סולר קפלינסקי רשלנות רפואית malpractice
שיחה אישית עם עו"ד עופר סולר: 072-334-0001

פורום רשלנות רפואית


נושא
מחבר
תאריך ושעה

27/11/2018 10:53
אמלק: לא היה מקום באפס הפרדה מה שהוביל לאשפוז במחלקת יולדות המחרידה. הפרדה קצרה ממני אך לא מאבא, שאר הזמן היה רק איתי. שורה תחתונה- חוסר התחשבות, לא נקי, התנהגות רשלנית גם איתי וגם עם התינוק ושחרור מוקדם.

סיפור הלידה באמלק (לקבוצה אחרת): לידה ראשונה טבעית בחדר רגיל, מיון יולדות זוועה, תקלות טכניות של מוניטור שרק עיכבו את הלידה, יחס קר, רופאות חסרות גמישות, אבל מיילדת אחת מ-ד-ה-י-מ-ה.

הגענו למאיר ב2 בלילה למיון יולדות. כבר שם בן זוגי הבהיר בפני כל שומעת שאנחנו מעוניינים באפס הפרדה. כמובן כולם עיקמו פרצופים בתגובות כמו- ״זה לא חשוב עכשיו״, ״נראה אם יהיה מקום״ כאילו אנחנו לקוחות שדורשים את הסוויטה הנשיאותית בחינם.

נדב נולד כבר ב6 בבוקר, המיילדת אמרה לי להושיט ידיים ונתנה לי לקבל אותו אלי לחזה עור לעור לכמה זמן שביקשתי (כולל לידת שיליה, לא היה צורך בתפרים), השהתה חיתוך חבל טבור עד שהלבין, ונתנה לבעלי לחתוך אותו. הם לא הסכימו לעמעם אורות כי המים שירדו בלידה היו מיקוניאליים אז רופא ילדים הסתכל עליו כשהוא מונח עליי. שקילה גם נעשה בזריזות בחדר הלידה ולא הלבישו אותו לבקשתי.

עברנו לחדר התאוששות לשעתיים וחצי בערך (עד 8 וחצי בבוקר) כשהוא עליי ובחדר ההתאוששות גם היה מואר מאד (מדי) אבל שם הוא כבר ינק. בהתאוששות כבר התבשרנו שאין מקום באפס הפרדה והשחרורים נעשים רק אחרי השעה 3 אז אין אפשרות לחכות את כל היום בחדר התאוששות. הם אמרו שיש מקום בבית מלא (גם התגלה כשקר) ושאי אפשר לעבור באמצע האשפוז. קיבלנו את הבשורה המרה וכבר התחילו הסנקציות:
רועי נדרש לקחת את נדב בעריסה לבד ל״קבלה למחלקה״ בתינוקיע וזיהוי צמידים כשאני עוד בהתאוששות. שם רק הלבישו אותו והם חזרו תוך זמן קצר (חושבת שסביב 20 דקות, כך הרגיש).

הגיע הסניטר לקחת אותנו למחלקת יולדות, שם רועי גם הפציר בפני האחיות שנשמח לעבור לאפס הפרדה, או לפחות לקבל מיטה בחדר ליד הקיר או החלון עם יולדות נוספות שנמצאות בביות מלא. הוא נתקל בכתף קרה ולגלוג.
הכניסו אותי למיטה אמצעית עם יולדות שהיו בביות
חלקי, שתיהן לקראת סוף אשפוז. אמא שלי ורועי עדיין איתי מצטופפים כשאני עוד ערומה מתחת
לחלוק חדר לידה ומניקה. הגיעה אחות מקסימה לקבל אותי למחלקה והתחייבה שעד סיום המשמרת יהיו שחרורים ויעבירו אותי חדר לביות מלא. היא גם ציינה שאצטרך לבחור מלווה אחד שישאר ובלילה מותר רק אישה... אבל שכמובן קודם נסיים להתארגן - למשל רועי צריך להשגיח עליי במקלחת כשאמא שלי תשגיח על התינוק. כל הטיפולים מתקבלים רק בתינוקיה והם מתקשרים אלינו כדי שנבוא.

