עורך דין עופר סולר רשלנות רפואית
שיחה אישית עם עו"ד עופר סולר: 072-334-0001

פורום רשלנות רפואית


נושא
מחבר
תאריך ושעה

25/06/2020 13:23
ילדתי את ביתי הבכורה, הריון ראשון בשבוע 41+2.

סיפור הלידה שלי מתחיל בהגעה לביקורת מעקב הריון בשבוע 41+1. יום וחצי לפני כן התחלתי להרגיש צירים שלא היו מספיק סדירים כדי להגיע לחדר לידה, אבל החלטנו להגיע לביקורת הריון עודף במחשבה שבטח ישחררו אותנו הביתה (בפעם השלישית) במיון יולדות עברתי מוניטור עוברי שנמשך קרוב ל 4 שעות בעקבות תנועות מרובות של העובר שלא התאימו להם לבייסליין של המוניטור. היה לא פשוט להיות מחוברת למוניטור שכובה על המיטה עם צירים, טוב שביקשתי גם לעמוד בהמשך.

בהמשך סוף סוף נכנסנו לביקורת רופאים, הייתי בפתיחה 2, ובוצע סטריפינג בהסכמתי.

הרופא אמר לי שהם מוצאים לנכון שאכנס לחדר לידה עם פיטוצין + אפידורל בעקבות ירידה קטנה בדופק במוניטור. אני אישית ידעתי שהעובר חש בטוב ולא הבנתי איך ממוניטור של תינוק פעיל מדי לטעמם מצאו ירידה בדופק והתחילו קולות ודיבורים מסביב על מצוקה עוברית.

יש לציין שלא הסבירו לי על ההשלכות והיתרונות של הפיטוצין ולא נתנו לי הזדמנות להסכים או לסרב להתערבות הזו. הם ציינו שלידה ראשונה יכולה לקחת גם 20 שעות לשלב הלטנטי ולכן כדאי להעזר בפיטוצין.

מיד לאחר מכן מצאתי את עצמי בפתיחת וריד על ידי האחות במיון שמודיעה לי שאני יכולה ללכת לאכול בלי להתרחק ובעוד רבע שעה אני "צריכה" להכנס לחדר לידה. בן זוגי ואני היינו בהלם, במיוחד שמדובר בלידה ראשונה ושלא ציפינו להכנס היום לחדר לידה. ועוד יותר בהלם מכך שמחייבים אותי לבצע פרוצדורה רפואית שלא ראיתי בה צורך. זאת במיוחד לאור העובדה שמתפתחת אצלי התקדמות שחיכיתי לה לא מעט משבוע 40, שיש לי צירים רציניים ופתיחה וקיויתי לתת לסטריפינג הזדמנות לעבוד ולקדם.

יש לציין שבאותו בוקר יצא הפקק הרירי, והרגשתי שסוף סוף העניינים מתקדמים...

נכנסנו לחדר הלידה די בהלם, המיילדת שקיבלה אותנו מצאה אותי בוכה ומיד שאלה מה קרה ואיך היא יכולה לעזור. היא מיד התקוממה מהיחס של הרופאים במיון ואמרה שיש להתחשב ברצון היולדת. המזל הגדול שלי היה שאותה מיילדת היתה זו שקיבלה אותי, מיילדת אחרת נכנסה ואמרה ש"בלי פיטוצין היא תלד מחר בצהריים" והיתה נגד לאפשר לי לידה ללא התערבות וזירוזים. אותה מיילדת מדהימה שקיבלה אותי שמעה מה הסיבה שאני מרגישה שאני לא צריכה לקבל פיטוצין, הסברתי לה שאני מרגישה שהעובר לא בסיכון, שיש התקדמות טבעית בתהליך הלידה ושאין סיבה לזרז באופן מלאכותי.

אותה מיילדת הציעה לי לעשות מוניטור חוזר ואמרה שתנסה לקבל את האישור של הרופאה הראשית (שהיא היחידה שיכולה לעקוף את הרופאים במיון).

