקנה לנו עוד 24 כדי שהצלסטון ישפיע, אבל מהר מאוד מסבירים לנו שהתייצבות היא בגלל המגנזיום ולא בגלל שבאמת יש שיפור. אבל, לא ניתוח חירום בנתיים וממתינים לבוקר. במהלך השעות האלה אמא שלי הגיעה יחד עם אחותי ודודה שלי ואחותי הקטנה הגיעו מאוחר יותר, בין לבין מנסים לתפוס את אבא שבכנס בחו"ל כדי לעדכן. במקביל, מעדכנת את המנחה שלי, מבטלת סדנאות ומתקשרת לכמה חברות עם ניסיון בסיטואציות מורכבות כדי לשמוע, להתייעץ ולנסות להבין מול מה מתמודדים. אני והבנזוג עושים שיחה רצינית בעקבות כל המידע שקיבלנו והחלטנו לזרוק את הקוביות ולהכנס "אול אין" למה שיקרה, ולאיזה כיוון שזה יקח אותנו, אנחנו מתחייבים ומחוייבים. את הלילה אמא התעקשה להשאר לידי ואני התעקשתי שהבנזוג ילך הביתה לישון במיטה כמו שצריך, כי אין לדעת איך יראה המחר.

הבוקר הגיע רשמית ב-5 בבוקר כשכבר הרגשתי שאני חייבת לעשות משהו אקטיבי למרות (או בגלל) שאני מרותקת למיטה, שלחתי כמה מיילים, עשיתי כמה תיקונים במאמר ואז החלטתי שאני רוצה להכין לי רשימת השמעה ללידה. בהשראתן של חברות, ניסיתי לחשוב מה אני מזמנת לי, לנו ולתהליך הזה.

בניתי לי רשימה בראש של שילוב של שירים אופטימיים, מרגיעים וגם כאלה קיצביים ובעיקר שירים עם המון אהבה וחיזוקים. בשעה 6 דלת החדר נפתחת מעט ומירי המיילדת מציצה פנימה, עדין בלבוש "אזרחי" רק כדי לוודא שאני עדיין שם, החיוך שלה היה ענק וישר הכריזה שהיא איתי, רק הולכת להחליף בגדים ובאה. לא הרבה אחרי זה הבנזוג והאחיות מגיעים ומצטרפים אלינו לחדר. אני מעבירה את רשימת השירים ומבקשת מהם שיוסיפו רעיונות ושירים שיתאימו, אחרי חצי שעה שהאיש ואחותי הקטנה היו על זה, היתה לי רשימת השמעה מוכנה. בזמן הזה, מירי יושבת איתי, מסבירה לי מה הולך לקרות, איך נראה חדר הניתוח, מה השלבים, מי האנשים ועונה על השאלות שלנו בסבלנות ורגישות (יקירתי, זה מצב של חוסר ודאות, אבל כנראה שלא תראי אותו וגם אם לא תשמעי בכי, זה לא אומר כלום, יקחו אותו מהר צוות הפגיה), ביקשתי ממנה שתדאג לי למוזיקה וגם בקשה הזויה – לעדכן אותי כמה שיותר מהר אם הילדון נולד עם שיער שחור או בהיר (חלום שהיה לי מתישהו במהלך ההריון...).