עוד לא הספקתי לקום להתקלח ופתאום נכנס פועל לחדר ושאל אם הוא יכול להחליף את הוילונות! אנחנו כמובן סירבנו (היולדות האחרות היו מאוששות ולבושות) והוא הלך. אחרי כמה דקות הגיעה אחות ראשית, הסיטה את הוילון שלנו באלימות ואמרה- ״עכשיו הוא יחליף וילונות כי אחרת אתם תתלוננו שלא נקי, ואחד מכם בכלל לא צריך להיות פה!״ ואז הפועל המובך (שגם הריח מריח חזק של סיגריות) נעמד על סולמות מעלינו בחדר הצפוף והשחיל וילון וילון כשאני מכוסה ולא לבושה!! כולם בחדר היו מזועזעים ופתאום- מגיע מאבטח ששלחה האחות האלימה ומאיים שמישהו מהמלווים שלי צריך לצאת! צעקתי עליו שזה לא הגיוני שהרגע הגעתי למחלקה והם מצפים שאסתדר ככה לבד ושיעוף מהחדר. הוא נבהל והלך.
ואז התקשרו אלינו מהתינוקיה שנבוא. עשינו את המסדרון הזה בערך ברבע שעה (למרות שהיא באורך 100 מטר) כשאני בקושי הולכת, הגענו לתינוקיה ופתאום הן אמרו לנו שאין מקום עכשיו ושנמתין בחוץ. יודעות למה לא היה מקום? כי הן העדיפו לקבל את המבקרים מהבית למעקב צהבת! ישבתי שם בכותונת למעלה מחצי שעה בין הורים לבושים ותינוקות רגועים בעגלות עד שיותרנו ורועי הלך לחפש לי כסא גלגלים כדי לחזור למחלקה. מיותר לומר שלא רק שהוא לא מצא גם אף אחד לא היה נכון לעזור לו למצוא. למזלי הגיעה רופאת ילדים שהחליטה בינתיים לקבל אותנו, מה שדחף
אותנו לתור הקבלה בתינוקיה. האחות שם לא היתה מרוצה מהעניין והיתה אגרסיבית מאד איתנו ועם נדב- ״למה לא לקלח?״ ״אני לא יכולה לתת לו ויטמין k כשהוא יונק כי אין לי גישה לרגל״ -כי הוא יונק מהרגליים פשוט?! היא עשתה פרצופים כשלא הסכמתי לתת לו מי סוכר, היא הזריקה ואפילו לא ניגבה את הדם שניגר מהרגל שלו.
ביקשתי גם חיתול בד רטוב לנגב לו את הפנים והיא עשתה את זה בכוח כשהוא צורח. אז החתימו את
רועי על מסמך עם שני עדים מהתינוקיה שאנחנו מסרבים לחיסון צהבת וחזרנו למחלקה ברגל כי לדברי האחות - ״אני אחרי לידה טבעית אז אני יכולה ללכת כי אני רק כאובה״.