אותו מוניטור היה תקין לחלוטין והרופאה הראשית אישרה שלא חייבים לתת פיטוצין כי אין סכנה לעובר. לאור השבוע המתקדם הועברתי למחלקה אשפוזית של אם ועובר למשך הלילה עם הוראה לבדיקת מוניטור נוסף בחצות. יצאנו מחדר לידה עם תחושת הקלה, בתקווה לתת לגוף לקדם את הלידה בדרכו. לאורך הלילה חוויתי צירים תכופים יותר וכמעט לא ישנתי. לאורך הלילה הלכתי הלוך חשוב במחלקה עם אוזניות של שירים נעימים.

כשהגיע הרופא בבדיקת הפתיחה בבוקר נאמר לי שהתקדמתי רק בחצי ס''מ. הייתי מאוד מאוכזבת והתחלתי לחשוב שאולי היה מקום לפיטוצין... (יש לציין שזה היה אותו הרופא "שהמליץ" לקבל פיטוצין בערב הקודם) החלטנו לוותר ולהכנס לחדר הלידה גם אם זה אומר לקבל זירוז, אך משמיים הרבה נשים הגיעו ללדת באותו לילה ולא היה חדר פנוי...

בשעות האלו עד לכניסה לחדר לידה כשהייתי בהמתנה השתדלתי לזוז כל הזמן עם הצירים ובעלי ואמא שלי עזרו לי עם המון עיסויים ומים חמים בגב עם עזרה והדרכה של אחת האחיות במחלקה שהיתה עבורי כמו מלאך באותן השעות.

בהמשך הצירים היו תכופים יותר וחזקים מאוד ולבסוף נכנסתי לחדר לידה בפתיחה חמש (!!) בשעה 12 בצהריים!

כשנכנסנו לחדר הלידה ביקשתי לקבל אפידורל בעקבות לילה ללא שינה וכאבים חזקים מאוד של צירים.

הייתי מאוד מותשת ובקושי זזתי עם האפידורל והספקתי לנוח קצת, (בדיעבד אני מצטערת שלא שיניתי מנחים וזזתי במיטה יחד עם האפידורל)

בחדר הלידה שהיתי קרוב לשש שעות.

כשהגעתי לפתיחה 8 זה היה למשך יותר מדי זמן ללא התקדמות לדעת האחות המיילדת הראשית של חדר לידה, ובוצעה התערבות נוספת של פקיעת מי השפיר (שהיו נקיים), זאת מבלי לקבל את אישורי ומבלי להסביר לי את הפרוצדורה. דבר שעיכלתי שקרה רק בדיעבד...

כשהגעתי לפתיחה 10 אחרי חצי שעה של לחיצות (על הגב) כשהמיילדת ובעלי תומכים בי עם קיפול הרגליים נולדה ביתי יובל בשעה טובה כעבור כמעט 24 שעות מהכניסה הראשונה לחדר לידה ביום הקודם.

המסר הכי גדול שלי מכל סיפור הלידה שלי

זה לסמוך על עצמכן, לדעת את הזכויות שלכן, לבקש הסברים מהצוות הרפואי

ולקבוע בעצמכן את סיפור הלידה שלכן



חוות דעת מקצועית

רוצה להכיר את כל האפשרויות שבפניך ולקבל החלטה מושכלת? פנה/י אלינו:

מכתבי תודה והערכה

"חשוב היה לי גם לכתוב ולהגיד תודה, עוד פעם, על הטיפול המשפטי שלך ושל צוות המשרד בתביעת הפיצויים שלנו מול בית החולים תל השומר. הגענו אליך בהמלצה של רופא בכיר ולמרות הקשיים, קיבלנו פסק דין ופיצויים הולמים"