לי היה קריטי שהניתוח לא יהיה בהרדמה מלאה, הרגשתי בתוכי שאם אכנס לחדר ניתוח בהריון ואתעורר בהתאוששות אחרי, מצבי הנפשי וכנראה גם הפיזי לא יהיה משהו... שתבינו, ניסיתי לשכנע את המנתחים להוריד את הוילון, כל דבר שיאפשר לי להיות כמה שיותר נוכחת, מודעת ואקטיבית בתהליך. את הוילון לא הסכימו להוריד, אבל לשמחתי הצוות הרפואי נאבק על נושא ההרדמה ולמזלי התוצאות האחרונות של הבדיקות שלי היו גבוליות אך מספיקות כדי לאפשר את הניתוח בהרדמה ספינאלית. הכנות אחרונות לפני הכניסה לניתוח ונכנסים. נכנסתי לניתוח עם חיוך גדול, עם אנרגיות טובות ובהליכה. אני חושבת שהיה רגע של פחד אמיתי כשעשו לי את ההרדמה, פתאום נזכרתי בעדי אשכנזי מלפני יומיים וגיחכתי לעצמי... מי היה מאמין... הצוותים בחדר ניתוח, אני מתלוצצת על הרופאים והסניטרים, ואז נשמעת הקריאה של מנתח הראשי על התפקדות הצוותים, מה שמסמל את התחלת הניתוח. מירי ממקמת את האוזניות ומפעילה את רשימת ההשמעה ואני מחליטה שאיזה שירי שיצא אני אשיר בקול (מסכן הקהל השבוי שלי) כשארגיש שמוציאים את פיצקי. בנתיים שיר ראשון הבנזוג הקדיש לי (לא יכול להוריד ממך את העיניים) וכבר מרגיע ומזרים אנדרופינים. עובר שיר או שניים ואני מתחילה להרגיש שהרגע מגיע, מירי מאששת את ההרגשה שלי ומתחיל שיר חדש. "מי האיש". אני מתחילה לשיר ומירי מעודדת אותי, תשירי לו, הוא שומע אותך, הוא עוד שניה בחוץ. "מי האיש, החפץ חיים..." מכל השירים שהיו ברשימה, זה מה שיצא, שיר ברכה וחיזוק לגור הקטן שלנו. בדיעבד מירי תיארה לי את הסיטואציה – אני מתחילה לשיר תו"כ שמוציאים את הקטנצ'יק, עוד בשק מי השפיר, רופאת הפגיה מבקשת להשהות את חיתוך חבל הטבור אז הקטנצ'יק מחוץ לבטן, כולם עומדים וסופרים שניות ואני שרה לו "...אוהב ימים לראות טוב...", לא היתה עין יבשה בחדר. אחרי שהפרידו בנינו, מירי עידכנה אותי שהיא יוצאת מחדר הניתוח, מסתבר שהיא רצה למצוא את הבנזוג ולהביא אותו למסדרון שמחבר בין חדרי הניתוח לפגיה כדי שיספיק לראות את הקטנצ'יק כשיוציאו אותו לטיפול בפגיה (ברגעים הקצרים שהיו להם הם הספיקו להחליף מבט משמעותי שסיפק לנו כוחות ואמונה שלמה ביכולות של הבן שלנו והרצון שלו לחיות).

אני זוכרת שכשהוציאו אותי מחדר הניתוח להתאוששות הספקתי לראות את אמא שלי, חמותי ודודה שלי ונראה לי שגרמתי לכולן לדמוע כשבירכתי אותן ב"שלום סבתות". את נועם שי ראיתי בתמונה בפעם הראשונה כשעוד הייתי בהתאוששות. לפגיה יכולתי להכנס רק אחרי שיכולתי לקום מהמיטה ובלי כיסא גלגלים או עירוי המגנזיום שעדיין הייתי מחוברת אליו. כשעוד הייתי מרותקת למיטה עשיתי ניסיוניות ראשונים לסחוט קולוסטרום, ואפילו הצלחתי כמה טיפות שאותן הבאתי איתי כמנחה לפגיה כשנכנסתי לראות את הילדון בפעם הראשונה.

היום, כמעט שנה אחרי אני יכולה להגיד שבסה"כ היתה לנו פגיה שקטה, בשלב מאוד מוקדם נועם התחיל לינוק ועד היום יונק בשילוב עם מוצקים. נועם שי שקל בלידתו 740 גרם והיום שוקל בערך 7200 גר' כמעט פי 10 והרוב מהנקה מלאה.
07/01/2020 17:16
יעל שלום,

תודה השיתוף בחוויה הלא פשוטה, הערנות שלך ושל בן זוגך לסיבוכים האפשריים של רעלת הריון ללא ספק היתה חשובה ומועילה. שמח שהכל בא על מקומו בשלום.