מאותו הרגע הבהרתי לכל אנשי הצוות שאני רוצה להשתחרר. זה קצת הלחיץ את המערכת והעבירו אותנו לחדר ריק (הפלא ופלא) ליד החלון. ׳תנאים׳ למלווה כמובן הם בגדר מיטה מאולתרת משני כסאות. יולדות אחרות נוספו רק בלילה ולמחרת. כל כך כעסתי שרועי לא יכל להשאר בלילה וסיכמנו שלמחרת לאחר סיום כל הבדיקות של נדב נבקש להשתחרר.
אחות התינוקיה שהיתה בתורנות מחלקה בערב דיברה עברית לא טובה וכולנו הבנו ממנה שאנחנו צריכים להגיע עם התינוק לבדיקה בערב לפני שבלילה הוא נשאר איתנו. שוב צלעתי בקושי עד לשם כדי לגלות שהיא התכוונה נגיע ב2 בלילה לביקורת??? התרגזתי מאד ולא חזרתי.
השלב הבא היה אחות תינוקיה שנכנסה ב5 בבוקר והעירה את שתינו בשאלה -״למה אין פה אור? איך אני אמורה לראות מה הצבע של התינוק??״ ודרשה מאמא שלי לקום להדליק אור.
(אגב יולדת אחרת שהיתה ללא ליווי בחדר איתנו לא יכלה לקום ואמא שלי היא זו שהביאה לה אוכל ושתיה מהחדר אוכל).
בעלי הגיע והתחלנו נהלי שחרור למורת רוחם של הצוות- רופא החתים אותי על הצהרות מבלי שהתכוון אפילו לבדוק אותי (בסוף ביקשתי שיבדוק!), עשינו בדיקת שמיעה בנינוחות כשהוא בידיים שלו, ובדיקת רופא לשחרור שלו. נותר לנו רק לחכות למלוא 36 שעות מהלידה בשביל הpku. אז חיכינו.
בינתיים אחות תינוקיה חדשה היתה במשמרת שבאה לחדר שלנו בהמשכים: פעם אחת מדדה חום, אחרי זה חזרה לערך צהבת, אחרי זה טענה בתוקף שחייבים לבדוק לו סוכר ושזו אני שבעצם לא יודעת שבודקים לו מאז שהוא נולד! (שקר וכזב) מזל שעמדתי על שלי בתוקף עד שהבינה שהיא התבלבלה עם היולדת הסכרתית שאיתי בחדר. אפילו לא התנצלה!
אחרי זה היא באה לpku סירבה לעשות כשאני מניקה, גם אמרה שלחמם לא יעזור וזה שאני מסרבת מי סוכר יגרום לזרימת דם שלו להיות פחות טובה כי הוא יבכה ואז זה יכאב יותר (??). אנחנו כבר כל כך רצינו ללכת הביתה ושתסיים עם זה, הלבשנו והרגענו אותו, ואז היא נזכרה שצריך שוב להפשיט אותו לשקילה. פשוט התעללות.
סוף סוף נכתב לנו מכתב שחרור ורועי נאלץ ללכת לתינוקיה לאסוף אותו. הוא קרא אותו וראה שכתוב בו שנתנו חיסון צהבת! הוא התעקש בפני הרופאה שלא היה חיסון והיא התעקשה כמובן שהיה והוא לא יודע. למרות שהחתימו אותנו על הקשקוש ההוא. מזל שסיפרתי לו על הפוסט שהיה פה לא מזמן של יולדת במאיר שקרה לה אותו הדבר. הוא דרש שהיא תשנה את המכתב והיא התבאסה שהיא צריכה לתקן. פשוט רשלנות!

באופן כללי- חוויה רעה, מקטינה ומלאה נזיפות בנו, לעיתים אנשי צוות מקסימים אבל לרוב נתקלנו בכוחניות, תחושת רשלנות, לא ניקו את השירותים (אסלה) אפילו פעם אחת אלא רק סמרטוט ומגב על הרצפה. הייתי צריכה להתחנן לקבל כריות להנקה. דוחה ומבאס. בעלי היה נכון ומוכן להיות אדיב ונחמד עם כולם ולבקש יפה, אבל נתקל רק בכתפיים קרות. חבל מאד כשברור שבמחלקה אחרת הכל יכול לעבוד כמו קסם. מאיר תתקדמו! תשפרו את חווית השהות ותתייחסו אלינו כמו לקוחות ולא כמו מטומטמות! אפס הפרדה זו זכות ולא פריבילגיה!



חוות דעת מקצועית

רוצה להכיר את כל האפשרויות שבפניך ולקבל החלטה מושכלת? פנה/י אלינו:

מכתבי תודה והערכה

"חשוב היה לי גם לכתוב ולהגיד תודה, עוד פעם, על הטיפול המשפטי שלך ושל צוות המשרד בתביעת הפיצויים שלנו מול בית החולים תל השומר. הגענו אליך בהמלצה של רופא בכיר ולמרות הקשיים, קיבלנו פסק דין ופיצויים הולמים"