ד.מ. סביון

"עופר סולר היקר, אין לנו מילים לתאר את הטיפול המשפטי המסור והמקצועי שקיבלנו ממך, לאורך 4 וחצי שנים שבהם ניהלת את התביעה מול בית חולים העמק בתבונה רבה, עמדת לצד בני המשפחה בכל עת ובכל עניין. מאחלים לך רק בריאות והצלחה"

משפחת ב.ע. חדרה

"פנינו למשרדך כשנה וחצי אחרי אירוע קשה של לידה שהסתבכה, ליווית והפנת אותנו אל המומחים הרפואיים והגשת תביעת פיצויים שהסתיימה במהירות, בדרך של פשרה ומבלי להגרר להליכים משפטיים מיותרים וכואבים. על כל אלה תודתינו"

בני הזוג בצרה

"עו"ד עופר סולר ייצג את המשפחה בתביעה נגד גניקולוג וקופת חולים מאוחדת. זכינו להכיר את המומחה המשפטי הטוב ביותר בתחום בזכות המלצה של קרוב משפחה והגענו לתוצאה ראויה, שעזרה להמתיק ולו במעט את חומרת הפגיעה והשפעותיה"

ב.פ. בני ברק

מידע משפטי ועדכונים:

27 במרץ 2024

עורכי הדין שלנו עונים ...

עורך הדין עופר סולר, מבכירי עורכי הדין בישראל בתחום הרשלנות הפרואית עונה לשאלות נפוצות בנושא רשלנ...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תביעות בשל ייעוץ גנטי ...

סכומי הפיצויים שנפסקים במקרים של רשלנות רפואית במסגרת הייעוץ הגנטי שניתן להורים לעתיד בשל לידת יל...

קרא עוד

28 במרץ 2024

עברת ניתוח קשירת חצוצר...

עברת ניתוח קשירת חצוצרות? הניתוח נכשל ונכנסת להריון לא רצוי? יתכן ומאד כי המדובר במקרה של רשלנות ...

קרא עוד

28 במרץ 2024

מגיע לך לקבל תשובות במ...

עורך דין עופר סולר: מעל 21 שנות ניסיון בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בלידה. פני/ה להערכת סיכויי התבי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תביעות רשלנות רפואית ב...

בעיות וכשלים חמורים לאורך חודשי ההריון ובעיקר בזמן הלידה עלולים לגרום לשיתוק מוחין ולנזק בלתי הפי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

שמירה לקויה ואובדן עוב...

בני זוג תבעו את בית החולים תל השומר בשל התרשלות בשמירה על עוברים מוקפאים בטיפולי IVF וזכו לפיצויי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

הרופאים טעו בפענוח תוצ...

בדיקת השקיפות העורפית מסייעת לרופא המלווה את מעקב ההריון שלך להעריך את הסיכויים ללידת ילד/ה הלוקה...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תסמונת ויליאמס והחובה ...

תסמונת האהבה הנה אחת מהתסמונות הגנטיות השכיחות ביותר ובכל מקרה, חשוב לדעת כי ניתן לאבחן את המוטצי...

קרא עוד

03 באפריל 2024

רוט סולר תביעות ביטוח:...

עורך הדין עופר סולר שותף בפירמה רוט סולר - תביעות ביטוח, המתמחה בייצוג תובעות ותובעים בתביעות מול...

קרא עוד

03 באפריל 2024

על אודות עורך דין עופר...

לעורך הדין סולר ניסיון של למעלה מ-20 שנים בניהול תביעות רשלנות רפואית מורכבות...

קרא עוד

03 באפריל 2024

עופר סולר רשלנות רפואי...

עם למעלה מ-20 שנות ניסיון בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בישראל, עורך הדין עופר סולר עומד לרשותך! המש...

קרא עוד

פניה אישית ודיסקרטית

עורכי הדין שלנו לרשותך, בכל שאלה! פנה/י לקבלת ייעוץ משפטי אישי ותשובות בכל שאלה:

טלפון: 072-334-0001

פקס: 03-7369345

מרכז עזריאלי 1, קומה 24