בריאות ונחת,
עורך דין עופר סולר
(לירי)
07/01/2020 14:40
שלום לכם

אני ילדתי בבית החולים העמק לפני חצי שנה+ ומאז המצב הבריאותי והנפשי שלי לא טוב בכלל. בגלל סיבוכים של אפיזיוטומיה נותרו לי נזקים באיברים האינטימיים בגוף, כאלו שהרופאים לא יודעים איך להתמודד איתם. התפרים לאחר הלידה הזדהמו. נוצר מצב מאד מורכב. הייתי מאושפזת המון ואני עדיין צפויה לאשפוזים. אין לי יכולת לקיים יחסי מין כמובן... ועוד צרות וכאבים בלתי נסבלים בגלל רשלנות רפואית להבנתי.

רציתי לדעת אם יש לכם ניסיון בטיפול במקרים של סיבוכים לאחר אפיזיוטומיה והאם יש לכם משרד בצפון.
07/01/2020 17:06
שלום רב,

יש לנו משרד בחיפה וניתן לקיים בו פגישות. טיפלנו בעבר בתביעות בגין קרעים בלידה וסיבוכים דומים. חשוב לדעת כי לא כל סיבוך או תוצאה לא טובה בתום הלידה הינה בהכרח מעידה על התרשלו בטיפול. סיבוך כמו זיהום עלול להתרחש גם בטיפול רפואי נכון וראוי.
כדי להעריך אם אכן הייתה התרשלות בטיפול והאם הנזק שנגרם הוא בשל אותה התרשלות יהיה צורך לקבל את מלוא התיעוד הרפואי ולהתייעץ עם מומחה רפואי בתחום המיילדות והגניקולוגיה.

בברכה,
עורך דין עופר סולר
(סאשה)
07/01/2020 10:20
זוהי לידה ראשונה שלי, תום נולד בשבוע 41+6, במשקל 3820, לאחר 20.5 שעות .

היה לי הריון מאוד מאוד קל, התאמנתי חזק כמו שאני רגילה (סטודיו כוח לנשים) עד שבוע 37, בו החלה אי נוחיות באגן וגם ישנתי פחות טוב, אז החלטתי רשמית "לפרוש" ולנוח. ולכן בתמימותי הייתי בטוחה שגם הלידה תהיה קלה.

שבוע 40 הייתי במעקב במכבי ולכן לאף אחד לא היה אכפת שלא ילדתי עדיין, אבל ברגע שהגעתי לשבוע 41 והביקורות היו בבתי חולים התחילו ההלחצות (הייתי בסה"כ פעמיים וגם זה הרגיש מעל ומעבר). "זה עובר גדול (הערכה של 3700), אין לו מה לעשות בפנים וכו וכו". בביקורת השניה שלי בבית חולים ב41+3 רופאה בקפלן המליצה לי לשאוב חלב ואמרה שזה מזרז לידה, פרט קטן שהיא לא הזכירה- הצירים שבאים בעקבות כך משוגעים לגמרי.

ואז ב 23:00, 25.12 (41+5) זה סוף סוף קרה! חזרנו מסרט בקולנוע, ורק נכנסנו למיטה, בום ציר. אוקיי מתרגשים, סוף סוף! כעבור 8 דקות ציר נוסף, כואבבבב (מה זה כבר על ההתחלה?!), כעבור 7 דקות שוב, הבא כבר מגיע כעבור 5 דקות ומשם אני עולה על רכבת הרים של צירים באורך 40 שניות כל 4 דקות. זוועה. אני נכנסת לאמבטיה (תענוג). בהמשך הצירים מצטופפים ומגיעים כל 3 דקות. וככה אני והבן זוג מעבירים את הזמן עד 4 וחצי לפנות בוקר. בשלב זה הוא היה ממש ממש לחוץ שהצירים ארוכים וצפופים וכואבים ופחד שלא נגיע לבית חולים ולכן משכנע אותי לנסוע, למרות שברור לי שאין שום התקדמות בפתיחה וממש נחמד לי באמבטיה, אבל סך הכל נראה לי שעשינו את ההחלטה הנכונה כי להיות ברכב עם הצירים שהיו בהמשך באמת לא נראה לי מוצלח.

הגענו בחמש לפנות בוקר לאסותא אשדוד, חצי שעה מוניטור ללא תזוזה (בא לי למות), פתיחה 1, מציעים לי בלון ואני מסכימה, עד שהם מכניסים אותו אני כבר בפתיחה 2.5 ומעלים אותי לחדר לידה, שם אני רצה באטרף למקלחת ולא יוצאת עד שמציעים לי לפקוע מים ואני מסכימה- בשלב הזה אני כבר כמעט 12 שעות עם הצירי זוועה הללו ומרוב תשישות והכאב כל דבר שיקדם אותי נראה לי הגיוני בשלב הזה.