ד.מ. סביון

"עופר סולר היקר, אין לנו מילים לתאר את הטיפול המשפטי המסור והמקצועי שקיבלנו ממך, לאורך 4 וחצי שנים שבהם ניהלת את התביעה מול בית חולים העמק בתבונה רבה, עמדת לצד בני המשפחה בכל עת ובכל עניין. מאחלים לך רק בריאות והצלחה"

משפחת ב.ע. חדרה

"פנינו למשרדך כשנה וחצי אחרי אירוע קשה של לידה שהסתבכה, ליווית והפנת אותנו אל המומחים הרפואיים והגשת תביעת פיצויים שהסתיימה במהירות, בדרך של פשרה ומבלי להגרר להליכים משפטיים מיותרים וכואבים. על כל אלה תודתינו"

בני הזוג בצרה

"עו"ד עופר סולר ייצג את המשפחה בתביעה נגד גניקולוג וקופת חולים מאוחדת. זכינו להכיר את המומחה המשפטי הטוב ביותר בתחום בזכות המלצה של קרוב משפחה והגענו לתוצאה ראויה, שעזרה להמתיק ולו במעט את חומרת הפגיעה והשפעותיה"

ב.פ. בני ברק

מידע משפטי ועדכונים:

27 במרץ 2024

עורכי הדין שלנו עונים ...

עורך הדין עופר סולר, מבכירי עורכי הדין בישראל בתחום הרשלנות הפרואית עונה לשאלות נפוצות בנושא רשלנ...

קרא עוד

28 במרץ 2024

ממוגרפיה לאבחון מחלת ס...

כל מה שחשוב לדעת על בדיקת ממוגרפיה לאבחון סרטן השד. כיצד מתבצעת הבדיקה? איך מאבחנים רקמות חשודות ...

קרא עוד

28 במרץ 2024

נזקים חמורים בעקבות עי...

עורך הדין עופר סולר מסביר על מקרים שבהם היולדת הופנתה לניתוח קיסרי באיחור ונגרמו נזקים חמורים לתי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

פיטוצין לצורך זירוז לי...

למרות שהשימוש בפיטוצין בחדרי הלידה נפוץ ושגרתי, חשוב לדעת כי ישנם סיכונים ובהחלט יתכנו סיבוכים בל...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תביעות בשל ייעוץ גנטי ...

סכומי הפיצויים שנפסקים במקרים של רשלנות רפואית במסגרת הייעוץ הגנטי שניתן להורים לעתיד בשל לידת יל...

קרא עוד

28 במרץ 2024

עברת ניתוח קשירת חצוצר...

עברת ניתוח קשירת חצוצרות? הניתוח נכשל ונכנסת להריון לא רצוי? יתכן ומאד כי המדובר במקרה של רשלנות ...

קרא עוד

28 במרץ 2024

מגיע לך לקבל תשובות במ...

עורך דין עופר סולר: מעל 21 שנות ניסיון בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בלידה. פני/ה להערכת סיכויי התבי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תביעות רשלנות רפואית ב...

בעיות וכשלים חמורים לאורך חודשי ההריון ובעיקר בזמן הלידה עלולים לגרום לשיתוק מוחין ולנזק בלתי הפי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

שמירה לקויה ואובדן עוב...

בני זוג תבעו את בית החולים תל השומר בשל התרשלות בשמירה על עוברים מוקפאים בטיפולי IVF וזכו לפיצויי...

קרא עוד

28 במרץ 2024

הרופאים טעו בפענוח תוצ...

בדיקת השקיפות העורפית מסייעת לרופא המלווה את מעקב ההריון שלך להעריך את הסיכויים ללידת ילד/ה הלוקה...

קרא עוד

28 במרץ 2024

תסמונת ויליאמס והחובה ...

תסמונת האהבה הנה אחת מהתסמונות הגנטיות השכיחות ביותר ובכל מקרה, חשוב לדעת כי ניתן לאבחן את המוטצי...

קרא עוד

פניה אישית ודיסקרטית

עורכי הדין שלנו לרשותך, בכל שאלה! פנה/י לקבלת ייעוץ משפטי אישי ותשובות בכל שאלה:

טלפון: 072-334-0001

פקס: 03-7369345

מרכז עזריאלי 1, קומה 24