כעבור זמן מה בדקו לי שוב פתיחה, רק 4, אני מבקשת אפידורל. בשלב הזה אני כל כך מותשת שפשוט הייתי מתנתקת בין הצירים ונרדמת(היה ורה עוד במקלחת או ממש תוך כדי קפיצות על כדור הפיזיו) והבנתי שאם לא אנוח לא יהיה לי כוח כלל לשום דבר. המרדים מגיע ואומר שבגלל מצב הגב שלי (בלטים וכל מיני עניינים חביבים) סיכוי גדול שהאפידורל לא יעבוד או שיעבוד כעבור הרבה זמן.

ואכן הוא צדק, הכנסתי את עצמי למצב לא פשוט בכלל, לאחר אפידורל הייתי במצב שכיבה, מחוברת למכשיר מוניטור עוברי ועם כף רגל חצי רדומה - הרגשתי כל ציר וציר וככה עד פתיחה 7 שהגיעה סביב השעה 15-16...

אלו היו הרגעים הכי הכי קשים בחיים שלי, ואם הבן זוג המגה מדהים שלי לא היה שם איתי. לא יודעת מה הייתי עושה.

אבל בסוף האפידורל עבד, נמנמתי שעה - שעתיים והמיילדת השלישית שכבר פגשתי הגיעה והכריזה שאנחנו בפתיחה מלאה!

משם הכל התקדם מהר, בהנחיית המיילדת לחצתי בהגיעו של כל ציר, לדבריה לחצתי יפה מאוד, במיוחד שאני על אפידורל, ובן זוגי זכה לראות את התינוקי ממש מתקדם בתעלה.

אבל, ממש בסוף הופיעו ירידות דופק, זה הלחיץ את כלל הצוות הרפואי אולי חוץ מהמיילדת המדהימה שלי, ואפילו שהתינוקי היה ממש בסוף התעלה הוחלט על לידת ואקום וגם בוצעו שני חתכים. שמעתי בחצי ריכוז את הרופא מדבר עם אחת האחיות על מצוקה עוברית ושצריך להזדרז או להעביר אותי לחדר ניתוח לעשות ניתוח קיסרי... מזל היה לי...

בשלב הזה נכנסתי להיסטריה והתחלתי לבכות (זה שבערך כל צוות בית חולים נכח בחדר לא תרם לעניין), וכשאמרו לי ללחוץ לא חושבת שבחיים שלי השקעתי ככה את כל כולי במשהו- 2 דקות והוא היה בחוץ.

רגע שיא בחיים לי, ישר קיבלתי אותו לידיים, אין לתאר כמה התרגשתי! כעבור כמה דקות ילדתי את השלייה, ואז באו לתפור אותי. וזה הרגע היחיד שהרופא הציע (לא דרש) שהתינוק לא יהיה עליי- אז הבן זוג שלי קיבל אותו סקין טו סקין. בסיום התפרים נתנו לי להניק אותו והיינו בחדר לידה די הרבה זמן, ללא לחץ או משהו.

סך הכל, לידה לא קלה כלל, ממש לא מה שדמיינתי, אבל הרגע הזה שהחזקתי אותו בידיים בסופו של התהליך פיצה על הכל! והלקח שלי ללידה הבאה זה לידת מים
07/01/2020 16:52
שלום סאשה,

תודה רבה על השיתוף בחווית הלידה שלך על הקשיים והרגעים המרגשים. שמח שהכל הסתיים בשלום.

בברכת בריאות ונחת,
עורך דין עופר סולר


  <<    9    10   11   12    13    >>  

:עבור אל עמוד

חוות דעת מקצועית

רוצה להכיר את כל האפשרויות שבפניך ולקבל החלטה מושכלת? פנה/י אלינו:

מכתבי תודה והערכה

"חשוב היה לי גם לכתוב ולהגיד תודה, עוד פעם, על הטיפול המשפטי שלך ושל צוות המשרד בתביעת הפיצויים שלנו מול בית החולים תל השומר. הגענו אליך בהמלצה של רופא בכיר ולמרות הקשיים, קיבלנו פסק דין ופיצויים הולמים"

ד.מ. סביון

"עופר סולר היקר, אין לנו מילים לתאר את הטיפול המשפטי המסור והמקצועי שקיבלנו ממך, לאורך 4 וחצי שנים שבהם ניהלת את התביעה מול בית חולים העמק בתבונה רבה, עמדת לצד בני המשפחה בכל עת ובכל עניין. מאחלים לך רק בריאות והצלחה"

משפחת ב.ע. חדרה

"פנינו למשרדך כשנה וחצי אחרי אירוע קשה של לידה שהסתבכה, ליווית והפנת אותנו אל המומחים הרפואיים והגשת תביעת פיצויים שהסתיימה במהירות, בדרך של פשרה ומבלי להגרר להליכים משפטיים מיותרים וכואבים. על כל אלה תודתינו"

בני הזוג בצרה

"עו"ד עופר סולר ייצג את המשפחה בתביעה נגד גניקולוג וקופת חולים מאוחדת. זכינו להכיר את המומחה המשפטי הטוב ביותר בתחום בזכות המלצה של קרוב משפחה והגענו לתוצאה ראויה, שעזרה להמתיק ולו במעט את חומרת הפגיעה והשפעותיה"

ב.פ. בני ברק

מידע משפטי ועדכונים:

27 במרץ 2024

עורכי הדין שלנו עונים ...

עורך הדין עופר סולר, מבכירי עורכי הדין בישראל בתחום הרשלנות הפרואית עונה לשאלות נפוצות בנושא רשלנ...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תביעות בשל ייעוץ גנטי ...

סכומי הפיצויים שנפסקים במקרים של רשלנות רפואית במסגרת הייעוץ הגנטי שניתן להורים לעתיד בשל לידת יל...

קרא עוד

28 במרץ 2024

עברת ניתוח קשירת חצוצר...

עברת ניתוח קשירת חצוצרות? הניתוח נכשל ונכנסת להריון לא רצוי? יתכן ומאד כי המדובר במקרה של רשלנות ...

קרא עוד

28 במרץ 2024

מגיע לך לקבל תשובות במ...

עורך דין עופר סולר: מעל 21 שנות ניסיון בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בלידה. פני/ה להערכת סיכויי התבי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תביעות רשלנות רפואית ב...

בעיות וכשלים חמורים לאורך חודשי ההריון ובעיקר בזמן הלידה עלולים לגרום לשיתוק מוחין ולנזק בלתי הפי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

שמירה לקויה ואובדן עוב...

בני זוג תבעו את בית החולים תל השומר בשל התרשלות בשמירה על עוברים מוקפאים בטיפולי IVF וזכו לפיצויי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

הרופאים טעו בפענוח תוצ...

בדיקת השקיפות העורפית מסייעת לרופא המלווה את מעקב ההריון שלך להעריך את הסיכויים ללידת ילד/ה הלוקה...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תסמונת ויליאמס והחובה ...

תסמונת האהבה הנה אחת מהתסמונות הגנטיות השכיחות ביותר ובכל מקרה, חשוב לדעת כי ניתן לאבחן את המוטצי...

קרא עוד

03 באפריל 2024

רוט סולר תביעות ביטוח:...

עורך הדין עופר סולר שותף בפירמה רוט סולר - תביעות ביטוח, המתמחה בייצוג תובעות ותובעים בתביעות מול...

קרא עוד

03 באפריל 2024

על אודות עורך דין עופר...

לעורך הדין סולר ניסיון של למעלה מ-20 שנים בניהול תביעות רשלנות רפואית מורכבות...

קרא עוד

03 באפריל 2024

עופר סולר רשלנות רפואי...

עם למעלה מ-20 שנות ניסיון בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בישראל, עורך הדין עופר סולר עומד לרשותך! המש...

קרא עוד

פניה אישית ודיסקרטית

עורכי הדין שלנו לרשותך, בכל שאלה! פנה/י לקבלת ייעוץ משפטי אישי ותשובות בכל שאלה:

טלפון: 072-334-0001

פקס: 03-7369345

מרכז עזריאלי 1, קומה 24